Basisschool Openbare Basisschool De Komeet in Krommenie

Het team van Openbare Basisschool De Komeet in Krommenie

Current section: team
Neptunuslaan 1
1562 Krommenie

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Komeet is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Komeet. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Komeet bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Komeet bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Komeet zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.7%)
Man (16.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Komeet. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.5%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Komeet werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.2%)
Direct ondersteunend personeel (12.2%)
Indirect ondersteunend personeel (7.3%)
Management (7.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Komeet gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid: Zorgeloos Onderwijs Garanderen bij Afwezigheid Leerkracht

Bij Openbare Basisschool De Komeet zorgen we ervoor dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief onderwijs. Wanneer een leerkracht door gepland verlof afwezig is, stellen wij direct een gekwalificeerde vervanger aan. Dit garandeert continuïteit in het leerproces van uw kind. Onvoorziene ziektegevallen vragen om flexibiliteit. We zetten alles op alles om een geschikte vervanger te vinden bij ziekte van een leerkracht. Mocht er onverhoopt toch geen vervanging mogelijk zijn, dan informeren wij u uiterlijk om 7:30 uur op de betreffende dag. We streven ernaar dit bericht zo spoedig mogelijk te versturen om uw planning te faciliteren. Ons doel is om lesuitval zoveel mogelijk te minimaliseren en eerlijk te verdelen over de groepen gedurende het schooljaar. Ondanks de uitdagingen van het lerarentekort, zetten wij ons maximaal in om elke groep te voorzien van een vaste, toegewijde leerkracht. Het vinden van vervanging blijft een prioriteit, waarbij we continu zoeken naar oplossingen om de onderwijskwaliteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In dit hoofdstuk zetten wij uiteen hoe de school georganiseerd is op verschillende vlakken, beginnend met het bewegingsonderwijs. De groepen 1/2 hebben 1x per week bewegingsonderwijs van de vakdocent gym, in de gymzaal. Ook krijgen zij 1x per week van de eigen leerkracht bewegingsonderwijs in de speelzaal. De groepen 3 t/m 8 hebben twee keer per week gymles van de vakdocent gym.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Komeet: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

9

Taalontwikkeling en Rekenen: Boost voor Academische Successen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellinghulp
Intern Begeleider voor brede leerondersteuning
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Remedial Teacher voor gerichte bijles
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Taalspecialist voor taalvaardigheid
Logopedist voor spraak- en taalontwikkeling
Specialist Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OGO)
Gedragsspecialist voor gedragsmanagement

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Komeet zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze gespecialiseerde leerteams, waaronder NT2 voor Nederlands als tweede taal en Rekenen, waarborgen een hoge onderwijskwaliteit. Daarnaast richt het leerteam ontwikkelingsgericht onderwijs zich op de kwaliteit van OGO, terwijl het leerteam gedrag zorgt voor een positief pedagogisch klimaat en de sociale veiligheid van al onze leerlingen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Veiligheid Centraal

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welzijn
Intern Begeleider voor emotionele ondersteuning

Toelichting van de school:

Ons toegewijde leerteam gedrag, versterkt door twee gedragsspecialisten, biedt effectieve ondersteuning. Met de methode Kwink bevorderen we proactief een veilige leeromgeving en de sociaal-emotionele groei van elk kind.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor leerstrategieën
Intern Begeleider voor studievaardigheden

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders zijn actief betrokken bij het vormgeven van beleid rondom gedrag, werkhouding en taakaanpak. Zij bieden zowel strategische begeleiding als individuele ondersteuning aan leerlingen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gezonde Groei en Beweging

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor bewegingsstimulering
Logopedist voor communicatieverbetering

Toelichting van de school:

De praatmaatgroep verzorgt onze logopedische zorg, essentieel voor communicatie. Kennemer Fysio biedt fysiotherapeutische ondersteuning, cruciaal voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Individuele Aandacht

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische zorg en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe professionals om de individuele behoeften van onze leerlingen te vervullen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Twee leerpleinen
Dyslexietraining
Fysiotherapie
Logopedie

Ontwikkeling en Ondersteuning voor Elke Leerling op De Komeet

Hoe Wij Leerlingen Helpen het Beste uit Zichzelf te Halen

Op Openbare Basisschool De Komeet geloven we in een omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Daarom werken we nauw samen met het Dienstencentrum Zaan Primair om onze leerlingen de best mogelijke ondersteuning te bieden. Dit centrum beschikt over een team van toegewijde onderwijsspecialisten. Zij zijn er om scholen te adviseren en te begeleiden bij het creëren van een stimulerende leeromgeving. Denk hierbij aan expertise op het gebied van rekenen, taal, gedrag, executieve functies en de ontwikkeling van jonge kinderen, evenals talentontwikkeling. Onze schoolmaatschappelijk werkers vormen een belangrijke schakel tussen ouders en de school. Zij staan klaar om te helpen bij opvoedingsvragen of het leggen van contacten met jeugdhulpverlening. Ook bij uitdagingen in de communicatie tussen school en thuis bieden zij ondersteuning. Het onderzoeksteam van het Dienstencentrum, bestaande uit ervaren orthopedagogen, kan worden ingezet voor gerichte onderzoeken. Dit omvat intelligentieonderzoek, analyses van executieve functies, sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag. Observaties om onderwijsbehoeften in kaart te brengen en adviezen op maat behoren eveneens tot de mogelijkheden. Wij streven continu naar vernieuwing en willen ons onderwijs nog dynamischer maken door meer aandacht te besteden aan bewegend leren. Hiervoor is een speciaal leerteam opgericht. Dit team, bestaande uit gemotiveerde schoolmedewerkers met specifieke expertise, werkt planmatig aan de verdere ontwikkeling van ons onderwijs, wat uiteindelijk ten goede komt aan alle leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Streven naar Excellente Kwaliteitszorg en een Toekomstgericht Schoolplan

Welke concrete doelen streeft ons schoolplan na voor de ontwikkeling van uw kind?

Ons schoolplan, dat de afgelopen drie jaar de basis vormt voor ons onderwijs, bevat heldere afspraken over de lesmethoden en leerdoelen op Basisschool De Komeet. Deze afspraken zijn essentieel voor de continue verbetering van ons onderwijs. We evalueren ons onderwijsaanbod vier keer per jaar grondig. Door de resultaten van CITO-toetsen tweemaal jaarlijks te analyseren, identificeren we kansen voor groei en bespreken we concrete acties om de leerresultaten van onze leerlingen te optimaliseren. Jaarlijks voeren directie en leerkrachten verdiepende gesprekken over professionele ontwikkeling. Dit zorgt ervoor dat ons team altijd beschikt over de nieuwste inzichten en vaardigheden. Tevens voert de directie jaarlijks lesbezoeken uit met een gestructureerde kijkwijzer, waarvan de trends worden geanalyseerd en besproken in het team. Samen formuleren we verbeterpunten voor het komende schooljaar, met als doel het onderwijs continu te verhogen.

Hoe garandeert Basisschool De Komeet het behalen van de vastgestelde onderwijsdoelen?

De school monitort en evalueert de voortgang richting onze onderwijsdoelen nauwgezet tijdens de periodieke opbrengstanalyse-momenten in februari en juni. Deze gestructureerde evaluaties stellen ons in staat om tijdig bij te sturen en succes te garanderen.

Stimuleer Uw Kind: Extra Ondersteuning voor Jonge Kinderen op De Komeet

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Komeet biedt speciaal onderwijs voor jonge kinderen in Krommenie. Onze unieke 'Oase groep' is er voor leerlingen in groep 1 en 2 die extra ondersteuning in hun taalontwikkeling kunnen gebruiken. De Oase groep verzorgt vier keer per week intensief taalaanbod, waarbij we gebruikmaken van boeiende prentenboeken. Dit interactieve programma is ontworpen om de taalvaardigheid en leesplezier van jonge kinderen te vergroten. Ontdek hoe De Komeet de basis legt voor een succesvolle schoolcarrière met een focus op persoonlijke groei en taalontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Komeet Extra Ondersteuning voor Jonge Kinderen?

Ja, Openbare Basisschool De Komeet in Krommenie biedt specifieke programma's voor het jonge kind. Een voorbeeld hiervan is onze 'Oase groep' voor leerlingen in groep 1 en 2. Deze groep is speciaal ingericht om kinderen die extra taalondersteuning nodig hebben, een boost te geven. Via interactieve sessies met prentenboeken vergroten we spelenderwijs de woordenschat en het taalbegrip. Zo zorgen we ervoor dat elk kind, ongeacht de startpositie, zich optimaal kan ontwikkelen.

Ja, Openbare Basisschool De Komeet in Krommenie biedt specifieke programma's voor het jonge kind. Een voorbeeld hiervan is onze 'Oase groep' voor leerlingen in groep 1 en 2. Deze groep is speciaal ingericht om kinderen die extra taalondersteuning nodig hebben, een boost te geven. Via interactieve sessies met prentenboeken vergroten we spelenderwijs de woordenschat en het taalbegrip. Zo zorgen we ervoor dat elk kind, ongeacht de startpositie, zich optimaal kan ontwikkelen.

Kinderopvang: Samenwerking voor Vroege Educatie

Met Welke Partners Werkt De Komeet Samen voor Jonge Kinderen?

Openbare Basisschool De Komeet hecht waarde aan een sterke samenwerking met externe partners om de ontwikkeling van jonge kinderen te optimaliseren. We werken nauw samen met 'Tinteltuin', een gerenommeerde organisatie gespecialiseerd in kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van de opvang naar de basisschool, met een gedeelde focus op educatie en welzijn. Samen met Tinteltuin bieden we een consistente en stimulerende leeromgeving.

Openbare Basisschool De Komeet hecht waarde aan een sterke samenwerking met externe partners om de ontwikkeling van jonge kinderen te optimaliseren. We werken nauw samen met 'Tinteltuin', een gerenommeerde organisatie gespecialiseerd in kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van de opvang naar de basisschool, met een gedeelde focus op educatie en welzijn. Samen met Tinteltuin bieden we een consistente en stimulerende leeromgeving.

Team | Openbare Basisschool De Komeet in Krommenie | [2025] Schoolregister