
De resultaten van Basisschool Sint Albertus in Loosbroek
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Sint Albertus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Sint Albertus bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Sint Albertus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Sint Albertus
Op Basisschool Sint Albertus streven we ernaar dat alle leerlingen een solide basis ontwikkelen in taal en rekenen. Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële vaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht. De landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit niveau dient als richtlijn. Wij zijn trots te melden dat onze leerlingen dit niveau ruimschoots halen, wat de effectiviteit van ons onderwijs onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op Sint Albertus
Naast het fundamentele niveau zetten we ons in voor het behalen van het streefniveau, een ambitieuzer doel dat getuigt van verdere ontwikkeling en diepgaand begrip. Dit niveau wordt specifiek bepaald op basis van de unieke leerlingpopulatie van onze school. We stimuleren onze leerlingen om ook dit hogere niveau te bereiken, wat bijdraagt aan een bredere academische ontwikkeling en een vliegende start in hun verdere schoolcarrière.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Sint Albertus?
De overstap naar het voortgezet onderwijs is een belangrijke stap in de ontwikkeling van uw kind. Op Basisschool Sint Albertus begeleiden we u en uw kind hier zorgvuldig bij. Gedurende groep 7 en 8 wordt het schooladvies geleidelijk gevormd. Het pré-advies wordt in groep 7 besproken, gevolgd door het voorlopige advies in januari van groep 8. Een doorstroomtoets in februari biedt een objectieve aanvulling op dit advies. Het definitieve schooladvies, dat in maart wordt gegeven, is gebaseerd op een brede evaluatie van de leerling. Hierbij kijken we naar cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling, om zo het best passende vervolgonderwijs te garanderen. Onze ervaring leert dat de schooladviezen van Basisschool Sint Albertus zeer passend zijn. De meeste leerlingen ontwikkelen zich zoals verwacht op het niveau van het gegeven advies. Kleine aanpassingen in plaatsing kunnen soms voorkomen, wat de weergave in de grafieken enigszins kan beïnvloeden.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool Sint Albertus: Groeien in Verbondenheid
Bij Basisschool Sint Albertus in Loosbroek vieren we de uniciteit van elk kind. We geloven dat ieder kind zijn of haar eigen dromen mag nastreven en de ruimte moet krijgen om te worden wie die wil zijn. Onze schoolomgeving stimuleert persoonlijke groei en zelfontdekking. Onze kernwaarden zoals verbondenheid en eigenaarschap creëren een positieve en betrokken sfeer. Leren en ontwikkelen doe je samen, in harmonie met medeleerlingen, leerkrachten en ouders. Deze samenwerking is essentieel voor een rijke leerervaring. Eigenaarschap motiveert zowel kinderen als professionals tot initiatief en verantwoordelijkheid. Dit principe omarmt actief leren, stimuleert persoonlijke groei en bereidt onze leerlingen voor op een succesvolle toekomst, zowel in hun schoolcarrière als in het leven. Veiligheid en een goed pedagogisch klimaat staan centraal in onze aanpak. Het recente bestuursonderzoek van de Inspectie bevestigt onze toewijding: een **voldoende** score voor veiligheid en een **goed** oordeel voor het pedagogisch klimaat, wat de basis vormt voor optimale sociale ontwikkeling.
Persoonlijkheid: Stimuleren van unieke talenten en zelfexpressie
Verbondenheid: Creëren van een warme, inclusieve schoolgemeenschap
Eigenaarschap: Bevorderen van initiatief, verantwoordelijkheid en actieve deelname
Hoe bevordert Basisschool Sint Albertus de sociale ontwikkeling van uw kind?
Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is geworteld in overleg met ons voltallige team, waarbij we onze visie en kernwaarden hebben bepaald. Elk schooljaar starten we met 'De Gouden Weken' om de groepsvorming te versterken en gezamenlijk met de kinderen duidelijke afspraken en regels op te stellen. De 'zilveren weken' integreren we eveneens in ons lesprogramma om continue aandacht te besteden aan sociaal-emotionele vaardigheden. We volgen de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen nauwgezet. In groep 1 en 2 maken we gebruik van het registratiesysteem Digikeuzebord. Voor de groepen 3 tot en met 8 zetten we het registratiesysteem 'Leerling in Beeld' (LIB) in om hun sociaal-emotionele functioneren gedetailleerd in kaart te brengen.
Welke registratiesystemen gebruikt Basisschool Sint Albertus voor sociale opbrengsten?
Basisschool Sint Albertus gebruikt de volgende innovatieve registratiesystemen om de sociale opbrengsten van leerlingen effectief te monitoren en te documenteren:
- Sociaal emotioneel functioneren via Leerling in Beeld (LIB)
- Digikeuzebord voor observatie en registratie
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool Sint Albertus?
Onze school hanteert een breed scala aan bewezen methodes om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te stimuleren en te versterken:
- Taakspel voor samenwerkend leren
- Kwink voor positieve communicatie
- Fides voor persoonlijke groei en zelfvertrouwen
Onderwijsinspectie Rapport: Inzicht in de Kwaliteit van Basisschool Sint Albertus
Basisschool Sint Albertus in Loosbroek wordt voortdurend geëvalueerd door de Onderwijsinspectie om de hoogste onderwijskwaliteit te garanderen. Dit rapport biedt u een gedetailleerd inzicht in de prestaties, de pedagogische aanpak en de leerresultaten van onze school. Ontdek hoe wij ons inzetten voor een stimulerende leeromgeving en optimale ontwikkeling voor elke leerling.