
Het team van Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn in Lelystad
Current section: teamZie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 72.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Ons Beleid en Procedure
Bij Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn in Lelystad garanderen we dat het onderwijs zoveel mogelijk doorgang vindt, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. We zetten ons actief in om de continuïteit van de lessen te waarborgen. Onze eerste stap bij het regelen van vervanging is het inschakelen van een professionele leerkracht via Slim, een gespecialiseerd bureau voor onderwijzend personeel. Dit zorgt ervoor dat uw kind les krijgt van een gekwalificeerde professional. Daarnaast maken we gebruik van de flexibiliteit binnen ons team. Vaak kan een duo-partner worden ingezet om de lessen op te vangen. Wanneer externe of interne vervanging niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen over de bestaande groepen. Dit proces wordt vergemakkelijkt door klassenlijsten die specifiek zijn opgesteld voor calamiteiten, met speciale aandacht voor de bovenbouw. In uitzonderlijke situaties, zoals bij meerdere gelijktijdige afwezigheden of in de jongere groepen, kan het voorkomen dat we genoodzaakt zijn leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. Dit gebeurt alleen wanneer alle andere opties zijn uitgeput. Ouders worden in dergelijke gevallen zo spoedig mogelijk geïnformeerd om hen volledig op de hoogte te stellen van de situatie.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra mogelijkheden op deze school
Uitgebreide Ondersteuning op Basisschool Toermalijn in Lelystad
Gedetailleerde Uitleg over Onze Educatieve Ondersteuning
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Toekomstgericht Plan voor Basisonderwijs
Welke Concrete Doelen Bevat Ons Schoolplan voor 2020-2022?
Hoe Zorgt Onze School Voor Continue Kwaliteitsverbetering en Realisatie van Doelen?
Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Toermalijn
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Toermalijn extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Basisschool Toermalijn zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We faciliteren een gestructureerde doorgaande leerlijn, zodat elk kind een vliegende start maakt. Dit omvat nauwe samenwerking met peuteropvanglocaties. Onze school is toegewijd aan het creëren van een rijke leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen. We streven ernaar om alle kinderen de kans te geven hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen vanaf de eerste schooljaren.
Met welke organisaties werkt Basisschool Toermalijn samen voor het jonge kind?
Basisschool Toermalijn werkt samen met diverse partners om de beste zorg en educatie voor jonge kinderen te garanderen. Een belangrijke samenwerkingspartner is GO! Kinderopvang, met name voor peutergroep 'De Propeller'. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de opvang naar de basisschool. Onze intern begeleider is betrokken bij de overdracht van informatie, wat essentieel is voor een goede start van elk kind. Eventueel wordt er ook contact onderhouden met andere relevante externe instanties.