Basisschool It Tredde Sté in Jirnsum

Het team van It Tredde Sté in Jirnsum

Current section: team
Dekamastrjitte 2 A
9011 Jirnsum

Zie hier hoe het team van It Tredde Sté is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van It Tredde Sté. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past It Tredde Sté bij jullie?

Ontdek hoe goed It Tredde Sté bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij It Tredde Sté zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij It Tredde Sté. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (50%)
35-45 jaar (0%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij It Tredde Sté werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Management (16.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor It Tredde Sté gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Optimalisatie van Personeelsvervanging op It Tredde Sté: Een Betrouwbare Aanpak

Op It Tredde Sté, onderdeel van stichting Proloog, garanderen we een consistente leeromgeving door middel van een efficiënt vervangingsbeleid. Wij maken gebruik van een toegewijde pool van vaste vervangers om zowel geplande als ongeplande afwezigheden van leerkrachten op te vangen. Dit zorgt ervoor dat de onderwijscontinuïteit gewaarborgd blijft. In situaties waarin een directe vervanger niet direct beschikbaar is, zetten we intern flexibiliteit in. Dit kan betekenen dat duo-collega's tijdelijk een les overnemen. Hoewel de directeur en intern begeleider strategische rollen vervullen met eigen verantwoordelijkheden, worden zij doorgaans niet ingezet voor directe klassenvervanging om hun kerntaken te kunnen blijven uitvoeren. Wij streven ernaar om u tijdig te informeren over eventuele wijzigingen. Mocht er onverhoopt geen vervanger beschikbaar zijn voor een zieke leerkracht, dan informeren wij u direct via Klasbord. Het is raadzaam om Klasbord in de ochtend te controleren voor de meest actuele informatie. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, waarbij vervanging niet mogelijk is, passen we een roulatiesysteem toe. Hierdoor wordt de impact op de klassen eerlijk verdeeld, waarbij elke dag een andere groep tijdelijk een andere invulling krijgt. Uw kind is altijd welkom op school, zelfs als er geen vervanger is. Uw kind zal die dag les volgen in een andere klas, onder begeleiding van een van onze ervaren leerkrachten. Deze flexibele aanpak waarborgt dat uw kind altijd een gestructureerde en leerzame dag ervaart, ook tijdens onverwachte personele uitdagingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Ondersteunende Specialisten bij It Tredde Sté

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider en Rekenspecialist
Onderwijsadviseurs (Proloog) voor meer- en hoogbegaafdheid
Externe Logopedist
Externe Dyslexiebegeleider

Toelichting van de school:

Op basisschool It Tredde Sté zetten we ons in voor optimale leerontwikkeling. Onze Intern Begeleider, tevens rekenspecialist, biedt gerichte ondersteuning. Daarnaast werken we samen met deskundige onderwijsadviseurs van Proloog, die gespecialiseerd zijn in onder andere meer- en hoogbegaafdheid. Deze specialisten staan klaar om op afroep extra expertise te bieden, zodat elke leerling de aandacht krijgt die nodig is. Voor specifieke ondersteuning op het gebied van taal, rekenen en eventuele dyslexieproblematiek hebben we externe specialisten, zoals een logopedist en een dyslexiebegeleider, direct beschikbaar op school. Zij dragen bij aan een solide basis voor de toekomst van uw kind.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Onderwijsadviseurs (Proloog)

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Onze toegewijde onderwijsadviseurs van Proloog bieden gespecialiseerde begeleiding op dit vlak. Deze experts, werkzaam voor de gehele stichting, zijn op afroep beschikbaar om scholen te ondersteunen. Zij helpen ons bij het creëren van een positieve en veilige schoolomgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Onderwijsadviseurs (Proloog)

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun gedrag, werkhouding of taakaanpak, beschikken we over gespecialiseerde onderwijsadviseurs van Proloog. Deze professionals delen hun expertise om leerkrachten te adviseren en te ondersteunen bij het implementeren van effectieve strategieën. Hun inzet zorgt ervoor dat alle leerlingen, ongeacht hun uitdagingen, optimaal kunnen participeren en leren in de klas.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Onderwijsadviseurs (Proloog)

Toelichting van de school:

Basisschool It Tredde Sté besteedt aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. We schakelen hiervoor de expertise in van onze samenwerkingspartners. De onderwijsadviseurs van Proloog bieden ondersteuning aan onze school om een stimulerende omgeving te creëren voor beweging en fysieke activiteit. Zij adviseren over passende werkvormen en middelen, zodat kinderen op een leuke en gezonde manier hun motorische vaardigheden kunnen ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging hebben wij momenteel geen vaste specialisten aan onze basisschool verbonden. Wij streven echter altijd naar een passende oplossing indien dergelijke ondersteuning noodzakelijk is voor een leerling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Gymlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op It Tredde Sté

Onze Aanpak voor Individuele Groei en Welzijn

Op basisschool It Tredde Sté staat elke leerling centraal. Vanaf de inschrijving onderzoeken we nauwgezet de leer- en ondersteuningsbehoeften van uw kind om te bepalen hoe wij hieraan als school kunnen voldoen. Mocht blijken dat onze expertise niet toereikend is, dan werken we actief samen met u om de meest geschikte onderwijsplek te vinden. Gedurende de schoolloopbaan kunnen leerbehoeften veranderen. Indien de huidige ondersteuning niet langer aansluit bij de ontwikkeling van uw kind, schakelen wij gespecialiseerde hulp in. Een onderwijsadviseur van Proloog biedt dan gerichte adviezen en interventies, waarmee zowel de leerling als de leerkracht weer effectief aan de slag kan. Als de expertise van onze vaste adviseur niet volstaat, benutten we ons netwerk voor specifieke deskundigheid. Uiteindelijk is ons doel om, in samenspraak met u, altijd de best passende onderwijsroute voor uw kind te waarborgen. Toekomstgericht Ondersteuningsaanbod: Duurzaam en Inclusief Wij streven naar duurzaam, inclusief onderwijs dat toegankelijk is voor alle leerlingen. Onze proactieve benadering richt zich op het voorkomen van problemen, omdat dit de meest effectieve manier van werken is. We evalueren continu onze capaciteiten en de grenzen van onze ondersteuning, waarbij we externe expertise inschakelen wanneer nodig. Extra middelen zetten we doelgericht in, zodat ze een blijvende bijdrage leveren aan de onderwijskwaliteit, of dit nu door extra handen in de klas is of door de aanschaf van verrijkend lesmateriaal. Gerichte Ontwikkeling en Preventieve Zorg Door doelgericht te werken, beantwoorden we de specifieke onderwijsbehoeften van iedere leerling. De focus ligt niet enkel op de voortgang gedurende een schooljaar, maar op de algehele ontwikkeling van het kind. We hanteren een preventieve aanpak om achterstanden te voorkomen, in plaats van deze achteraf te corrigeren. Kinderen die meer tijd nodig hebben voor de basisvaardigheden, krijgen die ruimte, zonder dat dit direct leidt tot doubleren. We bewegen weg van rigide, traditionele lesprogramma's en concentreren ons op wat leerlingen écht nodig hebben, vanuit een fundament van rust, ruimte en regelmaat.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Streven naar Kwaliteit: Schoolplan en Ontwikkeling bij It Tredde Sté

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij It Tredde Sté focussen we op een professionele schoolcultuur waarin leraren continu van en met elkaar leren. Dit betekent kennisdeling, gezamenlijke kennisontwikkeling en het borgen van effectieve instructiedidactiek (EDI) en een doorlopende leerlijn voor groep 2 en 3. We stimuleren verantwoordelijkheidsgevoel en een intrinsieke motivatie om werkprocessen te verbeteren. Daarnaast hechten we groot belang aan een positieve omgangscultuur. We maken duidelijke afspraken over hoe we met elkaar omgaan, hoe we onze missie en visie in de praktijk brengen, en hoe we gedrag begrenzen dat het schoolwelzijn belemmert. Doelgerichte ontwikkeling staat centraal, met aandacht voor school- en teamontwikkelingsplannen, persoonlijke ontwikkelingsplannen en professionele leergemeenschappen. We streven naar zichtbare groei bij leerlingen, waarbij zowel het leerproces als het eindproduct even belangrijk zijn. Reflectie op eigen en teamhandelen is hierbij cruciaal. We zetten in op inclusiever onderwijs door middel van doelgerichte analyses van leergegevens, zichtbaar leren en het nauwkeurig afstemmen van instructie op executieve functies en leerbehoeften. We vergroten het eigenaarschap van de leerling en zorgen voor een soepele overgang van het primair naar het voortgezet onderwijs. Ons lesaanbod is flexibel, met dag- en weektaken, clustering naar instructiebehoefte en werk dat is afgestemd op individuele ontwikkelingsniveaus. We waarborgen een kerndoeldekkend aanbod voor alle vakken, met specifieke aandacht voor vaardigheden zoals Close Reading. Afspraken, regels en routines zijn duidelijk vastgelegd voor zowel binnen als buiten de school. We besteden veel aandacht aan het pedagogisch klimaat, burgerschap, een gestroomlijnde incidentregistratie en cyclische tevredenheidspeilingen, alles vanuit een 'growth mindset' principe. Ouder- en leerlingbetrokkenheid worden actief gestimuleerd door het ontwikkelen van gedeelde visies en het onderzoeken van de huidige stand van zaken, om zo de betrokkenheid continu te verbeteren.

Hoe waarborgen we de schoolbrede ontwikkelingsdoelen?

Onze jaarplannen bevatten geagendeerde speerpunten die we tijdens teambijeenkomsten bespreken, inclusief de voortgang. Leerkrachten observeren elkaar regelmatig in de klas en delen hun bevindingen, wat bijdraagt aan gezamenlijke groei. Deze speerpunten worden collectief opgesteld en gedragen. De jaarplannen bieden gedetailleerd inzicht in borging en monitoring, en bevatten evaluaties van uitgevoerde acties. Kwaliteitszorg wordt verankerd via dataverzameling, zoals groepsbezoeken, toetsresultaten, oudergesprekken en input van externe experts. We clusteren leerlingen naar behoefte voor effectieve instructie, met regelmatige bespreking van deze interventies. Jaarlijks vinden er kwaliteitsgesprekken plaats tussen de directie, intern begeleider en onderwijsmanagers om de onderwijskwaliteit te evalueren en te onderbouwen. Interne audits worden ingezet om een objectief beeld van de schoolpraktijk te verkrijgen en continu te verbeteren.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij It Tredde Sté: Peuteropvang en Speelleergroep

Toelichting van de school

Ontdek de mogelijkheden voor uw jongste kind bij basisschool It Tredde Sté in Jirnsum. Onze school werkt samen met toegewijde gastouders die een warme opvang bieden aan peuters. Daarnaast is er een stimulerende speelleergroep, georganiseerd door Kids First, waar kinderen spelenderwijs leren en zich ontwikkelen. Wij streven naar een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Daarom zetten we in op een versterkte samenwerking met onze partners, waaronder Stichting Kinderopvang Friesland. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en zichtbare doorgaande lijn in de educatieve ontwikkeling van uw kind. Bovendien verkennen we actieve samenwerkingsverbanden met onze naburige school, RKBS Sint Radboud. Door deze regionale verbindingen te versterken, willen we de educatieve kansen voor alle jonge kinderen in onze omgeving optimaliseren en een breed aanbod garanderen.

Veelgestelde vragen

Biedt It Tredde Sté extra programma's voor peuters en jonge kinderen?

Ja, basisschool It Tredde Sté faciliteert een rijke leeromgeving voor jonge kinderen door samen te werken met lokale partners. Hoewel de school zelf geen directe peuteropvang aanbiedt, bevorderen we de ontwikkeling van peuters via een speelleergroep en ondersteunen we de samenwerking met gastouders.

Met welke kinderopvangorganisaties werkt It Tredde Sté samen voor het jonge kind?

Basisschool It Tredde Sté onderhoudt nauwe banden met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen. We werken samen met Kids First voor de organisatie van onze speelleergroep en met Stichting Kinderopvang Friesland voor de voorschoolse en naschoolse opvang.

Basisschool It Tredde Sté onderhoudt nauwe banden met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen. We werken samen met Kids First voor de organisatie van onze speelleergroep en met Stichting Kinderopvang Friesland voor de voorschoolse en naschoolse opvang.

Kids First
Stichting Kinderopvang Friesland
Team | It Tredde Sté in Jirnsum | [2025] Schoolregister