Basisschool Salto basisschool Strijp Dorp in Eindhoven

Het team van Salto basisschool Strijp Dorp in Eindhoven

Current section: team
Apeldoornstraat 1
5651 Eindhoven

Zie hier hoe het team van Salto basisschool Strijp Dorp is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Salto basisschool Strijp Dorp. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Salto basisschool Strijp Dorp bij jullie?

Ontdek hoe goed Salto basisschool Strijp Dorp bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Salto basisschool Strijp Dorp zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Salto basisschool Strijp Dorp. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15%)
25-35 jaar (45%)
35-45 jaar (15%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (15%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Salto basisschool Strijp Dorp werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (19%)
Indirect ondersteunend personeel (4.8%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Salto basisschool Strijp Dorp gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Een Zorgeloze Continuïteit op Salto Strijp Dorp

Bij Salto Basisschool Strijp Dorp garanderen we dat de les continuïteit gewaarborgd blijft, zelfs wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. Een efficiënt vervangingssysteem zorgt ervoor dat uw kind nooit zonder deskundige begeleiding komt te zitten. Onze procedure is helder: bij een vacature of afwezigheid dient een aanvraag in bij de schoolleiding. De directie zet vervolgens alles op alles om een gekwalificeerde vervanger te vinden die de lessen met dezelfde passie en expertise kan voortzetten. SALTO beschikt over een eigen, speciaal samengestelde invalpool. Deze pool bestaat uit ervaren en betrouwbare onderwijsprofessionals die direct inzetbaar zijn. Mocht er onverhoopt geen directe match zijn binnen onze pool, dan zoeken we proactief op schoolniveau naar de meest geschikte noodoplossing om de onderwijskwaliteit te handhaven.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op Strijp Dorp werken er diverse leerkrachten met een toegevoegd resultaatgebied of een specialisme o.a:

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal, voorlezen, muziek
32%
Rekenen, motoriek, zintuiglijke ontwikkeling
25%
Bewegingsonderwijs en buitenspelen
21.7%
Sociale- en studievaardigheden
21.3%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
24.8%
Rekenen/wiskunde
20%
Overig
18.2%
Lezen
14.9%
Bewegingsonderwijs
8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.7%
Wereldoriëntatie
4%
Engelse taal
3.3%

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Gepersonaliseerde Ondersteuning voor Elke Leerling bij Salto Strijp Dorp

Hoe Wij Uw Kind Helpen Floreren

Bij Salto Basisschool Strijp Dorp geloven we in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning om elke leerling te helpen zijn of haar volledige potentieel te bereiken. We signaleren en begeleiden kinderen met specifieke onderwijsbehoeften, waaronder lees- en taalproblemen, rekenuitdagingen en een taalachterstand. Onze expertise strekt zich uit tot het ondersteunen van leerlingen met beperkte leervermogens. Wanneer een kind binnen de standaardondersteuning nog niet de verwachte groei laat zien, bieden wij gerichte extra zorg op schoolniveau. Dit zorgt ervoor dat elk kind de aandacht krijgt die het nodig heeft om succesvol te zijn. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we programma's voor meerbegaafdheid. De leerstof wordt gecompact en verrijkt met uitdagende taken, zodat hoogbegaafde kinderen continu gestimuleerd worden en nieuwe kennis opdoen. Met de ondersteuning van SALTO's eigen orthopedagoog en gespecialiseerde expertisedienst garanderen we een hoog niveau van educatieve begeleiding. Ontdek hoe Salto Strijp Dorp uw kind kan helpen excelleren in een veilige en stimulerende leeromgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij Salto Strijp Dorp

Welke ambitieuze doelen formuleren we in ons schoolplan?

Bij Salto basisschool Strijp Dorp streven we naar duurzame ontwikkeling en continue verbetering. We zetten ons in voor het welzijn van onze leerlingen, waarbij gezonde voeding, voldoende beweging en een gelukkige schoolomgeving centraal staan. Onze leerlingen leren respectvol met elkaar om te gaan en zorg te dragen voor hun directe leefomgeving, zoals het klaslokaal, het schoolgebouw en het schoolplein. Daarnaast stimuleren we bewustwording van maatschappelijke vraagstukken en actuele thema's. We bevorderen actief leiderschap en zien ons team als een Professionele Lerende Organisatie. Leerlingen spelen een actieve rol in hun eigen leerproces en dragen bij aan de schoolontwikkeling. Ons onderwijs is gericht op 'leren voor het leven', waarbij elke leerling cognitief optimaal wordt uitgedaagd, passend bij eigen capaciteiten en persoonlijkheid. Het onderwijs en de ontwikkeling van onze leerkrachten zijn continu in beweging. We hanteren het Interactief, Gedifferentieerd, Directe Instructiemodel en richten onze klassen en schoolomgeving in als uitdagende leeromgevingen. De organisatie van ons onderwijs sluit naadloos aan bij de diverse onderwijsbehoeften van alle leerlingen. We kijken naar de toekomst met toekomstgericht leren en ontwikkelen. In de onderbouw (groep 1-4) werken we volgens de principes van Basisontwikkeling. In alle groepen besteden we aandacht aan thematisch en betekenisvol leren, waarbij leerlingen hun talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen, ook tijdens naschoolse activiteiten. We koesteren een internationale leer- en leefgemeenschap, waarin kinderen kennis maken met diverse culturen en leren omgaan met verschillende overtuigingen en gebruiken. Engelse taalontwikkeling krijgt in elke groep structureel aandacht.

Hoe realiseren we onze schoolse doelen en ambities?

Al onze ambitieuze doelen zijn gedetailleerd vastgelegd in de meerjarenplannen van onze school. Voor elk doel wijzen we een toegewijde kartrekker aan binnen ons team. Deze kartrekker ontwikkelt een specifiek Onderwijsplan of een Afsprakenkaart, waarin de input van het gehele team wordt verwerkt. Daarnaast wordt er onderzoek gedaan naar best practices, literatuur en wordt er kennis gedeeld met experts en andere scholen. Via een cyclisch PDCA-proces worden de Onderwijsplannen en Afsprakenkaarten periodiek besproken met het team, om waar nodig aanpassingen door te voeren en de kwaliteit continu te waarborgen.
Team | Salto basisschool Strijp Dorp in Eindhoven | [2025] Schoolregister