Basisschool Protestants Christelijke Basisschool Margriet in Ermelo

Het team van Protestants Christelijke Basisschool Margriet in Ermelo

Current section: team
Hamburgerweg 141
3851 Ermelo

Zie hier hoe het team van Protestants Christelijke Basisschool Margriet is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Protestants Christelijke Basisschool Margriet. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Protestants Christelijke Basisschool Margriet bij jullie?

Ontdek hoe goed Protestants Christelijke Basisschool Margriet bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Margriet zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Protestants Christelijke Basisschool Margriet. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.7%)
25-35 jaar (38.5%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Margriet werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Protestants Christelijke Basisschool Margriet gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsplanning: Zo Regelen Wij Invallers op Margriet

Op Protestants Christelijke Basisschool Margriet zorgen we voor een stabiele leeromgeving. Voor regulier verlof van leerkrachten maken we gebruik van een ervaren invallerspool of vragen we collega's die parttime werken om bij te springen. Dit garandeert continuïteit in de lessen en de vertrouwde begeleiding voor uw kind. Onverwachte afwezigheid, zoals ziekte, kan soms een uitdaging zijn, vooral als meerdere leerkrachten tegelijkertijd afwezig zijn. In dergelijke situaties zetten we interne oplossingen in, zoals het tijdelijk verdelen van leerlingen over andere groepen. Als laatste redmiddel, en enkel in uitzonderlijke gevallen, kunnen we genoodzaakt zijn leerlingen naar huis te sturen. Dit gebeurt altijd in overleg met u. Bij directe afwezigheid nemen we telefonisch contact op om de situatie te bespreken en afspraken te maken over het ophalen of zelfstandig naar huis gaan van uw kind. In andere gevallen ontvangen leerlingen een brief mee naar huis met informatie over de dagen dat zij thuis moeten blijven. Kinderen waarvoor geen opvang geregeld kan worden, zijn uiteraard welkom op school. Deze maatregelen zijn noodoplossingen die we gelukkig zelden hoeven toe te passen, maar bieden zekerheid in onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Margriet

5

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning en Uitdaging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijs
Orthopedagoog voor Pedagogische Expertise
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Onderwijsassistent NT2 & TOS Specialist
Leerkracht met Focus op Basisvaardigheden

Toelichting van de school:

Op Basisschool Margriet in Ermelo bieden we gerichte extra begeleiding en uitdaging op het gebied van taal en rekenen. Dit gebeurt zowel binnen als buiten de klaslokalen. Onze school werkt nauw samen met de VPCO, waarbij we de deskundigheid van een orthopedagoog inzetten om leerlingen optimaal te ondersteunen bij hun leerproces.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Programma 'Geluksvogels' voor Emotionele Steun

Toelichting van de school:

Na elke schoolvakantie is er de mogelijkheid om een leerling aan te melden voor ondersteuning via ons programma 'Geluksvogels'. Dit gebeurt altijd in overleg met de groepsleerkracht en de ouders. De aanmelding kan voortkomen uit diverse uitdagingen, zoals concentratieproblemen (over- of onderprikkeling), moeite met de werkhouding, doorzettingsvermogen, faalangst of spanningen in de klas. Ook bij pestgedrag, rouwverwerking of zorgen in de thuissituatie die het welzijn van de leerling beïnvloeden, bieden we ondersteuning. Daarnaast integreren we de Kiva-methodiek (gebaseerd op Kiva-metingen) in ons onderwijs. De begeleiding is gericht op kortdurende, effectieve ondersteuning om het welzijn van elke leerling te bevorderen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Vakleerkrachten Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De vaklessen lichamelijke opvoeding voor de groepen 3 tot en met 8 worden verzorgd door ervaren vakleerkrachten van Interactie Ermelo. Deze gespecialiseerde lessen dragen bij aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen, en stimuleren een actieve en gezonde levensstijl.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Basisschool Margriet

Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsaanbod

Op Protestants Christelijke Basisschool Margriet bieden we een breed scala aan ondersteuning om elke leerling optimaal te laten presteren. Onze toegewijde leerkrachten verzorgen het basisprogramma, flexibel afgestemd op de unieke onderwijsbehoeften van elke groep. Binnen onze lesmethoden is er volop ruimte voor differentiatie in aanbod, tempo en werkvormen, zodat we inspelen op individuele leerstijlen. Dagelijkse observaties en de analyse van leerresultaten, inclusief methode-onafhankelijke toetsen, stellen onze leerkrachten in staat om het onderwijs continu aan te passen. Leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, ontvangen dit bij voorkeur van hun eigen leerkracht. Indien nodig, kan een onderwijsassistent ondersteuning bieden in de klas, zodat de leerkracht zich kan richten op kleine groepen die extra instructie behoeven. Ook buiten de klas is extra ondersteuning mogelijk, verzorgd door onze onderwijsassistenten of ambulant begeleiders. Dit kan bestaan uit pre-teaching of remedial teaching op het gebied van taal, lezen, spelling en rekenen. Deze sessies vinden doorgaans plaats in kleine groepen of individueel. De start en voortgang van deze ondersteuning worden nauwlettend gevolgd in samenspraak met onze intern begeleider en periodiek geëvalueerd. Bij zorgen over de ontwikkeling van een leerling, schakelen we de expertise in van onze schoolorthopedagoog, Daphne Abdou. Dit gebeurt altijd in volledige afstemming met de ouders. **Informatie over de Klimklas voor meer- en hoogbegaafde leerlingen** Leerlingen die op alle fronten meer aankunnen dan het reguliere klassikale aanbod, komen in aanmerking voor onze Klimklas. De selectie hiervoor gebeurt op basis van een signaleringslijst die door de leerkracht wordt bijgehouden. Hierbij kijken we niet alleen naar toetsresultaten zoals Cito, maar nemen we diverse factoren mee om een weloverwogen beslissing te nemen over deelname. Kinderen in de Klimklas werken wekelijks met de gespecialiseerde leerkracht van de Klimklas. De focus ligt hierbij op het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën: hoe pak je moeilijke taken aan, wat betekent doorzetten en wanneer en hoe vraag je om hulp? Deze leerlingen ontvangen een eigen map met uitdagend materiaal dat alle vakgebieden op een vernieuwende manier belicht. Het is een omgeving die niet alleen stimulerend is, maar ook vraagt om doorzettingsvermogen en werkethiek. De Klimklas werkt in blokken, van vakantie tot vakantie. Aan het einde van elk blok vindt er overleg plaats met de groepsleerkracht en de Klimklas-leerkracht om de voortgang van de leerling te bespreken. Hierin wordt bepaald of de leerling kan blijven, extra ondersteuning in de klas nodig heeft, of dat het beter is om te stoppen met de Klimklas. Leerlingen die in aanmerking komen, kunnen aan het begin van elk nieuw blok instromen. De definitieve beslissing over deelname ligt bij de groepsleerkracht en de intern begeleider. Daarnaast kan de Klimklas-leerkracht de groepsleerkracht ondersteunen met het aanbieden van verrijkend lesmateriaal binnen de reguliere groep. **Groei-Mindset en het belang van uitdaging** Wij hechten veel waarde aan het bevorderen van een groei-mindset bij onze leerlingen. Onderzoek toont aan dat het constant complimenteren van intelligentie of het 'labelen' van kinderen als 'slim' averechts kan werken. Dit kan leiden tot een fixed mindset, waarbij kinderen hun intelligentie als een vaststaand gegeven zien. Dit kan op zijn beurt weer faalangst veroorzaken (wat als ik niet meer aan de verwachtingen kan voldoen?), perfectionisme (ik moet het per se perfect doen) of onderpresteren (het vermijden van uitdagende opdrachten uit angst om 'door de mand te vallen'). Bovendien kunnen leerlingen die niet geselecteerd worden voor de Klimklas, dit interpreteren als een teken dat ze minder slim zijn. Omdat we geloven dat iedereen zich kan ontwikkelen, stimuleren we actief de groei-mindset. Soms is het effectiever om deze ontwikkeling te faciliteren in een kleinere setting, zoals de Klimklas, waar leerlingen leren omgaan met uitdagingen en groeien in hun leervermogen. **Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning** Wij zijn continu bezig met het verbeteren en uitbreiden van ons ondersteuningsaanbod. Daarom versterken we onze samenwerking met de schoolmaatschappelijk werker van het CJG en de orthopedagogen die verbonden zijn aan de VPCO.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Schoolplan en Jaarplan Basisschool Margriet

Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan voor dit schooljaar?

Protestants Christelijke Basisschool Margriet investeert dit schooljaar volop in de professionele ontwikkeling van ons team. We richten ons specifiek op het verbeteren van de rekenvaardigheden en de implementatie van een innovatieve Engelse lesmethode voor groep 5 tot en met 8. Daarnaast introduceren we 'Wetenswaardig' voor begrijpend lezen, taal, wereldoriëntatie en burgerschap in de bovenbouw, en versterken we de taalontwikkeling bij onze kleuters. Onze toewijding aan burgerschap wordt verder uitgewerkt, mede dankzij de ontvangen subsidie voor Basisvaardigheden, waarmee we taal en rekenen extra aandacht geven.

Hoe waarborgt Basisschool Margriet de realisatie van haar onderwijsdoelen?

De concrete doelen en de voortgang hiervan zijn vastgelegd in ons jaarplan 2024-2025, dat als leidraad dient voor ons onderwijs. Regelmatig, viermaal per jaar, vindt er een gestructureerd voortgangsoverleg plaats tussen de schooldirecteur en de bestuurder. Binnen de verschillende onderwijsbouwteams bespreken docenten de onderwijsinhoudelijke zaken die relevant zijn voor hun leerlingen. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt over zowel teambrede als individuele professionele ontwikkeling, waarbij scholing direct aansluit bij de doelstellingen van het jaarplan. Op strategische momenten gedurende het schooljaar, zoals studiedagen en teamvergaderingen, evalueren we de voortgang en stellen we waar nodig bij. De medezeggenschapsraad (MR) wordt tijdens elke vergadering door de directeur geïnformeerd over de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de uitvoering van het jaarplan.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool Margriet

Toelichting van de school

Protestants Christelijke Basisschool Margriet in Ermelo biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een sterke basis leggen voor de verdere schoolloopbaan van uw kind. Ontdek hoe wij uw jonge kind begeleiden.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's zijn er voor jonge kinderen op Basisschool Margriet?

Op Protestants Christelijke Basisschool Margriet in Ermelo richten we ons op het creëren van een optimale start voor jonge kinderen. Ons onderwijs is afgestemd op de ontwikkelingsbehoeften van peuters en kleuters. We bieden een warme en veilige omgeving waarin elk kind kan groeien.

Met welke organisaties werkt Basisschool Margriet samen voor het programma voor jonge kinderen?

Protestants Christelijke Basisschool Margriet werkt nauw samen met vertrouwde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve programma's en zorgen voor een naadloze overgang naar de basisschool. We zijn trots op onze samenwerking met Beertje Puk en Prokino kinderopvang.

Protestants Christelijke Basisschool Margriet werkt nauw samen met vertrouwde partners om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve programma's en zorgen voor een naadloze overgang naar de basisschool. We zijn trots op onze samenwerking met Beertje Puk en Prokino kinderopvang.

Beertje Puk
Prokino kinderopvang
Team | Protestants Christelijke Basisschool Margriet in Ermelo | [2025] Schoolregister