RKBS de Vlinder in Houten

Het team van RKBS de Vlinder in Houten

Current section: team
Bloesemtuin 17
3994 Houten

Zie hier hoe het team van RKBS de Vlinder is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van RKBS de Vlinder. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past RKBS de Vlinder bij jullie?

Ontdek hoe goed RKBS de Vlinder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij RKBS de Vlinder zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij RKBS de Vlinder. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.8%)
25-35 jaar (31.6%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (10.5%)
55-65 jaar (15.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij RKBS de Vlinder werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor RKBS de Vlinder gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op RKBS de Vlinder

Bij RKBS de Vlinder zorgen we voor een continue leerervaring voor uw kind, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. Onze aanpak voor vervanging is erop gericht deskundigheid te waarborgen en onderwijsverstoringen te minimaliseren. Onze prioriteit ligt bij het inzetten van eigen, parttime leerkrachten voor vervanging. Deze keuze ondersteunt ons ontwikkelingsgericht onderwijs, aangezien zij de specifieke kennis en pedagogische aanpak van onze school kennen. Dit zorgt voor een naadloze voortzetting van de leerdoelen en een vertrouwde omgeving voor de leerlingen. Indien eigen leerkrachten niet beschikbaar zijn, schakelen we Transvita in, een gespecialiseerde onderwijs-invalpool. Transvita kan ervaren leerkrachten leveren voor zowel kortdurende als langdurige vervangingen, vaak afkomstig uit hun eigen talentenpool. Dit garandeert een professionele invulling van de klas. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen geschikte vervanging via onze reguliere kanalen gevonden kan worden, kunnen we, met toestemming van de schoolleiding, een lesbevoegde ouder benaderen. Het verdelen van leerlingen over andere klassen vermijden we zoveel mogelijk, omdat dit een negatieve impact kan hebben op het leerrendement en de klassendynamiek. In situaties waarin geen directe vervanging mogelijk is en het onderwijs op school niet gegarandeerd kan worden, kan het voorkomen dat ouders gevraagd worden hun kind tijdelijk thuis te houden. We streven ernaar dit tot een minimum te beperken en communiceren hierover tijdig en transparant.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Jaargroepen Uitgangspunt op de Vlinder is om in zogenoemde jaargroepen te werken. Indien het leerlingaantal en de groepsdynamiek om andere oplossingen vragen, zullen wij ook met gecombineerde groepen werken. Onze groepen 1-2 houden wij echter bewust heterogeen; dat wil zeggen dat kinderen van groep 1 en groep 2 in één groep geplaatst worden. Zo kunnen de jonge kinderen van de oudere kinderen leren en kunnen de oudste kinderen leren van het uitleggen aan een ander. Daarnaast bouwen zij hun zelfvertrouwen verder op om goed gefundeerd aan groep 3 te beginnen. Zone van naaste ontwikkeling Binnen de jaargroepen wordt er ook op verschillende niveaus gewerkt. Zowel bij het thematisch werken dat we bij het OgO-thema doen als bij de vakgebieden waar we een methode hanteren, willen we dat iedere leerling zich op zijn/haar eigen niveau ontwikkelt. De zone van naaste ontwikkeling is hier cruciaal. De zone van naaste ontwikkeling is het aanspreken van het kind op een niveau dat net buiten bereik is van wat een kind op eigen kracht kan. Wat een kind zelfstandig kan, is de actuele ontwikkeling. Waar een kind hulp bij nodig heeft, is de naaste ontwikkeling. Het gebied ertussen is de zone van naaste ontwikkeling: activiteiten die het kind nog niet zelfstandig kan, maar wel wanneer het ondersteuning krijgt bij de uitvoering ervan. Als je de zone van naaste ontwikkeling van een kind aanspreekt, doe je dit met (ondersteund) aanbod dat net boven het niveau van het kind ligt. Leerkrachten hebben zo kansen om taal- en handelingsmogelijkheden van kinderen uit te breiden. Betrokkenheid Een belangrijk aspect bij het onderwijs op de Vlinder is de betrokkenheid van kinderen bij het onderwijs. Wij leren kinderen om zelf initiatief te nemen, onderzoekend bezig te zijn, te werken met eigen leervragen, te experimenteren en dergelijke. We willen met ons onderwijs aansluiten bij de belevingswereld van het kind. Bij het werken aan de OgO-thema's en de daarin gekozen sociaal culturele praktijken, komen verschillende ontwikkelingsgebieden op verschillende niveaus aan bod. Bij het volgen van de ontwikkeling van het individuele kind, zijn de vastgestelde leerlijnen leidend. Samenwerking leerkrachten en leerlingen We werken op de Vlinder in een zogenoemde teamgecentreerde arbeidsorganisatie (TAO) door in onderwijsteams te werken. Binnen een onderwijsteam zijn de leraren collectief verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de leerling. De leraar is niet alleen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een leerling in zijn eigen klas, maar het gehele onderwijsteam is als collectief verantwoordelijk voor alle resultaten die een leerling behaalt. De teams krijgen, binnen vastgestelde kaders, relatief veel vrijheid en mandaat in hoe zij het onderwijs organiseren. Naast de onderwijsteams 1-3, 4-5 en 6-8, werken we ook in leerteams. Een leerteam is een groep leerkrachten die meer deskundig zijn in of meer affiniteit hebben met een bepaald onderwerp. Zij krijgen vanuit de onderwijsteams een specifieke opdracht (om iets te onderzoeken en/of uit te werken) die voor een kwaliteitsverbetering voor de hele school zorgt. Zo hebben wij nu een leergroep Vreedzame school om leerlingen te leren wat hun eigen aandeel is in een sociaal en emotioneel veilig klimaat in de school, een leergroep Executieve functies die zorgt dat alle leerlingen leren hoe zij zelf het beste leren en ontwikkelen, een leergroep die zich buigt over een moderner en groener schoolplein en een leergroep die zorgt dat we ICT als doel en als middel zo passend mogelijk bij onze visie, in kunnen zetten. Leerkrachten die langere tijd in onderwijsteams werken ervaren minder werkdruk, meer werkplezier en zijn beter in staat om te innoveren. Ze zijn flexibeler en werken efficiënter omdat ze meer ruimte krijgen om zelf zaken te regelen. We doen meer recht aan de professionaliteit van leerkrachten. Betrokken, autonome, gedreven leerkrachten, die collectief verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de leerlingen, zorgen voor een verhoging van de onderwijskwaliteit. En dat komt de ontwikkeling van leerlingen ten goede.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op RKBS de Vlinder: Vind de Juiste Specialist

4

Optimale Leerresultaten: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider voor Vlotte Leerontwikkeling
Rekenspecialist voor Sterke Cijfervaardigheid
Remedial Teacher voor Gerichte Studiehulp
Hoogbegaafdheid Specialist voor Uitdagend Leren

Toelichting van de school:

Op RKBS de Vlinder zetten we ons in voor de brede ontwikkeling van elk kind. Daarom bieden we gespecialiseerde ondersteuning op maat. Onze interne begeleiders coördineren de leerlingenzorg en werken nauw samen met gespecialiseerde collega's. Sommige specialisten zijn fulltime beschikbaar voor extra begeleiding, terwijl anderen hun expertise combineren met klassikale lesgevende taken. Dit zorgt voor een flexibele en effectieve aanpak, waarbij we direct inspelen op de individuele leerbehoeften van onze leerlingen op het gebied van taal en rekenen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Klasdynamiek
Interne Begeleider voor Emotioneel Welzijn
Remedial Teacher voor Sociale Vaardigheden
Hoogbegaafdheid Specialist voor Sociaal-Emotionele Uitdagingen

Toelichting van de school:

RKBS de Vlinder hecht veel waarde aan een veilige en positieve leeromgeving waar kinderen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen. Wij zijn een trotse Vreedzame School en integreren deze bewezen methode in al onze lessen en activiteiten. Onze collega's volgen jaarlijks bijscholingen om hun kennis en vaardigheden op dit gebied verder te verdiepen. Dit garandeert een continue kwaliteit van onze sociaal-emotionele begeleiding. Indien een leerling extra ondersteuning nodig heeft die verder gaat dan onze standaard basisondersteuning, werken we nauw samen met ons samenwerkingsverband Profi Pendi. Samen verkennen we de mogelijkheden voor zorgarrangementen of een gespecialiseerd onderzoek door een orthopedagoog.

4

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Effectieve Werkstrategieën
Interne Begeleider voor Studieplanning
Remedial Teacher voor Verbetering Werkhouding
Hoogbegaafdheid Specialist voor Studieaanpak

Toelichting van de school:

Een optimale werkhouding en een gestructureerde aanpak zijn essentieel voor schoolsucces. Op RKBS de Vlinder bieden we daarom gespecialiseerde begeleiding om deze vaardigheden te versterken. Onze gedragsspecialisten, interne begeleiders, remedial teachers en specialisten meer- en hoogbegaafdheid werken samen om kinderen te ondersteunen bij hun leerproces. Ze bieden praktische handvatten en strategieën. Deze specialisten zijn zowel beschikbaar voor directe ondersteuning buiten de klas als ter aanvulling van de klassikale werkzaamheden, zodat elke leerling de juiste stimulans krijgt.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider voor Motorische Vaardigheden
Fysieke Ontwikkelings Specialist

Toelichting van de school:

RKBS de Vlinder stimuleert een gezonde ontwikkeling, zowel cognitief als fysiek. Onze interne begeleider biedt ondersteuning op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling. Deze specialist werkt nauw samen met leerkrachten om activiteiten te integreren die de fijne en grove motoriek bevorderen. Dit draagt bij aan een algehele fysieke fitheid en coördinatie van onze leerlingen. De ondersteuning is gericht op het verbeteren van bewegingsvaardigheden en het creëren van een positieve houding ten opzichte van fysieke activiteit.

0

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of ondersteuning bij persoonlijke verzorging verwijzen wij naar gespecialiseerde externe partners en de expertise van de ouders. RKBS de Vlinder richt zich primair op educatieve en sociaal-emotionele ontwikkeling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal
Leerlingenkeuken
Lift
Natuurspeelplaats
Chromebooks
Voetbalveld

Ontwikkelingsgerichte Ondersteuning op RKBS de Vlinder

Ons Beleid voor Passend Onderwijs en Kindontwikkeling

Bij RKBS de Vlinder streven we naar een optimale leeromgeving voor elk kind, conform de wet Passend Onderwijs. Wij geloven in onderwijs dat kinderen uitdaagt, inspeelt op individuele verschillen en talenten, en rekening houdt met zowel mogelijkheden als beperkingen. Onze aanpak is geworteld in de principes van Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OgO), wat betekent dat we de unieke ontwikkeling van elk kind nauwgezet volgen om ons onderwijs continu te optimaliseren. Wij erkennen dat de ontwikkeling van kinderen stapsgewijs verloopt, met momenten van spontane groei en soms de behoefte aan extra stimulans. Door deze ontwikkeling continu te monitoren, kunnen we ons onderwijsaanbod flexibel afstemmen op de specifieke leerbehoeften van elk kind. Hoewel volledig gepersonaliseerd inclusief onderwijs niet altijd haalbaar is, zetten we ons maximaal in om een passend leertraject te bieden. Om een gedetailleerd beeld te krijgen van de voortgang, maken we gebruik van diverse observatiemethoden en toetsen, waaronder 'Leerling in Beeld - Sociaal Emotioneel', observatiemodellen van OgO, het CITO leerlingvolgsysteem en ParnasSys. Deze gegevens worden vastgelegd in het leerlingdossier, zodat de ontwikkeling van elke leerling ten opzichte van de leerlijnen duidelijk in kaart wordt gebracht. De groepsleerkracht bespreekt de resultaten regelmatig met de intern begeleider, die fungeert als centraal aanspreekpunt voor onderwijszorg. Samen analyseren we de groeps- en individuele prestaties om waar nodig gerichte ondersteuning te bieden. Dit kan leiden tot het opstellen van individuele plannen met concrete doelen, aanpak en evaluatiemomenten, die altijd met de ouders worden gedeeld. Naast deze gerichte aanpak, hechten we groot belang aan een open communicatie met ouders over het welbevinden en de leerresultaten van hun kind, met minimaal drie gesprekken per jaar. Indien een kind extra ondersteuning nodig heeft, werken we nauw samen met ouders om de meest geschikte aanpak te bepalen, eerst binnen de klas en indien nodig daarbuiten. Dit kan variëren van extra aandacht van de eigen leerkracht tot begeleiding in kleine groepen door gespecialiseerde leerkrachten op het gebied van rekenen, taal, hoogbegaafdheid of gedrag. Onze interne specialisten en remedial teachers bieden aanvullende expertise, ondersteund door methodieken zoals Video Interactie Begeleiding (VIB) om de leerkrachtvaardigheden te versterken. De groepsleerkracht blijft altijd de eindverantwoordelijke voor de geboden ondersteuning en het eerste aanspreekpunt voor ouders. Bij specifieke of complexe ondersteuningsvragen schakelen we, in overleg met ouders, externe expertise in via een Multi Disciplinair Overleg (MDO). Hierin werken we samen met het onderwijsexpertisecentrum van ons Samenwerkingsverband Profi Pendi en eventueel andere betrokken professionals, zoals het sociaal team. Dit gezamenlijke overleg stelt ons in staat om een afgestemde en effectieve aanpak te ontwikkelen waar onderwijs en zorg samenkomen. Hoewel we streven naar het bieden van alle benodigde ondersteuning binnen onze school, kan het voorkomen dat, zelfs met externe hulp, de benodigde zorg niet geboden kan worden. In dergelijke situaties zoeken we samen met ouders naar een passende school, hetzij een reguliere basisschool, speciaal onderwijs (SO) of speciaal basisonderwijs (SBO). Onze ambitie is om de expertise van onze eigen leerkrachten continu te vergroten, zodat zij optimaal kunnen inspelen op de onderwijsbehoeften van leerlingen. Specialisten binnen de school dragen hieraan bij door kennisdeling, gezamenlijke onderwijsontwikkeling en collegiale consultatie. Zij blijven zich ook individueel ontwikkelen om hun specialistische kennis up-to-date te houden. Ontdek hieronder welke specialisten wij in huis hebben.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsgericht Onderwijs op RKBS de Vlinder

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Bij RKBS de Vlinder streven we naar continue verbetering van ons onderwijs door middel van een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem. We hanteren de monitor \"zelfevaluatie kwaliteitszorg\" die we tweemaal per jaar invullen. De inzichten uit deze evaluaties vertalen we naar concrete acties in ons jaarplan. Deze acties worden zichtbaar gemaakt op een fysiek verbeterbord. Hierop volgen we de voortgang van onze doelen in de fasen 'verkennen', 'ontwikkelen', 'realiseren' en 'vieren'. Vier keer per jaar evalueren we gezamenlijk de voortgang en wijzen we verantwoordelijkheden toe om onze doelstellingen te behalen. Daarnaast stimuleren we de ontwikkeling van ons onderwijs door middel van diverse leer- en werkgroepen. Deze groepen, zoals die voor Rekenen, Taal, Lezen, Spelling, Gedrag, Hoogbegaafdheid, Coöperatief leren, Bewegend leren en Engels, werken planmatig aan de verbetering van ons onderwijs. Het is een gezamenlijke inspanning van ons gehele team om de leerervaringen van de kinderen continu te optimaliseren. Ons nascholingsplan, dat jaarlijks wordt opgesteld, richt zich op zowel team- als individuele ontwikkeling. Individuele nascholingsbehoeften worden vastgelegd in een persoonlijk ontwikkelplan en besproken binnen de jaarlijkse gesprekkencyclus. Tevens stellen we jaarlijks ons OgO-ontwikkelplan bij, waarbij de ontwikkeling van kinderen in de breedste zin centraal staat. De speerpunten voor het komende schooljaar zijn zorgvuldig opgenomen in ons jaarplan voor een gerichte aanpak.

Hoe monitort en evalueert de school de gestelde doelen?

Wij monitoren onze schoolontwikkelingsdoelen en de resultaten daarvan vier keer per jaar via ons verbeterbord. Daarnaast evalueren we tweemaal per jaar de toetsresultaten van de leerlingen om te beoordelen of zij zich optimaal ontwikkelen en of wij het maximale uit elk kind halen. We analyseren kritisch waarom leerlingen wel of niet volgens verwachting presteren. Hierbij formuleren we hypotheses en verklaringen, identificeren we wat effectief is en wat aangepast moet worden, en bepalen we benodigde interventies op individueel, groeps- en schoolniveau. Naast onze interne evaluaties van schoolontwikkeling en leerresultaten, delen we onze voortgang en inzichten met de medezeggenschapsraad. Tevens onderhouden we contact met collega-directeuren binnen onze stichting, onze bestuurder en diverse beleidsmedewerkers van Fectio om onze kwaliteitsborging te versterken.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) bij RKBS de Vlinder

Toelichting van de school

Bij RKBS de Vlinder bieden we een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Onze peutergroep, onder de vleugels van Kind&Co Ludens, verwelkomt kinderen vanaf een jongere leeftijd, zelfs nog voordat ze de basisschoolleeftijd bereiken. Deze speciale peuteropvang is er voor alle kinderen, inclusief die met een VVE-indicatie. VVE staat voor Voor- en Vroegschoolse Educatie, een programma dat gericht is op het stimuleren van de ontwikkeling van jonge kinderen. Ontdek meer over de mogelijkheden en ons uitgebreide aanbod op de website van Kind&Co Ludens. Wij geloven in een soepele overgang naar de basisschool, en onze peuteropvang draagt hier essentieel aan bij. Een goede start is het halve werk, en dat begint bij de Vlinder.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen bij RKBS de Vlinder?

RKBS de Vlinder faciliteert een speciale peutergroep voor kinderen die nog niet de basisschoolleeftijd hebben bereikt. Deze groep, beheerd door Kind&Co Ludens, biedt een stimulerende omgeving en is toegankelijk voor alle kinderen, inclusief degenen met een VVE-indicatie. Dit aanbod is een belangrijk onderdeel van onze filosofie om kinderen een brede en kansrijke ontwikkeling te bieden vanaf de vroegste leeftijd. Het sluit naadloos aan op ons basisonderwijs.

RKBS de Vlinder faciliteert een speciale peutergroep voor kinderen die nog niet de basisschoolleeftijd hebben bereikt. Deze groep, beheerd door Kind&Co Ludens, biedt een stimulerende omgeving en is toegankelijk voor alle kinderen, inclusief degenen met een VVE-indicatie. Dit aanbod is een belangrijk onderdeel van onze filosofie om kinderen een brede en kansrijke ontwikkeling te bieden vanaf de vroegste leeftijd. Het sluit naadloos aan op ons basisonderwijs.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt RKBS de Vlinder samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

RKBS de Vlinder werkt nauw samen met Kind&Co Ludens voor de invulling van de peuteropvang en de programma's voor jonge kinderen. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige kinderopvang en educatie. Kind&Co Ludens is een gerenommeerde organisatie die gespecialiseerd is in de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen. Hun expertise zorgt ervoor dat onze jongste leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen in een veilige en vertrouwde omgeving.

RKBS de Vlinder werkt nauw samen met Kind&Co Ludens voor de invulling van de peuteropvang en de programma's voor jonge kinderen. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige kinderopvang en educatie. Kind&Co Ludens is een gerenommeerde organisatie die gespecialiseerd is in de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen. Hun expertise zorgt ervoor dat onze jongste leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen in een veilige en vertrouwde omgeving.

Team | RKBS de Vlinder in Houten | [2025] Schoolregister