OBS de Tovercirkel Benzenraderweg in Heerlen

De resultaten van OBS de Tovercirkel Benzenraderweg in Heerlen

Current section: resultaten
Benzenraderweg 270
6417 Heerlen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van OBS de Tovercirkel Benzenraderweg, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past OBS de Tovercirkel Benzenraderweg bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS de Tovercirkel Benzenraderweg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau: De basis voor succes op OBS de Tovercirkel

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief OBS de Tovercirkel.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en groei op basisschool OBS de Tovercirkel

Het streefniveau gaat verder dan de basis en daagt leerlingen uit om hun vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Het is ons streven om zoveel mogelijk leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke school, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een eigen streefpercentage vast. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van OBS de Tovercirkel, gericht op het maximaliseren van de leeropbrengsten.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van OBS de Tovercirkel Benzenraderweg?

Elke leerling in groep 8 ontvangt een persoonlijk advies voor het vervolgonderwijs. Dit advies is afgestemd op het niveau en de leerbehoeften, gebaseerd op de prestaties en ontwikkeling gedurende de basisschoolperiode. De doorstroomtoets speelt een cruciale rol bij het definitieve schooladvies. Indien de toetsresultaten leiden tot een hoger advies dan het eerder gegeven voorlopige advies, wordt dit door onze school aangepast. Mocht de school van mening zijn dat een bijstelling niet in het belang van uw kind is, dan behouden wij het oorspronkelijke advies en lichten dit uitgebreid toe. Bij een significant verschil van meer dan een half niveau tussen het schooladvies en het toetsadvies, kan de school ervoor kiezen het advies aan te passen naar een passend tussengelegen niveau. Ook deze beslissing wordt zorgvuldig gemotiveerd. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind op OBS de Tovercirkel.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op OBS de Tovercirkel: Groeien met Respect

Op OBS de Tovercirkel in Heerlen creëren we een inspirerende en veilige leeromgeving waar kinderen, ouders en leerkrachten zich samen thuis voelen. Een positieve sfeer en ordelijk verloop van de schooldag zijn essentieel voor optimaal leerplezier en ontwikkeling. Onze kernregel is simpel maar krachtig: 'Leren, werken en spelen met respect voor elkaar.' Dit betekent dat iedereen bijdraagt aan een harmonieuze omgeving waarin hard werken en plezier maken hand in hand gaan. We moedigen kinderen aan om hun talenten te benutten en bieden ondersteuning waar nodig, waarbij we ieders inzet erkennen en waarderen. We tolereren absoluut geen pesten, buitensluiten of discriminatie. Orde en regelmaat vormen de basis voor de veiligheid van onze leerlingen, wat hen de ruimte geeft om zich volop te ontplooien. Deze positieve omgangsvormen ontstaan niet vanzelf; ze worden actief gestimuleerd en aangeleerd, net zoals de basisvaardigheden lezen, schrijven en rekenen.

Veiligheid en Welzijn: Een veilige leeromgeving waar elk kind zich geborgen voelt.

Respectvolle Interactie: We leren kinderen om elkaar met respect te behandelen, ongeacht verschillen.

Gedeelde Normen en Waarden: Het belang van duidelijke normen en waarden voor een prettige samenleving.

Hoe bevordert OBS de Tovercirkel de sociale vaardigheden van uw kind?

OBS de Tovercirkel hanteert een proactieve aanpak om de sociale ontwikkeling van elk kind te stimuleren. Door middel van gerichte activiteiten en een veilige schoolcultuur leren kinderen respectvol met elkaar om te gaan, samen te werken en conflicten op een constructieve manier op te lossen. Onze leerkrachten besteden dagelijks aandacht aan sociaal gedrag en bieden begeleiding bij het ontwikkelen van Emotionele Intelligentie.

Welke methoden gebruikt OBS de Tovercirkel voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van de volgende registratievormen:

  • Kindbegrip: Een methode die helpt om de individuele sociale en emotionele groei van elk kind te volgen en te begrijpen, zodat we passende ondersteuning kunnen bieden.

Met welke sociaal-emotionele leermethoden werkt OBS de Tovercirkel?

Voor het versterken van sociaal-emotionele vaardigheden zet OBS de Tovercirkel effectieve methoden in:

  • SOEMO-kaarten: Deze kaarten ondersteunen kinderen bij het herkennen en uiten van emoties, en bij het ontwikkelen van sociale competenties.
  • HiRo: Een programma dat gericht is op het bevorderen van positieve sociale interacties en het aanleren van belangrijke levensvaardigheden.

Inspectierapport OBS De Tovercirkel: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over basisschool OBS De Tovercirkel in Heerlen. Op deze pagina vindt u een samenvatting van het inspectierapport, dat inzicht geeft in de onderwijskwaliteit en de ontwikkeling van onze school. We streven continu naar excellentie in het basisonderwijs. Bekijk de officiële gegevens en beoordelingen die de prestaties en de educatieve aanpak van OBS De Tovercirkel belichten. Ons team zet zich dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving voor alle 203 leerlingen.