Basisschool Openbare Basisschool De Tovercirkel in Hoofddorp

Het team van Openbare Basisschool De Tovercirkel in Hoofddorp

Current section: team
Zandbos 46
2134 Hoofddorp

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Tovercirkel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Tovercirkel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Tovercirkel bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Tovercirkel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Tovercirkel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Tovercirkel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (8.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Tovercirkel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In schooljaar 2024-2025 bestaat onze school uit 7 groepen. De opbouw is als volgt:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Tovercirkel

5

Optimale Taal- en Rekenzorg op De Tovercirkel

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist
Leerkrachtondersteuner

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde hulp voor taal- en rekenontwikkeling. Een externe logopedist is wekelijks aanwezig om kinderen te ondersteunen. Aanmelding voor logopedie verloopt in nauw overleg met de Intern Begeleider en de logopedist zelf. Een verwijzing van de huisarts is vereist, afhankelijk van de beschikbare plaatsen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling met de Kanjertraining

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Interne Contactpersoon
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Tovercirkel stimuleren we de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen actief. We maken hierbij gebruik van de bewezen effectieve Kanjertraining. De Kanjertraining vormt de kern van onze aanpak om kinderen te leren omgaan met elkaar en hun emoties, wat bijdraagt aan een positieve schoolervaring.

1

Ondersteuning bij Gedrag en Werkhouding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider is een expert in het ondersteunen van leerlingen met specifieke uitdagingen op het gebied van gedrag en werkhouding. Zij bieden gerichte hulp. Deze specialistische begeleiding zorgt ervoor dat elk kind de juiste aanpak krijgt om succesvol te zijn in de klas, zowel qua gedrag als qua taakaanpak.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Atelier
Schooltuinen

Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling op De Tovercirkel

Onze Visie op Leerlingondersteuning en Schoolfaciliteiten

Bij Openbare Basisschool De Tovercirkel streven we ernaar elke leerling de best mogelijke educatieve ervaring te bieden. Hierbij houden we rekening met de unieke behoeften van elk kind en de capaciteiten van onze getalenteerde leerkrachten en medewerkers. Onze school hanteert heldere richtlijnen om kwalitatief hoogstaand onderwijs te garanderen. Zo zorgen we voor optimale leeromstandigheden door de groepsgrootte te reguleren. Groepen 1 en 2 bestaan maximaal uit 34 leerlingen, terwijl groepen 3 en hoger maximaal 30 leerlingen tellen. Dit stelt ons in staat om de aandacht te verdelen en individuele begeleiding te bieden waar nodig. De school ondersteunt momenteel maximaal drie leerlingen met zorgniveau 4 trajecten. Combinatieklassen worden strategisch ingezet om de werkdruk beheersbaar te houden en de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen, waardoor we ruimte creëren voor extra leerlingen. Onze ondersteuningsmogelijkheden worden verder bepaald door een aantal kernfactoren. Een sterke vertrouwensband tussen leerlingen, ouders en schoolteam is essentieel voor succesvolle samenwerking. Veiligheid, zowel fysiek als psychisch, staat voorop om een positieve leeromgeving te creëren waarin elk kind zich prettig voelt en een gezond zelfbeeld ontwikkelt. We focussen op positieve interacties en relaties tussen leerlingen onderling en met onze leerkrachten. De ontwikkeling van elk kind wordt nauwlettend gevolgd en gestimuleerd, met lesstofaanbod dat aansluit bij individuele leerbehoeften en de mogelijkheid tot curriculumaanpassingen. Participatie is een belangrijk aspect; we faciliteren dat leerlingen, met passende aanpassingen, volledig kunnen deelnemen aan alle schoolactiviteiten. De verdeling van tijd en aandacht binnen de klas wordt zorgvuldig gebalanceerd, zodat alle leerlingen de nodige begeleiding ontvangen. Daarnaast kijken we naar de geschiktheid van ons gebouw en de haalbaarheid van technische aanpassingen om een toegankelijke en inclusieve leeromgeving te garanderen. Onze ambities voor toekomstige extra ondersteuning zijn gedetailleerd beschreven in ons Schoolondersteuningsplan (SOP) voor 2024-2025, te vinden op onze website voor meer informatie.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool De Tovercirkel

Wat zijn de Schoolplan Doelen van Basisschool De Tovercirkel?

Bij Openbare Basisschool De Tovercirkel streven we naar excellente onderwijskwaliteit. We monitoren continu of we de juiste onderwijsmethoden toepassen en of onze leerlingen zich optimaal ontwikkelen. Veiligheid en een stimulerende leeromgeving staan hierbij centraal. Onze kwaliteitszorg is gebaseerd op een meerjarenplanning, vastgelegd in ons schoolplan. Dit zorgt voor een systematische aanpak om ons onderwijs te beoordelen en continu te verbeteren. De ontwikkeling van onze school is nauw verbonden met het loopbaanbeleid van onze medewerkers, wat zorgt voor een gebalanceerde groei. Ons kwaliteitszorgsysteem volgt de richtlijnen van het gemeenschappelijke stelsel binnen Floreer Onderwijs en Opvang. Het gedetailleerde kwaliteitshandboek is opvraagbaar via de schoolleiding. Dit waarborgt transparantie en bevordert het delen van kennis en best practices tussen onze scholen.

Hoe Behaalt De Tovercirkel Haar Educatieve Doelstellingen?

Wij evalueren onze voortgang op een gestructureerde manier, waarbij we onze gestelde doelen nauwlettend volgen. Door middel van een cyclus van schoolplannen, jaarplannen en jaarverslagen rapporteren wij transparant over onze resultaten. Deze verantwoording leggen wij af aan de Medezeggenschapsraad en aan onze overkoepelende stichting, Floreer Onderwijs en Opvang. Dit proces garandeert dat we continu werken aan de verbetering van ons onderwijs en de ontwikkeling van onze leerlingen.

Downloaden

Ontdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen bij De Tovercirkel

Toelichting van de school

Spelend Leren en Ontdekken in Groep 1 en 2 Openbare Basisschool De Tovercirkel biedt een inspirerende en uitdagende leeromgeving voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2. Wij geloven in de kracht van spelend leren, waarbij kinderen door middel van diverse speelhoeken actief de wereld ontdekken. Ons thematische aanbod stimuleert nieuwsgierigheid en onderzoekend leren. Kinderen worden betrokken bij het inrichten van de leeromgeving, waardoor ze eigenaarschap ontwikkelen en hun ideeën tot leven komen. Een Rijke Leeromgeving met Concrete Materialen De speelhoeken zijn rijk aan concreet en uitdagend materiaal, zoals Kapla, puzzels, kralen en houten letters en cijfers. Dit helpt jonge kinderen om abstracte concepten, zoals tellen tot twintig, tastbaar te maken. Door materialen te manipuleren, ervaren ze letterlijk wat twintig betekent. We integreren ook digitaal lesmateriaal, zoals tablets, op een functionele manier binnen het spel. De ruimtes in de lokalen en gangen worden optimaal benut en ingericht met bewuste pedagogische keuzes. Leerkrachten stellen prikkelende vragen die het denkproces van de kinderen stimuleren, wat leidt tot een onderzoekende en leergierige houding. Ontwikkeling door Verkennen, Verbinden en Verrijken Wij besteden veel aandacht aan het verkennen, verbinden en verrijken van leerervaringen door middel van spel. Bij jonge kinderen staan alle zintuigen open, en leren gebeurt niet alleen door te luisteren. Spelen en bewegen zijn voor ons essentiële onderdelen van de ontwikkeling. We erkennen dat kinderen leren door te zien, te voelen en te doen, en creëren een omgeving waarin dit optimaal mogelijk is. Ondersteuning bij Onderwijs- en Ontwikkelingsachterstanden Basisschool De Tovercirkel signaleert en ondersteunt leerlingen die starten met een onderwijs of ontwikkelingsachterstand. Onze school beschikt over een toegewijde logopediste die nauw samenwerkt met de leerkrachten van groep 1 en 2. Behandeling door de logopediste kan tijdens schooltijd plaatsvinden, waarbij de kosten via de zorgverzekering van de ouders lopen. Bij een vermoeden van een achterstand wordt de intern begeleider (IB) altijd ingeschakeld. In nauwe samenwerking met ouders en leerkrachten onderzoeken we de specifieke behoeften van het kind. Indien nodig bieden we ondersteuning binnen de school of verwijzen we naar externe hulpverlening. Ons schoolondersteuningsplan, dat u kunt vinden op [https://www.de-tovercirkel.nl/bestanden/documenten/schoolondersteunigsplan_Tovercirkel.pdf](https://www.de-tovercirkel.nl/bestanden/documenten/schoolondersteunigsplan_Tovercirkel.pdf), beschrijft gedetailleerd hoe wij omgaan met deze ondersteuning.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Tovercirkel extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Openbare Basisschool De Tovercirkel biedt diverse extra faciliteiten en programma's voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Ja, Openbare Basisschool De Tovercirkel biedt diverse extra faciliteiten en programma's voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Onze school heeft een logopedist beschikbaar één dag per week.
Leerlingen uit groep 2 ontvangen bewegingsonderwijs van een gespecialiseerde vakdocent.
Deze gespecialiseerde begeleiding draagt bij aan een brede ontwikkeling.

Met welke partners werkt De Tovercirkel samen voor het jonge kind programma?

De Tovercirkel onderhoudt waardevolle samenwerkingen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een naadloze overgang en optimale ontwikkeling te garanderen.

De Tovercirkel onderhoudt waardevolle samenwerkingen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een naadloze overgang en optimale ontwikkeling te garanderen.