Basisschool OBS 't Schrijverke in Hellevoetsluis

Het team van OBS 't Schrijverke in Hellevoetsluis

Current section: team
P A De Genestetlaan 2
3221 Hellevoetsluis

Zie hier hoe het team van OBS 't Schrijverke is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS 't Schrijverke. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS 't Schrijverke bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS 't Schrijverke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS 't Schrijverke zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS 't Schrijverke. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.7%)
25-35 jaar (38.5%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (7.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS 't Schrijverke werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (60%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS 't Schrijverke gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Onderwijspersoneel bij OBS 't Schrijverke

Bij OBS 't Schrijverke zorgen we voor een consistente en hoogwaardige onderwijservaring, zelfs bij onverwachte afwezigheid van personeel. Om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zijn er dagelijks minimaal twee toegewijde teamleden per unit aanwezig. Deze structuur garandeert dat leerlingen altijd rekenen op een stabiele leeromgeving. In het geval van ziekte of verlof van een teamlid, treedt een van onze ervaren onderwijsassistenten direct op. Zij nemen de lesgevende taken over, waardoor geplande lessen en activiteiten zonder onderbreking kunnen doorgaan. Onze onderwijsassistenten zijn volledig ingewerkt, kennen de specifieke lesmethoden en zijn goed bekend met alle leerlingen binnen de unit, wat zorgt voor een naadloze overgang.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op ’t Schrijverke wordt gewerkt in vier units van ieder steeds twee leerjaren. In iedere unit zijn de leerkrachten gezamenlijk verantwoordelijk voor het onderwijsaanbod aan alle kinderen in de unit. Dagelijks zijn twee leerkrachten werkzaam in de unit. Ook wordt, waar nodig, gebruik gemaakt van onze onderwijsassistenten.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op OBS 't Schrijverke: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

5

Taal en Rekenen: Extra Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdaging
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Logopedist voor spraak en taal
Kinder- en jeugdpsycholoog voor brede ondersteuning

Toelichting van de school:

OBS 't Schrijverke biedt gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen. Wij hebben een toegewijde rekenspecialist en een taalspecialist die leerlingen ondersteunen bij hun academische ontwikkeling. Daarnaast is een logopedist verbonden aan onze school voor hulp bij spraak- en taalproblemen. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid zorgt voor extra uitdaging en ondersteuning waar nodig.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor begeleiding
Schoolmaatschappelijk werk voor sociaal welzijn
Kinder- en jeugdpsycholoog voor emotionele steun

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat centraal bij OBS 't Schrijverke. Een schoolmaatschappelijk medewerker is beschikbaar om leerlingen en gezinnen te ondersteunen bij sociale en emotionele vraagstukken. Onze kinder- en jeugdpsycholoog en specialist meer- en hoogbegaafdheid bieden aanvullende begeleiding voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Leren

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor gedrag
Kinder- en jeugdpsycholoog voor aanpak

Toelichting van de school:

OBS 't Schrijverke stimuleert een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid helpt leerlingen met specifieke gedragsuitdagingen en ondersteunt bij de ontwikkeling van een proactieve leerhouding. De kinder- en jeugdpsycholoog biedt expertise om leerlingen te begeleiden bij hun gedrag en taakgerichtheid.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief en Fit

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht gym voor beweging

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor de ontwikkeling van kinderen op OBS 't Schrijverke. Een gespecialiseerde vakleerkracht gym verzorgt uitdagende gymlessen die de motorische vaardigheden van alle leerlingen bevorderen. Deze lessen dragen bij aan een gezonde levensstijl en fysieke fitheid.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op OBS 't Schrijverke ligt de focus op onderwijs en ontwikkeling. Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en externe professionals om de benodigde ondersteuning te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Optimale Ontwikkeling: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling

Ons Zorgbeleid en Ondersteuningsaanbod

Bij OBS 't Schrijverke zetten we ons dagelijks in voor de optimale ontwikkeling van iedere leerling. We volgen de voortgang nauwgezet via observaties, gesprekken en diverse toetsen. Onze aanpak omvat zowel methodeonafhankelijke toetsen, zoals de IEP-lvs, als methodegebonden toetsen voor de groepen 3 tot en met 8. Daarnaast gebruiken we het kleuterobservatiesysteem van Parnassys voor onze jongste leerlingen en de NIO-toets voor groep 7. We hanteren ook een specifiek protocol voor dyslexie om leerlingen met deze uitdagingen optimaal te begeleiden. Binnen onze school functioneert een toegewijd schoolondersteuningsteam. Dit team, bestaande uit leerkrachten, een kwaliteitscoördinator, een schoolbegeleider (psycholoog) en schoolmaatschappelijk werk, versterkt onze ondersteuningsmaatregelen op individueel, groeps- en schoolniveau. We streven ernaar om extra ondersteuning, zoals voor meerbegaafde leerlingen of leerlingen met dyslexie, zoveel mogelijk binnen de eigen groep te bieden, conform het principe van Passend Onderwijs. De zorgplannen, die de extra activiteiten en maatregelen beschrijven, worden regelmatig geëvalueerd en bijgesteld, minimaal twee keer per jaar. Indien nodig, werken we samen met externe partners zoals logopedisten en schoolmaatschappelijk werk om de best mogelijke zorg te garanderen. Ouders worden hierbij altijd actief betrokken en geïnformeerd over het zorgproces van hun kind. Samenwerkingsverband Onderwijscollectief VPR: Expertise voor Specifieke Onderwijsbehoeften Het samenwerkingsverband Onderwijscollectief VPR ondersteunt de leerlingenzorg in de regio Voorne-Putten en Rozenburg. We streven ernaar om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften zoveel mogelijk binnen onze eigen school te begeleiden. Wanneer extra expertise nodig is, schakelen we het Onderwijscollectief VPR in. Dit samenwerkingsverband beschikt over eigen specialisten en kan externe expertise inschakelen om uw kind de juiste ondersteuning te bieden. Zij werken nauw samen met ouders en scholen om passende oplossingen te vinden. Als blijkt dat een reguliere basisschool niet meer kan voldoen aan de onderwijsbehoeften, kan het samenwerkingsverband een toelaatbaarheidsverklaring afgeven voor speciaal (basis)onderwijs. Regionaal Overleg Kwaliteit (ROK): Bundelen van Krachten voor Passend Onderwijs Om Passend Onderwijs in onze directe omgeving te realiseren, werken wij binnen Hellevoetsluis-West samen in een Regionaal Overleg Kwaliteit (ROK). Dit ROK bundelt de expertise van scholen, onderwijskundige medewerkers, schoolbegeleiders, schoolmaatschappelijk werk, jeugdgezondheidszorg en gemeentelijke partners. Onze gezamenlijke visie is gericht op passend en inclusief onderwijs, met nadruk op preventie en de nabijheid van onderwijs en zorg. Door de krachten te bundelen, zorgen we ervoor dat scholen elkaars expertise benutten, beleid op elkaar afstemmen en vrijwel alle kinderen in de wijk op school kunnen houden. Toekomstgericht: Versterken van Onderwijs voor Meer- en Hoogbegaafde Leerlingen Wij geloven dat continu verbeteren van ons onderwijs essentieel is voor inclusief onderwijs. Onze ambitie is om het onderwijsaanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen verder te ontwikkelen, met als doel deze leerlingen nog beter te kunnen ondersteunen binnen onze reguliere klassen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij OBS 't Schrijverke

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan 2025-2026?

Bij OBS 't Schrijverke baseren we ons onderwijs op bewezen effectieve methoden uit wetenschappelijk onderzoek. We vertalen deze kennis naar concrete, uitvoerbare praktijken op onze school. Ons uitgangspunt is dat elke leerling zich kan ontwikkelen met de juiste doelgerichte instructie en oefening. We hanteren de 'expliciete directe instructie', waarbij voorkennis wordt geactiveerd, nieuwe leerdoelen duidelijk worden aangeboden en gezamenlijk wordt geoefend. Na de gezamenlijke oefening werken leerlingen zelfstandig aan de lesstof. Leerkrachten volgen de voortgang van leerlingen nauwkeurig via observaties, gesprekken, dagelijks werk en toetsen. Ze werken samen in leerteams om onderwijsvraagstukken te onderzoeken met behulp van wetenschappelijke literatuur, met als doel het onderwijsaanbod continu te verbeteren. Voor schooljaar 2025-2026 richten we ons op het versterken van zowel het leren van leerlingen als de professionele groei van ons team. We streven naar een rijke leeromgeving met hoge verwachtingen, gecombineerd met zorg en ondersteuning voor iedere leerling. Effectieve didactiek: We passen duidelijke en effectieve instructiemodellen toe, geïnspireerd door Rosenshine, voor betere leerresultaten door stap-voor-stap uitleg en herhaling. Met 'mastery learning' zorgen we dat 80% van de leerlingen een doel beheerst voordat we verdergaan, wat een solide basis garandeert. Gegarandeerd en kennisrijk curriculum: We ontwikkelen een curriculum met een thematische aanpak voor wereldoriëntatie, woordenschat, begrijpend lezen en burgerschap. Vanaf 2025-2026 voegen we financiële educatie toe aan burgerschap. Door systematische analyse van leerresultaten via diverse methoden, garanderen we dat alle leerlingen de leerdoelen behalen en tijdig ondersteuning ontvangen. Aandacht voor verschillen en gelijke kansen: We geloven in de ontwikkelingspotentieel van elke leerling en bieden zowel extra uitdaging als ondersteuning door middel van differentiatie. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen is er beleid met verdiepende en verbredende leerstof om hun groei te stimuleren. Goede overgangen en betrokken ouders: We zorgen voor soepele overgangen van voorschool naar groep 1 en van groep 8 naar de middelbare school. Ouders worden actief betrokken bij het leerproces van hun kind via thuisprogramma's en thematische bijeenkomsten. Professionele groei van leraren: Investeren in ons team staat centraal met trainingen in beheersingsleren, lesobservaties voor verbeterdoelen en het worden van een 'Hoog Presterende School'. Ook volgen teamleden trainingen voor inclusief onderwijs en financiële educatie om dit effectief te integreren in de lessen. Samen leren in leerteams: Leerteams bereiden gezamenlijk lessen voor en analyseren leerresultaten om de kwaliteit van de instructie te verbeteren. Begeleid door leerteamvoorzitters, maken we gebruik van ambitiekaarten en delen we kennis tijdens studiedagen. We werken met Deep Democracy voor een betere samenwerking en gedragen beslissingen. Werken met kwaliteitskaarten: We waarborgen de kwaliteit van ons onderwijs door middel van geëvalueerde en bijgestelde kwaliteitskaarten die onze werkwijzen beschrijven.

Hoe monitort OBS 't Schrijverke de voortgang naar de gestelde doelen?

Ons jaarplan 2025-2026 bevat concrete acties per doel om de voortgang te monitoren. Vijf keer per jaar, voor elke schoolvakantie, evalueren we of de ingezette acties effectief zijn om de gestelde doelen te bereiken. Onze algemene monitoringaanpak omvat de volgende stappen: De leerteams bespreken en evalueren de verbeterthema's, die ook op studiedagen schoolbreed aan bod komen. Hierbij analyseren we data om de leerlingontwikkeling en het behalen van ambitieuze doelen te volgen. Indien nodig onderzoeken de leerteams welke interventies nodig zijn om de leerresultaten te verbeteren. We houden de kwaliteit van onze lessen scherp in de gaten door middel van lesobservaties, zowel intern door teamleden als extern door experts. Deze continue monitoring stelt ons in staat om gericht te blijven verbeteren en onze onderwijskwaliteit te waarborgen.

Stimulerend Jonge Kind Programma: Start van een Levenslange Ontwikkeling

Toelichting van de school

Bij OBS 't Schrijverke in Hellevoetsluis richten we ons op een optimale ontwikkeling voor alle kinderen, met speciale aandacht voor de allerkleinsten. Ons programma voor het jonge kind omvat alle kinderen tot de leeftijd van vier jaar. We geloven in een veilige en stimulerende omgeving waar jonge kinderen spelenderwijs de wereld ontdekken en belangrijke vaardigheden ontwikkelen. We zetten ons in om een solide basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière en persoonlijke groei. Ontdek hoe wij de eerste leerjaren vormgeven met liefdevolle zorg en gerichte educatie.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft OBS 't Schrijverke voor de allerjongsten?

OBS 't Schrijverke biedt een rijke en veilige omgeving voor kinderen tot vier jaar. Hoewel we geen apart 'extra' programma hebben, is onze reguliere aanpak volledig afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. Dit betekent dat we veel aandacht besteden aan spelend leren, sociale interactie en de ontwikkeling van motorische en cognitieve vaardigheden. Een warme en vertrouwde sfeer staat hierbij centraal.

Met welke partners werkt OBS 't Schrijverke samen voor het jonge kind?

OBS 't Schrijverke hecht belang aan een sterke samenwerking met externe partijen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. We werken nauw samen met gerenommeerde organisaties zoals De Kinderkoepel en Partou. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente benadering van educatie en opvang. Samen bouwen we aan een breed ondersteuningsnetwerk voor onze jongste leerlingen en hun gezinnen.

OBS 't Schrijverke hecht belang aan een sterke samenwerking met externe partijen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. We werken nauw samen met gerenommeerde organisaties zoals De Kinderkoepel en Partou. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente benadering van educatie en opvang. Samen bouwen we aan een breed ondersteuningsnetwerk voor onze jongste leerlingen en hun gezinnen.

De Kinderkoepel
Partou
Team | OBS 't Schrijverke in Hellevoetsluis | [2025] Schoolregister