Kortland in Krimpen aan den IJssel

Het team van Kortland in Krimpen aan den IJssel

Current section: team
Ouverturelaan 105
2926 Krimpen aan den IJssel

Zie hier hoe het team van Kortland is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kortland. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kortland bij jullie?

Ontdek hoe goed Kortland bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kortland zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kortland. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (9.5%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (4.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kortland werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.2%)
Direct ondersteunend personeel (22.7%)
Indirect ondersteunend personeel (4.5%)
Management (4.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kortland gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool Kortland

Bij Basisschool Kortland streven we naar een ononderbroken leeromgeving voor uw kind. Wanneer een leerkracht of onderwijsassistent onverhoopt afwezig is, zetten we direct onze interne flexibiliteit in. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van continuïteit. Dit betekent dat we eerst kijken naar de inzetbaarheid van de duo-partner of een collega binnen de school. Zo zorgen we ervoor dat uw kind les krijgt van een bekend gezicht. Indien een interne oplossing niet mogelijk is, doen we een beroep op het professionele flex-team van Stichting BLICK. Dit team bestaat uit ervaren onderwijsprofessionals die snel en efficiënt ingezet kunnen worden om de lesgevende taken over te nemen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle vervangingsopties ontoereikend zijn, kan er een verzoek komen om uw kind voor één dag thuis te houden. Dit is een laatste redmiddel om de kwaliteit van het onderwijs te garanderen. We danken u voor uw begrip en medewerking.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bewegingsonderwijs, gym en buitenspelen
29%
Zintuigelijke ontwikkeling
26%
Taalontwikkeling
16%
Rekenen/ wiskunde
14%
Muziek
7%
Wereldverkenning
4%
Sociale redzaamheid ( w.o. verkeer en DVS)
4%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
31.8%
Rekenen/wiskunde
21.3%
Lezen
16.8%
Taal
11.2%
Wereldoriëntatie
7.4%
Bewegingsonderwijs
6.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
3.1%
Engelse taal
1.2%
Levensbeschouwing
1%

Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool Kortland

4

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Basisschool Kortland investeert in optimale taal- en rekenontwikkeling met een team van vier toegewijde specialisten. Naast deze experts werken onze specialisten samen in gerichte leerteams voor rekenen, lezen en taal. Hierin bundelen zij hun krachten met ervaren leerkrachten, intern begeleiders en leerkrachtondersteuners. Samen leggen zij de lat hoog en creëren ze een stimulerende leeromgeving waarin elk kind zijn potentieel op deze cruciale vakgebieden volledig kan benutten.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal op Basisschool Kortland. Twee gespecialiseerde professionals, waaronder de intern begeleider en de specialist meer- en hoogbegaafdheid, vormen samen het leerteam VISIE. Dit team is verantwoordelijk voor het creëren en onderhouden van een positief pedagogisch klimaat. Samen met het voltallige schoolteam zetten zij de beleidslijnen uit en bieden ze gerichte begeleiding. Bovendien onderhouden we nauwe banden met de orthopedagoog van het samenwerkingsverband voor optimale ondersteuning.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Volledige Ontwikkelingsondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Basisschool Kortland biedt een brede ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, met de inzet van drie ervaren specialisten. Onze leerteams spelen een cruciale rol in het begeleiden van zowel leerlingen als leerkrachten op deze gebieden. Ze werken nauw samen om effectieve strategieën te ontwikkelen en te implementeren. Deze gezamenlijke aanpak zorgt ervoor dat we proactief inspelen op de behoeften van elk kind en een omgeving creëren waarin iedereen optimaal kan presteren.

1

Motorische Ontwikkeling: Actieve Kinderen, Slimme Kinderen

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

De motorische ontwikkeling van onze leerlingen krijgt extra aandacht op Basisschool Kortland. Wekelijks is een deskundige kinderoefentherapeut aanwezig op school om kinderen te ondersteunen. Deze expertise draagt bij aan een gezonde fysieke ontwikkeling, wat essentieel is voor een optimale leerervaring.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking voor Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct aan de school verbonden zijn, hecht Basisschool Kortland grote waarde aan de gezondheid en het welzijn van alle leerlingen. We onderhouden een proactieve en nauwe samenwerking met ouders en externe hulpverleners wanneer er leerlingen zijn met een medische achtergrond of specifieke verzorgingsbehoeften. Deze gezamenlijke inspanning garandeert een veilige en ondersteunende omgeving voor elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Plusklas
KANSklas
Leerplein
Huiswerkklas

Individuele Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Kortland

Hoe Wij Leren en Ontwikkelen Ondersteunen

Op basisschool Kortland staat de individuele ontwikkeling van uw kind centraal. De groepsleerkracht vormt het eerste aanspreekpunt en werkt nauw samen met onze toegewijde intern begeleiders. Indien u zich zorgen maakt over de voortgang van uw kind, moedigen we u aan dit direct met ons te bespreken. In dergelijke situaties onderhouden we intensief contact met u en de intern begeleider om de beste aanpak te garanderen. Soms schakelen we externe expertise in, alles met het doel uw kind optimaal te begeleiden bij het maken van de juiste keuzes voor zijn of haar toekomst. Ons team van specialisten, bestaande uit twee intern begeleiders, een leesspecialist, taalspecialist, rekenspecialist en een gedragsspecialist, staat klaar om uw kind te ondersteunen. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften die verder reiken dan de reguliere klassikale aanpak, bieden wij gespecialiseerde, en indien nodig, tijdelijke extra ondersteuning. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning op Basisschool Kortland: We streven ernaar leerlingen te begeleiden op hun eigen leerpad, rekening houdend met individuele onderwijs- en ondersteuningsbehoeften. We hanteren een doelgerichte en ambitieuze aanpak waarbij onze leraren, met sterke pedagogische en didactische vaardigheden, een cruciale rol spelen in de continue verbetering van ons onderwijs. Hun diepgaande inhoudelijke kennis draagt bij aan een stimulerende leeromgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkelplan OBS Kortland

Wat zijn de strategische doelen van ons schoolplan voor 2025-2029?

Ons schoolplan 2025-2029 stelt concrete doelen op voor de komende vier jaar, inspelend op de veranderende leerlingpopulatie. Elk jaar werken we deze verder uit in een jaarplan. Strategisch thema 1: Kwaliteit van Onderwijs Ambitie: Een ononderbroken ontwikkelingslijn van groep 1 tot 8 met onderwijs dat aansluit bij onze leerlingen, resulterend in optimale ontwikkeling en hogere leeropbrengsten. Minimaal 90% van de leerlingen bereikt het ambitieniveau op basisvakken. Doelen: 1. Ontwikkel een doorlopende lijn voor basisvakken van groep 2 tot 8 binnen vier jaar. 2. Zorg dat alle leerlingen optimaal ontwikkelen op de basisvakken over vier jaar. 3. Bied onderwijs dat aansluit bij onze leerlingpopulatie qua aanbod, didactiek en pedagogiek binnen vier jaar. 4. Ontwikkel een doorlopende lijn voor 'Leren Leren' van groep 1-8 binnen vier jaar. 5. Borg de doorlopende lijnen voor 'Leren Leren' en basisvakken binnen vier jaar. Strategisch thema 2: Talentonderwijs Ambitie: OBS Kortland wordt dé talentschool van Krimpen aan den IJssel met een gedragen visie, gevarieerd aanbod aan talentlessen en geïntegreerde talentontwikkeling. Doelen: 1. Vestig OBS Kortland als dé talentschool in Krimpen aan den IJssel binnen vier jaar. 2. Ontwikkel en implementeer een visie op Talentonderwijs binnen twee jaar, gedragen door het hele team. 3. Bied een gevarieerd aanbod aan talentlessen en integreer talentontwikkeling in het onderwijs binnen vier jaar. 4. Leg afspraken vast voor de borging van talentonderwijs binnen de school over vier jaar. Strategisch thema 3: Profilering van de school Ambitie: Versterk de verbinding met de wijken, ouders en lokale ondernemers. Doelen: 1. Vergroot de herkenbaarheid en verbinding met de wijken binnen vier jaar. 2. Verhoog de ouderbetrokkenheid en verbinding met de school binnen vier jaar. 3. Vergroot de zichtbaarheid van OBS Kortland in lokale en social media binnen twee jaar. Strategisch thema 4: Samenwerking tot Integraal Kindcentrum (IKC) Ambitie: Volledige integratie met peuter- en dagopvang Kinderdam tot een IKC. Doelen: 1. Vergroot de vindbaarheid van OBS Kortland voor ouders van Kinderdam binnen twee jaar. 2. Stimuleer samenwerking tussen groep 1-2 en de peuteropvang met gezamenlijke thema's en vieringen binnen twee jaar. 3. Realiseer de volledige integratie tot een IKC met de peuter- en dagopvang over vier jaar.

Hoe implementeert de school de doelen en evaluaties?

Het schoolplan 2025-2028 vormt de strategische leidraad voor vier jaar, aangevuld met jaarplannen die de ambities praktisch vertalen. Deze plannen dienen als leidraad voor het gehele team. Het team van OBS Kortland werkt continu aan een eigentijds onderwijsaanbod dat aansluit bij de behoeften van onze leerlingen en de laatste inzichten in goed onderwijs. Diverse functiegroepen zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van activiteiten, waarbij het team gezamenlijk de verantwoordelijkheid draagt. De directie evalueert per kwartaal samen met alle betrokkenen de ondernomen activiteiten en het proces. Op basis van deze evaluaties stellen we waar nodig de activiteiten voor het volgende kwartaal bij. Deze evaluaties worden gedeeld met het team en de medezeggenschapsraad om transparantie te waarborgen.

Ontdek het Unieke Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Kortland

Toelichting van de school

Basisschool Kortland in Krimpen aan den IJssel biedt een warm welkom en een stimulerende leeromgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een sterke start voor elk kind. Ons programma voor jonge kinderen is speciaal ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de basis te leggen voor levenslang leren. Ontdek hoe wij uw kind helpen groeien. Met een toegewijd team van ervaren leerkrachten zorgen we voor een veilige en inspirerende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Bekijk ons uitgebreide aanbod en maak kennis met onze school.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod heeft Basisschool Kortland voor jonge kinderen?

Basisschool Kortland biedt een rijk scala aan aanvullende programma's, specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat zowel integrale kinderopvang als gespecialiseerde voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen en een naadloze overgang naar de basisschool te faciliteren. Wij streven ernaar om elke jonge leerling de best mogelijke start te bieden.

Basisschool Kortland biedt een rijk scala aan aanvullende programma's, specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat zowel integrale kinderopvang als gespecialiseerde voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen en een naadloze overgang naar de basisschool te faciliteren. Wij streven ernaar om elke jonge leerling de best mogelijke start te bieden.

Integrale kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Kortland samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Voor ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen werkt Basisschool Kortland nauw samen met de gerenommeerde kinderopvang organisatie KinderDam. Deze samenwerking zorgt voor een holistische benadering van de ontwikkeling van uw kind. KinderDam biedt hoogwaardige opvang en educatieve programma's die perfect aansluiten bij onze onderwijsvisie. Samen creëren we een stimulerende omgeving voor alle jonge leerlingen in Krimpen aan den IJssel.

Voor ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen werkt Basisschool Kortland nauw samen met de gerenommeerde kinderopvang organisatie KinderDam. Deze samenwerking zorgt voor een holistische benadering van de ontwikkeling van uw kind. KinderDam biedt hoogwaardige opvang en educatieve programma's die perfect aansluiten bij onze onderwijsvisie. Samen creëren we een stimulerende omgeving voor alle jonge leerlingen in Krimpen aan den IJssel.