
De resultaten van Prins Willem Alexander School in Laren (Gelderland)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Prins Willem Alexander School, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Prins Willem Alexander School bij jullie?
Ontdek hoe goed Prins Willem Alexander School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden van Onze Leerlingen
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. De eindtoets of doorstroomtoets in groep acht meet deze basisvaardigheden. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit niveau halen. Dit is de vastgestelde signaleringswaarde voor het behalen van het fundamentele niveau op alle Nederlandse basisscholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Potentieel op de Prins Willem Alexander School
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en weerspiegelt de ambitie om leerlingen uit te dagen hun volledige potentieel te benutten. Voor elke basisschool bepaalt de onderwijsinspectie een specifieke, op de leerlingpopulatie afgestemde, signaleringswaarde voor het streefniveau. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau naar verwachting moeten bereiken.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Prins Willem Alexander School?
Ontdek het schooladvies traject op de Prins Willem Alexander School in Laren Gelderland. Elk jaar in juni wordt door het voltallige team een zorgvuldige prognose voor het schooladvies opgesteld. Dit wordt gevolgd door een persoonlijk adviesgesprek eind groep 7, waarin de groepsleerkracht samen met de leerling en ouders de mogelijkheden bespreekt. In november vindt het voorlopig adviesgesprek plaats. Na de landelijke doorstroomtoets in februari ontvangen alle leerlingen een definitief schooladvies. Dit proces waarborgt een passend advies voor elke leerling, gebaseerd op ontwikkeling en prestaties.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale en Emotionele Ontwikkeling: Kanjer-kwaliteiten op de Prins Willem Alexander School
De Prins Willem Alexander School streeft naar een veilige en vertrouwde leeromgeving waar elk kind met plezier naar school gaat en zichzelf kan zijn. Wij geloven dat een positief sociaal-emotioneel klimaat de basis vormt voor succesvol leren en persoonlijke groei.
Ontmoeting en betrouwbaarheid als kernwaarden
Christelijke normen en waarden met nadruk op naastenliefde
Passie voor leren en persoonlijke zelfontplooiing
Hoe bevordert de Prins Willem Alexander School de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze leerkrachten zijn Kanjer-gecertificeerd en integreren de Kanjertrainingen actief in ons lesprogramma. Deze trainingen zijn gericht op het versterken van onderling vertrouwen binnen de klas. Vertrouwen is essentieel voor een rustige sfeer, sociale veiligheid en een prettig schoolklimaat. De Kanjertraining maakt gebruik van kleurrijke petjes om kinderen te helpen reflecteren op gedrag en reacties in stressvolle situaties. Er zijn diverse manieren om te reageren, en zolang we handelen vanuit vertrouwen en respect, zijn verschillen waardevol. Een 'kanjer' is iemand die zichzelf durft te zijn, betrouwbaar is en ook anderen vertrouwt, herkenbaar aan de witte pet. De Kanjertraining omvat een reeks lessen en oefeningen, zowel preventief als curatief, om de klassfeer te optimaliseren. Zowel leerlingen, leerkrachten als ouders leren respectvol met elkaar om te gaan. Het motto 'wat je meemaakt is interessant, vervelend of naar, maar hoe je ermee omgaat is belangrijker, dat vormt je' staat centraal. Kernwoorden hierbij zijn: vertrouwen, rust, wederzijds respect, sociale redzaamheid, ouderbetrokkenheid, burgerschap, gezond gedrag en duurzaamheid.
Welke methoden gebruikt de school voor het registreren van sociale opbrengsten?
De Prins Willem Alexander School monitort sociale opbrengsten met behulp van de volgende registratiemethode:
- Kanvas
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden op onze school toegepast?
Voor het sociaal-emotioneel leren zet de Prins Willem Alexander School specifiek de volgende methode in:
- Kanjertrainingen
Inspectierapport Prins Willem Alexander School: Kwaliteit en Ontwikkeling
De Prins Willem Alexander School in Laren (Gelderland) is een bloeiende basisschool met 143 leerlingen. Wij bieden kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, gericht op de ontwikkeling van elk kind. Onze school staat voor een veilige en stimulerende leeromgeving waar kinderen met plezier leren en groeien. Wij geloven in een aanpak waarbij we de talenten van ieder kind ontdekken en verder ontwikkelen. Dit doen we met een toegewijd team van onderwijsprofessionals die klaarstaan om uw kind de best mogelijke start te geven. Ontdek hoe onze school presteert volgens de officiële onderwijsinspectie. Op deze pagina vindt u de officiële informatie en rapporten van de onderwijsinspectie. Dit geeft u een helder beeld van de kwaliteit van ons onderwijs en onze schoolorganisatie. Wij nodigen u van harte uit om de inspectieresultaten te bekijken.