Eenbes Basisschool St. Jozef in Geldrop

De resultaten van Eenbes Basisschool St. Jozef in Geldrop

Current section: resultaten
Papenvoort 10
5663 Geldrop

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Eenbes Basisschool St. Jozef, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Eenbes Basisschool St. Jozef bij jullie?

Ontdek hoe goed Eenbes Basisschool St. Jozef bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op Basisschool St. Jozef

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% beheersing van dit basisniveau. Deze 85% fungeert als de signaleringswaarde, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school in Geldrop.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie en Resultaten op St. Jozef

Het streefniveau is ambitieuzer dan het fundamentele niveau. Ons doel op Basisschool St. Jozef is om zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau moeten halen, wat de prestaties van onze school in de context van de schoolomgeving weerspiegelt.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Eenbes Basisschool St. Jozef?

Bij Eenbes Basisschool St. Jozef in Geldrop hanteren we een zorgvuldige procedure voor het bepalen van het schooladvies voor het voortgezet onderwijs. We baseren ons op uitgebreide gegevens die we gedurende de schoolloopbaan van uw kind verzamelen. Deze gegevens omvatten de resultaten van diverse toetsen over de afgelopen acht schooljaren, evenals observaties van onze ervaren leerkrachten. Denk hierbij aan de leer- en werkhouding, het doorzettingsvermogen en andere belangrijke ontwikkelingsaspecten. Het uiteindelijke schooladvies wordt in nauw overleg samengesteld door de leerkracht, de intern begeleider en de schooldirecteur. Dit waarborgt een deskundige en complete beoordeling voor de volgende onderwijsstap van uw kind.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Sterke Sociale Vaardigheden op Basisschool St. Jozef

Bij Eenbes Basisschool St. Jozef in Geldrop zetten we ons optimaal in om uw kind te begeleiden tot een zelfstandige en sociaal vaardige persoonlijkheid. We stimuleren samenwerking en respectvolle communicatie, waarbij elk kind de waarde van zijn of haar unieke talenten ontdekt. Onze school hanteert de beproefde methode 'De Sociaal Sterke Groep' om dit proces te ondersteunen. Deze methode is gebaseerd op drie fundamentele regels die we dagelijks in de praktijk brengen: correct met elkaar omgaan, prettig met elkaar omgaan en actief bijdragen aan een betere onderlinge omgang. Ons toegewijde team zorgt ervoor dat elk kind gezien en gehoord wordt, wat essentieel is voor een gezonde sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij geloven sterk in een nauwe samenwerking tussen school en ouders. Ouders zijn volledig geïnformeerd over de 'Sociaal Sterke Groep' methode en we bespreken de sociaal-emotionele voortgang van uw kind regelmatig met u, om zo een consistente aanpak te waarborgen. Het welbevinden van elk kind wordt vijf keer per jaar zorgvuldig gemonitord.

Betrokkenheid en sociaal bewustzijn

Samenwerken en coöperatie in de klas

Authenticiteit en zelfexpressie

Hoe bevordert Basisschool St. Jozef de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Aan het begin van elk schooljaar besteden onze leerkrachten extra aandacht aan groepsvorming en het creëren van een positieve sfeer. Dit legt de basis voor een veilige leeromgeving waarin alle kinderen optimaal kunnen presteren. Elke leerkracht stelt een gedetailleerd plan van aanpak op voor de sociaal-emotionele ontwikkeling (SEO), afgestemd op de specifieke behoeften van de groep. Via de 'Sociaal Sterke Groep' methode leren kinderen vanaf groep 1 hoe ze prettig met elkaar omgaan, conflicten constructief bespreken en oplossen, en hoe ze zelf verantwoordelijkheid nemen voor een positieve klassfeer. Elke vrijdag vindt de 'Sociokring' plaats, waar de klas gezamenlijk terugblikt op wat goed ging en hoe de omgang verbeterd kan worden, inclusief een complimentenronde. Vanaf groep 3 werken de kinderen in vaste groepjes van vier of zes. Na elke vakantie worden de groepjes opnieuw ingedeeld. Dit bevordert het beter leren kennen en waarderen van klasgenoten, wat essentieel is voor een hechte groep.

Welke methoden en registraties gebruikt Basisschool St. Jozef voor sociale opbrengsten?

Eenbes Basisschool St. Jozef monitort de sociale ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig met behulp van specifieke registratiemiddelen en bewezen methodieken. We streven naar transparantie en effectiviteit in ons sociaal-emotioneel leerproces. Voor het in kaart brengen van de sociale opbrengsten maken wij gebruik van: CITO Leerling in Beeld. Dit instrument geeft ons waardevolle inzichten in de sociale vooruitgang van elk kind. Daarnaast zetten we de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren in: SOEMO-kaarten en 'Prettig omgaan met elkaar', een integraal onderdeel van de bredere aanpak voor Gedrags- en Doorzettingsvermogen Ontwikkeling (GDO). Deze methoden ondersteunen ons bij het aanleren van essentiële sociale vaardigheden.

  • CITO Leerling in Beeld

Wat zijn de kernwaarden van de sociale ontwikkeling op Basisschool St. Jozef?

De sociale ontwikkeling van uw kind staat centraal bij Eenbes Basisschool St. Jozef. Onze aanpak is geworteld in drie kernwaarden die we actief uitdragen en stimuleren in de dagelijkse praktijk: * **Betrokken:** We moedigen leerlingen aan om zich betrokken te voelen bij hun klasgenoten en de schoolgemeenschap. Dit betekent actief luisteren, meedenken en zorg dragen voor elkaar. * **Coöperatief:** Samenwerken is een sleutelvaardigheid die we intensief oefenen. Kinderen leren effectief samen te werken aan projecten en taken, waarbij ze elkaars sterke punten benutten. * **Authentiek:** We stimuleren kinderen om zichzelf te zijn en hun eigen mening te uiten op een respectvolle manier. Authenticiteit in combinatie met sociale vaardigheden zorgt voor zelfvertrouwen en een positieve identiteitsontwikkeling.

Inspectierapport Eenbes Basisschool St. Jozef: Onze Kwaliteit Onder de Loep

Eenbes Basisschool St. Jozef is trots op de positieve resultaten van het inspectierapport van 24 september 2015. De zelfevaluatie van onze school en de beoordeling van de onderwijsinspectie stemmen grotendeels overeen. Dit toont aan dat onze ambitieuze lat en de effectiviteit van onze verbeterplannen van de afgelopen jaren bevestigd worden. Ons toegewijde team streeft continu naar verbetering en ontwikkeling. Dit wordt onderstreept door het predicaat Excellente School dat wij in januari 2018 mochten ontvangen. Hoewel de herregistratie wegens de coronapandemie is uitgesteld, blijft onze inzet voor excellentie onveranderd. Bij het meest recente onderzoek naar GOED op 18 oktober 2021 scoorde onze school uitstekend op de onderdelen Uitvoering- en kwaliteitscultuur, Aanbod, Sociale- en Maatschappelijke competenties en Schoolklimaat. Ontdek zelf de kwaliteiten van Eenbes Basisschool St. Jozef.

Resultaten | Eenbes Basisschool St. Jozef in Geldrop | [2025] Schoolregister