Basisschool Meander, locatie JP Waale in Gorinchem

Het team van Meander, locatie JP Waale in Gorinchem

Current section: team
Herman De Ruijterstraat 34
4206 Gorinchem

Zie hier hoe het team van Meander, locatie JP Waale is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Meander, locatie JP Waale. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Meander, locatie JP Waale bij jullie?

Ontdek hoe goed Meander, locatie JP Waale bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Meander, locatie JP Waale zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.3%)
Man (9.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Meander, locatie JP Waale. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (18.2%)
35-45 jaar (36.4%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (6.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Meander, locatie JP Waale werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (74.2%)
Direct ondersteunend personeel (12.9%)
Indirect ondersteunend personeel (3.2%)
Management (9.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Meander, locatie JP Waale gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Ziektevervanging Leerkrachten: Ons Beleid op Basisschool Meander J.P. Waale

Op Basisschool Meander, locatie J.P. Waale, hanteren we een zorgvuldig vervangingsplan om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Dit plan beschrijft gedetailleerd hoe we omgaan met de uitdagingen van ziektevervanging van onze toegewijde leerkrachten. Onze prioriteit ligt bij het intern oplossen van ziektegevallen, waarbij we flexibel omgaan met de beschikbare teamleden. Als interne oplossingen niet toereikend zijn, neemt de schoolleider weloverwogen beslissingen. Dit kan inhouden dat klassen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen, of in uitzonderlijke gevallen dat een groep naar huis wordt gestuurd. Hoewel dit laatste niet onze voorkeur geniet, is het een realistische optie die we transparant communiceren. Ouders worden zo spoedig mogelijk geïnformeerd bij een eventuele thuissituatie. We garanderen altijd opvang voor leerlingen wiens ouders of verzorgers geen alternatieve opvang kunnen regelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Meander, locatie JP Waale

0

Taal en Rekenen: Sterke Fundamenten

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op de JP Waaleschool geloven we in gezamenlijke kracht. Ons team ontwikkelt en implementeert het onderwijs met elkaar. We streven ernaar om zowel ervaringsgericht als evidence-based te werken. Hoewel er geen specifieke taal- en rekenexpert is aangesteld, zetten we de expertise van ons voltallige team in om uw kind optimaal te ondersteunen bij de ontwikkeling van deze essentiële vaardigheden.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: High Five als Leidraad

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De JP Waaleschool hanteert de principes van High Five, gericht op Respect, Samenwerken, Rust, Vertrouwen en Doorzetten. Deze kernwaarden vormen de basis van onze interacties met kinderen, ouders en collega's. We integreren HiRO en verbindend gezag in ons sociaal-emotioneel leren. Afhankelijk van de individuele behoeften van uw kind, bieden we ondersteuning intern aan of schakelen we, indien nodig, externe expertise in.

0

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Succesvolle Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Met de High Five-principes als uitgangspunt, focussen we op Respect, Samenwerken, Rust, Vertrouwen en Doorzetten. Deze waarden passen we consequent toe in onze relaties met leerlingen, ouders en het team. Elk kind is uniek en heeft eigen leerbehoeften. Wij stemmen onze aanpak hierop af, waarbij we interne deskundigheid benutten en, indien nodig, externe hulp inschakelen om de beste resultaten te behalen.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Vakdocent bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een gespecialiseerde vakdocent voor bewegingsonderwijs. Deze expert draagt bij aan de fysieke ontwikkeling en het welzijn van onze leerlingen. Wij evalueren continu de ondersteuningsbehoeften van elk kind en zoeken naar de meest geschikte faciliteiten en begeleiding binnen de schoolomgeving.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandachtige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij specifieke zorg- of ondersteuningsvragen, met name op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging, staat de school klaar om te helpen. We onderzoeken altijd de mogelijkheden binnen onze school om uw kind de benodigde faciliteiten en ondersteuning te bieden, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
1
Totaal specialisten
1
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Meander JP Waale

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Extra ondersteuning op maat: uw kind centraal Op Meander Basisschool, locatie JP Waale, streven we ernaar om elke leerling de best mogelijke ontwikkeling te bieden. Soms ontstaan er, naast ons reguliere lesaanbod, specifieke ontwikkelingsvragen over een leerling. Deze vragen worden in een vroeg stadium besproken binnen ons School Ondersteuning Team (SOT). Samen met u als ouder beslissen we of uw kind in het SOT wordt besproken. Uw aanwezigheid en inbreng zijn hierbij cruciaal. De leerkracht en de intern begeleider van uw kind zijn ook aanwezig. Daarnaast wordt het team versterkt door een deskundige van Driegang, zoals een ambulant begeleider of orthopedagoog. Indien de vragen breder zijn dan alleen de didactische ontwikkeling, schuift ook de vaste contactpersoon van het sociaal team aan. Zo komen we samen, en waar mogelijk met de leerling zelf, tot de beste aanpak. Verdergaande ondersteuning via Driegang Blijven er ondanks de inzet van het SOT en het schoolteam zorgen bestaan over de ontwikkeling van uw kind? Dit kan bijvoorbeeld komen door een moeizame start in de ontwikkeling, sociaal-emotionele uitdagingen of beperkte aansluiting bij de klas. In dergelijke gevallen kan Driegang, via het SOT, een arrangement aanbieden (conform laag 4 van de ondersteuningspiramide). Vaak is er bij deze arrangementen een onderwijsassistent beschikbaar die uw kind extra ondersteuning kan bieden. Deze hulp vindt waar mogelijk plaats binnen de klas, maar kan ook buiten de klas worden gegeven als dit de ontwikkeling ten goede komt. Een gezamenlijk opgesteld plan vormt altijd de basis voor deze extra begeleiding. Hierin leggen we het ontwikkelperspectief vast, zodat u als ouder en wij als school een gedeeld doel hebben. Uw kind wordt hierbij actief betrokken via het hoorrecht. De rol van de ambulant begeleider Bij een arrangement van Driegang is er altijd een ambulant begeleider betrokken. Deze professional denkt mee over de gestelde doelen en de uit te voeren aanpak. Ook voor vragen van leerkrachten en ouders staat de ambulant begeleider klaar. Het overgrote deel van onze leerlingen doorloopt de basisschoolperiode succesvol bij ons, eventueel met extra ondersteuning. Mocht het ondanks alle inspanningen toch niet passend genoeg blijken, dan kan het samenwerkingsverband worden ingeschakeld om mee te zoeken naar een geschikte plek op een andere (speciale) basisschool (laag 3 van de piramide). Sterke samenwerking voor optimale ontwikkeling Wij zetten ons samen met u en Driegang volledig in voor de ontwikkeling van uw kind. Als ouder en school hebben we verschillende rollen, maar veel gedeelde doelen. Een prettige en constructieve samenwerking met u als ouder is daarbij essentieel. U heeft het meeste contact met de leerkracht(en) van uw kind. Aarzel ook niet om contact op te nemen met de intern begeleider bij vragen. Externe expertise en brede ondersteuning Via ons samenwerkingsverband Driegang kunnen we gespecialiseerde hulp inschakelen, zoals een dyslexie- of gedragsspecialist. Onze school heeft een Schoolmaatschappelijk werker, die toegang heeft tot specialisten van het Sociaal team voor gesprekken met leerlingen. Bij motorische of lichamelijke ontwikkelingsvragen kan via de huisarts verwezen worden naar bijvoorbeeld een fysiotherapeut, waarbij behandeling indien mogelijk op school kan plaatsvinden. Grenzen van onze ondersteuningsmogelijkheden: wanneer is een andere plek nodig? Elk kind heeft recht op het best mogelijke onderwijs. We streven naar onderwijs op maat waarbij elk kind zich gelukkig voelt, goed functioneert in de groep en eigenaar is van zijn of haar leerproces. Deze sociaal-emotionele basis en betrokkenheid zijn essentieel voor groei en ontwikkeling. We beoordelen de grenzen van onze ondersteuning per individueel geval aan de hand van de vier P's: Presentie, Plezier, Participatie en Progressie. Zolang een leerling aan minimaal drie van deze criteria kan voldoen, blijven we in gesprek met u als ouder om het onderwijs zo goed mogelijk vorm te geven. De school zal altijd haar uiterste best doen om passende ondersteuning te bieden. In uitzonderlijke gevallen kan het echter voorkomen dat we niet de juiste zorg kunnen garanderen. Een inschrijving kan geweigerd worden indien: De (medische) zorgvraag zo specifiek is en veel aanpassingen vereist die wij op een reguliere basisschool niet (voldoende) kunnen bieden. De complexiteit van de groep, bepaald door groepsgrootte, dynamiek en de diversiteitsmeter, zodanig is dat uw kind niet optimaal tot ontwikkeling kan komen. Dit wordt zorgvuldig afgewogen door het team. Gesprek bij stagnatie in ontwikkeling We gaan altijd het gesprek aan als een kind niet gedijt binnen de groep, wat blijkt uit welbevinden, betrokkenheid of stagnatie in sociaal-cognitieve groei. Ook als het gedrag de veiligheid in de groep in gevaar brengt, interventies niet toereikend zijn, aanpassingen niet als helpend worden ervaren, of het gedrag van uw kind de eigen ontwikkeling of die van de groep belemmert, starten we een gesprek. Deze beoordelingen worden gedaan door professionals. In dergelijke situaties zoeken we, in samenspraak met u en het samenwerkingsverband, naar een passend alternatief onderwijs voor uw kind. Toekomstvisie: brede ontwikkeling en gelijke kansen Wij hechten enorm veel waarde aan gelijke kansen voor alle kinderen, ongeacht hun achtergrond. Ons schoolgewicht onderstreept dit. We bieden onze leerlingen een brede vorming – cognitief, cultureel, sportief en sociaal-emotioneel – die bijdraagt aan een sterke persoonsontwikkeling. Ons doel is onderwijs dat aansluit bij de leerling, uitnodigt tot uitdagingen en zelfvertrouwen stimuleert voor verdere groei.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Toekomstplannen op JP Waale

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2027?

Het schoolplan 2024-2027 van Meander, locatie JP Waale, legt de basis voor onze ambitieuze doelstellingen. Het komende schooljaar focussen we op een aantal cruciale speerpunten om ons onderwijs continu te verbeteren. Jaarplan 2025-2026: Professionele Cultuur en Lerende Organisatie We streven naar een professionele cultuur waarin feedback centraal staat en het team continu leert en groeit. De implementatie van 'Digital Skills', een innovatieve methode voor digitale geletterdheid, markeert de start. Teamleden zullen ook hun eigen vaardigheden in Cloud, Teams, Word en PowerPoint naar een hoger niveau tillen. Pedagogisch en Didactisch Handelen: Ontwikkeling Centraal Een doorlopende leerlijn voor digitale geletterdheid wordt aangescherpt en afgestemd op de behoeften van onze leerlingen. We beschrijven en integreren de ontwikkeling van executieve functies in ons onderwijs. Verder integreren en borgen we nieuwe methodes voor wereldoriëntatie en lezen. De sociaal-emotionele methode HIRO wordt gekoppeld aan High Five en verbindend gezag. Het observatiesysteem 'Mijnkleutergroep' voor de kleuters wordt geïmplementeerd. Groep 5 tot en met 8 leert essentiële digitale vaardigheden met de 'Digital Skills' methode, cruciaal voor hun toekomst. Burgerschap wordt structureel ingebed, met aandacht voor zowel Code D als HIRO, en aangevuld waar nodig. Onderwijskwaliteit en Ouderbetrokkenheid: Samen Sterk We zetten ons actief in voor de kwaliteit van ons onderwijs door middel van kwaliteitskaarten en het verbeteren van onze ondersteuningsstructuur. De kwaliteitskaarten worden uitgebreid om de didactische en pedagogische aanpak te verduidelijken, met speciale aandacht voor basisvaardigheden en wereldoriëntatie. Ouderbetrokkenheid is een sleutelcomponent op JP Waale. We werken aan een versterkte samenwerking, belichten de positieve aspecten en hanteren verbindend gezag. Open en effectieve communicatie met ouders is hierbij van het allergrootste belang.

Hoe zorgt de school ervoor dat de vastgestelde doelen worden bereikt?

Meander, locatie JP Waale, realiseert haar schooldoelen door deze strategisch te verdelen over een vierjarig schoolplan. Deze doelstellingen worden verder uitgewerkt in jaarplannen, die als leidraad dienen voor het onderwijs. Tijdens diverse overlegmomenten, zoals teamvergaderingen en bijeenkomsten van expertteams, vormen de doelen uit het schoolplan de kern van onze discussies en actieplannen.

Meander JP Waale: Stimulerend Onderwijs voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Ontdek het veelzijdige aanbod voor jonge kinderen op Meander, locatie JP Waale in Gorinchem. Onze school biedt een veilige en uitdagende leeromgeving die speciaal is ingericht om de nieuwsgierigheid en ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Wij geloven in een speelse en actieve benadering van leren, waarbij elk kind de ruimte krijgt om zijn of haar talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Vanuit onze passie voor onderwijs creëren we een omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen voorbereiden op hun schoolcarrière. Meander JP Waale staat voor een warme en betrokken gemeenschap waar zowel kinderen als ouders zich welkom voelen. Wij nodigen u van harte uit om kennis te maken met onze school en de unieke mogelijkheden voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk specifiek aanbod heeft Meander JP Waale voor jonge kinderen?

Meander, locatie JP Waale, biedt een breed scala aan aanvullende programma's, speciaal ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen. Ons aanbod richt zich op het creëren van een stevige basis voor verdere educatieve stappen. Wij zetten ons in voor een soepele overgang naar het basisonderwijs door middel van gestructureerde en speelse activiteiten. Deze programma's zijn afgestemd op de leeftijd en ontwikkelingsfase van jonge kinderen, zodat ze zich geborgen en uitgedaagd voelen. Neem contact op voor meer informatie over onze specifieke programma's en hoe deze uw kind ten goede kunnen komen.

Meander, locatie JP Waale, biedt een breed scala aan aanvullende programma's, speciaal ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen. Ons aanbod richt zich op het creëren van een stevige basis voor verdere educatieve stappen. Wij zetten ons in voor een soepele overgang naar het basisonderwijs door middel van gestructureerde en speelse activiteiten. Deze programma's zijn afgestemd op de leeftijd en ontwikkelingsfase van jonge kinderen, zodat ze zich geborgen en uitgedaagd voelen. Neem contact op voor meer informatie over onze specifieke programma's en hoe deze uw kind ten goede kunnen komen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Meander JP Waale samen voor het jonge kind programma?

Voor de hoogste kwaliteit in ons aanbod voor jonge kinderen, werkt Meander, locatie JP Waale, nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen garanderen een geïntegreerde aanpak, waarbij educatie en opvang naadloos op elkaar aansluiten. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is SKG, een organisatie die bekend staat om haar expertise in kinderopvang en vroegeducatie. Via hen bieden we een rijke leeromgeving die de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt. Meer informatie over onze partners en de voordelen van deze samenwerkingen vindt u op onze website of kunt u navragen bij de schoolleiding.

Voor de hoogste kwaliteit in ons aanbod voor jonge kinderen, werkt Meander, locatie JP Waale, nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen garanderen een geïntegreerde aanpak, waarbij educatie en opvang naadloos op elkaar aansluiten. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is SKG, een organisatie die bekend staat om haar expertise in kinderopvang en vroegeducatie. Via hen bieden we een rijke leeromgeving die de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt. Meer informatie over onze partners en de voordelen van deze samenwerkingen vindt u op onze website of kunt u navragen bij de schoolleiding.