Wilgenhof in Middelburg

Het team van Wilgenhof in Middelburg

Current section: team
Torenhofstraat 4
4337 Middelburg

Zie hier hoe het team van Wilgenhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Wilgenhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Wilgenhof bij jullie?

Ontdek hoe goed Wilgenhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Wilgenhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.5%)
Man (9.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Wilgenhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (19%)
25-35 jaar (23.8%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (4.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Wilgenhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (60%)
Direct ondersteunend personeel (35%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Wilgenhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Wilgenhof

Op Basisschool Wilgenhof zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze vaste leerkrachten. Bij onverwachte of geplande afwezigheid van personeel zetten we flexibel de juiste expertise in. Dit doen we door gebruik te maken van getalenteerde leerkrachten binnen onze eigen schoolorganisatie. Daarnaast hebben we een nauwe samenwerking met de gespecialiseerde invalpool van 'Onze Wijs'. Deze pool bestaat uit ervaren en bevoegde onderwijsprofessionals die direct inzetbaar zijn om de lessen op een hoog niveau te waarborgen. Zo blijft de kwaliteit van ons onderwijs altijd gewaarborgd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Buitenspelspel
31%
Nederlands
22.3%
Kunstzinnige oriëntatie/ handvaardigheid
13.2%
Rekenen
9.8%
Oriëntatie op jezelf en de wereld
9.7%
pauze
7%
Godsdienst
4%
Engels
3%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
22.8%
Lezen
20.7%
Rekenen/wiskunde
20%
Bewegingsonderwijs
10%
Levensbeschouwing
7%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.3%
Overig
5%
Wereldoriëntatie
4.8%
Engelse taal
3.3%

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Invalide toilet
Peutergroep
Voor- en naschoolse opvang
Fysiotherapeut
Logopedist

Individuele Ondersteuning op Basisschool Wilgenhof

Hoe Wij Uw Kind Begeleiden bij Extra Onderwijsbehoeften

Op basisschool Wilgenhof begrijpen we dat elk kind uniek is en soms extra begeleiding nodig heeft om succesvol te zijn. Ons team is toegewijd aan het bieden van op maat gemaakte ondersteuning, afgestemd op de specifieke behoeften van uw kind. We geloven in een proactieve aanpak waarbij we de ontwikkeling van uw kind nauwlettend volgen. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) schetst een gedetailleerd beeld van de algemene ondersteuningsmogelijkheden binnen onze school, de grenzen van onze opvangcapaciteit en de ambities van ons onderwijsteam. Dit profiel is een levend document dat constant wordt aangepast aan de actuele behoeften van onze leerlingen en de ontwikkelingen binnen het onderwijs. Om te bepalen of Wilgenhof de ideale school is voor uw kind, nodigen we u uit voor een persoonlijk gesprek. We bespreken de specifieke situatie, zoals de groep waarin uw kind geplaatst zou worden, de groepsgrootte en -samenstelling, de leerkracht, en eventuele thuis- of externe ondersteuning. Samen met u onderzoeken we hoe we de best mogelijke onderwijsloopbaan voor uw kind kunnen realiseren binnen onze school. Via ons samenwerkingsverband, Kind op 1, zorgen we voor een uniforme aanpak van deze gesprekken. Dit stelt ons in staat om een compleet beeld te schetsen van de regionale ondersteuningsmogelijkheden en te garanderen dat uw kind de juiste hulp krijgt. Uw kind verdient de beste start, en wij staan klaar om die te bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg: Een Schoolplan voor Succesvol Onderwijs

Welke concrete doelen stellen wij voor onze leerlingen?

Op Kindcentrum Wilgenhof streven we naar onderwijs van topkwaliteit dat voldoet aan de strengste eisen van de inspectie. Dit geldt voor alle leerlingen, inclusief die met specifieke ondersteuningsbehoeften. Onze kwaliteitszorg is gebaseerd op duidelijke indicatoren, zoals inzicht in de diverse behoeften van onze leerlingenpopulatie. We evalueren jaarlijks systematisch onze onderwijsresultaten en het handelen van onze professionals. Dit doen we planmatig, met continue aandacht voor verbetering en het borgen van de kwaliteit. Sociale veiligheid voor zowel kinderen als personeel staat bij ons voorop. De kwaliteitszorg is onlosmakelijk verbonden met onze visie op leren en pedagogisch handelen, zoals gedetailleerd beschreven in ons schoolplan. We gebruiken diverse instrumenten om de voortgang en kwaliteit te meten, waaronder ouder-kind gesprekken, Cito-toetsen en specifieke toetsen voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften.

Hoe garanderen wij de realisatie van onze onderwijsdoelen?

Wij volgen de ontwikkeling van elk kind op een systematische wijze, gebruikmakend van een duidelijke cyclus om de zorg op zowel groeps- als individueel niveau te concretiseren. De leerkracht identificeert de unieke onderwijsbehoeften binnen de groep. Onze aanpak omvat vier cruciale fasen: signaleren van leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, analyseren van hun specifieke leerbehoeften, plannen door het clusteren van leerlingen met vergelijkbare behoeften en het opstellen van een groepsplan, en ten slotte het realiseren van dit plan in de praktijk. Drie keer per jaar evalueren we de voortgang van alle kinderen gezamenlijk. De doelen worden bepaald op basis van grondige analyses. Als team werken we samen om een solide ontwikkeling voor elk kind te verzekeren. Via onze kwaliteitsgroepen monitoren we continu de voortgang, stellen we doelen bij en reflecteren we op ons handelen, gebruikmakend van de PDCA-cyclus.

Programma voor het Jonge Kind: Van Peuter tot Basisschoolleerling

Toelichting van de school

Ontdek het uitgebreide aanbod voor jonge kinderen op Basisschool Wilgenhof in Middelburg. Wij bieden een naadloze doorlopende leerlijn voor kinderen van 2 tot 12 jaar, in nauwe samenwerking met onze kinderopvangpartner. Onze gezamenlijke locatie faciliteert een optimale ontwikkeling voor alle leerlingen, van peuters tot en met groep 8. Naast onderwijs bieden wij ook opvangmogelijkheden voor en na schooltijd, zodat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen in een veilige en stimulerende omgeving. Wij zetten ons in voor een brede ontwikkeling, waaronder Onderwijs Achterstand Bestrijding (OAB) en gerichte samenwerking binnen de ontwikkelingslijnen van peuters naar kleuters. Een pedagogisch medewerker treedt op als kindercoach, wat zorgt voor extra ondersteuning. Ervaar de synergie tussen de teams van Kinderopvang Boomhut en Basisschool Wilgenhof. Bovendien zijn wij trots om als eerste school in Zeeland deel te nemen aan de KEW-pilot, een cultuurprogramma dat de leerervaringen verrijkt, ook na schooltijd bij de buitenschoolse opvang.

Veelgestelde vragen

Welke extra programma's biedt Basisschool Wilgenhof voor jonge kinderen?

Basisschool Wilgenhof biedt een rijk scala aan extra programma's specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een geïntegreerde aanpak met kinderopvang, peuteropvang met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een brede ontwikkeling binnen ons kindcentrum. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang van de opvang naar de basisschool te waarborgen en de algehele ontwikkeling van uw kind te stimuleren. We werken aan een breed scala aan ontwikkelingsgebieden, met speciale aandacht voor de doorlopende leerlijnen.

Basisschool Wilgenhof biedt een rijk scala aan extra programma's specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een geïntegreerde aanpak met kinderopvang, peuteropvang met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een brede ontwikkeling binnen ons kindcentrum. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang van de opvang naar de basisschool te waarborgen en de algehele ontwikkeling van uw kind te stimuleren. We werken aan een breed scala aan ontwikkelingsgebieden, met speciale aandacht voor de doorlopende leerlijnen.

Integrale kinderopvang
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Kindcentrum ontwikkeling

Met welke organisaties werkt Basisschool Wilgenhof samen voor het jonge kind programma?

Basisschool Wilgenhof onderhoudt een strategische samenwerking met Kinderopvang Walcheren (KOW). Deze samenwerking is cruciaal voor het realiseren van een doorlopende leerlijn en omvat gezamenlijke inspanningen op het gebied van opvang en onderwijs voor jonge kinderen. Via deze samenwerking zorgen we voor een consistente en kwalitatieve benadering van de ontwikkeling van peuters tot en met de oudere basisschoolleerlingen, wat bijdraagt aan een succesvolle schoolcarrière voor elk kind.

Basisschool Wilgenhof onderhoudt een strategische samenwerking met Kinderopvang Walcheren (KOW). Deze samenwerking is cruciaal voor het realiseren van een doorlopende leerlijn en omvat gezamenlijke inspanningen op het gebied van opvang en onderwijs voor jonge kinderen. Via deze samenwerking zorgen we voor een consistente en kwalitatieve benadering van de ontwikkeling van peuters tot en met de oudere basisschoolleerlingen, wat bijdraagt aan een succesvolle schoolcarrière voor elk kind.

Team | Wilgenhof in Middelburg | [2025] Schoolregister