Christelijke Basisschool Rehoboth in Frieschepalen

Het team van Christelijke Basisschool Rehoboth in Frieschepalen

Current section: team
De Kolk 1
9249 Frieschepalen

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool Rehoboth is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool Rehoboth. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Rehoboth bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Rehoboth bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool Rehoboth zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool Rehoboth. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool Rehoboth werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (20%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool Rehoboth gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vervangingsbeleid Christelijke Basisschool Rehoboth: Geen Lesuitval

Bij Christelijke Basisschool Rehoboth in Frieschepalen garanderen we continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt verhinderd is, zoals bij ziekte, wordt dit direct gemeld aan de directeur. Ons team bestaat uit veel getalenteerde parttimers, waardoor we interne vervanging efficiënt kunnen organiseren. Dit minimaliseert lesuitval en zorgt ervoor dat uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde leerkracht. Indien interne vervanging niet mogelijk is, zetten we direct externe krachten in om de continuïteit te waarborgen. We streven ernaar om altijd een passende oplossing te vinden, zodat de educatieve ontwikkeling van onze leerlingen ongestoord doorgaat. Het voorkomen van lesuitval is een topprioriteit binnen ons schoolbeleid. In uitzonderlijke gevallen, waarbij geen enkele vervanger beschikbaar is, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over de bestaande klasgroepen. Dit gebeurt altijd in overleg en met de grootste zorg, zodat de leeromgeving optimaal blijft. De Christelijke Basisschool Rehoboth zet zich volledig in voor een stabiele en kwalitatieve leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Christelijke Basisschool Rehoboth

3

Taal en Rekenen: Succesvolle Leerontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB)
Rekenkundig Specialist
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool Rehoboth wordt extra aandacht besteed aan taal en rekenen. Onze Intern Begeleider coördineert de individuele ondersteuning voor leerlingen die extra hulp nodig hebben, zowel bij achterstanden als voor leerlingen die meer uitdaging zoeken. Sinds 2014 is Rehoboth als onderdeel van passend onderwijs verbonden met de Friese basisscholen via het samenwerkingsverband Friesland. Dit samenwerkingsverband bepaalt het zorgbeleid op netwerkniveau, terwijl de school zelf verantwoordelijk is voor de uitvoering en vormgeving van de leerlingenzorg. Gezamenlijk worden afspraken gemaakt over het schoolondersteuningsprofiel en de besteding van zorgbudgetten, met instemming van de medezeggenschapsraad. Onze toegewijde rekenspecialist monitort het rekenonderwijs en ontwikkelt samen met het team oplossingen voor eventuele hiaten. De werkgroep hoogbegaafdheid signaleert en organiseert het aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Wij benutten de expertise van het samenwerkingsverband voor specifieke ondersteuning, waarbij we zorgen voor een uitdagende leeromgeving die aansluit bij de unieke leerbehoeften van hoogbegaafde kinderen. Meer informatie is te vinden op www.destipe.nl.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Klimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB)
Orthopedagoog
Kanjertrainingen

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool Rehoboth geloven we dat een positief sociaal klimaat essentieel is voor leerplezier. Wij werken actief aan de sociale vaardigheden van alle leerlingen. Sinds schooljaar 2017/2018 hanteren we de Kanjertraining, met als kernregels: vertrouwen, helpen, geen pesten, geen baas spelen, en geen zieligdoenerij. Om de sociale competenties van leerlingen in kaart te brengen, maken we gebruik van het meetinstrument KANVAS. Onze gecertificeerde Intern Begeleider coördineert de activiteiten gericht op sociaal-emotionele ontwikkeling, in nauwe afstemming met de schoolleiding. Bij extra ondersteuning voor leerlingen of groepen, schakelen we de expertise in van de gedragsspecialist en/of orthopedagoog van De Stipe. Zij bieden gespecialiseerde hulp om een veilige en stimulerende omgeving te waarborgen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB)
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

De ontwikkeling van gedrag, werkhouding en taakaanpak wordt op Christelijke Basisschool Rehoboth gecoördineerd door onze gecertificeerde Intern Begeleider. Deze coördinatie gebeurt altijd in nauwe samenwerking met de schoolleiding. Wanneer leerlingen extra begeleiding nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of specifieke taakaanpak, wordt de expertise van onze gedragsspecialist en/of orthopedagoog ingeschakeld. Deze professionals, werkzaam bij De Stipe, bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen succesvol te zijn. Wij streven ernaar om elke leerling de juiste ondersteuning te bieden, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen op alle fronten. Dit omvat zowel academische vaardigheden als persoonlijke groei.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Levensstijl

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Christelijke Basisschool Rehoboth bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Hiervoor maken wij gebruik van de expertise van onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs. Deze vakdocent verzorgt wekelijks de gymlessen en screent tijdens deze lessen de motorische vaardigheden van de leerlingen. Dit helpt ons om eventuele ontwikkelingsachterstanden vroegtijdig te signaleren en aan te pakken. Wij geloven dat een gezonde motorische ontwikkeling bijdraagt aan het algehele welzijn en de leerprestaties van kinderen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, verwijzen wij naar gespecialiseerde externe instanties en professionals. De school werkt nauw samen met ouders en indien nodig met deze externe partijen om de best mogelijke zorg voor elk kind te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Leerplein
Groen plein met (moes)tuintjes
Veel sport- en spelmogelijkheden rondom het school

Ontwikkeling en Talenten: Extra Ondersteuning op Rehoboth Basisschool

Ons Pedagogisch Beleid voor Grote en Kleine Talenten

Op Christelijke Basisschool Rehoboth geloven we dat elk kind uniek is en over verborgen talenten beschikt. Ons onderwijs is erop gericht om deze talenten te ontdekken, te stimuleren en te laten groeien, zodat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen tot een zelfverzekerd individu. Wij erkennen talenten in de breedste zin van het woord. Dit omvat niet alleen academische vaardigheden zoals taal en rekenen, maar ook creatieve, culturele, motorische, sociale en onderzoekende capaciteiten. Door kinderen ruimte te geven om hun talenten te verkennen en in te zetten, bevorderen we een positief zelfbeeld, welbevinden en een sterke persoonlijke groei. Onze toegewijde leerkrachten zijn getraind om de specifieke talenten van elk kind te signaleren, registreren en te ondersteunen met passende pedagogisch-didactische strategieën. We bieden adaptieve ondersteuning, zoals scaffolding, en stemmen ons onderwijsaanbod af op de individuele behoeften en talenten van de leerlingen. Specifieke aandacht gaat uit naar Techniekonderwijs, Cultuureducatie en Sport & Bewegen, als essentiële onderdelen van een brede talentontwikkeling. Ons motto 'Ruimte en aandacht voor elk kind!' weerspiegelt onze toewijding aan een veilige en vertrouwde leeromgeving. Met onze thematische werkwijze '4XWijzer' voor groepen 1 t/m 8, combineren we trainen van denkstrategieën met praktische beleving. Hierbij maken we gebruik van de theorie van meervoudige intelligentie van Howard Gardner om de diverse talenten te herkennen en te benutten. Het team is geschoold in zowel Talentgericht werken als in de 4XWijzer methode. Om de rekenvaardigheden van onze leerlingen verder te versterken, hebben we in schooljaar 2023-2024 Bareka en Rekensprint geïntroduceerd. Deze digitale programma's helpen bij het identificeren van automatiseringshiaten en bieden gerichte extra lesstof. Voor schooljaar 2024-2025 staat een teambrede scholing gepland om de rekenleerlijnen te verdiepen, met ondersteuning van onze rekencoördinator voor effectieve instructie en gesprekken. In het schooljaar 2025-2026 focussen we op verdere professionele ontwikkeling met scholing over didactisch handelen, zicht op ontwikkeling en vakdidactiek, om zo de kwaliteit van ons onderwijs continu te verbeteren en uw kind optimaal voor te bereiden op de toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling op Rehoboth

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor de komende jaren?

Op Christelijke Basisschool Rehoboth streven we naar een continu verbeteringsproces in ons onderwijs. Ons schoolplan, dat de periode 2024-2028 bestrijkt, focust op verschillende belangrijke pijlers. We zetten vol in op de ontwikkeling van een doorlopende lijn voor burgerschap, vastgelegd in een helder beleidsplan. Dit omvat ook het vergroten van kennis over en omgang met diverse culturele achtergronden, essentieel voor actieve deelname aan de maatschappij. Daarnaast investeren we in de verdieping van ons rekenonderwijs. Door de implementatie van innovatieve methodes zoals Bareka en Rekensprint, en het vastleggen van ons rekenbeleid, willen we de resultaten van onze leerlingen naar een hoger niveau tillen. Dit sluit aan bij de referentieniveaus die de basis vormen voor taal- en rekenvaardigheden in het onderwijs. Het analyseren van leerresultaten krijgt meer aandacht. Door doelgerichter te analyseren en de korte cyclus van ons onderwijsplan concreter te benutten, waarborgen we de effectiviteit van groepsplannen, individuele ontwikkelingsplannen (OPP's) en de IEP LVS-toetsen. Dit alles in het kader van handelingsgericht werken. Specifieke aandacht gaat uit naar leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, met name op het gebied van gedrag. We maken de ondersteuningsniveaus inzichtelijker om gerichter te kunnen sturen. Ook besteden we aandacht aan meer- en hoogbegaafde leerlingen door beleid op te stellen en de inzet van gespecialiseerde ondersteuning te borgen. Tenslotte stimuleren we het eigenaarschap bij leerlingen, zodat zij meer verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leerproces. Dit bevorderen we door te werken aan zelfstandigheid en door talentgericht werken. De referentieniveaus (1F, 2F, 1S) zijn leidend voor onze onderwijsdoelen. Deze niveaus beschrijven de verwachte taal- en rekenvaardigheden van leerlingen bij belangrijke overgangsmomenten. Ons team wordt continu geschoold om deze niveaus optimaal te integreren in ons lesaanbod.

Hoe waarborgt Rehoboth de continuïteit en verbetering van onderwijskwaliteit?

Christelijke Basisschool Rehoboth werkt systematisch aan de borging en verbetering van ons onderwijsbeleid. Dit doen we met behulp van het digitale kwaliteitssysteem WMK-po, dat gericht is op zowel schoolontwikkeling als de persoonlijke groei van ons team binnen een lerende organisatie. Gedurende het schooljaar 2025-2026 focussen we specifiek op het verdiepen van de analyse van (tussen)resultaten. Door doelgerichter te analyseren en de korte cyclus van ons onderwijsplan beter te benutten, zorgen we voor een solide basis. Dit omvat het borgen van afspraken rondom groepsplannen, OPP's en de afname van IEP LVS-toetsen, evenals de uitvoering van onze cyclus van handelingsgericht werken. Daarnaast maken we de ondersteuningsniveaus voor leerlingen duidelijker, zodat we gerichter kunnen inspelen op individuele behoeften. Deze strategische doelen worden besproken tijdens studiedagen en teambijeenkomsten. Halverwege het schooljaar evalueren we de voortgang en stellen we waar nodig doelen bij. Aan het einde van het schooljaar borgen we de behaalde resultaten en plannen we de volgende stappen voor verdere kwaliteitsverbetering.

Speciaal Aanbod Jonge Kind: Cbs Rehoboth Frieschepalen

Toelichting van de school

Ontdek 'Ús Boartersplakje', dé plek waar jonge kinderen in Frieschepalen een veilige en stimulerende start maken. Wij bieden een vertrouwde omgeving die de gezonde ontwikkeling van uw kind bevordert en zelfvertrouwen opbouwt. Onze toegewijde leerkrachten geven persoonlijke aandacht aan elke behoefte, met passende materialen en activiteiten voor ontdekking en groei. Wij werken met een gecombineerde groep waar kinderen van 0 tot 12 jaar samen spelen en leren. Voor de jongste kinderen (0-4 jaar) organiseren we dagelijks thematische activiteiten, gericht op gezamenlijke groei. De naschoolse opvang sluit hierop aan met leuke, actieve bezigheden. Van koken en knutselen tot sport en uitstapjes, het middagprogramma is altijd gevarieerd en boeiend. Voor meer informatie over 'Ús Boartersplakje' en ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen, kunt u contact opnemen. Wij zijn gevestigd op De Bodding 12, 9249 MA Frieschepalen. Bereikbaar via 06-29247671 of info@usboartersplakje.nl. Kom langs en ervaar de warme sfeer!

Veelgestelde vragen

Biedt Christelijke Basisschool Rehoboth extra programma's voor jonge kinderen?

Absoluut! Christelijke Basisschool Rehoboth biedt speciaal ontworpen programma's die de ontwikkeling van jonge kinderen stimuleren. Deze aanvullende activiteiten zijn erop gericht om uw kind een voorsprong te geven in een veilige en speelse omgeving.

Absoluut! Christelijke Basisschool Rehoboth biedt speciaal ontworpen programma's die de ontwikkeling van jonge kinderen stimuleren. Deze aanvullende activiteiten zijn erop gericht om uw kind een voorsprong te geven in een veilige en speelse omgeving.

Verrijkende Kinderopvang: Ontdek onze extra diensten

Met welke partners werkt Cbs Rehoboth samen voor het programma voor jonge kinderen?

Christelijke Basisschool Rehoboth werkt nauw samen met gerenommeerde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een breed en kwalitatief hoogstaand programma, afgestemd op de behoeften van elk kind.

Christelijke Basisschool Rehoboth werkt nauw samen met gerenommeerde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een breed en kwalitatief hoogstaand programma, afgestemd op de behoeften van elk kind.

Team | Christelijke Basisschool Rehoboth in Frieschepalen | [2025] Schoolregister