Openbare Basisschool De Steven in Franeker

Het team van Openbare Basisschool De Steven in Franeker

Current section: team
Noorderbolwerk 1
8801 Franeker

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Steven is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Steven. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Steven bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Steven bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Steven zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70%)
Man (30%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Steven. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (44.4%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Steven werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Steven gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Lesvervanging op Basisschool De Steven

Bij Openbare Basisschool De Steven zorgen wij voor een naadloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze deskundige leerkrachten. Indien een vakspecialist niet aanwezig is, nemen wij de lesverantwoordelijkheid intern op ons. Dit garandeert dat uw kind altijd begeleid wordt door gekwalificeerd personeel. Onze flexibele aanpak omvat diverse oplossingen, zoals het inschakelen van een extra beschikbare leerkracht voor een dag. In specifieke situaties kan de directie of onze interne begeleider (IB'er) de lesactiviteiten tijdelijk op zich nemen, zodat leerdoelen altijd behaald worden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Vind de Juiste Ondersteuning: Onze Onderwijs Specialisten

4

Taal en Rekenen: Expertise voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexie expert
Intern begeleider met expertise
Rekenspecialist met didactische vaardigheden
Begeleider voor meer- en hoogbegaafde leerlingen

Toelichting van de school:

Onze rekenspecialist beschikt over een gespecialiseerde HBO+ opleiding van Windesheim, gericht op rekenonderwijs. De specialist voor spelling en taalvaardigheid heeft de cursus 'Dyslexie in het Primair Onderwijs' succesvol afgerond aan Windesheim, wat zorgt voor gerichte hulp bij lees- en spellingsproblemen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen formeel gediplomeerde specialisten hebben op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling, zetten we een Kwink-specialist in. Deze medewerker heeft specifieke trainingen gevolgd om leerlingen te ondersteunen in hun sociale en emotionele welzijn, wat bijdraagt aan een positief schoolklimaat.

1

Gedrag en Werkhouding: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider gespecialiseerd in gedrag

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider heeft de prestigieuze Master SEN-gedrag opleiding aan Windesheim voltooid. Dit stelt ons in staat om leerlingen met specifieke gedragsbehoeften of uitdagingen in hun werkhouding effectief te begeleiden naar academisch succes.

1

Motorische Vaardigheden: Bewegen en Leren

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde gymnastiekdocent

Toelichting van de school:

Leerlingen vanaf groep 3 ontvangen twee keer per week gespecialiseerde gymlessen. Deze lessen worden verzorgd door ervaren en gediplomeerde gymnastiekdocenten, wat zorgt voor een optimale ontwikkeling van de motorische vaardigheden en het plezier in bewegen.

0

Persoonlijke Verzorging en Medische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment hebben wij geen specifieke specialisten in dienst voor medische handelingen of persoonlijke verzorging. We verwijzen in voorkomende gevallen naar de juiste externe instanties voor deze specifieke zorg.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool De Steven

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Toekomstgerichte Aanpak

Openbare Basisschool De Steven presenteert met trots haar Schoolondersteuningsprofiel. Dit document schetst de rijke variëteit aan ondersteuning die wij bieden aan al onze leerlingen, met een focus op persoonlijke groei en ontwikkeling. Wij beschrijven hierin gedetailleerd de huidige ondersteuningsmogelijkheden en onze ambitieuze plannen om deze continu te verbeteren. Ons doel is om de unieke talenten van elk kind optimaal te benutten en een inclusieve leeromgeving te creëren waar iedereen kan excelleren. Dit profiel is een levend document, tot stand gekomen in nauwe samenwerking met ons toegewijde team en met goedkeuring van de Medezeggenschapsraad en het schoolbestuur. Ouders worden uitgebreid geïnformeerd over ons aanbod en de specifieke ondersteuningsmogelijkheden via onze schoolgids. De Steven investeert voortdurend in de professionele ontwikkeling van onze vakspecialisten en het schoolteam, zodat wij altijd up-to-date blijven met de nieuwste inzichten en methodes. Dit waarborgt een hoogwaardige educatieve ervaring voor uw kind, vandaag en morgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Blik op de Toekomst van Onderwijs

Welke Belangrijke Doelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?

Voor het schooljaar 2021-2022 heeft Openbare Basisschool De Steven een duidelijk schoolplan opgesteld met diverse focuspunten. De vorming van een Integraal Kindcentrum (IKC) is een belangrijk traject dat we momenteel doorlopen. Daarnaast streven we ernaar dat de cognitieve eindresultaten van onze leerlingen het niveau behalen dat verwacht mag worden op basis van onze leerlingenpopulatie. We zetten sterk in op een doorlopende leerlijn waarin wetenschap, techniek, programmeren en de essentiële 21e-eeuwse vaardigheden op een geïntegreerde manier worden aangeboden. Verder hebben we onze lesmethoden voor Engels en Fries vernieuwd om het taalonderwijs te optimaliseren.

Hoe Zorgen Wij Ervoor Dat We Onze Educatieve Doelen Bereiken?

Binnen ons schoolplan is per gesteld doel gedetailleerd beschreven welke concrete activiteiten we plannen en in welke periodes deze zullen plaatsvinden. Dit omvat ook de organisatorische aanpassingen binnen het onderwijs en de noodzakelijke bijscholingen voor ons toegewijde team. Veel van onze doelen zijn onderling verbonden en dragen bij aan de verdere implementatie van gepersonaliseerd leren, een proces dat we vier jaar geleden zijn gestart en dit jaar verder verfijnen. Dit zorgt voor een onderwijsaanpak die beter aansluit bij de individuele behoeften van elke leerling. We hanteren de Plan-Do-Check-Act (PDCA) cyclus voor de implementatie van al onze doelstellingen. In de jaarplanning van dit schooljaar is nauwkeurig vastgelegd wanneer de verschillende schoolplanonderdelen tijdens vergaderingen en studiedagen aan bod komen, wat zorgt voor een gestructureerde voortgang.

Ontwikkeling van het Jonge Kind bij Basisschool De Steven Franeker

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Steven in Franeker hecht veel waarde aan een optimale start voor alle leerlingen, met speciale aandacht voor de jongste kinderen. Wij geloven in een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze aanpak is gericht op het bevorderen van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden, zodat elk kind met plezier naar school gaat. Door een gestructureerd programma en betrokken leerkrachten bieden we een solide basis voor de verdere schoolloopbaan. Ontdek hoe wij de nieuwsgierigheid prikkelen en de talenten van uw kind koesteren.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Basisschool De Steven voor jonge kinderen?

Basisschool De Steven Franeker biedt een uitgebreid programma gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit programma stimuleert spelenderwijs leren en de brede ontwikkeling van uw kind. We zorgen voor een warme en veilige overgang van thuis of de peuterspeelzaal naar de basisschool. Onze aanpak is afgestemd op de behoeften van jonge leerlingen om een positieve schoolervaring te garanderen.

Met welke partners werkt Basisschool De Steven samen voor het jonge kind?

Om de doorgaande lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen, werkt Openbare Basisschool De Steven nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met Peuterspeelzaal 'It Kikkertfiskje'. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool. Door gezamenlijke activiteiten en afstemming van lesmethodieken, ondersteunen we de brede ontwikkeling van elk kind.

Om de doorgaande lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen, werkt Openbare Basisschool De Steven nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met Peuterspeelzaal 'It Kikkertfiskje'. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool. Door gezamenlijke activiteiten en afstemming van lesmethodieken, ondersteunen we de brede ontwikkeling van elk kind.