
De resultaten van Kindcenrum Kamelot in Goirle
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcenrum Kamelot, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kindcenrum Kamelot bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcenrum Kamelot bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Kindcentrum Kamelot
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die alle leerlingen aan het einde van hun basisschoolperiode zouden moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage van 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau en is uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Kindcentrum Kamelot.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Prestaties Leerlingen Kindcentrum Kamelot
Het streefniveau markeert een ambitieuzer prestatieniveau dan het fundamentele niveau. Het is ons doel dat een zo groot mogelijk aantal leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor iedere basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individuele doelstelling vast voor het behalen van het streefniveau. Dit percentage, de signaleringswaarde, geeft aan hoeveel leerlingen van Kindcentrum Kamelot dit hogere niveau naar verwachting dient te behalen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcenrum Kamelot?
Bij Kindcentrum Kamelot begeleiden we elke leerling en ouder zorgvuldig naar de juiste plek in het voortgezet onderwijs. Dit proces wordt door onze ervaren leerkrachten en intern begeleider nauwlettend gevolgd. Via systematische analyse van leerresultaten en observaties geven we richting. In groep 6 bieden we een globale indicatie voor het voortgezet onderwijs. In groep 7 ontvangen leerlingen opnieuw een heldere verwachting. In januari van groep 8 presenteren we een voorlopig schooladvies. Zodra de doorstroomtoetsresultaten bekend zijn, formuleren we het definitieve schooladvies. De schooladviezen van Kindcentrum Kamelot sluiten consistent aan bij de succesvolle schoolvorderingen van onze leerlingen in het vervolgonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Kindcentrum Kamelot: Bevordering Sociale Ontwikkeling en Welzijn
Bij Kindcentrum Kamelot staat een sterk pedagogisch-didactisch klimaat centraal. Onze onderwijsaanpak is gebaseerd op de bewezen cognitieve stroming, die erkent dat elk kind een actieve rol speelt in zijn of haar eigen ontwikkeling. Dit model, mede gevormd door de inzichten van professor dr. Luc Stevens, benadrukt het belang van drie fundamentele psychologische behoeften: relatie, competentie en autonomie. Een veilige en betekenisvolle relatie is de basis voor groei en leren. Wij koesteren de behoefte van elk kind om zich geliefd en verbonden te voelen. Dit creëert een omgeving waarin zelfvertrouwen en motivatie kunnen floreren. Daarnaast stimuleren we de behoefte aan competentie, waarbij kinderen ervaren dat ze dingen kunnen en trots zijn op hun prestaties. Dit gevoel van meesterschap is essentieel voor een positief zelfbeeld en de wil om te leren. Tot slot bevorderen we autonomie door kinderen de vrijheid te geven om initiatief te tonen, zelfstandigheid te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces. Deze drie behoeften vormen de kern van onze schoolfilosofie en sturen onze dagelijkse onderwijspraktijk, wat leidt tot welbevinden, betrokkenheid en een diepe leermotivatie bij al onze leerlingen.
Relatie: De basis voor groei en verbinding.
Competentie: Het ontwikkelen van vaardigheden en zelfvertrouwen.
Autonomie: Zelfstandigheid, initiatief en verantwoordelijkheid.
Hoe pakt Kindcentrum Kamelot de sociale ontwikkeling aan?
Vanaf schooljaar 2024-2025 integreren we de succesvolle methode 'Vreedzaam'. Deze methode reikt verder dan de klaslokalen en bevordert schoolbreed democratisch burgerschap en sociale vaardigheden. 'Vreedzaam' transformeert onze school tot een oefenterrein voor actieve participatie en een gezonde democratische cultuur. Binnen de taalklas maken we gebruik van 'TeamUp', een programma dat zich richt op sociale vooruitgang met een minder talige benadering, ideaal voor diverse leerbehoeften. Ons gedragsplan, inclusief een duidelijke reactieprocedure en een protocol voor gedrag, biedt medewerkers houvast voor een consequente en effectieve aanpak bij uitdagend gedrag. Dit plan is uiteraard beschikbaar op onze schoolwebsite. Daarnaast nemen onze leerlingen in groep 7/8 deel aan het Marietje Kesselsproject, een waardevol initiatief om hun zelfvertrouwen en weerbaarheid te vergroten en hen te wapenen voor toekomstige uitdagingen.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden bij Kindcentrum Kamelot gebruikt?
Kindcentrum Kamelot zet effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren om de brede ontwikkeling van onze leerlingen te ondersteunen:
- De Vreedzame School: Een integrale aanpak voor een positief sociaal klimaat.
- Schatkist: Een veelzijdige methode die sociale en emotionele vaardigheden versterkt.
- TeamUp voor Nieuwkomers: Ondersteuning bij sociale integratie en taalontwikkeling.
Hoe registreert Kindcentrum Kamelot de sociale vooruitgang van leerlingen?
Om de sociale ontwikkeling en het welzijn van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, hanteren we diverse registratiemethoden:
- Pestregistratie: Systematische monitoring van pestgedrag om een veilige omgeving te waarborgen.
- Kleuter-in-beeld: Gerichte observaties voor de sociale ontwikkeling van jonge kinderen.
- Leerling-in-beeld: Een brede registratie die de algehele sociale en emotionele groei van elke leerling in kaart brengt.