Basisschool Openbare Basisschool JPF Steyaert in Hazerswoude-Rijndijk

De resultaten van Openbare Basisschool JPF Steyaert in Hazerswoude-Rijndijk

Current section: resultaten
Joseph Haydnlaan 1
2394 Hazerswoude-Rijndijk

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool JPF Steyaert, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool JPF Steyaert bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool JPF Steyaert bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Toekomstig Succes

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden geëvalueerd in groep acht middels de eind- of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Deze 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Hogere Academische Ambitie op JPF Steyaert

Het streefniveau biedt een uitdagend doel dat verder reikt dan het fundamentele niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten behalen. De inspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school, Openbare Basisschool JPF Steyaert.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool JPF Steyaert?

De overstap van groep 8 naar het voortgezet onderwijs is een belangrijke mijlpaal. Op Openbare Basisschool JPF Steyaert in Hazerswoude-Rijndijk bereiden we uw kind hier zorgvuldig op voor met een passend schooladvies. Ons schooladvies wordt samengesteld door een deskundig team van leerkrachten uit groep 6, 7 en 8, samen met de intern begeleider en directeur. Zij kijken naar een breed scala aan gegevens om het meest geschikte onderwijsniveau te bepalen. Hierbij worden resultaten uit leerlingvolgsystemen vanaf groep 6, methodegebonden toetsen, sociaal-emotionele ontwikkeling, werkhouding en motivatie meegenomen. Ook eventuele extra ondersteuning binnen passend onderwijs wordt meegewogen. Uw kind kan een enkelvoudig advies ontvangen voor één schooltype, of een meervoudig advies voor twee schooltypes. De mogelijke schoolniveaus variëren van praktijkonderwijs (PRO) tot aan vwo, met diverse tussenliggende vmbo- en havo-adviezen. In groep 7 geven we een voorlopig advies, waarna het definitieve schooladvies in januari van groep 8 wordt besproken. In februari van groep 8 legt uw kind een doorstroomtoets af. De resultaten hiervan, die in maart bekend zijn, kunnen leiden tot een bijstelling van het schooladvies. Als de toets een hoger niveau aangeeft, wordt het advies aangepast of wordt de reden voor het behoud van het oorspronkelijke advies toegelicht, altijd in overleg met u en uw kind. Bij een lagere score blijft het oorspronkelijke advies leidend. Een aangepast advies kan de basis zijn voor aanmelding bij een specifieke middelbare school. Het traject van advies tot plaatsing is helder: voorlopig advies in groep 7, definitief advies in januari groep 8, doorstroomtoets in februari, uitslag en eventuele bijstelling in maart. Aanmelden bij de middelbare school gebeurt in maart, met een plaatsingsbericht in mei. Mocht u het niet eens zijn met het schooladvies, dan staan de deuren van de Steijaertschool open voor een gesprek met de leerkracht of directeur. Indien nodig kan de officiële klachtenregeling worden gevolgd.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool JPF Steyaert: Groeien als Persoon

Bij Openbare Basisschool JPF Steyaert geloven we dat een sterke persoonlijke basis essentieel is voor succesvol leren. Dit betekent niet alleen excelleren in taal en rekenen, maar ook het ontwikkelen van zelfkennis, zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Onze toegewijde leerkrachten creëren een veilige en gastvrije omgeving waarin elke leerling zich gewaardeerd voelt. Met een duidelijke structuur en heldere regels zorgen we voor een rustige sfeer die optimale ontwikkeling voor iedereen mogelijk maakt. Wij focussen op het aanleren van cruciale sociale vaardigheden zoals effectief samenwerken, conflicthantering en veerkracht. Deze competenties bevorderen een positief sociaal klimaat, verbeteren de leerresultaten en leggen de basis voor actief burgerschap. Onze kernwaarden voor sociale ontwikkeling zijn: veiligheid, gedeelde verantwoordelijkheid en wederzijds respect voor elkaar en de wereld om ons heen. We zien de groep als een levendige leer- en werkplek waar ieder kind zich gesteund voelt. Vanuit deze veilige basis stimuleren we het aangaan en onderhouden van gezonde relaties. Door kinderen succeservaringen te bieden en hen te laten zien wat ze waard zijn, versterken we hun zelfvertrouwen en autonomie.

Een veilige leeromgeving voorop

Samenwerken met gedeelde verantwoordelijkheid

Respectvol omgaan met elkaar en de omgeving

Hoe bevordert Basisschool JPF Steyaert de sociale ontwikkeling van uw kind?

Onze school zet de Kanjertraining in om de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind te stimuleren. Wij streven naar een perfecte balans tussen welbevinden en leerresultaten, omdat deze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Om de sociale veiligheid te monitoren, gebruiken we het volgsysteem Kanvas. Tweemaal per jaar vullen leerlingen van groep 5 tot en met 8 de sociale veiligheidsmonitor in. De resultaten analyseren we grondig, verklaren we waar mogelijk en stellen we een concreet plan met gerichte interventies op. Dit plan volgen we nauwgezet in cyclische PDCA-cycli (Plan-Do-Check-Act) om continue verbetering te waarborgen.

Welke systemen gebruikt onze school om sociale vooruitgang te meten?

Basisschool JPF Steyaert maakt gebruik van specifieke registratiemiddelen om sociale opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen:

  • Kanvas voor het monitoren van sociale veiligheid

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren passen wij toe?

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maken wij gebruik van bewezen effectieve methodes:

  • Kanjer trainingen voor een positieve groep dynamiek

Inspectierapport Openbare Basisschool JPF Steyaert: Inzichten in Onderwijskwaliteit

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over onze school, Openbare Basisschool JPF Steyaert. We streven continu naar hoogwaardig onderwijs en een veilige leeromgeving voor al onze leerlingen. Dit rapport biedt een transparant overzicht van de prestaties en ontwikkelpunten van onze school.

Resultaten | Openbare Basisschool JPF Steyaert in Hazerswoude-Rijndijk | [2025] Schoolregister