Basisschool De Verwondering in Lent

Het team van De Verwondering in Lent

Current section: team
Georges Brassensstraat 61
6663 Lent

Zie hier hoe het team van De Verwondering is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Verwondering. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Verwondering bij jullie?

Ontdek hoe goed De Verwondering bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Verwondering zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.8%)
Man (17.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Verwondering. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (41.4%)
35-45 jaar (34.5%)
45-55 jaar (17.2%)
55-65 jaar (6.9%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Verwondering werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.1%)
Direct ondersteunend personeel (10.7%)
Indirect ondersteunend personeel (3.6%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Verwondering gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Betrouwbare Onderwijsvervanging: Onze Aanpak bij Basisschool De Verwondering

Bij basisschool De Verwondering zorgen we voor continuïteit in het leerproces, zelfs bij afwezigheid van onze vaste leerkrachten. Ons toegewijde team garandeert dat uw kind altijd les krijgt van gekwalificeerde professionals. Wij maken gebruik van de professionele vervangingspool van onze overkoepelende stichting, Conexus. Deze samenwerking stelt ons in staat om snel en efficiënt gekwalificeerde vervangers in te zetten, zodat de lesprogramma's ononderbroken doorgaan en de leerontwikkeling van uw kind optimaal blijft. Onze focus ligt op het bieden van kwalitatief hoogstaand onderwijs, waarbij elke schooldag telt. Door deze gestructureerde aanpak van vervanging, minimaliseren we eventuele onderbrekingen en waarborgen we een stabiele leeromgeving voor alle leerlingen van De Verwondering.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze school bestaat uit drie leerpleinen.

Groeperingsvormen

Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning op Basisschool De Verwondering

Ons Toewijde Beleid voor Elk Kind

Basisschool De Verwondering streeft ernaar om elk kind passend onderwijs te bieden, binnen de grenzen van onze mogelijkheden. Ons protocol 'Aanname' beschrijft gedetailleerd hoe we ervoor zorgen dat ieder kind de kans krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. We verwelkomen kinderen die terugkeren vanuit het speciaal (basis)onderwijs, mits de S(B)O-school aangeeft dat dit een geschikte stap is. Voordat we een kind aannemen, onderzoeken we zorgvuldig of we op dat moment aan de specifieke onderwijsbehoeften kunnen voldoen en hoe we passend onderwijs kunnen realiseren. Voor kinderen met speciale onderwijsbehoeften hanteren we een speciaal aangepast protocol. Ons toegewijde team van De Verwondering zal overgaan tot een doorverwijzing naar het speciaal (basis)onderwijs wanneer het welzijn van een leerling, of dat van medeleerlingen, in gevaar komt. Dit geldt ook bij ernstige ontwikkelingsachterstanden of gedragsproblematiek die leidt tot handelingsverlegenheid. Onze schoolfaciliteiten zijn ontworpen met het oog op toegankelijkheid en ondersteuning. We beschikken over een rolstoelvriendelijke omgeving, een speciaal ingericht invalidentoilet, een lift en een comfortabele gespreksruimte die zorgt voor privacy en rust.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteit en Ambities voor Uw Kind

Welke specifieke leerdoelen stimuleren we voor uw kind?

Voor het schooljaar 2021-2022 hebben wij ambitieuze doelen geformuleerd, voortkomend uit jaarlijkse evaluaties van onze gespecialiseerde ontwikkelgroepen. Deze groepen focussen op kerngebieden zoals taal, lezen, rekenen, spelling, de Vreedzame School, samenwerkend leren, pluskinderen (bloom) en thematisch onderwijs (IPC). Zij waarborgen een consistente leerlijn, bewaken de kwaliteit van ons onderwijsaanbod en sturen bij waar nodig. Een externe audit in april 2021, uitgevoerd door een vooraanstaand onderwijsadviesbureau, bevestigde de kwaliteit van ons onderwijs middels observaties en gesprekken. Dit leverde waardevolle inzichten op met betrekking tot leerresultaten, het onderwijsproces en het schoolklimaat. Onze belangrijkste ambities richten zich op optimale onderwijsresultaten, een effectief onderwijsproces en een veilig schoolklimaat. We streven naar kindspecifieke doelen met duidelijke criteria, met speciale aandacht voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Dit doen we via onze leerpleinen, waarbij we gebruikmaken van een breed onderzoekskader en ons ondersteuningsplan. De voortgang van elk kind wordt nauwlettend gevolgd en geëvalueerd, met diepgaande analyses om gerichte interventies mogelijk te maken en onze handelingsplannen continu te optimaliseren. Daarnaast bieden we een passend aanbod voor meerbegaafde leerlingen, waarbij we samenwerking stimuleren en waar nodig individuele aandacht geven. Ons digitale volgsysteem, MijnRapportfolio, wordt continu doorontwikkeld om de ontwikkeling van uw kind transparant te maken, met verduidelijkte leerlijnen en een gebruiksvriendelijkere interface voor zowel ouders als kinderen. Via nieuwsbrieven en ouderavonden informeren we u proactief over deze ontwikkelingen.

Hoe zorgen we voor een continue verbetering van het onderwijs?

Elk schooljaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op met concrete doelen en de strategieën om deze te realiseren. Halverwege het jaar voeren we een tussentijdse monitoring uit en aan het einde van het jaar evalueren we de resultaten om vervolgens nieuwe doelen voor het volgende schooljaar vast te stellen. We hechten veel waarde aan een effectief onderwijsproces, waarbij we focussen op doelgericht werken, het aanleren van strategieën en het versterken van het zelfvertrouwen van leerlingen. Door de '4 sleutels voor een effectieve les' – het benoemen van het lesdoel, de kortste weg naar succes, actieve betrokkenheid en afstemming op de leerling – optimaliseren we de didactische aanpak van onze leerkrachten. Observaties en reflectieve gesprekken zijn hierbij essentieel. We zetten sterk in op zelfregulerend leren, waarbij leerlingen leren hun leerproces te plannen, monitoren, uitvoeren en bijsturen. Hiervoor ontvangen we deskundige begeleiding van het onderwijsadviesbureau "Onderwijs Maak Je Samen". We ontwikkelen vakspecifieke leerroutes voor rekenen en spelling, met als doel dat 90% van de leerlingen het streefniveau haalt. De taalmethodiek wordt geïntegreerd met thematische projecten voor meer betekenisvol leren, en we stimuleren lezen actief om ervoor te zorgen dat alle kinderen bij het verlaten van De Verwondering een goed leesniveau hebben bereikt. Om de kwaliteit te borgen, creëren we kwaliteitskaarten voor IPC, vraaggestuurd leren, lezen, spelling en samenwerkend leren. Dit zorgt voor continuïteit en borgt onze visie. Bovendien versterken we onze methodiek voor begrijpend lezen, "Denk!", gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten van Dr. Thoni Houtveen. Als opleidingsschool voor Pabo-studenten dragen we actief bij aan de vorming van toekomstige leerkrachten en faciliteren we intervisiebijeenkomsten voor begeleidende leerkrachten. Voor een veilig en positief schoolklimaat hanteren we de principes van de Vreedzame School, met als ambitie dat 100% van de kinderen zich veilig voelt. We streven naar een kindcentrum-aanpak in samenwerking met KION, wat een veilige en vertrouwde omgeving creëert voor kinderen van 0 tot 12 jaar. De combinatiefunctie (school en naschoolse opvang) wordt voortgezet om deze verbinding te versterken. De monitoring van sociale veiligheid wordt periodiek uitgevoerd, met als doel een minimale score van een 8 te behalen. Al deze ambities zijn vastgelegd in ons strategisch plan 2021-2022, dat beschikbaar is op onze website.

Speciaal Aanbod Jonge Kind Basisschool De Verwondering

Toelichting van de school

Basisschool De Verwondering in Lent biedt een inspirerende omgeving waar jonge kinderen spelenderwijs leren en zich optimaal ontwikkelen. Met een focus op ontdekking en persoonlijke groei, creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving voor elk kind. Ons onderwijs is afgestemd op de behoeften van jonge kinderen, met veel aandacht voor sociale vaardigheden, creativiteit en een brede algemene ontwikkeling. We geloven in een aanpak waarbij kinderen actief betrokken zijn bij hun leerproces, wat leidt tot enthousiasme en een sterke basis voor de toekomst.

Veelgestelde vragen

Extra Leermogelijkheden voor Jonge Kinderen op Basisschool De Verwondering

Basisschool De Verwondering in Lent zet zich in voor een rijke ontwikkeling van jonge kinderen met diverse extra aanbiedingen. Deze programma's zijn ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de talenten van elk kind te stimuleren. We bieden een breed scala aan activiteiten die aansluiten bij de leefwereld van jonge kinderen, waardoor ze op een speelse manier nieuwe vaardigheden opdoen. Ontdek hoe wij de basis leggen voor levenslang leren.

Basisschool De Verwondering in Lent zet zich in voor een rijke ontwikkeling van jonge kinderen met diverse extra aanbiedingen. Deze programma's zijn ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de talenten van elk kind te stimuleren. We bieden een breed scala aan activiteiten die aansluiten bij de leefwereld van jonge kinderen, waardoor ze op een speelse manier nieuwe vaardigheden opdoen. Ontdek hoe wij de basis leggen voor levenslang leren.

Kinderopvang Diensten Lent
Kindcentrum Faciliteiten Lent

Samenwerkingen voor het Jonge Kind Programma Basisschool De Verwondering

Voor het versterken van ons aanbod voor het jonge kind werkt Basisschool De Verwondering nauw samen met gespecialiseerde partners. Deze samenwerkingen garanderen een hoogwaardige en integrale aanpak voor de ontwikkeling van onze jongste leerlingen. Een belangrijk samenwerkingsverband is met KION, een toonaangevende organisatie op het gebied van kinderopvang en educatie. Via deze samenwerking kunnen wij een doorlopende leerlijn realiseren van kinderopvang tot aan de basisschool.

Voor het versterken van ons aanbod voor het jonge kind werkt Basisschool De Verwondering nauw samen met gespecialiseerde partners. Deze samenwerkingen garanderen een hoogwaardige en integrale aanpak voor de ontwikkeling van onze jongste leerlingen. Een belangrijk samenwerkingsverband is met KION, een toonaangevende organisatie op het gebied van kinderopvang en educatie. Via deze samenwerking kunnen wij een doorlopende leerlijn realiseren van kinderopvang tot aan de basisschool.

Team | De Verwondering in Lent | [2025] Schoolregister