Basisschool KBS 't Schoolhuys in Houten

Het team van KBS 't Schoolhuys in Houten

Current section: team
Tappersgilde 22
3994 Houten

Zie hier hoe het team van KBS 't Schoolhuys is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KBS 't Schoolhuys. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KBS 't Schoolhuys bij jullie?

Ontdek hoe goed KBS 't Schoolhuys bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij KBS 't Schoolhuys zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij KBS 't Schoolhuys. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (41.7%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij KBS 't Schoolhuys werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor KBS 't Schoolhuys gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invallers en Oplossingen bij Afwezigheid op KBS 't Schoolhuys

Bij KBS 't Schoolhuys zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. Of het nu gaat om professionele ontwikkeling, persoonlijke omstandigheden of ziekte, wij hebben een robuust systeem voor het regelen van vervanging. Onze primaire bron voor gekwalificeerde invalleerkrachten is de regionale invalpool Transvita. Hoewel het landelijke lerarentekort soms uitdagingen met zich meebrengt, doen wij er alles aan om klassen niet naar huis te hoeven sturen. We volgen een zorgvuldig stappenplan om de impact op uw kind te minimaliseren. Onze procedure begint met het benaderen van deeltijdwerkers binnen onze eigen school. Indien mogelijk en passend binnen de werkzaamheden, springen ook ambulante professionals zoals intern begeleiders of directieleden bij voor korte periodes. Dit doen we echter alleen als het de onderwijskwaliteit niet schaadt. Als laatste redmiddel, en uitsluitend voor de groepen 4 tot en met 8, wordt de klas verdeeld over andere groepen. Kleutergroepen en groep 3 blijven altijd intact om de continuïteit in de vroege ontwikkeling te waarborgen. Mocht het echt niet anders kunnen en een verdeling niet verantwoord zijn, dan informeren we ouders proactief via Social Schools, zodat u tijdig op de hoogte bent.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op KBS 't Schoolhuys

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijs
Gespecialiseerde Rekendocent
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op KBS 't Schoolhuys zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. Hiervoor beschikken we over een intern begeleider, een gespecialiseerde rekendocent en een remedial teacher die individuele begeleiding bieden. Daarnaast hebben we een expert die zich richt op de ontwikkeling van meer- en hoogbegaafde kinderen. Voor specifieke expertise op het gebied van dyslexie, gedrag of taalontwikkelingsstoornissen werken we nauw samen met onze stichting Fectio of schakelen we externe professionals in.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Rots en Water Trainer

Toelichting van de school:

Een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling is essentieel voor elke leerling. Onze interne specialisten, waaronder de intern begeleider, remedial teacher en de expert meer- en hoogbegaafdheid, staan klaar om kinderen hierin te ondersteunen. Verder zetten we de expertise van onze Rots en Water trainer in voor kinderen die baat hebben bij deze methodiek. Indien nodig, betrekken we aanvullende specialisten vanuit onze stichting of via externe samenwerkingen.

4

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden Verbeteren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de ontwikkeling van een goede werkhouding en effectieve studievaardigheden. Onze intern begeleider, orthopedagoog, remedial teacher en specialist meer- en hoogbegaafdheid bieden hierbij gerichte ondersteuning. Voor aanvullende expertise kunnen we rekenen op onze stichting of externe partners. Daarnaast versterken we de school met toegewijde coördinatoren. Zo is er een Engels coördinator en per bouw een taal- en leescoördinator met specifieke kennis van woordenschat en taalontwikkelingsstoornissen, met extra aandacht voor de onderbouw.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gymnastiek (MBO geschoold)

Toelichting van de school:

Op KBS 't Schoolhuys vinden we een gezonde motorische ontwikkeling belangrijk. Daarom krijgen alle groepen gymles van een gekwalificeerde vakleerkracht gymnastiek, die zorgt voor uitdagende en leerzame bewegingslessen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Afspraken en Protocollen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen tijdens schooltijd hebben we op KBS 't Schoolhuys opgeleide BHV'ers. In overleg met de groepsleerkracht wordt bepaald of zij een specifieke medische handeling kunnen uitvoeren, indien dit nodig is. Indien een leerkracht hiertoe niet in staat is of dit niet kan uitvoeren, dient de medische zorg door de ouders zelf geregeld te worden. Ons schoolbestuur, Stichting Fectio, hanteert een gedetailleerd protocol voor medische handelingen. Dit protocol is inzichtelijk en kan op aanvraag bij de directie van de school worden ingezien, zodat transparantie en veiligheid gewaarborgd blijven.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal

Passend Onderwijs en Extra Begeleiding op KBS 't Schoolhuys

Gedetailleerde Uitleg Over Ondersteuning

KBS 't Schoolhuys zet zich in voor Passend Onderwijs, waarbij we streven naar de best mogelijke plek voor elk kind, afgestemd op hun unieke capaciteiten en behoeften. Dit doen we binnen de mogelijkheden van onze school, met een focus op individuele groei. Ons schoolondersteuningsprofiel, beschikbaar in de bijlage, beschrijft gedetailleerd hoe wij Passend Onderwijs vormgeven. Het doel is dat elk kind, ook met extra ondersteuning, zich thuis voelt op een school die aansluit bij zijn of haar profiel. We maken hierbij deel uit van het samenwerkingsverband Profi Pendi. Profi Pendi omvat basisscholen in Houten, IJsselstein, Lopik, Nieuwegein en Vijfherenlanden. Dit samenwerkingsverband, met circa 17.000 leerlingen en 80 scholen, ondersteunt ons bij het realiseren van Passend Onderwijs. De overheid wil hiermee waarborgen dat alle kinderen een passende onderwijsplek krijgen, waarbij regulier onderwijs de voorkeur heeft, tenzij intensieve begeleiding in speciaal (basis)onderwijs noodzakelijk is. De zorgplicht van onze school houdt in dat wij verantwoording dragen voor adequate ondersteuning. Wanneer wij de benodigde hulp niet direct kunnen bieden, zoeken we samen met u naar de meest geschikte onderwijsplek, bij voorkeur dichtbij huis. Indien nodig, werken we samen met speciaal onderwijsinstellingen buiten onze regio. Vanuit Profi Pendi ontvangen we middelen voor zowel basis- als extra ondersteuning. De besteding hiervan is vastgelegd in het Ondersteuningsplan, dat in samenspraak met de gemeenten wordt opgesteld. Dit plan reguleert ook de toegang tot speciaal (basis)onderwijs. Wanneer een leerling meer ondersteuning nodig heeft dan wij kunnen bieden, schakelen we het samenwerkingsverband in. Een multidisciplinair overleg, met deelname van ouders, leerkrachten, de Intern Begeleider en een Collegiaal Consultant van Profi Pendi, wordt geïnitieerd. Hierin bespreken we de optimale ondersteuningsroute, eventueel met externe expertise. Afhankelijk van de specifieke hulpvraag kunnen ook vertegenwoordigers van het sociaal team, logopedisten, orthopedagogen of de leerplicht deelnemen aan dit overleg. Deze samenwerking tussen onderwijs en zorg is cruciaal voor het welzijn van het kind. Voor de uitwisseling van persoonsgegevens gebruiken we de monitor Kindkans, een beveiligd platform dat de privacy van leerlingen waarborgt. Profi Pendi streeft naar een volledig dekkend aanbod om thuiszitten te voorkomen en kinderen zoveel mogelijk in hun eigen omgeving te laten leren. KBS 't Schoolhuys werkt nauw samen met externe partners zoals het Sociaal Team, Bartimeus, Keizerhuis en Ikos. Deze samenwerkingen breiden we continu uit, mits dit haalbaar blijft voor onze leerkrachten. We bieden maatwerk en onderzoeken voortdurend de meest passende onderwijsplek voor elk kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Gedegen Kwaliteitszorg en Visie: Het Schoolplan van KBS 't Schoolhuys

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Op KBS 't Schoolhuys sturen we ons onderwijs aan de hand van de SLO-leerlijnen voor rekenen, taal en spelling. Deze leerlijnen, verder uitgewerkt door de CED-groep, vormen de leidraad voor onze lesplanning, waarbij de methode ondersteunend is. Wij hanteren de GIP-methode, gericht op groeps- en individueel pedagogisch handelen. Hierbij leren leerlingen omgaan met uitgestelde aandacht en stimuleren we samenwerking binnen groepjes. Het gebruik van rode en groene kaartjes helpt leerlingen zelfstandig te werken en hulp te zoeken binnen de groep, voordat de leerkracht ingeschakeld wordt. Expliciete Directe Instructie (EDI) is een kernonderdeel van onze lesmethodiek. Dit model met vaste lesonderdelen en effectieve instructietechnieken zorgt ervoor dat zowel sterke als risicoleerlingen de lesstof succesvol eigen maken. We controleren continu het begrip, zodat minstens 80% van de leerlingen het lesdoel beheerst voordat ze zelfstandig aan de slag gaan. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen verlengde instructie. Formatief handelen en bewegend leren zijn geïntegreerd om eigenaarschap en intrinsieke motivatie te bevorderen. Leerlingen worden actief betrokken bij hun leerproces, wat leren plezierig en effectief maakt. Burgerschapsvorming is essentieel voor de ontwikkeling van onze leerlingen tot betrokken, respectvolle en verantwoordelijke burgers. Met de methode 'De Vreedzame School' en onze specifieke inhoudskaarten per bouw, werken we aan sociale vaardigheden, respect voor verschillen en maatschappelijke betrokkenheid. Een kwaliteitskaart burgerschap borgt de continue verbetering van dit domein. De professionele ontwikkeling van onze leerkrachten staat centraal. Door middel van nascholing, talentgesprekken en klassenbezoeken blijven zij op de hoogte van de nieuwste onderwijskundige ontwikkelingen. De focus ligt op het versterken van de sterke punten, met beoordelingsgesprekken enkel voor nieuwe leerkrachten of bij disfunctioneren.

Hoe realiseren wij onze onderwijskundige doelen?

Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op waarin de schoolbrede doelstellingen worden vertaald naar concrete activiteiten. Deze plannen worden maandelijks geëvalueerd tijdens inhoudelijke teamvergaderingen en studiedagen, waarbij we waar nodig externe expertise inschakelen. De voortgang wordt gemonitord om te verzekeren dat de gestelde doelen behaald worden. Aan het einde van elk schooljaar bundelen we de resultaten in een jaarverslag, dat transparant met de ouders wordt gedeeld en tevens beschikbaar is op onze website. Binnen ons schoolbestuur, Fectio, vindt jaarlijks overleg plaats met de kwaliteitsmedewerker onderwijs en de bestuurder. Dit structurele overleg stelt ons in staat om schoolresultaten te analyseren, elkaar te versterken en onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren.

Stimuleer Uw Kind: Programma voor Jonge Kinderen bij KBS 't Schoolhuys

Toelichting van de school

Bij KBS 't Schoolhuys investeren we in een vliegende start voor uw kind. In nauwe samenwerking met de peuterspeelzaal hebben we de innovatieve woordenschatmethode Logo 3000 geïntegreerd. Deze methode wordt consequent toegepast in zowel de peutergroep als onze kleuterklassen. Dit zorgt voor een optimale voorbereiding op de belangrijke stap naar leren lezen en schrijven in groep 3, waardoor kinderen succesvol de basisschoolcarrière starten.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend aanbod biedt KBS 't Schoolhuys voor jonge kinderen?

KBS 't Schoolhuys biedt diverse extra programma's speciaal ontwikkeld voor de jongste leerlingen. Deze programma's zijn gericht op het stimuleren van de algehele ontwikkeling en het creëren van een solide basis. Ontdek hoe wij de groei en het leerplezier van uw kind bevorderen.

KBS 't Schoolhuys biedt diverse extra programma's speciaal ontwikkeld voor de jongste leerlingen. Deze programma's zijn gericht op het stimuleren van de algehele ontwikkeling en het creëren van een solide basis. Ontdek hoe wij de groei en het leerplezier van uw kind bevorderen.

Deskundige Kinderopvang
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Peuteropvang

Met welke partners werkt KBS 't Schoolhuys samen voor het jonge kind?

KBS 't Schoolhuys werkt samen met betrouwbare partners om een compleet aanbod te garanderen. Een van onze gewaardeerde partners is BSO Kind & CO, die naschoolse opvang verzorgt op onze locatie. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen ook na schooltijd een stimulerende en veilige omgeving hebben.

KBS 't Schoolhuys werkt samen met betrouwbare partners om een compleet aanbod te garanderen. Een van onze gewaardeerde partners is BSO Kind & CO, die naschoolse opvang verzorgt op onze locatie. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen ook na schooltijd een stimulerende en veilige omgeving hebben.

Team | KBS 't Schoolhuys in Houten | [2025] Schoolregister