BBS. Antonius in Heusden (Gem. Asten)

Het team van BBS. Antonius in Heusden (Gem. Asten)

Current section: team
Heikamperweg 1
5725 Heusden (Gem. Asten)

Zie hier hoe het team van BBS. Antonius is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van BBS. Antonius. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past BBS. Antonius bij jullie?

Ontdek hoe goed BBS. Antonius bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij BBS. Antonius zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 63.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (63.6%)
Man (36.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij BBS. Antonius. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (54.5%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij BBS. Antonius werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor BBS. Antonius gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Gegarandeerde Continuïteit: Ons Flexibele Vervangingsbeleid op Basisschool Antonius

Bij Basisschool Antonius, onderdeel van Stichting PRODAS, zorgen we voor een vlekkeloze onderwijscontinuïteit, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. We beschikken over een eigen, flexibele vervangerspool die we direct inschakelen bij ziekte of ander kortdurend verlof. Wanneer onze interne pool ontoereikend is, zetten we creatieve oplossingen in om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. Dit kan betekenen dat we een parttime leerkracht vragen om extra uren te maken, of dat een ervaren leerkracht, met ondersteuning van een vierdejaars Pabo-stagiaire, de zorg voor een extra groep op zich neemt. Soms verdelen we leerlingen tijdelijk over andere klassen om de lesdoelen te blijven halen. Deze flexibele aanpak garandeert de kwaliteit van het onderwijs, zowel voor de betreffende groep als voor de andere klassen. Wij zijn er trots op dat we meer bieden dan alleen kinderopvang; we leveren hoogwaardig onderwijs dat de ontwikkeling van elk kind stimuleert. Bovendien respecteren we de werk-privébalans van onze collega's, waarbij taken buiten de klas, zoals IB-ondersteuning, even essentieel zijn als klassikale lesgevende taken. Hoewel we alles in het werk stellen om dit te voorkomen, kan het in uitzonderlijke situaties voorkomen dat we, in het belang van de onderwijskwaliteit, groepen tijdelijk naar huis moeten sturen. U wordt hierover altijd tijdig geïnformeerd. Om verrassingen te voorkomen, hanteren we duidelijke communicatielijnen. Als er op een specifieke dag geen vervanging mogelijk is, informeren we u uiterlijk om 16:00 uur via een pushbericht op Social Schools. Dit geldt voor maximaal één dag per groep. Bij langdurige afwezigheid of een tekort aan vervangers, zullen we de getroffen groepen rouleren om de impact te minimaliseren en de continuïteit van het onderwijs voor alle leerlingen te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderdeel van Stichting PRODAS

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Kindontwikkeling op Basisschool Antonius

6

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenkundig Specialist
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalpedagoog
Jonge Kind Expert

Toelichting van de school:

Op Basisschool Antonius zetten onze toegewijde leerkrachten zich in om taal- en rekenvaardigheden te versterken. We hanteren een zorgvuldig ontwikkeld plan, dat door onze coördinatoren en werkgroepleden is opgesteld en continu wordt besproken binnen het team. Onze aanpak is gebaseerd op de meest actuele en effectieve onderwijsmethodieken. Waar nodig bieden we individuele leerlingen extra ondersteuning, soms zelfs buiten hun jaargroep. Dit gebeurt altijd in nauw overleg met de intern begeleider en de betrokken ouders, om de leerontwikkeling optimaal te faciliteren.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern Begeleider
Hoogbegaafdheid Specialist
Ergotherapeut
Bikkeltrainer

Toelichting van de school:

Wij maken gebruik van de bewezen 'Bikkel' methode om de sociaal-emotionele vaardigheden van onze leerlingen te bevorderen. Ouders worden actief betrokken bij dit programma en de bijbehorende lessen. Indien nodig bieden we ook specifieke sociale vaardigheidstrainingen aan voor groepen, om een positief en ondersteunend leerklimaat te waarborgen.

7

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Executieve Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern Begeleider
Hoogbegaafdheid Specialist
Ergotherapeut
Bikkeltrainer
Weerbaarheidstrainer
Faalangstreductie Trainer

Toelichting van de school:

Binnen ons team besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van executieve vaardigheden bij onze leerlingen. Meerdere leerkrachten binnen onze school hebben hiervoor gespecialiseerde opleidingen gevolgd. Deze expertise stellen ons in staat om leerlingen te begeleiden bij hun werkhouding, taakuitvoering en algemeen gedrag, wat essentieel is voor een succesvolle schoolloopbaan.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Onze nieuwe collega voor groep 1-2, met een achtergrond als ergotherapeut, brengt waardevolle expertise mee om onze jongste leerlingen te ondersteunen in hun motorische ontwikkeling. Dit sluit perfect aan bij onze vernieuwde speelzaal. De recent herstelde speelzaal biedt extra mogelijkheden voor beweging en spel, cruciaal voor de brede ontwikkeling van kinderen in de onderbouw.

2

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Getrainde Leerkrachten

Toelichting van de school:

Ons team is voorzien van leerkrachten die specifieke cursussen hebben gevolgd om adequaat te kunnen handelen bij medische situaties en persoonlijke verzorging. Deze trainingen waarborgen een veilige en zorgzame omgeving voor alle leerlingen, waarbij de individuele behoeften centraal staan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
22
Totaal specialisten
22
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Leerpleinen
Faciliteiten "Hart van Heuze"

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij BBS. Antonius

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Toelichting

Bij BBS. Antonius geloven we in het bieden van optimale ondersteuning aan elke leerling, zodat iedereen zijn of haar volledige potentieel kan bereiken. Ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel, dat u kunt downloaden via [https://pos.nationaleonderwijsmonitors.nl/Administration/Report/DownloadReport?reportID=ffe37428-8b88-45cf-8bc6-b59d2232b821](https://pos.nationaleonderwijsmonitors.nl/Administration/Report/DownloadReport?reportID=ffe37428-8b88-45cf-8bc6-b59d2232b821), schetst de diverse manieren waarop wij extra begeleiding bieden. Elke leerkracht bij BBS. Antonius heeft een scherp oog voor de individuele behoeften van de leerlingen in de klas. Door effectief klassenmanagement creëren zij extra ruimte voor persoonlijke begeleiding, zodat niemand achterblijft. Naast de directe hulp in de klas, beschikt onze school over een toegewijde leerkrachtondersteuner. Deze specialist biedt gerichte ondersteuning aan kinderen met specifieke onderwijsbehoeften, zowel op academisch gebied als op het vlak van sociaal-emotionele ontwikkeling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

BBS. Antonius: Kwaliteitsborging en Toekomstgericht Schoolbeleid

Welke Strategische Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Bij BBS. Antonius zetten we ons dagelijks in voor de hoogste onderwijskwaliteit. Ons managementteam, de kwaliteitscoördinator en de gespecialiseerde coördinatoren voor rekenen, lezen en IPC voeren regelmatige klassenbezoeken uit. Deze bezoeken, vastgelegd in onze zorgkalender, garanderen een continue kwaliteitsbewaking van ons onderwijs. Als professionele leergemeenschap werken we actief aan het voorbereiden en afstemmen van lessen en onderwijsvormen. Dit doen we met een focus op de specifieke behoeften van de verschillende leerjaren en bouwen binnen onze school. De kwaliteit van ons onderwijs wordt systematisch gemeten met het geavanceerde systeem Werken Met Kwaliteitskaarten (WMK). Onze scherp gedefinieerde Kwaliteitscriteria, conform de richtlijnen van Prodas, zijn gedetailleerd uiteengezet in ons schoolplan. De cyclus beschreven in de 1-Zorgroute vormt de ruggengraat voor effectieve zorgverlening in de klas. Vanuit kwaliteitszorg activeren we deze cyclus continu om optimale zorg op BBS Antonius te waarborgen. De implementatie van deze zorgcyclus op schoolniveau omvat vier cruciale stappen: Waarnemen, Begrijpen, Plannen en Realiseren. Hierbij brengen we de leerlingenpopulatie en onderwijsresultaten in kaart, analyseren we de behaalde opbrengsten en de expertise van onze leerkrachten, stellen we gerichte vervolgstappen op voor schoolontwikkeling en -doelstellingen, en realiseren we vervolgens het optimale aanbod en de benodigde zorg binnen onze bestaande zorgstructuur. Voor een transparante en robuuste kwaliteitsbewaking hanteren wij bij BBS. Antonius een reeks essentiële documenten. Deze omvatten het ondersteuningsplan van het samenwerkingsverband Helmond-Peelland PO 3008, het schoolondersteuningsprofiel, beleidsdocumenten vanuit het WMK-systeem (Werken Met Kwaliteitskaarten), en onze eigen, specifiek op onze school gerichte beleidsdocumenten, waaronder ons jaarlijkse beleidsplan. De WMK Quickscans worden breed ingezet op diverse onderwijsterreinen, zoals pedagogisch en didactisch handelen, continue professionele ontwikkeling, handelingsgericht werken en resultaatgericht werken. Deze instrumenten zijn cruciaal voor het waarborgen van de hoogste standaard van zorg en onderwijs op onze basisschool.

Hoe Zorgt BBS. Antonius Voor Effectieve Doelrealisatie?

Bij BBS. Antonius werken we met een team van toegewijde en deskundige professionals. De kern van onze missie is uitmuntend lesgeven, wat wij op diverse proactieve manieren monitoren en borgen. We maken intensief gebruik van het WMK-systeem voor kwaliteitsmeting. Regelmatige klassenbezoeken en collegiale visitaties stellen ons in staat om de effectiviteit van de lespraktijken te evalueren en te delen. Het document 'Klassenzorg' biedt een gestructureerd kader voor de ondersteuning van elke leerling. Onze plannen worden ontwikkeld vanuit gespecialiseerde werk- en expertgroepen, wat zorgt voor een gefundeerde aanpak. De professionele ontwikkeling van onze leerkrachten is een constante prioriteit, ondersteund door een gestructureerde gesprekscyclus en diverse overlegmomenten, zowel formeel als informeel. Al deze activiteiten zijn geïntegreerd binnen de efficiënte PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act), wat zorgt voor continue verbetering en optimalisatie van ons onderwijs.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij BBS. Antonius: Vroeg- en Voorschoolse Educatie

Toelichting van de school

Bij BBS. Antonius zetten we ons extra in voor jonge kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. We bieden een doorlopende lijn van begeleiding, vanaf de voorschoolse periode bij onze partner Korein tot en met de vroegschoolse jaren in groep 1 en 2. Deze zorgvuldige begeleiding kan, indien nodig, worden voortgezet in de hogere klassen. Onze nauwe samenwerking met Korein garandeert een naadloze overgang en consistente educatieve aanpak. Door gezamenlijke thema's en regelmatige afstemming zorgen we ervoor dat elk kind optimaal wordt gestimuleerd. Korein verzorgt tevens de Vroegschoolse Educatie (VVE) en Buitenschoolse Opvang (BSO) op onze school.

Veelgestelde vragen

Biedt BBS. Antonius extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

Absoluut! BBS. Antonius biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen. Dit omvat een doorlopende leerlijn die start bij de voorschoolse educatie en doorloopt in de groepen 1 en 2. Indien nodig, wordt deze ondersteuning verlengd in de opvolgende schooljaren. We focussen op een geïntegreerde aanpak om elke jonge leerling de best mogelijke start te geven.

Absoluut! BBS. Antonius biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen. Dit omvat een doorlopende leerlijn die start bij de voorschoolse educatie en doorloopt in de groepen 1 en 2. Indien nodig, wordt deze ondersteuning verlengd in de opvolgende schooljaren. We focussen op een geïntegreerde aanpak om elke jonge leerling de best mogelijke start te geven.

Kinderopvang Diensten
Peuteropvang en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke organisaties werkt BBS. Antonius samen voor het programma voor jonge kinderen?

BBS. Antonius werkt nauw samen met Korein Kinderopvang. Deze samenwerking waarborgt een consistente en effectieve begeleiding voor onze jongste leerlingen, vanaf de kinderopvang tot aan de basisschool. Gezamenlijke thema's en regelmatige overleggen zorgen voor een optimale ontwikkeling van elk kind.

BBS. Antonius werkt nauw samen met Korein Kinderopvang. Deze samenwerking waarborgt een consistente en effectieve begeleiding voor onze jongste leerlingen, vanaf de kinderopvang tot aan de basisschool. Gezamenlijke thema's en regelmatige overleggen zorgen voor een optimale ontwikkeling van elk kind.

Team | BBS. Antonius in Heusden (Gem. Asten) | [2025] Schoolregister