Basisschool De Ni-je Veste in Groenlo

De resultaten van Basisschool De Ni-je Veste in Groenlo

Current section: resultaten
Buitenschans 7
7141 Groenlo

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Ni-je Veste, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool De Ni-je Veste bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Ni-je Veste bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behaald Fundamenteel Niveau op Basisschool De Ni-je Veste

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Op Basisschool De Ni-je Veste zien we dat 96.83% van de leerlingen dit cruciale niveau behaalt, wat uitstekend is ten opzichte van de landelijke norm van 85%.

Grafiek

Grafiek laden...

Behaald Streefniveau op Basisschool De Ni-je Veste

Het streefniveau gaat verder dan de basisvaardigheden en beoogt dat een zo groot mogelijk percentage leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau bereikt. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie, die aangeeft hoeveel leerlingen dit ambitieuze niveau moeten halen. Basisschool De Ni-je Veste presteert met 53.44% van de leerlingen boven de eigen signaleringswaarde van 48.6%, wat blijk geeft van sterke onderwijsprestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Ni-je Veste?

Op Basisschool De Ni-je Veste begeleiden we onze leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Gedurende groep 7 bespreken de groepsleerkracht en intern begeleider het voorlopige schooladvies met ouders en leerlingen. In groep 8 vindt een definitief adviesgesprek plaats rond november, waarin het hele team betrokken is. Dit advies kan na de doorstroomtoets nog worden bijgesteld, zodat iedere leerling de best passende vervolgopleiding krijgt.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Ni-je Veste

Bij Basisschool De Ni-je Veste geloven we dat elk kind uniek is en zich mag ontwikkelen tot een zelfstandig individu. Wij ondersteunen kinderen in het maken van eigen keuzes vanuit autonomie. Samen met ouders en partners zetten we ons in om kinderen de beste kansen te bieden voor hun persoonlijke groei. Ons onderwijs is afgestemd op de pedagogische en didactische behoeften van elk kind. Dit doen we vanuit een veilige en respectvolle omgeving waar plezier, vertrouwen en aandacht centraal staan. Een duidelijke structuur zorgt voor rust en regelmaat, wat de basis vormt voor zelfvertrouwen en een positieve benadering. Leren gebeurt met hoofd, hart en handen, waarbij we de verbinding leggen met de praktijk voor betekenisvol leren. We hechten veel waarde aan een sterk zelfbeeld en eigenwaarde. Leerkrachten tonen vertrouwen in de mogelijkheden van elk kind, stimuleren hen om uitdagingen aan te gaan en de overtuiging te ontwikkelen: “Ja, ik kan het!”. Kinderen leren een positief en realistisch zelfbeeld te ontwikkelen, te vertrouwen op zichzelf en anderen, en trouw te blijven aan hun eigen identiteit. We begeleiden kinderen bij het ontwikkelen van mondigheid, zodat ze hun interesses kunnen ontdekken en nastreven. Dit omvat zelfkennis, geloof in eigen kunnen, doorzettingsvermogen, omgaan met tegenslagen, zelfreflectie, incasseringsvermogen, zelfredzaamheid en weerbaarheid. Kinderen krijgen de ruimte om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen, met plezier in het leven. Ze leren hun sterke en minder sterke kanten kennen. Door middel van de methodes Blink en Leefstijl werken we aan burgerschapsvorming. Thema's zoals zelfbewustzijn, omgangsvormen, probleemoplossing en het vinden van zingeving worden behandeld, zodat kinderen zich breed kunnen ontwikkelen tot verantwoordelijke burgers.

Verantwoordelijkheid voor onszelf

Zorgzaamheid voor elkaar

Respect voor de wereld om ons heen

Hoe bevordert Basisschool De Ni-je Veste de sociale ontwikkeling van uw kind?

Onze school maakt gebruik van de 'Leefstijl' methode om kinderen bewust te maken van het belang van sociaal-emotionele vaardigheden. Via interactieve activiteiten en opdrachten leren kinderen effectief met elkaar om te gaan, wat bijdraagt aan positieve groepsrelaties en zowel individuele als groepskracht versterkt.

Welke registratiemethoden worden gebruikt om sociale vooruitgang te meten?

Basisschool De Ni-je Veste monitort de sociale ontwikkeling met behulp van de volgende instrumenten:

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
  • Digikeuzebord voor de groepen 1 en 2

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet?

Voor het sociaal-emotioneel leren zetten wij de volgende methoden in:

  • Leefstijl
  • Taakspel
  • Meidenvenijn

Inspectierapport Basisschool De Ni-je Veste: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de resultaten van het meest recente inspectierapport van Basisschool De Ni-je Veste. We presenteren met trots de bevindingen van de onderwijsinspectie, die een positief beeld schetsen van onze school. Hoewel we over het algemeen zeer tevreden zijn met het rapport, hebben we specifieke feedback gegeven op één punt waar de waardering niet volledig voldeed aan onze eigen analyse. Wij zetten ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs en passen onze lesmethodes continu aan op basis van grondige evaluaties. Onze toewijding aan continue verbetering zorgt ervoor dat we proactief inspelen op de leerbehoeften van elk kind. We geloven sterk in de effectiviteit van onze aanpak en blijven ons onderwijs optimaliseren om de beste leerervaringen te bieden.