
De resultaten van Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye in Hoevelaken
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Bij Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye streven we ernaar dit fundamentele niveau voor al onze leerlingen te realiseren, wat essentieel is voor hun verdere schoolloopbaan en ontwikkeling. Een solide basis is de sleutel tot succes.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behaald door Leerlingen: Ambitie en Resultaten
Het streefniveau markeert een uitdagender prestatieniveau, waarbij we stimuleren dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit aan het einde van groep acht bereikt. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye zet zich in om ook dit hogere streefniveau voor zoveel mogelijk kinderen te realiseren. Ontdek hoe onze leerlingen presteren ten opzichte van deze ambitieuze doelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye?
Bij Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye zetten we ons in voor een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs dat perfect aansluit bij de capaciteiten en ambities van elke leerling. We streven ernaar inzicht te krijgen in waar onze leerlingen na groep 8 naartoe gaan en welke ondersteuning zij nodig hebben om te excelleren in hun verdere schoolcarrière. Daarom hechten wij groot belang aan nauwe samenwerking en regelmatig contact met de vervolgscholen. Deze verbinding zorgt ervoor dat we onze leerlingen optimaal kunnen begeleiden en voorbereiden op de uitdagingen en kansen van het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welbevinden op Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye
Bij Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye staat de sociale ontwikkeling van uw kind centraal. Wij geloven dat betrokkenheid en welbevinden de basis vormen voor succesvol leren en persoonlijke groei. Betrokkenheid uit zich in de actieve deelname van leerlingen aan schoolactiviteiten en de positieve interactie met leerkrachten en medeleerlingen. Wij hechten veel waarde aan het welbevinden van elk kind. Wanneer belangrijke beslissingen rondom uw kind genomen moeten worden, monitoren we nauwlettend hoe het kind zich voelt. Het welbevinden geeft ons waardevolle inzichten in eventuele aandachtspunten op het gebied van sociale competenties, zodat we hier gericht ondersteuning kunnen bieden.
Welbevinden van elke leerling
Betrokkenheid bij school en medeleerlingen
Duurzame ontwikkeling van sociale vaardigheden
Hoe bevordert Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Voor onze jongste leerlingen in groep 1-2 maken we gebruik van de observatielijsten van Onderbouwd om hun sociaal-emotionele groei te volgen. Voor leerlingen in groep 3-8 stellen we jaarlijks een sociogram op en voeren we individuele gesprekken om de sociaal-emotionele ontwikkeling te monitoren. Leerlingen in groep 6-8 vullen bovendien de WMK leerlingenvragenlijst in. Door de gehele school hanteren we de effectieve methode Kwink, die specifiek gericht is op het aanleren van sociale vaardigheden en het bevorderen van burgerschapsvorming. Dit zorgt voor een consistente aanpak en een veilige leeromgeving waarin sociale competenties optimaal kunnen ontwikkelen.
Welke instrumenten worden ingezet om de sociale opbrengsten te meten op onze basisschool?
Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye gebruikt diverse registratievormen om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Dit stelt ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden waar nodig. Onze instrumenten omvatten de Sociaal Emotionele Vragenlijst, de observatiemethode Onderbouwd voor het jonge kind, en de analyse van sociale competenties via Intraverte. Deze methoden bieden een compleet beeld van de sociale en emotionele ontwikkeling van elke leerling.
Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op deze basisschool?
Op Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye zetten we de innovatieve methode Kwink in voor het sociaal-emotioneel leren. Deze methode is speciaal ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van essentiële sociale en emotionele vaardigheden. Met Kwink leren leerlingen op een interactieve en boeiende manier omgaan met hun emoties, conflicten op te lossen en positieve relaties op te bouwen. Dit draagt bij aan een harmonieuze schoolomgeving en een sterke persoonlijke ontwikkeling.
Inspectierapport Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de prestaties en ontwikkelingen van Kindcentrum Schimmelpenninck van der Oye door de officiële inspectierapporten. Dit rapport biedt een gedetailleerd inzicht in de onderwijskwaliteit, de pedagogische aanpak en de resultaten van onze school. Wij streven ernaar om elke leerling een veilige en stimulerende leeromgeving te bieden. Lees verder voor het volledige inspectiedossier en ontdek hoe wij ons onderwijs continu verbeteren voor de toekomst van uw kind.