Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus in Epe

Het team van Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus in Epe

Current section: team
Willem Tellstraat 70
8162 Epe

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (66.7%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Sint Bernardus Epe

Bij onverwachte afwezigheid van een van onze toegewijde leerkrachten, zorgen wij voor een soepele continuïteit van het onderwijs. De schoolleiding zet zich actief in om gekwalificeerde vervanging te organiseren, waarbij we putten uit een eigen pool van ervaren invaldocenten. Wanneer een nieuwe invalkracht aan de slag gaat op onze basisschool, zorgen we voor een warm welkom en duidelijke begeleiding. Een uitgebreide klassenmap met alle benodigde informatie garandeert een vliegende start en een effectieve lesperiode. Indien er geen directe vervanger beschikbaar is, lossen we dit intern op. Als absolute uitzondering, en enkel na tijdige communicatie, kan het voorkomen dat we u vragen uw kind tijdelijk thuis te houden om de onderwijskwaliteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Kernwaarden

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Sint Bernardus Epe

6

Taal en Rekenen: Boost voor Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Sint Bernardus Epe werken we nauw samen met Balans Logopedie om uw kind optimaal te ondersteunen op het gebied van taal. Onze toegewijde specialisten bieden gerichte hulp bij dyslexie, rekenvaardigheden en andere taalontwikkelingsuitdagingen. Met deze expertise zorgen we ervoor dat elke leerling zijn of haar potentieel volledig kan benutten.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal op onze basisschool. Onze leerkrachten zijn gecertificeerde Kanjertrainers en zetten zich dagelijks in voor een positief en veilig schoolklimaat. Met een team van gedragsspecialisten en pedagogisch professionals bieden we een luisterend oor en praktische ondersteuning.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij geloven in een gestructureerde aanpak om de gedragsontwikkeling en werkhouding van leerlingen te bevorderen. Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders bieden individuele begeleiding en strategieën voor een effectieve taakaanpak. Indien nodig schakelen we een externe expert in voor het trainen van het werkgeheugen, zodat elk kind succesvol kan leren.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Ergotherapeut
Logopedist
Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor een gezonde ontwikkeling. Op Sint Bernardus Epe stimuleren we dit actief. Onze gespecialiseerde vakdocenten bewegingsonderwijs en samenwerking met kinderfysiotherapie Moor Kids Epe zorgen voor optimale motorische begeleiding. Ook logopedisten en ergotherapeuten ondersteunen kinderen met specifieke ontwikkelingsbehoeften.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De veiligheid en gezondheid van onze leerlingen zijn van groot belang. Een aanzienlijk deel van ons team is in het bezit van een BHV-diploma, waardoor we adequaat kunnen handelen in noodsituaties. Voor specifieke medische zorg werken we samen met de kinderthuiszorg om de best mogelijke ondersteuning te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool Sint Bernardus Epe

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Uitleg

Ontdek hoe Basisschool Sint Bernardus in Epe zich inzet voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Ons Schoolondersteuningsprofiel (S.O.P.) is integraal onderdeel van onze schoolgids en biedt u gedetailleerd inzicht in onze aanpak voor zorg en ondersteuning. We creëren een veilige leeromgeving waarin kinderen worden uitgedaagd hun unieke talenten te ontdekken en te ontplooien. Onze nauwgezette monitoring van leerlingprestaties, van kleuters tot oudere leerlingen, stelt ons in staat om effectief in te spelen op individuele leerbehoeften. Door middel van observaties en het digitale leerlingvolgsysteem houden we de ontwikkeling van onze jongste leerlingen nauwkeurig bij. Alle ontwikkelingsaspecten worden vastgelegd, wat een helder beeld geeft van de voortgang. Regelmatig verzamelen we werkjes in persoonlijke verzamelmappen, zodat leerlingen hun eigen groei kunnen zien. Wij geloven in onderwijs op maat, waarbij we rekening houden met diverse leerstijlen en mogelijkheden. Ons klassikale onderwijs combineert gezamenlijke instructie met verwerking op het eigen streefniveau van elk kind. Door middel van analyse van zowel korte als lange termijn onderwijsresultaten, plannen we ons onderwijs zorgvuldig. Korte cycli omvatten dagelijkse observaties, terwijl lange cycli terugkerende thema's en toetsresultaten integreren. Deze evaluaties vinden plaats in groepsbesprekingen met de Intern Begeleider, waarbij we de onderwijsbehoeften van leerlingen centraal stellen voor hun huidige en toekomstige ontwikkeling. Binnen elke groep en les is er ruimte voor differentiatie. Sommige leerlingen beheersen lesdoelen snel en zoeken verdieping, anderen hebben een korte instructie nodig om zelfstandig te verwerken, terwijl weer anderen baat hebben bij aanvullende uitleg. Weektaken bieden een afwisseling van instructie en zelfstandige verwerking, met opties voor uitdagende taken, creatieve opdrachten of spelenderwijs oefenen. Visuele ondersteuning, koptelefoons en stiltewerkplekken zijn beschikbaar om de leerervaring te optimaliseren. Wij bieden extra ondersteuning op het gebied van spelling, rekenen, uitdagende leerstof, leren leren en sociaal-emotionele ontwikkeling. Voor kinderen die extra ondersteuning of uitdaging nodig hebben, zoals bij dyslexie, dyscalculie of psycho-educatie, bieden we gespecialiseerde begeleiding. Als de geboden ondersteuning binnen de klas niet volstaat, kunnen onze intern begeleider en specialisten (rekenen, taal, begaafdheid, gedrag) ingeschakeld worden. Indien nodig, werken we samen met externe partners zoals het Centrum voor Jeugd en Gezin Epe, Balans Logopedie, Moor Kids kinderfysiotherapie en Intraverte. Ook het Kindpakket helpt kinderen uit gezinnen met een laag inkomen deel te nemen aan activiteiten. Passend onderwijs is een kernprincipe van onze school. Elk kind verdient een passende onderwijsplek, wat we realiseren door samenwerking binnen onze regio en met speciaal onderwijs. Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) beschrijft de specifieke ondersteuning die wij bieden. Bij uitdagingen die we niet intern kunnen oplossen, schakelen we de expertise van ons samenwerkingsverband Zeeluwe in. Meer informatie over passend onderwijs in onze gemeente vindt u op www.zeeluwe.nl. De Verwijsindex Gelderland ondersteunt een soepele samenwerking tussen hulpverleners en instanties voor kinderen die extra hulp nodig hebben. Dit systeem brengt het netwerk rondom een kind in beeld en zorgt ervoor dat professionals elkaar snel vinden. Meer details zijn beschikbaar via http://www.multisignaal.nl/gelderland-foodvalley/. We evalueren ons onderwijs continu door middel van trendanalyses uit het leerlingvolgsysteem. Dit stelt ons in staat om onze aanpak te verfijnen en te voldoen aan de veranderende onderwijsbehoeften van onze leerlingen, zodat Basisschool Sint Bernardus Epe altijd vooroploopt in kwalitatief hoogstaand onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan op Sint Bernardus

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan, met een doorlooptijd van twee jaar, vormt de basis voor onze jaarlijkse verbeterplannen. Deze plannen, die we gezamenlijk als team vaststellen en aan de Medezeggenschapsraad (MR) voorleggen, worden aan het einde van elk schooljaar grondig geëvalueerd. De vijf hoofddoelen die centraal staan in onze verbeterplannen zijn: 1. Versterken van de instructiekwaliteit, afgestemd op de unieke behoeften van onze leerlingen. 2. Stimuleren van eigenaarschap bij onze leerlingen om hun leerproces actief te beïnvloeden. 3. Innoveren van onze zorgstructuren, zowel op de korte als lange termijn, binnen het kader van kwaliteitszorg. 4. Bevorderen van de professionele ontwikkeling van ons team en individuele teamleden. 5. Optimaliseren van de samenwerking en de ruimtelijke invulling binnen ons Integraal Kindcentrum (IKC). Binnen deze strategische hoofddoelen formuleren we concrete subdoelen in onze jaarlijkse verbeterplannen, die we gezamenlijk bespreken met het team en de MR.

Hoe monitoren wij de voortgang van onze schoolontwikkeling?

Tweemaal per jaar voeren we zowel een tussentijdse evaluatie als een eindevaluatie uit om de voortgang van onze plannen te beoordelen. De directeur en de intern begeleider bespreken de resultaten en ontwikkelingen driemaal per jaar tijdens gestructureerde kwaliteitsgesprekken met de directeur Primair Onderwijs en de kwaliteitscoördinator van de Veluwse Onderwijsgroep. Het jaarverslag, waarin alle verbeterplannen en hun evaluaties gedetailleerd zijn opgenomen, wordt aan het einde van het schooljaar gedeeld en besproken met de Medezeggenschapsraad (MR) voor transparantie en gezamenlijke borging.

Ontdek ons Programma voor Jonge Kinderen in Epe

Toelichting van de school

Peuterinstuif Sint Bernardus Ontdek de stimulerende omgeving van Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus, waar we samen met MAM’s Kinderopvang een unieke peuterinstuif aanbieden. Peuters vanaf 2,5 jaar, die reeds deel uitmaken van de peutergroep van MAM's, worden hier spelenderwijs voorbereid op een soepele overgang naar de basisschool. Binnen onze kleuterklassen creëren we een rijke leeromgeving waarin uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. De instuif is speciaal ontworpen om de ontwikkeling van peuters te stimuleren, met een focus op voorschoolse educatie zoals aangeboden door MAM's. Dit zorgt voor een naadloze aansluiting op het basisonderwijs. Meer weten over deelname aan onze peuterinstuif? Bezoek de website van MAM’s Kinderopvang voor alle details of neem contact op met de directie van onze school voor aanvullende informatie. Wij helpen u graag verder.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Sint Bernardus Epe?

Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus biedt speciaal aanvullend programma voor jonge kinderen, waaronder een boeiende peuterinstuif. Dit programma is gericht op een optimale voorbereiding en een prettige start op de basisschool. Het stimuleert spelenderwijs de ontwikkeling van uw kind in een veilige en inspirerende omgeving.

Rooms Katholieke Basisschool Sint Bernardus biedt speciaal aanvullend programma voor jonge kinderen, waaronder een boeiende peuterinstuif. Dit programma is gericht op een optimale voorbereiding en een prettige start op de basisschool. Het stimuleert spelenderwijs de ontwikkeling van uw kind in een veilige en inspirerende omgeving.

Kinderopvang Epe
Kindcentrum Epe
Peuterinstuif Epe

Met welke partners werkt Sint Bernardus samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor jonge kinderen werken wij nauw samen met MAM's Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige voorschoolse educatie en een naadloze overgang naar onze basisschool, wat essentieel is voor een succesvolle schoolstart.

Voor ons programma voor jonge kinderen werken wij nauw samen met MAM's Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige voorschoolse educatie en een naadloze overgang naar onze basisschool, wat essentieel is voor een succesvolle schoolstart.