Protestants Christelijke Basisschool Irene in Ermelo

Het team van Protestants Christelijke Basisschool Irene in Ermelo

Current section: team
Dirk Staalweg 38
3851 Ermelo

Zie hier hoe het team van Protestants Christelijke Basisschool Irene is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Protestants Christelijke Basisschool Irene. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Protestants Christelijke Basisschool Irene bij jullie?

Ontdek hoe goed Protestants Christelijke Basisschool Irene bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Irene zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Protestants Christelijke Basisschool Irene. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (16.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Irene werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Protestants Christelijke Basisschool Irene gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invallers en Noodoplossingen voor Onderwijscontinuïteit

Leerlingen Zekerheid: Hoe Wij Invallen en Vervanging Regelen bij Protestants Christelijke Basisschool Irene. Bij onvoorziene afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zoals bij ziekte of verlof, zetten wij ons maximaal in voor onderwijscontinuïteit. We beschikken over een kernteam van vaste invalkrachten om de lessen soepel te laten doorlopen. Echter, de huidige arbeidsmarkt brengt uitdagingen met zich mee in het vinden van voldoende gekwalificeerde invallers voor zowel kortdurende als langdurige afwezigheden. Interne Flexibiliteit en Noodmaatregelen: Wanneer het vinden van een externe invaller niet direct mogelijk is, schakelen we interne flexibiliteit in. Dit kan betekenen dat leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere klassen. Als er echter geen alternatieve oplossing voorhanden is, kunnen we genoodzaakt zijn om als noodmaatregel leerlingen naar huis te sturen. Dit is altijd een laatste redmiddel. Communicatie en Procedure bij Thuislating: In het geval van een noodmaatregel informeren we ouders of hun contactpersoon direct telefonisch. Hierbij bespreken we de praktische regelingen voor het ophalen van het kind. Indien dit niet mogelijk is, ontvangen de leerlingen een officiële brief mee naar huis met de mededeling dat zij de volgende schooldag(en) thuis dienen te blijven. Ouders die geen opvang kunnen regelen, kunnen erop rekenen dat hun kind gewoon naar school kan komen. Structurele Oplossingen en Protocollen: Voor langdurige afwezigheden van leerkrachten zoeken we naar structurele vervangingsoplossingen. Voor incidenteel verlof en ziekteverlof hanteren we een zorgvuldig opgesteld vervangingsprotocol en een pool van flexibele invallers. Mocht er onverhoopt geen directe vervanging beschikbaar zijn, dan treedt ons schoolspecifieke invalprotocol in werking om de impact op het onderwijs te minimaliseren. Deze noodoplossingen worden slechts in uitzonderlijke gevallen toegepast, maar we zijn erop voorbereid.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

x

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Begeleiding op Protestants Christelijke Basisschool Irene

3

Taal en Rekenen: Stimuleren van Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijsontwikkeling
Orthopedagoog voor Individuele Behoeften
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Uitdaging

Toelichting van de school:

Op Protestants Christelijke Basisschool Irene streven we naar een optimaal leerrendement voor elke leerling. Dankzij de ondersteuning van de stichting VPCO Ermelo, en specifiek de IQbus in Harderwijk voor hoogbegaafde leerlingen, bieden we een op maat gemaakt curriculum. Elke leerling krijgt de aandacht die nodig is, of dat nu extra taalondersteuning, rekenversterking of gespecialiseerde leesbegeleiding betreft. Onze leerkracht-ondersteuners zorgen ervoor dat ook groepen leerlingen profiteren van gerichte didactiek. We focussen op het ontwikkelen van 'leren leren'-vaardigheden, waarbij we het principe "Ik oké, jij oké" toepassen, niet alleen sociaal-emotioneel maar ook binnen het leerproces.

3

Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Sociaal Welzijn
Orthopedagoog: Emotionele Ondersteuning
Intraverte: Gespecialiseerde Begeleiding

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Hiervoor werken we samen met Intraverte, een expert die leerlingen ondersteunt die extra hulp nodig hebben op dit gebied. Binnen de dagelijkse lessen en onderwijstijd stimuleren we actief de sociaal-emotionele groei. Dit doen we door gezamenlijk schoolafspraken te maken die zichtbaar zijn in de klas. De leerkracht bespreekt regelmatig met de leerlingen wat al goed gaat en waar er nog ruimte is voor ontwikkeling, zowel individueel als binnen de groep.

1

Gedrag en Studievaardigheden: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog: Gedragsanalyse en Advies

Toelichting van de school:

Onze leerlingen werken gestructureerd met weektaken, wat hen helpt bij het aanpakken van opdrachten en het ontwikkelen van hun leerstrategieën. We leren hen effectieve werkhoudingen aan en bieden individuele begeleiding via kindgesprekken om hun leerproces te optimaliseren.

1

Motorische Vaardigheden: Actieve Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Interactie Ermelo: Gymnastiek en Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze leerlingen ontvangen tweemaal per week gymlessen van een gediplomeerd gymdocent, wat bijdraagt aan hun fysieke en motorische ontwikkeling. Meer informatie over onze gymlessen vindt u op onze website.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Oog voor Detail

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische aandachtspunten en de persoonlijke verzorging van leerlingen, voeren we open en constructieve gesprekken met ouders en verzorgers om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Schooltuin
Mediahoek (flexibel inzetbaar) voor het opdoen van

Extra Ondersteuning op Protestants Christelijke Basisschool Irene: Uw Kind Centraal

Onze Visie op Leerlingenzorg en Ontwikkeling

Bij Protestants Christelijke Basisschool Irene geloven we sterk in de toekomst van ieder kind. We hanteren een positieve en optimistische kijk op leren en ontwikkeling, waarbij we focussen op de unieke mogelijkheden van elk kind. Onze zorg is erop gericht om kinderen met speciale onderwijsbehoeften te ondersteunen door hun talenten te stimuleren, in plaats van ons te richten op eventuele tekortkomingen. Onze ambitie is om alle kinderen dicht bij huis passend onderwijs te bieden. Door middel van 'breedtezorg' streven we ernaar om meer leerlingen in hun eigen vertrouwde omgeving te kunnen begeleiden. We geloven dat een proactieve benadering, waarbij we uitdagingen zien als kansen, essentieel is voor succesvolle leerlingenzorg op alle niveaus binnen onze schoolgemeenschap. We stimuleren zelfstandig leren en bieden leerlingen de regie over hun eigen leerproces. Met weektaken en persoonlijke ontwikkelingsdoelen, met name in de hogere groepen, leren kinderen zelf te ontdekken wat ze nodig hebben en wie hen daarbij kan helpen. Dit bevordert hun zelfredzaamheid en bereidt hen voor op een succesvolle toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Welke Educatieve Ambitities Bevat Ons Vierjaren Schoolplan?

Kwaliteitszorg op Basisschool Irene betekent een continue focus op onderwijsverbetering, vastgelegd in ons strategische vierjaren schoolplan. Dit plan definieert onze kerndoelen en de concrete acties om excellent onderwijs te garanderen. Elk jaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op dat onze dagelijkse activiteiten en te behalen resultaten stuurt. Het jaarverslag evalueert de voortgang en de behaalde successen, wat essentieel is voor onze schoolontwikkeling en de professionele groei van ons team. Onze kwaliteitsborging wordt ondersteund door diverse evaluatiemethoden, waaronder inspectierapporten, interne analyses, leerlingvolgsystemen zoals Leerling in Beeld, methodegebonden toetsen, ParnasSys en managementrapportages. De geanalyseerde data worden besproken met het voltallige team om gezamenlijk verbeterpunten te identificeren. Deze verbeterpunten integreren we vervolgens in het jaarplan voor gerichte actie. Wij geloven dat de kwaliteit van onderwijs primair wordt gevormd door de interactie in de klas. Het leerlingvolgsysteem biedt waardevolle inzichten in de voortgang. Op basis van de resultaten van Leerling in Beeld, evaluaties van lesmethoden en klassenobservaties, stellen we gedetailleerde groepsplannen op. Deze plannen worden tweemaal per jaar, in februari en juni, geëvalueerd. Op schoolniveau voeren we trendanalyses uit en onderzoeken we effectieve interventies om de onderwijskwaliteit te handhaven en te verhogen. Onze signaleringskalender zorgt voor een gestructureerde planning van alle activiteiten. Momenteel richten wij ons op specifieke schoolontwikkelingsdoelen: 1. Het verder ontwikkelen van ons burgerschapsonderwijs, zodat leerlingen zich ontwikkelen tot betrokken wereldburgers. 2. Het optimaliseren van de implementatie van het EDI-model (Expliciete Directe Instructie) voor effectievere leerervaringen. 3. Het vergroten van de didactische vaardigheden van leerkrachten, met een specifieke focus op het verbeteren van begrijpend lezen.

Hoe Realiseert Basisschool Irene Haar Educatieve Doelstellingen?

Onze intern begeleider, directeur en gespecialiseerde teamleden monitoren de voortgang van zowel leerkrachten als leerlingen nauwgezet. We hanteren een opbrengstgerichte aanpak, geïntegreerd met Handelingsgericht Werken (HGW), wat zich vertaalt in gestructureerde gesprekken met leerlingen, ouders en teamleden. Dit proces omvat het volgen van de signaleringskalender, het analyseren van leerresultaten en het formuleren van onderzoeksvragen, conclusies en actiepunten. Op basis van deze analyses bieden we leerkrachten gepersonaliseerde begeleiding, verzorgd door interne en externe specialisten. Het onderwijsaanbod wordt continu afgestemd op de specifieke onderwijsbehoeften van onze leerlingen. Elke leerkracht beschikt over een gedetailleerd groepsoverzicht, waarop het periodeplan wordt gebaseerd. De instructie, het lesmateriaal en de tijdsbesteding worden aangepast aan de kenmerken van elke groep, zodat elke leerling optimaal kan presteren. We monitoren proactief de effectiviteit van de differentiatie in het onderwijs. Indien een leerling een individueel leerpad nodig heeft dat afwijkt van leeftijdsgenoten, stellen we in uitzonderlijke gevallen een Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit document beschrijft de leerstof, de begeleiding en de ondersteuning die de school biedt, inclusief specifieke vakdoelen en de aanpak van de leerkracht. Het OPP dient als leidraad voor een doelgerichte en planmatige aanpak om de gestelde leerdoelen te bereiken, waarbij we de leerstof opdelen in behapbare stappen, aanvullend leermateriaal aanbieden en gerichte toetsmomenten plannen om de leeropbrengsten te meten.

Optimale Start: Programma voor het Jonge Kind op Basisschool Irene

Toelichting van de school

Protestants Christelijke Basisschool Irene biedt een warme en veilige omgeving voor jonge kinderen. We geloven in een soepele overgang naar de basisschool. Onze nauwe samenwerking met peuterspeelzaal "De Blokkendoos", onderdeel van Prokino en gevestigd binnen onze school, garandeert een doorlopende leerlijn. Ook met andere lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven onderhouden we contact voor een warme overdracht van nieuwe leerlingen.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend aanbod heeft Basisschool Irene voor jonge kinderen?

Basisschool Irene zet zich in voor een vliegende start met diverse extra's voor jonge kinderen. Ons programma richt zich op spelenderwijs leren en de brede ontwikkeling van uw kind. We bieden ondersteuning via Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en zorgen voor een prettige peuteropvang, zodat uw kind zich optimaal kan voorbereiden op het basisonderwijs.

Basisschool Irene zet zich in voor een vliegende start met diverse extra's voor jonge kinderen. Ons programma richt zich op spelenderwijs leren en de brede ontwikkeling van uw kind. We bieden ondersteuning via Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en zorgen voor een prettige peuteropvang, zodat uw kind zich optimaal kan voorbereiden op het basisonderwijs.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Irene samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Protestants Christelijke Basisschool Irene nauw samen met diverse partners. Deze samenwerkingen waarborgen een consistente en kwalitatieve aanpak. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Prokino. Deze samenwerking zorgt voor een gestroomlijnde overgang en gedeelde expertise op het gebied van vroeg- en voorschoolse educatie, wat essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind.

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Protestants Christelijke Basisschool Irene nauw samen met diverse partners. Deze samenwerkingen waarborgen een consistente en kwalitatieve aanpak. Een van onze belangrijkste samenwerkingspartners is Prokino. Deze samenwerking zorgt voor een gestroomlijnde overgang en gedeelde expertise op het gebied van vroeg- en voorschoolse educatie, wat essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind.

Prokino