Openbare Basisschool Hoge Weerdschool in Epe

Het team van Openbare Basisschool Hoge Weerdschool in Epe

Current section: team
Wachtelenbergweg 21
8162 Epe

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Hoge Weerdschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Hoge Weerdschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Hoge Weerdschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Hoge Weerdschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Hoge Weerdschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Hoge Weerdschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (11.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Hoge Weerdschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Hoge Weerdschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Flexibele Personeelsplanning: Zorgen voor Ononderbroken Onderwijs op Hoge Weerdschool

Bij Openbare Basisschool Hoge Weerdschool streven we naar een naadloze onderwijscontinuïteit, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Of het nu gaat om kortdurende ziekte, langdurig verlof of ouderschapsverlof, ons team zet zich volledig in om gekwalificeerde vervanging te waarborgen. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving. We benutten de expertise binnen onze eigen school door collega-leerkrachten in te zetten. Daarnaast beschikken we over een betrouwbare invalpool met ervaren groepsleerkrachten die verbonden zijn aan onze stichting, wat zorgt voor deskundige ondersteuning. Onze invalkrachten worden uitstekend begeleid volgens gemaakte afspraken binnen de stichting. Mocht er echter een uitzonderlijke situatie ontstaan waarin we geen directe vervanging kunnen vinden, dan zullen we u tijdig informeren en vragen om uw begrip. In het zeldzame geval dat uw kind tijdelijk thuis moet blijven, communiceren we dit zo snel mogelijk. Indien thuisopvang een uitdaging vormt, nodigen we u uit contact op te nemen met de directeur om samen naar een passende oplossing te zoeken. Uw betrokkenheid is essentieel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school hebben de leerkrachten de onderwijsbehoeften (pedagogisch en didactisch) van de kinderen in hun groep in kaart gebracht; zogenoemde ondersteuningsbehoeftes. Op basis daarvan zorgen de leerkrachten voor gedifferentieerd en gestructureerd onderwijs in een veilige omgeving. Zij zorgen voor de leerstof, de uitleg, opdrachten en begeleiding, die past bij zowel de groep als bij het individuele kind.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Optimale Leerresultaten

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedreven Intern Begeleider
Specialistische Rekencoach
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Toegewijde Taalspecialist
Gecertificeerde Leescoördinator
Innovatieve ICT-Coördinator
Deskundige Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Op Basisschool Hoge Weerdschool excelleren onze leerkrachten met diverse specialisaties. We onderhouden nauwe samenwerkingsverbanden met externe professionals, waaronder een ervaren orthopedagoog, een gespecialiseerde dyslexiespecialist en een expert in hoogbegaafdheid. Deze combinatie van interne expertise en externe ondersteuning garandeert een rijke leeromgeving voor elk kind.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn als Prioriteit

Beschikbare specialisten:

Betrokken Intern Begeleider
Deskundige Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Rustgevende Yogadocent
Ervaren Trainer 'Jongens in hun Kracht'
Proactieve Veiligheidscoördinator

Toelichting van de school:

Wij geloven dat een positief sociaal-emotioneel welzijn de sleutel is tot effectief leren. Onze school biedt een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Door middel van gerichte programma's en gespecialiseerde begeleiding ondersteunen we de emotionele groei van elk kind.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren Bevorderen

Beschikbare specialisten:

Holistische Intern Begeleider
Strategische Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze ochtenden zijn speciaal ingericht rondom 'leren leren', waarbij kinderen hun executieve vaardigheden vergroten. Ons team heeft diverse trainingen gevolgd op dit gebied en blijft zich continu bijscholen om de beste leerstrategieën aan te bieden. Wij zetten ons in om kinderen te voorzien van de tools die nodig zijn voor een succesvolle schoolloopbaan en daarbuiten.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke motorische specialisten op locatie hebben, integreren we beweging en actieve leermethoden in ons dagelijks curriculum. We moedigen fysieke activiteit aan om de algehele ontwikkeling van onze leerlingen te ondersteunen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn en Zelfredzaamheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische behoeften of ondersteuning bij persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en externe zorgprofessionals. Ons team is getraind om een ondersteunende en zorgzame omgeving te bieden aan alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
KLEURRIJK: multifunctioneel complex
Bibliotheek: wisselcollectie op school

Ontdek de Ondersteuning op Basisschool Hoge Weerdschool

Ons Ondersteuningsprofiel en Passend Onderwijs

Bij Openbare Basisschool Hoge Weerdschool geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op de best mogelijke educatie. Daarom hebben we een sterk ondersteuningsprofiel ontwikkeld om te voldoen aan diverse onderwijsbehoeften. We zijn er trots op dat we goed kunnen omgaan met verschillen in intelligentie, leertempo, sociale vaardigheden en leervermogen, en bieden een omgeving waar kinderen zich veilig en gestimuleerd voelen om te groeien. Ons toegewijde team, inclusief onze interne begeleider (IB-er) en ondersteund door het Kenniscentrum met ervaren orthopedagogen, werkt nauw samen om de individuele leerbehoeften van elke leerling in kaart te brengen. Deze expertise stelt ons in staat om het onderwijs af te stemmen op de specifieke behoeften van uw kind, zodat zij het maximale uit hun schooltijd kunnen halen. Als onderdeel van Samenwerkingsverband Zeeluwe PO 2509 zetten we ons in voor passend onderwijs voor iedereen. Dit betekent dat we samenwerken met andere scholen in de regio om ervoor te zorgen dat elk kind, ook zij die extra ondersteuning nodig hebben, een passende plek vindt. Meer details over ons beleid en de mogelijkheden voor extra ondersteuning vindt u in het volledige Schoolondersteuningsplan (SOP) op onze website. Voor de ambitieuze plannen met betrekking tot passend onderwijs en toekomstige uitbreidingen van onze ondersteuningsmogelijkheden, verwijzen we u graag naar het hoofdstuk 'Ambities voor passend onderwijs' in ons Schoolondersteuningsplan. Bezoek ook de website van Samenwerkingsverband Zeeluwe voor aanvullende informatie: www.zeeluwe.nl.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan op Basisschool Hoge Weerdschool

Welke ambitieuze leerdoelen stellen we voor onze leerlingen?

Ons Schoolplan 2019-2025 Het schoolplan van Openbare Basisschool Hoge Weerdschool legt de langetermijndoelen vast voor ons onderwijs. Elk schooljaar evalueren we onze voortgang middels een gedetailleerde schoolrapportage en een jaarverslag. Hieruit destilleren we concrete aandachtspunten en leerpunten die we integreren in het jaarplan. Voor het schooljaar 2024/2025 richten we ons specifiek op een rijke taalleeromgeving, verdieping van kwaliteitszorg, het ontwikkelen van portfolio's, een passend leerlingvolgsysteem voor kleuters, de implementatie van 'Met Sprongen Vooruit' rekenmaterialen en een doorlopende leerlijn digitale geletterdheid, evenals een vernieuwd gymnastieklessenplan. Leerteams en Collegiale Consultatie Om deze doelen te realiseren, werken onze leerkrachten in leerteams. Zij bundelen expertise, onderzoeken effectieve onderwijsaanpakken en delen deze kennis actief tijdens studiedagen. Collegiale consultaties versterken deze samenwerking, terwijl onze cultuurcoördinatoren de leerlijn Burgerschap vormgeven, verweven in ons cultuurplan. De directie en intern begeleider (IB-er) zorgen voor de aanscherping van kwaliteitsdocumenten, met ondersteuning van onze orthopedagoog als expert.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en ondersteunen wij elke leerling?

Jaarplan: Routekaart naar Succes Ons jaarplan, opgesteld in samenwerking met het voltallige team, vertaalt de vierjarige doelen uit het schoolplan naar concrete acties voor het komende schooljaar. Het beschrijft hoe we de gestelde doelen behalen en borgen. Leerteams binnen het team werken aan specifieke doelstellingen, waarbij de directie zorgt voor de benodigde randvoorwaarden en faciliteiten. Studiedagen staan in het teken van de jaarplan-doelen, met regelmatige tussentijdse evaluaties en bijstellingen. Het schooljaar wordt afgesloten met een jaarverslag waarin de voortgang wordt geëvalueerd en doelen worden afgerond of doorgezet. Ontwikkelingsperspectief: Maatwerk voor Elk Kind Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om het eindniveau van groep 8 te bereiken, stellen we een persoonlijk ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit geldt voor kinderen met een vastgestelde leerstoornis, een lagere intelligentie of gedragsstoornissen. Het OPP helpt ons om realistische verwachtingen te formuleren en ervoor te zorgen dat we het maximale uit elk kind halen. Indien nodig passen we het OPP en de uitstroomverwachting aan. Groepsplannen en Handelingsplannen Wij hanteren gedifferentieerde groepsplannen voor technisch lezen, begrijpend lezen, taal en rekenen. Elk groepsoverzicht bevat specifieke doelstellingen en aanpakken per kind, ingedeeld in logische groepjes op basis van instructie- en onderwijsbehoeften. Wanneer deze aanpakken onvoldoende effect hebben, ontwikkelen we individuele handelingsplannen voor gerichte ondersteuning. Kwaliteitszorgsysteem Aurora Basisonderwijs Als onderdeel van Aurora Basisonderwijs hanteren we een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem. Dit systeem definieert onze kwaliteitsstandaarden en de methoden om deze te bereiken. Ons strategisch beleidsplan bevat de overkoepelende doelen voor alle scholen, terwijl het schoolplan de specifieke doelstellingen per school uiteenzet. Het jaarplan beschrijft de activiteiten en voorwaarden voor het lopende schooljaar. Jaarverslagen en schoolrapportages evalueren de resultaten. Het schoolplan wordt ter instemming voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR), terwijl het jaarverslag en jaarplan informatief worden gedeeld. Meer details vindt u in het Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Kenniscentrum Onderwijs: Expertise voor Alle Leerlingen Aurora Basisonderwijs functioneert als een Kenniscentrum Onderwijs, waar de expertise van al onze medewerkers wordt gebundeld. Met een gedeelde database en een specialistenteam bieden we ondersteuning op maat voor diverse leerbehoeften en hulpvragen van leerkrachten. Onze expertise omvat rekenen, taal, hoogbegaafdheid, didactisch coachen, gedrag, jonge kind, startersbegeleiding, NT2, groep 8, en specifieke software voor leesinterventies. Twee orthopedagogen, waaronder een GZ-psycholoog, ondersteunen onze scholen bij de begeleiding van leerlingen die extra zorg nodig hebben, bijvoorbeeld vanwege leerstoornissen, (hoog)begaafdheid, gedragsproblemen of emotionele uitdagingen. Ondersteuning door Orthopedagogen Indien extra hulp op school onvoldoende effect heeft, kan de intern begeleider een onderzoek door onze orthopedagogen aanvragen. Na toestemming van de ouders voert de orthopedagoog observaties en testen uit, analyseert zij informatie van ouders en leerkrachten om de ondersteuningsbehoefte te bepalen. In gezamenlijk overleg wordt een plan van aanpak opgesteld, vaak inclusief een persoonlijk ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) met een uitstroomperspectief. Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe Binnen onze stichting is het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe actief, bestaande uit ervaren groepsleerkrachten en orthopedagogen. Zij ontwikkelen en implementeren een passend onderwijsaanbod voor hoogbegaafde leerlingen, stellen beleid op en verzorgen scholingen en consultaties voor teams. Het centrum streeft ernaar het onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen te optimaliseren. Meer informatie over onze hoogbegaafdheidsklassen, de digitale plusklas en samenwerking met het voortgezet onderwijs is te vinden op https://expertisecentrumhb.stichtingproo.nl/. U kunt ook contact opnemen met projectleider Betteke Wittenberg via 06-83905163.

Ontdek ons aanbod voor jonge kinderen: Groep 1 en 2

Toelichting van de school

Op de Openbare Basisschool Hoge Weerdschool verwelkomen we jonge kinderen in twee dynamische kleutergroepen: de Stampertjes en de Hubbeltjes. In deze groepen leren kinderen van groep 1 en 2 samen, wat zorgt voor een rijke leeromgeving waarin ze veel leren door observatie en imitatie. Het samen leren versterkt het zelfvertrouwen van kleuters, omdat ze trots hun vaardigheden kunnen tonen aan leeftijdsgenoten. Dit bevordert niet alleen hun sociale ontwikkeling, maar legt ook de basis voor duurzame vriendschappen die de hele schoolcarrière meegaan. Onze kleutergroepen zijn ingericht in drie thematische zones die gericht zijn op specifieke ontwikkelingsgebieden. Zo is er 'Gebied Rood' voor de ontwikkeling van geletterdheid, 'Gebied Blauw' voor creatieve expressie en 'Gebied Groen' voor de eerste stappen in gecijferdheid. Wij bieden een breed en afgestemd lesprogramma dat is afgestemd op de individuele behoeften van elk kind. Door gebruik te maken van de leerlijnen van Parnassys en Kindbegrip, volgen we de voortgang van elk kind nauwkeurig. Dit stelt ons in staat om een lesaanbod op maat te bieden, zodat uw kind vol vertrouwen de overstap kan maken naar het formele leren in hogere leerjaren.

Veelgestelde vragen

Biedt de Hoge Weerdschool extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, de Hoge Weerdschool biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en nauwe samenwerking met peuteropvangfaciliteiten. Dit zorgt voor een naadloze overgang en een gestructureerde start in het onderwijs.

Ja, de Hoge Weerdschool biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en nauwe samenwerking met peuteropvangfaciliteiten. Dit zorgt voor een naadloze overgang en een gestructureerde start in het onderwijs.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Samenwerking met lokale kinderopvangpartners

Met welke partnerschappen werkt de school samen voor het jonge kind?

De Openbare Basisschool Hoge Weerdschool werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen. Onze partners zijn Peuteropvang De Buurtkabouters en Kinderopvang MAM's.

De Openbare Basisschool Hoge Weerdschool werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen. Onze partners zijn Peuteropvang De Buurtkabouters en Kinderopvang MAM's.

Team | Openbare Basisschool Hoge Weerdschool in Epe | [2025] Schoolregister