Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn in Lelystad

Het team van Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn in Lelystad

Current section: team
Galjoen 24 24
8243 Lelystad

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.2%)
Man (27.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.8%)
25-35 jaar (57.9%)
35-45 jaar (10.5%)
45-55 jaar (10.5%)
55-65 jaar (5.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72.2%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Ons Beleid en Procedure

Bij Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn in Lelystad garanderen we dat het onderwijs zoveel mogelijk doorgang vindt, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. We zetten ons actief in om de continuïteit van de lessen te waarborgen. Onze eerste stap bij het regelen van vervanging is het inschakelen van een professionele leerkracht via Slim, een gespecialiseerd bureau voor onderwijzend personeel. Dit zorgt ervoor dat uw kind les krijgt van een gekwalificeerde professional. Daarnaast maken we gebruik van de flexibiliteit binnen ons team. Vaak kan een duo-partner worden ingezet om de lessen op te vangen. Wanneer externe of interne vervanging niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen over de bestaande groepen. Dit proces wordt vergemakkelijkt door klassenlijsten die specifiek zijn opgesteld voor calamiteiten, met speciale aandacht voor de bovenbouw. In uitzonderlijke situaties, zoals bij meerdere gelijktijdige afwezigheden of in de jongere groepen, kan het voorkomen dat we genoodzaakt zijn leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. Dit gebeurt alleen wanneer alle andere opties zijn uitgeput. Ouders worden in dergelijke gevallen zo spoedig mogelijk geïnformeerd om hen volledig op de hoogte te stellen van de situatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

voorbereidend taal
40.4%
Spelen, bewegings- en sociaal-emotioneel onderwijs
34.6%
Voorbereidend rekenen
25%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
26.3%
Rekenen/wiskunde
19.2%
Lezen
17.9%
Wereldoriëntatie
14.7%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.3%
Bewegingsonderwijs
5.1%
Overig
3.8%
Engelse taal
2.6%
Levensbeschouwing
1.9%

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Uitgebreide Ondersteuning op Basisschool Toermalijn in Lelystad

Gedetailleerde Uitleg over Onze Educatieve Ondersteuning

Op Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn zetten we ons in voor optimale ontwikkeling van elke leerling. We bieden diverse vormen van extra ondersteuning, nauwkeurig beschreven in onze schoolgidsen. Ons Ondersteuningshandboek licht onze visie op begeleiding toe, inclusief de schoolbrede ondersteuningsstructuur en onze aanpak van handelingsgericht werken. Dit waardevolle document, dat ook de overlegstructuren binnen de school uiteenzet, kunt u opvragen bij de directie of de interne begeleiding. Daarnaast definieert ons Ondersteuningsprofiel (SOP) de specifieke kaders waarbinnen wij leerlingen met extra behoeften ondersteunen. Meer details over dit profiel vindt u op onze website, zodat u volledig geïnformeerd bent over de mogelijkheden voor uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Toekomstgericht Plan voor Basisonderwijs

Welke Concrete Doelen Bevat Ons Schoolplan voor 2020-2022?

Na een grondig kwaliteitsonderzoek binnen onze scholengroep, heeft Rooms Katholieke Basisschool Toermalijn een ambitieus verbeterplan opgesteld. Dit plan richt zich op cruciale pijlers zoals een positief schoolklimaat, een vernieuwd lesaanbod, effectieve lesmethoden, optimale leerlingondersteuning en een robuust kwaliteitszorgsysteem. Ons schoolplan streeft naar een veilige leeromgeving waar duidelijke regels en afspraken centraal staan. We blazen de KiVa-methodiek nieuw leven in om dit schoolklimaat te versterken. De eerste schoolweken, de 'gouden weken', zijn essentieel voor groepsvorming en het evalueren van onze aanpak. Paula, onze gedragsspecialist, coacht en begeleidt dit proces. Voor de kleuterbouw ligt de focus op een doordacht en modern lesaanbod dat aansluit bij de doorstroom naar groep 3. Studiedagen met gespecialiseerde trainers, observaties en feedbackgesprekken zullen leiden tot een nieuw 'Handboek Kleuteronderwijs'. Effectief lesgeven vereist een veilige omgeving en heldere klassenregels. Door middel van studiedagen en lesbezoeken verbeteren we onze didactische vaardigheden en werkvormen. Lesobservaties met constructieve feedbackgesprekken helpen leerkrachten zich continu te ontwikkelen. Leerlingondersteuning betekent onderwijs op maat. Onder leiding van onze interne begeleiders versterken we handelingsgericht werken. Dit omvat regelmatige toetsing, analyse van leerlingprestaties, reflectie op didactisch handelen en het plannen van aangepaste instructie en verwerking.

Hoe Zorgt Onze School Voor Continue Kwaliteitsverbetering en Realisatie van Doelen?

Centraal in onze kwaliteitszorg staan de vragen: Doen we de juiste dingen, doen we die dingen goed, en hoe meten we dat? We betrekken hierbij ook de mening van anderen. Ons Organisatiehandboek beschrijft de procedures en afspraken die voortvloeien uit onze schoolkeuzes en wettelijke verplichtingen. Daarnaast onderhouden we essentiële documenten zoals de schoolgids, het schoolplan en het ondersteuningsprofiel. Deze documenten bieden antwoorden op onze strategische vragen en vormen samen onze interne schoolgids. De directie en bouwcoördinatoren zijn verantwoordelijk voor de implementatie van dit verbeterplan.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Toermalijn

Toelichting van de school

Op Basisschool Toermalijn in Lelystad zorgen we voor een naadloze overgang van de peuteropvang naar de basisschool. Hoewel we geen officiële VVE-indicatie hebben, garanderen we een soepele start voor elk kind dat onze school bezoekt. Wij werken nauw samen met peutergroep 'De Propeller' van GO! Kinderopvang. Tijdens deze overgang vindt er altijd een gedegen overdracht plaats, waarbij onze intern begeleider betrokken is, met name bij kinderen die deelnamen aan VVE-programma's. Indien nodig onderhouden we ook contact met andere externe hulpverleningsinstanties om de beste ondersteuning te bieden aan jonge leerlingen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Toermalijn extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Basisschool Toermalijn zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We faciliteren een gestructureerde doorgaande leerlijn, zodat elk kind een vliegende start maakt. Dit omvat nauwe samenwerking met peuteropvanglocaties. Onze school is toegewijd aan het creëren van een rijke leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen. We streven ernaar om alle kinderen de kans te geven hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen vanaf de eerste schooljaren.

Basisschool Toermalijn zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We faciliteren een gestructureerde doorgaande leerlijn, zodat elk kind een vliegende start maakt. Dit omvat nauwe samenwerking met peuteropvanglocaties. Onze school is toegewijd aan het creëren van een rijke leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen. We streven ernaar om alle kinderen de kans te geven hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen vanaf de eerste schooljaren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt Basisschool Toermalijn samen voor het jonge kind?

Basisschool Toermalijn werkt samen met diverse partners om de beste zorg en educatie voor jonge kinderen te garanderen. Een belangrijke samenwerkingspartner is GO! Kinderopvang, met name voor peutergroep 'De Propeller'. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de opvang naar de basisschool. Onze intern begeleider is betrokken bij de overdracht van informatie, wat essentieel is voor een goede start van elk kind. Eventueel wordt er ook contact onderhouden met andere relevante externe instanties.

Basisschool Toermalijn werkt samen met diverse partners om de beste zorg en educatie voor jonge kinderen te garanderen. Een belangrijke samenwerkingspartner is GO! Kinderopvang, met name voor peutergroep 'De Propeller'. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de opvang naar de basisschool. Onze intern begeleider is betrokken bij de overdracht van informatie, wat essentieel is voor een goede start van elk kind. Eventueel wordt er ook contact onderhouden met andere relevante externe instanties.

GO! Kinderopvang