
Het team van Basisschool De Raamdonk in Grave
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Raamdonk is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Raamdonk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Raamdonk bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Raamdonk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool De Raamdonk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 76.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Raamdonk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool De Raamdonk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Raamdonk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool De Raamdonk
Ziekte of Afwezigheid van Leerkrachten: Uw Kind is Altijd Welkom. Bij Basisschool De Raamdonk zetten we alles op alles om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Bij onverwachte ziekte of afwezigheid van een leerkracht, zorgen wij voor een deskundige vervanger via onze samenwerking met de OPTMUS vervangerspool. Zo blijft de impact op de leerontwikkeling van uw kind minimaal. Strategieën bij Geen Invaller: Educatie voor Iedereen. In het zeldzame geval dat er geen directe vervanger beschikbaar is voor groepen 3 tot en met 8, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Ouders worden direct geïnformeerd via e-mail of een schriftelijke mededeling. Bij langdurige afwezigheid zonder invaller, hanteren we een roulatiesysteem waarbij groepen om beurten thuis les krijgen. Dit zorgt voor een eerlijke verdeling van de beschikbare onderwijstijd. Speciale Regeling voor Kleuterklassen. Voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2 geldt een speciale regeling. Indien de leerkracht afwezig is en er geen vervanging mogelijk is, vragen wij u vriendelijk om uw kind die dag thuis op te vangen. Dit is om de kleintjes de aandacht te geven die ze verdienen en de veiligheid te garanderen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra Ondersteuning op Basisschool De Raamdonk: Ons Deskundig Team
Taal en Rekenen: Optimale Leerontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Raamdonk geloven we in 'ontmoeten, ontdekken, ontwikkelen' voor elk kind. We bieden op maat gemaakte ondersteuning om leerlingen met specifieke behoeften te helpen hun volledige potentieel te bereiken. Onze aanpak is gericht op het individuele kind, waarbij we rekening houden met zowel versnelde als vertraagde leerontwikkelingen. Extra hulp wordt als vanzelfsprekend ervaren, zodat leerlingen zich comfortabel en ondersteund voelen in hun leerproces. We hanteren handelingsgericht werken (HGW) en diagnostiek (HGD) binnen het kader van passend onderwijs. Dit betekent dat we de onderwijsbehoeften centraal stellen en een positieve wisselwerking creëren tussen kind, leerkracht, school en ouders. De leerkracht speelt hierin een cruciale rol, ondersteund door de interne begeleider. Leerlingen die extra instructie nodig hebben, ontvangen dit in kleine groepjes aan de instructietafel, bekend als de '1 ster, 2 sterren, 3 sterren' aanpak. Als de ondersteuning succesvol is, keren zij terug naar de basisinstructie. Blijven de resultaten achter, dan volgt een intern onderzoek en verdere begeleiding door de leerkracht en interne begeleider. Naast de basisondersteuning bieden we preventieve zorg en specifieke arrangementen, zoals beschreven in ons zorgplan. We adviseren ouders om externe Remedial Teaching (RT) buiten schooltijden te laten plaatsvinden om het schoolleerproces niet te verstoren. Indien gewenst, kan overleg plaatsvinden met externe RT'ers voor optimale afstemming.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Gedrag Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Raamdonk stimuleert een positief schoolklimaat door middel van een schoolbrede gedragsmatrix. Deze matrix, gebaseerd op onze kernwaarden respect, verantwoordelijkheid en veiligheid, schetst duidelijke gedragsverwachtingen voor leerlingen en personeel. Elke week besteden we aandacht aan een specifieke gedragsverwachting, waarbij we het gewenste gedrag actief bekrachtigen. Dit draagt bij aan een veilige en voorspelbare omgeving waarin ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Het doel is dat iedereen – leerlingen, leerkrachten en ondersteunend personeel – meedoet en bijdraagt aan een positieve sfeer. De gedragsmatrix is zichtbaar in alle ruimtes van de school, waardoor de verwachtingen voor iedereen duidelijk zijn. Leerkrachten nodigen leerlingen uit om mee te denken en belonen positief gedrag wekelijks met complimenten of andere stimulansen. Goed gedrag kan, net als taal en rekenen, geleerd worden. Deze gestructureerde aanpak, waarbij we de gedragsverwachtingen schoolbreed communiceren en bekrachtigen, is essentieel voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Dit helpt hen verantwoordelijkheid te nemen en versterkt het positieve schoolklimaat, wat ten goede komt aan alle leerlingen, inclusief die met specifieke onderwijsbehoeften.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Geoptimaliseerde Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Samenwerking met JIPA Ergotherapie
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Raamdonk werken we nauw samen met JIPA kinderergotherapie om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind te ondersteunen. Kinderen kunnen soms hulp nodig hebben bij dagelijkse handelingen zoals aankleden, veters strikken of zelfstandig eten. Ook op school kunnen taken een uitdaging vormen. Uw kind kan moeite hebben met het aanpakken van opdrachten, concentratie of zelfvertrouwen bij het uitvoeren van werkzaamheden. JIPA kinderergotherapie helpt kinderen om deze vaardigheden te ontwikkelen, zodat ze zelfstandiger en met meer plezier kunnen deelnemen aan alle activiteiten. Door deze samenwerking bieden we gerichte ondersteuning die uw kind helpt om beter te functioneren in zowel de klas als daarbuiten. Met de expertise van JIPA streven we ernaar de zelfstandigheid en het welzijn van elk kind te bevorderen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Basisschool De Raamdonk
Gedetailleerde Schoolinformatie over Ondersteuningsmogelijkheden
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan
Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan 2022-2026?
Hoe implementeert Basisschool De Raamdonk de Enigma kwaliteitsaanpak?
Downloaden
Download ons Schoolplan 2022-2026Programma voor het Jonge Kind op Basisschool De Raamdonk: Een Vliegende Start
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Raamdonk specifieke programma's voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt Basisschool De Raamdonk samen voor het jonge kind programma?
Basisschool De Raamdonk werkt voor haar programma voor het jonge kind samen met De Eerste Stap Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak en een consistente ontwikkelingsondersteuning.