Basisschool Basisschool 't Carillon in Groenlo

De resultaten van Basisschool 't Carillon in Groenlo

Current section: resultaten
Wheme 30
7141 Groenlo

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool 't Carillon, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool 't Carillon bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool 't Carillon bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op 't Carillon: Een Sterke Basis

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een strikte norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te halen. Dit percentage fungeert als landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Groei en Ontwikkeling bij 't Carillon

Het streefniveau markeert een ambitieuzer prestatieniveau dan het fundamenteel niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool, waaronder Basisschool 't Carillon, stelt de inspectie op maat gemaakte streefcijfers vast, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie. Deze percentages vormen de individuele signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool 't Carillon?

Ontdek hoe de doorstroomtoets het schooladvies voor groep 8 leerlingen vormt. Vanaf schooljaar 2023-2024 is de doorstroomtoets de officiële eindtoets, die leerlingen in februari afleggen. Voor het definitieve schooladvies kijken leerkrachten naar de resultaten van de doorstroomtoets, de toetsen van het leerlingvolgsysteem (afgenomen in het najaar), observaties en gesprekken met de leerlingen. Dit zorgvuldige proces garandeert een passend advies. Het voorlopige schooladvies wordt uiterlijk in januari aan leerling en ouders gecommuniceerd. Na ontvangst van de doorstroomtoetsresultaten in maart, volgt het definitieve advies. De aanmelding voor het voortgezet onderwijs vindt plaats in de laatste week van maart.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool 't Carillon: Groeien naar een Positieve Toekomst

Bij Basisschool 't Carillon begeleiden we onze leerlingen om uit te groeien tot zelfredzame individuen, klaar om vol zelfvertrouwen de maatschappij tegemoet te treden. We geloven dat elk kind invloed moet hebben op zijn eigen leerproces en gestimuleerd moet worden om na te denken over zijn of haar handelen. Dit betekent dat respect voor jezelf, voor anderen en voor de omgeving centraal staat. Leerlingen leren effectief samenwerken, maar ook hoe ze hulp kunnen vragen en aanbieden. Om dit te waarborgen, stellen we samen met het team en de leerlingen de klas- en schoolregels op. Deze regels zijn zichtbaar in elke groep en worden regelmatig besproken om een veilige leeromgeving te creëren. We onderhouden open communicatie met de leerlingen over hun welbevinden. Indien nodig stellen we individuele begeleidingsplannen op. De leerlingenraad, bestaande uit gekozen leerlingen en de directie, bespreekt belangrijke agendapunten, waardoor leerlingen direct inspraak hebben in schoolzaken. Regelmatige tevredenheidsenquêtes onder leerlingen helpen ons om aandachtspunten te identificeren en proactief aan te pakken.

Veiligheid en geborgenheid

Respect en wederkerige verantwoordelijkheid

Samenwerken en elkaar versterken

Hoe bevordert Basisschool 't Carillon de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen?

Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is veelzijdig. In alle groepen maken we gebruik van de methode 'Leefstijl' om sociale vaardigheden te versterken. Voor leerlingen in groep 5 tot en met 8 bieden we de gespecialiseerde weerbaarheidstraining 'Rots en Water' aan, gegeven door deskundige trainers. We monitoren de voortgang van elk kind nauwkeurig met behulp van de 'Sociale Competentie Observatielijst' (SCOL) om een gedetailleerd beeld te krijgen van hun sociale vaardigheden en algehele welbevinden. Daarnaast vinden er regelmatig individuele gesprekken plaats met leerlingen om hun ontwikkeling te bespreken. Binnen ons samenwerkingsverband hebben we de mogelijkheid om aanvullende ondersteuning in te schakelen wanneer specifieke behoeften zich voordoen, zodat elk kind de juiste begeleiding krijgt.

Welke instrumenten gebruikt onze basisschool om sociale vooruitgang te meten?

Basisschool 't Carillon hanteert de volgende registratievormen om de sociale opbrengsten van leerlingen effectief in kaart te brengen:

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
  • Digibord keuzemogelijkheden voor kleuters

Welke lesmethoden zet de school in voor sociaal-emotioneel leren?

Om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te stimuleren, maakt Basisschool 't Carillon gebruik van de volgende bewezen methoden:

  • Leefstijl
  • Taakspel

Inspectierapport Basisschool 't Carillon: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de officiële bevindingen van de Onderwijsinspectie over Basisschool 't Carillon in Groenlo. Dit rapport biedt inzicht in de onderwijskwaliteit, de pedagogische aanpak en de schoolontwikkeling. Als ouder of verzorger is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de prestaties en de beoordeling van de school. De inspectie toetst de school op diverse aspecten, zoals leerresultaten, zorg voor leerlingen en schoolmanagement. Lees het volledige inspectierapport om een compleet beeld te krijgen van hoe Basisschool 't Carillon presteert en welke stappen er worden ondernomen voor continue verbetering van het onderwijs.