PCBS Loysder Hoek in Leusden

Het team van PCBS Loysder Hoek in Leusden

Current section: team
Willem Alexanderhof 8
3832 Leusden

Zie hier hoe het team van PCBS Loysder Hoek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van PCBS Loysder Hoek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past PCBS Loysder Hoek bij jullie?

Ontdek hoe goed PCBS Loysder Hoek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij PCBS Loysder Hoek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij PCBS Loysder Hoek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (21.4%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij PCBS Loysder Hoek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor PCBS Loysder Hoek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging bij PCBS Loysder Hoek

Bij PCBS Loysder Hoek streven we naar optimale continuïteit van onderwijs. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn, dan zetten we ons actief in om passende vervanging te regelen. Onze voorkeursvolgorde voor vervanging is als volgt: eerst de duo-leerkracht indien beschikbaar, gevolgd door een invaller uit de officiële invalpool van onze stichting. Indien deze opties niet toereikend zijn, benaderen we collega's die op een niet-werkdag ingeroosterd kunnen worden, of leerkrachten met ondersteuningstaken die tijdelijk de groep overnemen. Zelfs leerkrachten in opleiding kunnen, onder deskundig toezicht, de lesgevende taken waarnemen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer directe vervanging niet mogelijk is, kan een groep tijdelijk naar huis worden gestuurd. Hierbij prioriteren we leerlingen van ouders met vitale beroepen, die zelf geen kinderopvang kunnen regelen. Deze leerlingen worden, na overleg met de directie, verdeeld over de overgebleven klassen. We informeren ouders zo spoedig mogelijk, idealiter een dag van tevoren, over eventuele wijzigingen. Een groep wordt doorgaans niet meerdere dagen achtereenvolgend belast met lesuitval; in dergelijke situaties wordt intern geschoven met personeel of wordt er gekozen voor online onderwijs om de continuïteit te waarborgen. Het verdelen van een klas wordt als laatste redmiddel ingezet, enkel bij calamiteiten op de dag zelf, om onnodige onrust te voorkomen. Wanneer een leerkracht gedurende de schooldag ziek wordt en er direct geen vervanger beschikbaar is, wordt de groep verdeeld over de andere klassen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Verschillend Onderwijs In Leusden Achterveld (stichting Voila)

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op PCBS Loysder Hoek: Specialisten voor Elke Behoefte

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Remedial Teacher voor Gerichte Bijles
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op PCBS Loysder Hoek zetten we preventieve en collectieve interventies in, conform het ondersteuningsplan van samenwerkingsverband SWV de Eem. Dit versterkt de ontwikkeling van al onze leerlingen. Ondersteuningsniveau 4: Specialistische Begeleiding Bij ondersteuningsniveau 4 (ON4) bieden we intensieve begeleiding, gefinancierd door het samenwerkingsverband of jeugdzorg. Externe deskundigen werken samen met ons team om leerlingen te ondersteunen met specifieke leerlijnen, zodat doorverwijzing naar speciaal basisonderwijs wordt voorkomen. Dit alles wordt nauwkeurig gedocumenteerd in het OPP van de leerling. Onze Interne Expertise voor ON4 Onze Remedial Teacher (RT-er) biedt uitstekende ondersteuning op ON4-niveau, zowel individueel als in kleine groepen. De RT-er werkt nauw samen met de leerkracht en Intern Begeleider (IB-er) en gebruikt een logboek om de voortgang te monitoren. Door middel van de PDCA-cyclus evalueren we de aanpak en zorgen we voor een succesvolle transfer naar de klas, met regelmatige terugkoppeling naar ouders. Externe Expertise voor Complexe Behoeften Voor aanvullende expertise op ON4-niveau, zoals van Gedragstolk, Auris, De Kleine Prins, Bartiméus of Jeugdzorg, werken we samen met gespecialiseerde partners. Dit garandeert de best mogelijke zorg voor leerlingen met specifieke behoeften. Ondersteuning bij Grote Leerachterstanden Leerlingen die meer dan 1,5 jaar achterlopen op een bepaald vakgebied, kunnen profiteren van een eigen leerlijn. Deze wordt in samenspraak met leerkracht, IB-er en RT-er opgesteld, met actieve betrokkenheid van ouders. Hoewel een eigen leerlijn tot de basisondersteuning behoort, kan extra begeleiding (ON3 of ON4) nodig zijn bij een zeer trage ontwikkeling, gefinancierd door het SWV. Ondersteuning bij Taal- en Spraakproblemen Bij vastgestelde taal- of spraakproblemen, zoals TOS of selectief mutisme, werken we intensief samen met externe partners zoals Auris, Pento, logopedisten en psychologen om optimale communicatieve ontwikkeling te waarborgen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Kanjers op School

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Klimaat
Kanjercoördinator voor Sociale Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op PCBS Loysder Hoek zijn we een trotse Kanjerschool en implementeren we de Kanjertraining actief. Onze toegewijde Kanjercoördinator ondersteunt leerkrachten bij de wekelijkse lessen, waarborgt een consistente aanpak en monitort het algehele welbevinden en de sociale veiligheid binnen onze schoolgemeenschap.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Gedragsmanagement
Intern Begeleider voor Educatieve Structuur
Remedial Teacher voor Studievaardigheden
Specialist voor Talentontwikkeling en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij hanteren een consistente aanpak voor werkhouding, taakaanpak en eigenaarschap, wat essentieel is voor de ontwikkeling van onze leerlingen. De gedragsspecialist coacht leerkrachten en zorgt voor een doorlopende lijn in de lespraktijk. Ondersteuning bij Gedragsuitdagingen Onze Intern Begeleider fungeert tevens als gedragsspecialist. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, zoals time-outs, hanteren we een 'gele kaart' consequentieladder en zijn er schoolbrede afspraken vastgelegd in ons schoolbeleid om onwerkbaar gedrag aan te pakken. Inzet van Externe Expertise bij Handelingsverlegenheid Bij situaties waarin de school handelingsverlegen is, schakelen we expertise in van het Samenwerkingsverband (bijv. De Gedragstolk) of Lariks. Regelmatige overleggen met onderwijsondersteuners van SWV, Lariks en Voila zorgen voor effectieve samenwerking en oplossingen. Stimulering van Begaafdheid en Hoogbegaafdheid Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften op het gebied van begaafdheid en hoogbegaafdheid bieden we wekelijks een uitdagend plusaanbod via de Projectgroep. Onze specialist hoogbegaafdheid ontwikkelt leerplannen die aansluiten bij de unieke leerbehoeften van deze talentvolle leerlingen. Via de PDCA-cyclus evalueren we de voortgang en zorgen we voor optimale resultaten in samenwerking met leerkrachten en de IB-er, waarbij ouders nauw betrokken worden.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Coördinator Bewegend Leren
Vakspecialist Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Bewegend leren is een integraal onderdeel van ons lesprogramma, gericht op het stimuleren van de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. Vanaf groep 3 meten we jaarlijks de motorische vaardigheden met de Stimuliz test om eventuele bijzonderheden tijdig te signaleren en met ouders te bespreken. Faciliteiten voor Leerlingen met Fysieke Behoeften Het Antaresgebouw, waarin onze school gevestigd is, beschikt over een lift, waardoor de meeste lokalen rolstoeltoegankelijk zijn. Hoewel we geen invalidentoilet of verschoningsruimte in de school hebben, streven we naar een inclusieve leeromgeving waar mogelijk.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking met Professionals

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij medische vragen kunnen wij ouders doorverwijzen naar de Jeugdverpleegkundige van de GGD. Via SWV de Eem kunnen we expertise van De Kleine Prins inschakelen voor kinderen met ernstige medische aandoeningen. Indien een leerling extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van medische handelingen of persoonlijke verzorging, onderzoeken we samen met ouders welke externe instanties ingeschakeld kunnen worden om de benodigde zorg te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Loysder Hoek

Ontdek Ons Passend Onderwijs in Leusden

Bij PCBS Loysder Hoek geloven we in passend onderwijs voor elk kind. Ons doel is om een omgeving te creëren waarin iedere leerling zich optimaal kan ontwikkelen, afgestemd op individuele behoeften en leerstijlen. We streven ernaar om de sterke punten van elk kind te benutten en uitdagingen om te zetten in kansen voor groei. Ons Ondersteuningsaanbod: Een Gestructureerde Aanpak De meeste leerlingen floreren binnen ons reguliere lesprogramma, met ondersteuning die we zowel in als buiten de klas bieden. Wanneer een leerkracht extra inzichten nodig heeft voor de begeleiding van een leerling, schakelen we de intern begeleider in. Als er verdere expertise gewenst is, kunnen gespecialiseerde leerkrachten binnen onze school worden betrokken. Voor complexere vraagstukken komt het ondersteuningsteam (OT) bijeen voor een sparringsgesprek. Dit team bestaat uit onze intern begeleider, een ondersteuningsspecialist van SWV de Eem, de opvoedondersteuner van Lariks en een stafmedewerker Passend Onderwijs van Voila. Ouderlijke instemming is hierbij essentieel; u wordt altijd geïnformeerd over deze stappen. Bij een gemis aan instemming kunnen vragen anoniem worden voorgelegd. Indien nodig plannen we een multidisciplinair overleg (MDO) met u als ouders. De samenstelling van dit team is afhankelijk van de specifieke ondersteuningsvraag van uw kind. Een gedetailleerd overzicht van onze ondersteuningsniveaus vindt u in het School Ondersteunings Profiel (SOP), waarin niveau 1 tot en met 3 onder de basisondersteuning van de school vallen. Niveau 4 wordt gefinancierd met extra middelen vanuit het samenwerkingsverband, die door het bestuur van Voila worden verdeeld. Indien passend onderwijs op niveau 4 onvoldoende is, kan een plaatsing op een S(B)O school een optie zijn. Dit traject doorlopen we in nauwe samenwerking met u als ouders. Ons leerlingvolgsysteem, Topdossier, documenteert de voortgang en ondersteuningsdoelen, zodat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de gestelde doelen en de behaalde resultaten. Regelmatige evaluaties zorgen ervoor dat de ondersteuning continu wordt afgestemd op de behoeften van uw kind. Extra Voorzieningen Binnen Voila: Verrijkend Onderwijs voor Alle Kinderen Voila biedt diverse aanvullende programma's om onderwijs te verrijken. Onze Taalschool is er voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij het leren van de Nederlandse taal, met als doel een succesvolle doorstroming naar het regulier onderwijs. De intensieve instructiegroep van Samenwerkingsschool WereldWijs biedt gerichte ochtendlessen in kernvakken, gevolgd door middaglessen in de stamgroep. Het Groeilab, een initiatief van Voila en andere Leusdense schoolbesturen, is bedoeld voor leerlingen uit groep 6 en 7 die extra uitdaging zoeken op het gebied van executieve vaardigheden. Voor praktisch ingestelde leerlingen in groep 8 bieden we de Pr8klas aan, die de overgang naar het voortgezet onderwijs vergemakkelijkt. De Kr8klas is een vergelijkbare voorziening voor leerlingen met een VWO+ advies die extra uitdaging nodig hebben, ontwikkeld in samenwerking met het Corderius College. Samenwerkingsverband de Eem: Samen Sterk voor Onderwijs Samenwerkingsverband de Eem bundelt de krachten van schoolbesturen en basisscholen in de regio. Dit samenwerkingsverband omvat 23 schoolbesturen en meer dan 124 scholen in gemeenten zoals Amersfoort, Baarn, Leusden en Soest. Wij geloven dat elk kind recht heeft op kwalitatief goed onderwijs en bieden ondersteuning waar nodig, zodat optimale leerresultaten behaald kunnen worden. Onze ondersteuningsspecialisten voor Voila zijn Connie Baan en Marloes Veldhuizen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.swvdeeem.nl of contact opnemen via info@swvdeeem.nl of 033 - 760 11 91. JOSEE: Uw Steunpunt voor Jeugd en Ouders JOSEE is het centrale aanspreekpunt voor jeugd en ouders binnen SWV de Eem en SWV Eemland. Wij bieden informatie en ondersteuning op het gebied van passend onderwijs in de regio Eemland. Heeft u vragen of loopt u ergens tegenaan? Neem contact op met JOSEE via www.josee.nu, contact@josee.nu of 033 - 30 30 488. Toekomstvisie PCBS Loysder Hoek: Continu Verbeteren Bij PCBS Loysder Hoek streven we naar voortdurende verbetering van ons onderwijs. We koesteren de expertise van onze leerkrachten als spil in de ontwikkeling van elk kind. Onze school is een plek waar vakmanschap, brede ontwikkeling en actieve betrokkenheid van leerlingen centraal staan. We bieden een gestructureerd onderwijsaanbod, gericht op een ononderbroken leerproces met aandacht voor lees- en rekenonderwijs. Daarnaast stimuleren we een gezonde leefstijl door middel van gezonde voeding en dagelijkse beweging.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitsborging en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij Loysder Hoek

Wat zijn de kernambities en doelen van PCBS Loysder Hoek?

Bij PCBS Loysder Hoek borgen we alle schoolprocessen via een geavanceerd kwaliteitszorgsysteem, continu geoptimaliseerd voor maximale bewustwording binnen onze schoolorganisatie. Dit systeem bevat ambitiekaarten, kwaliteitskaarten en beleidsdocumenten, die te allen tijde inzicht bieden in onze procedures en resultaten. Onze schoolvisie is de motor achter onze dagelijkse praktijk, het 'verhaal van onze school'. De pijlers die onze organisatie vormen, garanderen een stevige basis op het gebied van kernvaardigheden zoals lezen, rekenen en taal, met een duidelijke doorgaande lijn vanaf groep 1. We streven naar Briljant onderwijs door verrijkend aanbod vanaf de start, inclusief een doorlopende leerlijn voor Engels. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling zetten we de Kanjertraining in, aangevuld met Rots & Waterlessen voor de groepen 3 tot en met 8. Onze christelijke identiteit geven we vorm met de levensbeschouwelijke methode Trefwoord. Op ICT-gebied beschikken we over een beveiligd netwerk en werken we met Google Chromebooks en Google Apps for Education. Ouderbetrokkenheid is cruciaal, en we hanteren de methodiek van Peter de Vries (CPS). We zijn opbrengstgericht en gebruiken leerlingresultaten om ons onderwijs continu te verbeteren. Onze ambities omvatten rijke, thematische leerervaringen met een doorlopende lijn vanaf groep 1. We stimuleren leesplezier door de inrichting van een nieuwe schoolbibliotheek, in samenwerking met de gebruikers van Antares en met expertise van 'De Bibliotheek op school'. Verrijkend aanbod wordt verzorgd door onze Projectgroep, die per periode wisselende activiteiten aanbiedt voor leerlingen die extra uitdaging zoeken.

Hoe ontwikkelt en verbetert PCBS Loysder Hoek continu haar onderwijs?

Ons team werkt onophoudelijk en systematisch aan de verbetering en ontwikkeling van ons onderwijs binnen een professionele leergemeenschap. Alle schoolontwikkelingen, beslissingen, trainingen en nieuw beleid vloeien voort uit onze missie, visie en de strategische koers van Voila, wat zorgt voor een coherente en effectieve aanpak.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen bij PCBS Loysder Hoek

Toelichting van de school

Bij PCBS Loysder Hoek koesteren we een visie voor kleuteronderwijs waarin elk kind gezien, gehoord en gewaardeerd wordt. Ons onderwijs is gebaseerd op spelend leren, waarbij we de natuurlijke nieuwsgierigheid van kinderen stimuleren en hen de ruimte geven om in hun eigen tempo te groeien. We streven naar een omgeving vol verwondering, veiligheid en plezier, essentieel voor het vormen van zelfverzekerde en veerkrachtige kinderen. Onze kernwaarden - vertrouwen, veiligheid en plezier - vormen de basis voor een stimulerende leeromgeving. Kinderen die zich veilig en vertrouwd voelen, durven risico's te nemen, fouten te maken en daarvan te leren. Plezier is de motor voor motivatie en nieuwsgierigheid, terwijl vertrouwen groeit door de ondersteuning van leerkrachten en medeleerlingen, en het gevoel dat ideeën en gevoelens ertoe doen. We richten onze kleutergroepen in als rijke leeromgevingen, rijk aan materialen, uitdagende activiteiten en interactieve hoeken. Dit stimuleert ontdekking en zintuiglijke ontwikkeling, waardoor de hersenen van jonge kinderen continu worden geprikkeld en verder ontwikkeld. De sensomotorische ontwikkeling is hierbij cruciaal; spelenderwijs leren kinderen de wereld kennen door beweging en zintuiglijke ervaringen, wat bijdraagt aan zowel fysieke als mentale groei. Spel, zowel vrij als begeleid, is de kern van ons kleuteronderwijs. Vrij spel bevordert creativiteit en zelfexpressie, terwijl begeleid spel gericht is op het aanleren van nieuwe vaardigheden en inzichten. Onze leerkrachten faciliteren dit door kinderen uit te dagen, prikkelende vragen te stellen en nieuwe perspectieven te bieden, waardoor leren concreet en betekenisvol wordt. Leren door ervaren staat centraal bij PCBS Loysder Hoek. We moedigen kinderen aan om te doen, te voelen, te experimenteren en zelf te ontdekken. Deze actieve benadering leidt tot diepere leerervaringen en een betere verankering van kennis. Thematisch werken, met onderwerpen die aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen, verbindt verschillende leergebieden op een speelse en samenhangende manier. Zo blijft leren leuk en relevant. Buitenspelen beschouwen we als een essentieel leermoment, geen pauze. De buitenlucht biedt volop kansen voor motorische, creatieve en sociale ontwikkeling. We zorgen voor een veilige en uitdagende buitenruimte waar kinderen vrij kunnen bewegen, leren en ontdekken. Ook passen we, waar zinvol, Expliciete Directe Instructie (EDI) toe, met duidelijke instructies en actieve betrokkenheid, om leerstof effectief over te brengen op een kleuter-vriendelijke manier. Wij geloven sterk in de waarde van minimaal twee jaar kleuteren. Dit geeft jonge kinderen de rust en tijd om essentiële basisvaardigheden in taal, rekenen en sociaal-emotionele ontwikkeling op te bouwen, en zich op hun eigen tempo volledig te ontplooien.

Veelgestelde vragen

Biedt PCBS Loysder Hoek extra ondersteuning voor jonge kinderen?

PCBS Loysder Hoek richt zich op een integrale benadering binnen het reguliere basisonderwijs en biedt geen specifieke extra programma's voor het jonge kind buiten de reguliere kleutergroepen.

Met welke organisaties werkt PCBS Loysder Hoek samen voor het jonge kind?

Op dit moment heeft PCBS Loysder Hoek geen formele samenwerkingsverbanden met externe partijen specifiek gericht op het aanbod voor het jonge kind.
Team | PCBS Loysder Hoek in Leusden | [2025] Schoolregister