Openbare Basisschool De Anbrenge in Erica

Het team van Openbare Basisschool De Anbrenge in Erica

Current section: team
Semsstraat 2
7887 Erica

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Anbrenge is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Anbrenge. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Anbrenge bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Anbrenge bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Anbrenge zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (71.4%)
Man (28.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Anbrenge. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (12.5%)
45-55 jaar (37.5%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Anbrenge werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Anbrenge gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten bij Openbare Basisschool De Anbrenge

Bij Openbare Basisschool De Anbrenge zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. Onze school werkt met een gestroomlijnd systeem voor leerkrachtvervanging. Afwezigheid van een vaste leerkracht wordt opgevangen door een bevoegde invalkracht, waarbij we streven naar de inzet van vaste gezichten voor herkenbaarheid en stabiliteit. De planning en inzet van deze invallers worden bovenschools gecoördineerd. Hoewel we de voorkeur geven aan consistente vervanging, kan het voorkomen dat er geen vaste invalkracht beschikbaar is. In dergelijke situaties onderzoeken we proactief alternatieve opvangmogelijkheden binnen de school. Voor een gedetailleerd overzicht van onze procedures bij ziektevervanging, inclusief de vastgestelde protocollen, kunt u terecht bij de locatiedirecteur van de school. We hechten belang aan transparantie en een zorgvuldige afhandeling van alle vervangingssituaties.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Een aantal leerkrachten heeft opleidingen gevolgd op het gebied van interne begeleiding, rekenen, taal/lezen en cultuur.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Basisschool De Anbrenge

4

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Anbrenge geloven we in een sterke basis voor elke leerling. Onze gespecialiseerde taal- en rekenspecialisten, in nauwe samenwerking met de intern begeleider, bieden gerichte ondersteuning. Zij analyseren individuele leerbehoeften en ontwikkelen effectieve lesstrategieën. Dit garandeert dat elke leerling de hulp krijgt die nodig is om optimaal te presteren op het gebied van taal en rekenen, met de intern begeleider als centraal aanspreekpunt.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Schoolmaatschappelijk Werkster

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat voorop. Onze intern begeleider is een expert in het bevorderen van sociaal-emotionele vaardigheden en fungeert tevens als pestcoördinator. Zij biedt directe begeleiding aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben en werkt nauw samen met ouders en leerkrachten. Indien nodig wordt expertise van schoolmaatschappelijk werk ingeschakeld voor een breder ondersteuningsnetwerk.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Heeft uw kind uitdagingen met gedrag, werkhouding of het aanpakken van taken? Onze intern begeleider biedt leerkrachten waardevolle ondersteuning en praktische adviezen. Deze expertise zorgt voor een gestructureerde en positieve leeromgeving. Bij specifieke vragen kan ook de adviseur onderwijs van onze scholengroep geraadpleegd worden voor aanvullende expertise.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Voor de optimale motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind werken wij samen met gespecialiseerde therapeuten. Na overleg met ouders en leerkrachten kan onze intern begeleider doorverwijzen naar een fysiotherapeut of logopedist. Deze professionals bieden deskundige hulp op school, zodat uw kind tijdens schooltijd de nodige ondersteuning ontvangt om zich fysiek en motorisch verder te ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Maatwerk

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die behoefte hebben aan medische ondersteuning of hulp bij persoonlijke verzorging, hanteren wij een zorgvuldige aanpak. De intern begeleider bespreekt de mogelijkheden en benodigde expertise met ouders en leerkrachten. Samen bepalen we hoe we de best mogelijke ondersteuning kunnen bieden, rekening houdend met de specifieke situatie van het kind en de beschikbare expertise binnen de school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Anbrenge

Gedetailleerde Uitleg over Ons Ondersteuningsaanbod

Op Openbare Basisschool De Anbrenge zetten we ons volledig in voor de optimale ontwikkeling van elk kind. Als uw kind extra begeleiding nodig heeft, die verder gaat dan de standaard basisondersteuning, stellen wij in nauwe samenwerking met u en de onderwijsadviseur een persoonlijk Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit plan is speciaal ontworpen om de unieke leerbehoeften van uw kind te adresseren en te stimuleren. Voor een diepgaand inzicht in de aanvullende onderwijsmogelijkheden en de ondersteuningsstructuur van OOE, nodigen we u uit om de volgende link te bezoeken: https://www.oo-emmen.nl/documenten/#onderwijs. Hier vindt u gedetailleerde informatie over hoe wij zorgdragen voor een breed en toegankelijk ondersteuningsaanbod. Onze Expertise en Toekomstvisie: Altijd Ingespeeld op de Behoeften van Morgen Op dit moment beschikt onze school over toereikende expertise om de meeste onderwijsbehoeften te vervullen. Wij geloven in transparante communicatie en gaan proactief met u in gesprek om te beoordelen of de specifieke expertise die u zoekt, binnen onze mogelijkheden ligt. Mocht de benodigde expertise niet direct aanwezig zijn, dan werken wij samen met u aan oplossingen en kunnen we externe specialisten inschakelen om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Uw kind verdient de beste kansen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Een Planmatige Aanpak voor Educatief Succes

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor 2024-2025?

De kwaliteitszorg op Openbare Basisschool De Anbrenge is zorgvuldig gepland en wordt continu gemonitord met behulp van onze unieke Kwintookaarten. Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op diverse speerpunten om uw kind de best mogelijke educatieve ervaring te bieden. We streven ernaar om het thematisch onderwijs op de middagen verder te versterken en te ontwikkelen, mede door de introductie van een inspirerende cultuurmiddag. Een belangrijke focus ligt op het creëren van een sterke koppeling tussen begrijpend lezen en het thematisch onderwijs, zodat leerlingen de stof dieper kunnen doorgronden. Daarnaast zetten we de positieve ontwikkeling op het gebied van lezen, rekenen en spelling voort door veel aandacht te besteden aan effectieve directe instructie en gedifferentieerde leeractiviteiten. De doorgaande lijn met de voorschool wordt verder ontwikkeld om een soepele overgang voor jonge leerlingen te garanderen. Tot slot borgen we de effectiviteit van leerstrategieën per groep en zorgen we voor een consistente doorlopende leerlijn. Ons onderwijsteam volgt jaarlijks een uitgebreid scholingsprogramma, zowel individueel als groepsgericht, om up-to-date te blijven met de nieuwste onderwijsmethoden. De schoolresultaten en leeropbrengsten worden nauwgezet gemonitord met behulp van gedetailleerde groepsplannen, overzichtelijke groepsoverzichten en het efficiënte programma Esis. In de middagprogramma's ligt de nadruk op thematisch werken, waarbij we de directe leefomgeving van de school betrekken. We verkennen de wereld om ons heen door praktische activiteiten, zoals koken. Tijdens het koken ontwikkelen leerlingen essentiële vaardigheden: het schrijven van recepten (taal en spelling), het plannen van boodschappen (burgerschapsvorming), het meten en wegen (rekenen) en het communiceren en samenwerken tijdens het bereiden van maaltijden.

Hoe implementeert de school de gestelde onderwijsdoelen?

Op Openbare Basisschool De Anbrenge hanteren we een dynamische benadering van ons schoolplan, wat we een 'levend schoolplan' noemen. Dit betekent dat we het schoolplan gedurende het schooljaar continu bijwerken en aanvullen, waardoor we de voortgang op de gestelde doelen nauwlettend volgen en de doelen levendig houden. Alle schoolbrede doelen zijn geïntegreerd in onze jaarlijkse teamvergaderplanning. Volgens een gestructureerde cyclus van Plan-Do-Check-Act werken we continu aan verbeteringen binnen onze school. De voortgang en uitvoering van de doelen worden regelmatig besproken in teamvergaderingen, wat zorgt voor een brede betrokkenheid van al onze medewerkers. Halverwege het schooljaar voeren we een tussenevaluatie uit. Tijdens deze evaluatie bespreken we de actuele stand van zaken en beoordelen we of aanpassingen aan de doelen nodig zijn. Doelen die succesvol zijn afgerond, worden uit het 'levend schoolplan' verwijderd en opgenomen in het document 'Verantwoording en dialoog'. Dit document biedt een gedetailleerde inhoudelijke verantwoording van de ontwikkeldoelen die we hebben opgesteld en gerealiseerd.

Ontdek het Vroegschoolse Aanbod op Basisschool De Anbrenge

Toelichting van de school

Sinds januari 2024 heeft Onderwijs en Opvang Emmen (OOE) het peuteropvangaanbod uitgebreid en werkt nauw samen met diverse kinderopvangaanbieders. Dit initiatief versterkt de doorlopende leerlijn voor jonge kinderen, van peuteropvang tot en met de basisschool. Een voorschool of peuteropvang biedt cruciale voordelen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Het stimuleert de cognitieve groei, verbetert sociale interactie en creëert een gestructureerde leeromgeving die de overgang naar de basisschool vergemakkelijkt. Deze vroege investering in educatie legt een solide fundament voor toekomstig succes en zelfvertrouwen. Op onze peuteropvanglocaties maken we gebruik van de 'Uk en Puk' methode. Dit interactieve en speelse lesprogramma is ontworpen voor kinderen van 0 tot 6 jaar en sluit uitstekend aan bij kinderen met een Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE) indicatie. Het bevordert taalvaardigheid, motorische ontwikkeling en sociale competenties. De gevarieerde thema's, zoals familie, seizoenen en dieren, nodigen kinderen uit om de wereld actief te ontdekken en te begrijpen. Deze activiteiten vinden 16 uur per week plaats, in een stimulerende groepsomgeving. Alle peuteropvanglocaties van OOE zijn VVE-gecertificeerd, met pedagogisch medewerkers die speciaal hiervoor zijn opgeleid. De integratie van peuteropvang en buitenschoolse opvang binnen OOE zorgt voor een naadloze transitie naar het basisonderwijs. We volgen de ontwikkeling van kinderen vanaf de peuterleeftijd tot het einde van de basisschoolperiode. Deze continuïteit is zichtbaar in groep 1, waar thema's aansluiten bij de ervaringen uit de peuteropvang. Kinderen die bijna vier jaar worden, krijgen de kans om mee te draaien in groep 1. Gezamenlijke activiteiten, zoals vieringen en buitenspelen, bevorderen de sociale integratie. Een persoonlijk gesprek tussen de pedagogisch medewerker en de leerkracht van groep 1 waarborgt een veilige en vertrouwde overstap naar de basisschool. De buitenschoolse opvang (BSO) biedt kinderen na schooltijd een ontspannen omgeving voor sociale interactie, vriendschapsvorming en diverse ontwikkelingsgerichte activiteiten. Kinderen worden actief betrokken bij het kiezen en organiseren van deze activiteiten. Wij streven naar optimale ontwikkeling voor elk kind door regelmatige evaluatie en flexibele aanpassing aan individuele behoeften. De locatiedirecteur en locatiemanager onderhouden frequente communicatie over de voortgang en kwaliteit van de opvangfaciliteiten.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Anbrenge extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

Basisschool De Anbrenge biedt specifieke programma's ter ondersteuning van de vroege ontwikkeling van jonge kinderen.

Basisschool De Anbrenge biedt specifieke programma's ter ondersteuning van de vroege ontwikkeling van jonge kinderen.

Ontdek ons uitgebreide aanbod op het gebied van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang.

Met welke partners werkt Basisschool De Anbrenge samen voor het jonge kind programma?

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt onze school nauw samen met gespecialiseerde kinderopvangpartners.

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt onze school nauw samen met gespecialiseerde kinderopvangpartners.