Samen Onderweg in Gorinchem

Het team van Samen Onderweg in Gorinchem

Current section: team
Stalkaarsen 17 A
4205 Gorinchem

Zie hier hoe het team van Samen Onderweg is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Samen Onderweg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Samen Onderweg bij jullie?

Ontdek hoe goed Samen Onderweg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Samen Onderweg zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.2%)
Man (13.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Samen Onderweg. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (21.4%)
25-35 jaar (17.9%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (17.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Samen Onderweg werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (17.9%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Samen Onderweg gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik

Flexibele Invallers bij Basisschool Samen Onderweg

Bij Basisschool Samen Onderweg zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van lesgevend personeel. Onze school is strategisch aangesloten bij een professionele invalpool. Dit garandeert dat er bij ziekte of verlof van leerkrachten snel en efficiënt passende vervanging wordt geregeld. In de zeldzame gevallen dat de invalpool geen directe oplossing kan bieden, zetten wij onze interne middelen in. Ons toegewijde team werkt samen om de lessen zo soepel mogelijk te laten verlopen, met minimale impact op de leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken goed samen met onze buren! In de Brede School Schuttersplein is ook de Cirkel is gehuisvest (een school voor ZML), Syndion (een organisatie voor dagopvang van kinderen) en SKG (buitenschoolse opvang). We werken goed samen met onze buren! In locatie Goudoever is de Voorschool gevestigd, de peuterspeelzaal van SKG.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Samen Onderweg

3

Taal, Rekenen en Dyslexie: Sterke Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingvaardigheid
Intern Begeleider voor brede leerondersteuning
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leesspecialist, tevens expert in dyslexie, biedt gerichte hulp. Daarnaast staat een onderwijsassistent met een PABO-diploma paraat als onze rekenspecialist, om leerlingen te versterken in rekenkundige vaardigheden.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei in een Veilige Omgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor sociaal-emotionele ondersteuning

Toelichting van de school:

Onze intern begeleiders zijn deskundig geschoold om leerlingen te ondersteunen. Ook onze RT-er beschikt over de nodige expertise. Ons team heeft de veelzijdige methode Kwink geïntegreerd, gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle kinderen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën voor Elke Uitdaging

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsbegeleiding
Intern Begeleider voor ondersteuning bij werkhouding

Toelichting van de school:

Een gespecialiseerde gedragsexpert is werkzaam binnen onze school. Verder heeft het voltallige team een intensief traject doorlopen onder leiding van gedragsspecialist Kees van Overveld, ter verbetering van de aanpak van gedrag en werkhouding.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimulering van Beweging en Coördinatie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke specialist voor motorische ontwikkeling is aangesteld, stimuleren wij actieve beweging en fysieke vaardigheden binnen ons reguliere lesprogramma en tijdens pauzes.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Aandacht voor Individuele Behoeften

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en externe zorgprofessionals, om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Het gymlokaal en het technieklokaal zijn op locatie Schuttersplein. De leerlingen van Goudoever gaan naar een externe gymzaal.

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Samen Onderweg

Ons Zorgbeleid en Extra Ondersteuning Uitgelegd

Basisschool Samen Onderweg is een basisschool die zich inzet voor de brede ontwikkeling van al haar leerlingen. We bieden een zorgvuldige afweging bij de plaatsing van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Factoren zoals de huidige groepsdynamiek, het aantal zorgleerlingen en de expertise van de leerkracht spelen hierbij een cruciale rol. De uiteindelijke beslissing over de grenzen van onze zorgcapaciteit wordt genomen door de directie, altijd met het welzijn van de leerlingen en het team voorop. Wij geloven in het bieden van passend onderwijs aan elk kind, of ze nu extra uitdaging nodig hebben of juist extra begeleiding. Binnen elke groep differentiëren we naar drie niveaus om zo aan te sluiten bij de individuele leerbehoeften. Een toegewijde RT'er (Remedial Teacher) en ervaren onderwijsassistenten bieden gerichte ondersteuning. Bovendien hebben we speciale programma's ontwikkeld voor onze meerbegaafde leerlingen, zodat ook zij hun talenten optimaal kunnen ontwikkelen. Leerlingen met gedragsproblematiek zijn welkom bij Samen Onderweg, mits er voldaan wordt aan specifieke toelatingsvoorwaarden. De veiligheid van elke leerling, de groep als geheel en onze medewerkers staat hierbij altijd centraal. We creëren een veilige en gestructureerde leeromgeving waar iedereen zich thuis voelt en zich optimaal kan concentreren op leren en groeien. Voor leerlingen met een fysieke beperking biedt onze locatie aan het Schuttersplein optimale faciliteiten, waaronder een lift, om volledige toegankelijkheid te garanderen. De locatie Goudoever is gelijkvloers, echter de entree en gemeenschappelijke ruimtes kunnen uitdagingen bieden voor rolstoelgebruikers. Er is momenteel geen invalidentoilet op deze locatie. Om leerlingen met dyslexie optimaal te begeleiden, volgen wij een gestructureerd protocol voor leesproblemen en dyslexie. Wij zetten effectieve methodes in zoals BOUW! en, indien nodig, Kurzweil om deze leerlingen te ondersteunen. Daarnaast beschikken we over ruime ervaring met het begeleiden van leerlingen met taal- en spraakstoornissen. Bij Samen Onderweg beschouwen we ouders als essentiële educatieve partners. Dit partnerschap vormt de basis voor een gedeelde verantwoordelijkheid in de groei en ontwikkeling van uw kind. We werken nauw samen met diverse externe instanties, waarbij onze Intern Begeleider de school vertegenwoordigt. Onze schoolmaatschappelijk werker coördineert de aanpak bij niet-schoolse problematiek, met als doel één casemanager per gezin of kind. Waar nodig zoeken we externe expertise om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Voor de toekomst breiden we ons aanbod aan extra ondersteuning continu uit. Eén van onze medewerkers volgt momenteel een gespecialiseerde opleiding op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Daarnaast staat een medewerker op het punt om een opleiding voor NT2 (Nederlands als Tweede Taal) te starten. Verder wordt er een opleiding tot gedragsspecialist gevolgd om onze expertise op dit vlak verder te versterken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Het Schoolplan van Samen Onderweg

Welke Ambitieuze Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Ons schoolplan is de blauwdruk voor uitstekend onderwijs op Basisschool Samen Onderweg. We streven ernaar om de landelijke basiskwaliteit te overtreffen, waarbij onze leerresultaten en prestaties op alle inspectie-indicatoren ruim voldoende of goed zijn. Binnen het LOGOS-kader ontwikkelen we onderwijs dat zowel waardegedreven als uitdagend is. Ons plan focust op vier cruciale, onderling versterkende pijlers die zorgen voor kwalitatief hoogstaand en toekomstgericht leren. De vier focuspunten zijn: 1. Gepersonaliseerd Leren: We bieden op maat gemaakte lesstof voor alle leerlingen, met extra aandacht voor meer- en hoogbegaafden. Leerlingen krijgen regie over hun leerproces en resultaten. Dit omvat een doordacht lesmodel, geïntegreerde natuur- en technieklessen, en een focus op identiteitsvorming. 2. Vakmanschap en Kritisch Denken: We stimuleren het eigenaarschap van leerlingen, met nadruk op kritisch denken en probleemoplossend vermogen. Vertrouwen in de leerling staat centraal, net als het ontwikkelen van samenwerkingsvaardigheden door middel van coöperatieve werkvormen. 3. Samen Leren en Groeien: Leren is een gezamenlijke reis waarbij iedereen een actieve rol speelt. We creëren een veilige omgeving waarin fouten maken wordt gezien als een essentiële leervoorwaarde. Vertrouwen en open communicatie zijn hierbij cruciaal. 4. Een Sterk Partnerschap: Wij geloven dat samenwerking leidt tot krachtige resultaten. Leerlingen ervaren de waarde van samenwerken en leren dat diversiteit een kans is. We bevorderen een omgeving waarin iedereen, ongeacht verschillen, succesvol kan samenleven en werken.

Hoe Evalueren We Onze Doelen en Vooruitgang?

Aan het einde van elk schooljaar evalueren we gezamenlijk met het voltallige team de voortgang op de gestelde doelen uit ons jaarplan. Deze evaluatie wordt gedeeld en besproken met zowel de Medezeggenschapsraad als het schoolbestuur. Voor deze evaluatie hanteren wij het ROOK-model, wat zorgt voor een gestructureerde en heldere beoordeling van onze prestaties.

Ontdek het Vroegschoolse Programma voor Jonge Kinderen bij Samen Onderweg

Toelichting van de school

CBS Samen Onderweg biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Onze Voorschool Goudoever, een trotse samenwerking met SKG, legt een sterke nadruk op de optimale taalontwikkeling van uw kind. Wij geloven dat een goede start cruciaal is voor toekomstig succes. Daarom zetten we ons dagelijks in om kinderen een veilige en leerzame plek te bieden waar ze zich volop kunnen ontwikkelen. Ontdek de voordelen van onze aanpak, gericht op spelenderwijs leren en persoonlijke groei.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool Samen Onderweg voor jonge kinderen?

CBS Samen Onderweg biedt een rijk aanbod voor de allerkleinsten, specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat programma's die de taalvaardigheid en sociale vaardigheden bevorderen. Onze voorschoolse educatie is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun schoolcarrière. We stimuleren nieuwsgierigheid en een liefde voor leren. Dit programma is een essentieel onderdeel van onze missie om elk kind de best mogelijke start te bieden.

CBS Samen Onderweg biedt een rijk aanbod voor de allerkleinsten, specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat programma's die de taalvaardigheid en sociale vaardigheden bevorderen. Onze voorschoolse educatie is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun schoolcarrière. We stimuleren nieuwsgierigheid en een liefde voor leren. Dit programma is een essentieel onderdeel van onze missie om elk kind de best mogelijke start te bieden.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) door SKG

Met welke partners werkt Samen Onderweg samen voor het programma voor jonge kinderen?

CBS Samen Onderweg werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een compleet en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve aanpak. Onze belangrijkste partners zijn SKG, met hun expertise in peuteropvang en vroegschoolse educatie bij De Zonnewijzer, en onze eigen Voorschool Goudoever. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente leerervaring. Door deze strategische partnerschappen bieden we kinderen de beste kansen voor hun ontwikkeling.

CBS Samen Onderweg werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een compleet en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve aanpak. Onze belangrijkste partners zijn SKG, met hun expertise in peuteropvang en vroegschoolse educatie bij De Zonnewijzer, en onze eigen Voorschool Goudoever. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente leerervaring. Door deze strategische partnerschappen bieden we kinderen de beste kansen voor hun ontwikkeling.