Basisschool De Roedel in Harskamp

Het team van De Roedel in Harskamp

Current section: team
Edeseweg 216
6732 Harskamp

Zie hier hoe het team van De Roedel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Roedel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Roedel bij jullie?

Ontdek hoe goed De Roedel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Roedel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Roedel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (40%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Roedel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Roedel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Leerkrachtvervanging op Basisschool De Roedel

Bij Basisschool De Roedel waarborgen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van uw kind zijn leerkracht. We zetten ons volledig in om elke lesdag een gekwalificeerde vervanger te garanderen. Onze voorkeur gaat uit naar het inzetten van ervaren eigen medewerkers, die de schoolcultuur en lesmethoden al kennen. Dit zorgt voor een soepele overgang en minimale verstoring van het leerproces. Daarnaast werken we nauw samen met Ippon Personeelsdiensten en hun gespecialiseerde invalpool. Zo verzekeren we ons van professionele en bevoegde leerkrachten die snel inzetbaar zijn voor de klas.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de specialisten die extra ondersteuning bieden op Basisschool De Roedel

0

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Roedel zetten onze toegewijde leerkrachten zich in om elke leerling een solide basis te geven in taal en rekenen. Hoewel we geen specifieke gediplomeerde specialisten voor deze vakgebieden in huis hebben, beschikt ons team over de nodige expertise. Wij geloven dat door gerichte aandacht en bewezen lesmethoden, alle leerlingen de kans krijgen om hun potentieel in taal en rekenen te maximaliseren. Onze leerkrachten werken continu aan hun professionele ontwikkeling om de best mogelijke begeleiding te garanderen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Kanjer-aanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal op Basisschool De Roedel. Al onze leerkrachten zijn trotse bezitters van een Kanjertraining diploma, wat garant staat voor een positieve en veilige leeromgeving. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met SWV Rijn & Gelderse Vallei PO. Deze samenwerking stelt ons in staat om gespecialiseerde ondersteuning te bieden waar nodig, en zorgt ervoor dat we altijd de meest effectieve methoden toepassen om uw kind te helpen groeien, zowel sociaal als emotioneel.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Basisschool De Roedel besteden we veel aandacht aan een optimale gedragsvorming, een proactieve werkhouding en een effectieve taakaanpak. Onze leerkrachten zijn deskundig en zetten hun expertise in om een gestructureerde leeromgeving te creëren. Hoewel we geen specifiek gediplomeerde gedragsspecialisten in dienst hebben, faciliteren we de ontwikkeling van onze leerlingen door middel van onze professionele aanpak. Onze samenwerking met SWV Rijn & Gelderse Vallei PO versterkt onze mogelijkheden om leerlingen te ondersteunen bij hun gedrag en leerproces.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Gymleerkracht

Toelichting van de school:

Basisschool De Roedel stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze gymlessen worden met enthousiasme verzorgd door een gediplomeerde gymleerkracht, die zorgt voor een gevarieerd en uitdagend bewegingsprogramma. We werken actief samen met externe partners om de ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren. Behandelingen vinden waar mogelijk plaats na schooltijd om onderwijstijd te maximaliseren. Enkele van onze partners zijn: Logopedie: Voor ondersteuning bij spraak- en taalontwikkeling, met jaarlijkse screenings waarvoor ouders toestemming geven. Fysiotherapie: Om motorische vaardigheden te verbeteren en deelname aan activiteiten te bevorderen. Ergotherapie: Voor hulp bij fijne motoriek en dagelijkse vaardigheden zoals schrijven. Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG): Voor advies en begeleiding bij opvoedingsvragen. Sociaal Emotionele Specialisten: Voor extra ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied. Goede communicatie tussen school, ouders en specialisten is essentieel voor een succesvolle aanpak. Wij waarborgen deze samenwerking voor de beste resultaten voor uw kind.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Roedel neemt de gezondheid en het welzijn van uw kind zeer serieus. Bij ziekte of ongelukken op school nemen we direct contact op met de ouders. Indien nodig, en in overleg met onze Bedrijfshulpverleners, zorgen we voor de juiste eerste opvang, zoals het toedienen van paracetamol of het inschakelen van medische hulp. Voor het toedienen van medicatie, zoals pufjes bij astma of medicatie voor ADHD/ADD, werken we uitsluitend op basis van schriftelijke afspraken tussen school en ouders. Het geven van sondevoeding of het meten van bloedsuikers wordt enkel uitgevoerd door bevoegd en bekwaam personeel. Onze school beschikt over twee leerkrachten met een BHV-certificaat. Tevens onderhouden we contacten met het Jeugd & Gezin en GGD Gelderland Midden. Meer gedetailleerde informatie is te vinden in ons medisch handelingsprotocol en bij onze kwaliteitscoördinatoren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
1
Totaal specialisten
1
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod voor Elke Leerling

Gedetailleerde Uitleg van Ons Pedagogisch Kader

Op Basisschool De Roedel zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van elk kind. Onze school werkt met het bewezen 4D-model van de CED-groep, een cyclisch en praktisch raamwerk dat ons helpt ons onderwijs continu te verbeteren. Het 4D-model begeleidt ons in vier cruciale stappen. Eerst verzamelen we via observaties en toetsen waardevolle data over de voortgang van onze leerlingen. Vervolgens duiden we deze gegevens om de unieke behoeften van elk kind te begrijpen en gerichte ondersteuning te bieden. Daarna formuleren we heldere, haalbare doelen die onze leerlingen motiveren en richting geven. Tot slot vertalen we dit naar concrete acties, waarbij we de voortgang nauwlettend volgen en interventies aanpassen waar nodig. Zo waarborgen we een effectieve leerervaring voor iedereen. Wij geloven in een holistische benadering van ontwikkeling, waarbij we niet alleen focussen op cognitieve prestaties, maar ook op sociaal-emotioneel welzijn. Een kind dat zich prettig voelt, kan zich immers optimaal ontplooien. Als kleinschalige basisschool hebben we de capaciteit om elk kind individueel te zien en te begeleiden. De eerste signalen van ontwikkeling en eventuele uitdagingen worden opgemerkt door de toegewijde leerkrachten in de klas. Zij observeren dagelijks de voortgang en het welzijn van de kinderen, en ondernemen direct actie wanneer nodig om optimale groei te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Ambities voor Onderwijs op De Roedel

Wat zijn de kerndoelen van het schoolplan van Basisschool De Roedel?

Het schoolplan van Basisschool De Roedel voor 2023-2027 omvat diverse ambities, gericht op continue verbetering van ons onderwijs. Ambitie 1: Een Krachtig Verhaal en Sterke Reputatie We koesteren en delen het unieke verhaal van onze school, dat een positieve reputatie in Harskamp versterkt. Dit doen we samen met ons toegewijde team, betrokken ouders en enthousiaste leerlingen. Evaluatie: Gesprekken met ouders over de kernwaarden van openbaar onderwijs tijdens ouderavonden hebben geleid tot duidelijke communicatie via nieuwsbrieven en integratie in onze visie op burgerschap. We analyseren de leerlingenpopulatie om ons onderwijsaanbod optimaal af te stemmen. Betrokkenheid bij het dorp wordt onderhouden door deelname aan lokale ontmoetingen. Ambitie 2: Heldere Onderwijsvisie en Professionele Dialoog Een heldere onderwijsvisie is de basis voor onze school. We stimuleren een professionele dialoog waarin iedereen zich betrokken voelt en bijdraagt aan de kwaliteit van ons onderwijs. Verdieping en Evaluatie: Regelmatige reflectie op onderwijskwaliteit is een vast onderdeel van onze professionele dialoog. De missie en visie, aangevuld met inzichten over burgerschap en het jonge kind, zijn in 2023-2024 verder vormgegeven. Een nulmeting voor burgerschap (groep 5-8) in november, herhaald in juni, informeert onze jaarlijkse schoolanalyse. Een kwaliteitskaart voor tekstbegrip, aansluitend op onze leervisualisatie, is ontwikkeld. Samen met collega's hebben we succescriteria voor effectieve lessen geformuleerd en een kijkwijzer hieruit afgeleid. Door collegiale consultatie en een leerteam hebben we lessen tekstbegrip gedeeld, wat heeft geleid tot wederzijdse inspiratie en verbetering. Uitdaging: Het vergroten van de zelfstandigheid en het eigenaarschap van leerlingen over hun leerproces, oftewel zelfregulerend leren, is een aandachtspunt dat we in schooljaar 2025-2026 verder oppakken. Ambitie 3: Rijke Cultuureducatie en Burgerschap Cultuureducatie is een integraal onderdeel van ons curriculum, met meetbare doelen voor leerlingontwikkeling, inclusief actief burgerschap. Evaluatie: Samenwerking met de lokale muziekvereniging biedt 8 weken muziekles aan alle leerlingen. Met Momo Theaterwerkplaats hebben leerlingen een scene ontwikkeld rond gelijkwaardigheid, gebaseerd op Artikel 1 van de Grondwet. Cultuureducatie wordt steeds sterker gekoppeld aan burgerschap, met verdere ontwikkeling in schooljaar 2025-2026. Een cultureel paspoort, gekoppeld aan burgerschapsdoelen, wordt ontwikkeld als meetinstrument. De start hiervan in 2024-2025 wordt voortgezet. Ambitie 4: Structurele Groei van de School Basisschool De Roedel ervaart een significante groei in leerlingaantal, wat duidt op een gezonde en structurele ontwikkeling. Evaluatie: Per 1 februari 2025 telt de school 62 leerlingen. De prognose voor schooljaar 2025-2026 is 74 leerlingen, oplopend tot 80 op 1 februari 2026, een groei van 29%. Deze groei wordt gestimuleerd door succesvolle kennismakingsgesprekken, een promotiefilmpje en zichtbaarheid in lokale media. Ouders fungeren hierbij als de belangrijkste ambassadeurs. Ambitie 5: De Kracht van Samenwerken We bevorderen onderwijs waarin leerlingen van verschillende leeftijden effectief samenwerken, wat de sociale cohesie versterkt. Evaluatie: Als kleinschalige school kennen alle leerlingen elkaar. Dit bevorderen we door gezamenlijke pauzes (onder- en bovenbouw), groepsdoorbroken ateliers en speciale activiteiten. Een leerlingenraad is opgericht om de betrokkenheid van leerlingen te vergroten. Ambitie 6: Meetbare Resultaten in Basisvaardigheden We stellen meetbare en merkbare opbrengstdoelen voor basisvaardigheden, zodat het team de voortgang effectief kan monitoren en bijsturen. Evaluatie: Veel ontwikkelingen zijn gestart vanuit ons jaarplan. Door observaties, reflecties en gesprekken met het team, bestuur en kwaliteitsmedewerkers is gebleken dat de basisvoorwaarden voor optimaal leren voor alle leerlingen verder versterkt moeten worden. Een kwaliteitscoördinator en gedragsexpert hebben leerkrachten ondersteund met handelingsadviezen. Studiedagen en teamvergaderingen zijn benut om regels en routines te uniformeren, wat reeds leidt tot verbetering. In het komende schooljaar focussen we ons op een versterkt pedagogisch klimaat, burgerschap en tekstbegrip, met concrete, meetbare doelen en acties. Aangescherpte Ambities (t/m 2027): Op basis van de herijking van het Koersplan van Proominent zijn de schoolplanambities verfijnd en gebundeld. 1. Trots Delen: We delen met trots ons verhaal en onze reputatie, wat groei stimuleert. 2. Samen Leren en Onderzoeken: Een leven lang leren voor zowel leerlingen als team, met eigenaarschap en afstemming voor effectief onderwijs. 3. Leren met een Brede Blik: Kinderen leren verschillende perspectieven te zien, in dialoog te gaan en respectvol te luisteren. Dit ontwikkelt hen tot zelfbewuste, betrokken en weerbare burgers. We combineren burgerschap met cultuureducatie. 4. Goed Onderwijs Versterken: Leerlingen verlaten onze school met solide basisvaardigheden voor maatschappelijke participatie. We werken opbrengstgericht met effectieve didactiek, hoge verwachtingen en een ondersteunend pedagogisch klimaat voor optimaal leerplezier en succes.

Hoe implementeert De Roedel het 4D-model voor onderwijsverbetering?

Basisschool De Roedel maakt gebruik van het 4D-model van de CED-groep als leidraad voor onze ondersteuningsstructuur en continue onderwijsverbetering. Dit model is praktisch en cyclisch, en helpt ons om systematisch te werken aan de ontwikkeling van alle leerlingen. De vier fasen van het 4D-model: Data: We verzamelen systematisch gegevens over de leerontwikkeling en voortgang van onze leerlingen door middel van gerichte observaties en diverse toetsen. Duiden: Deze verzamelde data analyseren we zorgvuldig. Dit stelt ons in staat om de specifieke behoeften van leerlingen te identificeren en te bepalen waar extra ondersteuning nodig is. Doelen: Op basis van onze analyse formuleren we heldere, haalbare en meetbare doelen voor elke leerling. Dit geeft hen duidelijkheid over wat er van hen verwacht wordt en waar ze naartoe werken. Doen: Vervolgens implementeren we de benodigde ondersteuning en effectieve interventies in de klas. Gedurende dit proces monitoren we de voortgang continu en passen we onze aanpak aan waar nodig om optimale resultaten te garanderen.

Ontwikkelingsgericht Onderwijs voor Jonge Kinderen op Basisschool De Roedel

Toelichting van de school

De Roedel biedt jonge kinderen een bewezen sterke start voor hun verdere schoolcarrière. Wij verdiepen ons in de specifieke ontwikkelingsbehoeften van elk jong kind en vormen ons onderwijs rondom onze kernwaarden: lef, ruimte en ontmoeting. Ons onderwijs is ontworpen om spelenderwijs, thematisch en ontwikkelingsgericht te zijn. Kinderen worden aangemoedigd om zichzelf te zijn in een omgeving waar ze zich veilig voelen en met plezier leren en spelen. Dit bevordert een positieve leerervaring en een solide basis voor toekomstig succes. **Lef: Kindgerichte Keuzes Maken** Onze onderwijsaanpak is moedig en flexibel, afgestemd op de natuurlijke ontwikkeling van jonge kinderen. In plaats van strikt vast te houden aan één methode, gebruiken we diverse bronnen als inspiratie. Leerkrachten observeren actief en passen het lesaanbod aan op de individuele behoeften van elk kind. We richten ons op wat kinderen momenteel kunnen en wat ze met ondersteuning bijna beheersen, volgens Vygotsky's concept van de 'zone van naaste ontwikkeling'. Dit betekent dat we kinderen net dat beetje extra stimulans geven om de volgende stap te zetten. Om dit te realiseren, combineren we de aanbodsdoelen voor het Jonge Kind van SLO, de doelen uit 'MijnKleutergroep' en onze eigen professionele observaties. Deze synergie stelt ons in staat om activiteiten te ontwikkelen die perfect aansluiten bij de ontwikkelingsfase en specifieke behoeften van ieder kind. Kinderen begrijpen zoveel mogelijk waarom ze iets leren. We delen leerdoelen en zorgen voor betekenisvol onderwijs, met een duidelijke lijn van de voorschoolse periode tot groep 4. Oudergesprekken zijn essentieel voor het plannen van ons aanbod, om zo een ononderbroken ontwikkeling te garanderen. Onze leerkrachten tonen lef door hoge verwachtingen uit te spreken en weloverwogen keuzes te maken over instructie en zelfontdekking. Ze reflecteren continu op hun aanpak en ontwerpen het onderwijs op maat, met het kind centraal. **Ruimte: Autonomie en Rijke Leeromgevingen** Kinderen bloeien op in een stimulerende omgeving die uitnodigt tot spel, interactie en zelfsturing. We bieden een rijke, betekenisvolle speel- en leeromgeving met diverse hoeken, zoals een huishoek, bouwhoek, taal- en rekenhoek, en een themahoek die aansluit bij de belevingswereld van de kinderen. Er is volop ruimte voor eigen keuzes in activiteit, tempo, aanpak en materiaal. Kinderen werken individueel, in groepjes of klassikaal, en worden aangemoedigd om te ontdekken, te experimenteren en te leren van fouten. Materialen variëren van methodes tot echte objecten en zelfontwikkelde leermiddelen, zodat elk kind zich competent en zelfstandig kan voelen. Het lesrooster bevat ruimte voor observatie, herhaling en flexibele aanpassingen. Het dagritme is duidelijk en voorspelbaar, wat bijdraagt aan rust en een veilig leerklimaat. **Ontmoeting: Leren in Sociale Relaties** Ontmoeting is de kern van ons onderwijs voor jonge kinderen. Kinderen leren optimaal in interactie met anderen – leeftijdsgenoten, volwassenen en hun omgeving. We organiseren situaties die samenwerking, gezamenlijk spel en wederzijdse hulp stimuleren. Leerkrachten begeleiden het spel, observeren actief en voeren gesprekken met kinderen over hun werk en ervaringen. Feedback is gericht op het proces, met aanmoedigingen, prikkelende vragen en ondersteuning bij het leerproces. Ouders en collega's zijn cruciale partners. We delen ontwikkelingen, bespreken deze en stemmen gezamenlijk af. In de speelleeromgeving besteden we ook aandacht aan de culturele achtergrond van kinderen, om hen een gevoel van erkenning en verbondenheid te geven. **Conclusie** Op Basisschool De Roedel krijgt elk jong kind de kans om spelenderwijs te leren in een veilige, uitdagende en warme omgeving. Met lef, ruimte en ontmoeting als fundament, bouwen we samen aan betekenisvol onderwijs dat kinderen voorbereidt op de toekomst.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Roedel specifieke programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Roedel heeft een uitgebreid ontwikkelingsgericht onderwijsprogramma specifiek ontworpen voor jonge kinderen, gericht op hun unieke leerbehoeften en ontwikkeling.

Met welke partners werkt De Roedel samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Roedel werkt samen met BijdeHandjes om het onderwijsaanbod voor jonge kinderen te verrijken en te ondersteunen.

Basisschool De Roedel werkt samen met BijdeHandjes om het onderwijsaanbod voor jonge kinderen te verrijken en te ondersteunen.

BijdeHandjes
Team | De Roedel in Harskamp | [2025] Schoolregister