OBS Villa60 in Eefde

Het team van OBS Villa60 in Eefde

Current section: team
Schoolstraat 60
7211 Eefde

Zie hier hoe het team van OBS Villa60 is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Villa60. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS Villa60 bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS Villa60 bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS Villa60 zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Villa60. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS Villa60 werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Professionele Leerkrachtvervanging bij OBS Villa60: Een Betrouwbaar Plan

Bij OBS Villa60 begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Onze school is aangesloten bij Stichting Poolsterscholen en werkt samen met het Personeelscluster Oost Nederland (PON) voor alle leerkrachtvervangingen. Dit netwerk zorgt voor gekwalificeerde vervangers bij afwezigheid van uw kind's leerkracht wegens ziekte of verlof. Momenteel ervaart heel het basisonderwijs een landelijk tekort aan leerkrachten, wat ook onze vervangingspool beïnvloedt. Door dit tekort, en omdat veel invallers een vaste aanstelling vinden op scholen binnen het PON-netwerk, is het niet altijd vanzelfsprekend dat er direct een vervanger beschikbaar is. Dit kan leiden tot de noodzaak voor creatieve oplossingen binnen onze school. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, hanteert OBS Villa60 een zorgvuldig protocol om de impact op de lessen zo klein mogelijk te houden. Ons doel is altijd om de onderwijsactiviteiten van uw kind te waarborgen, zelfs bij onvoorziene omstandigheden. **Interne Oplossingen en Flexibiliteit** In eerste instantie zetten we altijd intern middelen in. Dit kan betekenen dat een leerkracht die vrijgesteld is van lesgevende taken tijdelijk voor de klas komt te staan. Ook parttime leerkrachten worden benaderd om hun werkuren tijdelijk uit te breiden. Een andere mogelijkheid is het tijdelijk verdelen van de leerlingen over andere groepen. Deze interne oplossingen zijn echter vaak slechts een tijdelijke oplossing, meestal voor één dag, om de directe werkdruk voor het overige personeel beheersbaar te houden. De directeur en intern begeleider worden niet ingezet voor deze directe klassenondersteuning om hun primaire taken te kunnen blijven uitvoeren en de algehele schoolorganisatie te waarborgen. **Lesuitval en Noodprocedures** Als er na een dag nog steeds geen geschikte vervanger gevonden kan worden, kunnen in zeer uitzonderlijke gevallen de lessen voor de betreffende groep tijdelijk komen te vervallen. Ouders worden hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd, zodat u weet wanneer uw kind geen les heeft. Kinderen worden nooit onverwacht naar huis gestuurd. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, om te voorkomen dat één groep onevenredig wordt getroffen, wordt een noodrooster ingesteld. Dit spreidt de impact van de afwezigheid over meerdere groepen. De schoolleiding informeert het bestuur, de leerplichtambtenaar en de inspectie van het onderwijs over de getroffen maatregelen bij lesuitval.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepen

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op OBS Villa60

5

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerde Leerpaden
Rekenspecialist voor Sterke Rekenvaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Uitdaging
Taalspecialist voor Vloeiende Communicatie
Specialist Jonge Kind voor een Optimale Start

Toelichting van de school:

Op OBS Villa60 zetten we vol in op taal en rekenen. Onze rekenspecialist, specialist meer- en hoogbegaafdheid en specialist Jonge Kind bieden gerichte hulp. Daarnaast versterken onze leerkrachten hun kennis continu door deelname aan de kenniskringen van onze stichting, zodat uw kind altijd de beste begeleiding krijgt.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Voorop

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Sociaal Welzijn
Intern Begeleider voor Emotionele Steun

Toelichting van de school:

Het welzijn van uw kind staat centraal bij OBS Villa60. Alle leerkrachten zijn uitstekend geschoold in de Kanjertraining, een bewezen methode voor een positief sociaal klimaat. Bovendien hebben we een toegewijde gedragsspecialist die klaarstaat om uw kind te ondersteunen bij sociaal-emotionele vraagstukken.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Ontwikkeling
Intern Begeleider voor Gestructureerde Aanpak
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Gerichte Uitdaging

Toelichting van de school:

Wij bieden gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Ons team bestaat uit een gedragsspecialist, een specialist meer- en hoogbegaafdheid en een interne begeleider. Zij werken samen om een omgeving te creëren waarin elk kind optimaal kan leren en groeien.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motoriek of lichamelijke ontwikkeling, werken wij nauw samen met externe specialisten. Zo zorgen we ervoor dat uw kind de juiste begeleiding krijgt om zich optimaal te ontwikkelen, zowel binnen als buiten de schoolmuren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Indien uw kind ondersteuning nodig heeft bij medisch handelen of persoonlijke verzorging, verwijzen wij door naar gespecialiseerde externe professionals. Deze samenwerking garandeert de best mogelijke zorg en aandacht voor de specifieke behoeften van uw kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Projectlokaal

Individuele Leerlingondersteuning op OBS Villa60

Hoe OBS Villa60 Leerlingen Begeleidt

Zorgplicht en Basisondersteuning Bij OBS Villa60 staat de zorg voor elke leerling centraal. Onze school biedt basisondersteuning aan alle leerlingen. Wanneer een leerling extra begeleiding nodig heeft, beoordelen we of dit binnen onze basisondersteuning valt. Verder Overleg en Arrangementen Is de basisondersteuning niet toereikend, dan organiseren we een overleg met ons gespecialiseerde ondersteuningsteam. Samen met u zoeken we naar de beste oplossing. Dit kan betekenen dat de benodigde ondersteuning op een andere reguliere school beter geboden kan worden. Een andere mogelijkheid is het aanvragen van een arrangement via het samenwerkingsverband, wat extra expertise of een onderwijsassistent kan betekenen. In uitzonderlijke gevallen, bij zware ondersteuningsbehoeften, dienen we een aanvraag in voor toelaatbaarheid tot speciaal basisonderwijs (SBO). Leerlingenzorg: Welzijn en Ontwikkeling Leerlingenzorg is een cruciaal onderdeel van ons onderwijs op OBS Villa60. Wij geloven dat een kind dat zich prettig voelt en met plezier naar school gaat, het beste leert. Daarom kijken we continu naar de individuele behoeften van elk kind. Specifieke Onderwijsbehoeften en het Ondersteuningsteam Onze school beschikt over een toegewijd ondersteuningsteam voor de bespreking van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. U als ouder wordt altijd uitgenodigd om deel te nemen aan deze gesprekken. Naast u bestaan de teamleden uit de leerkracht, de intern begeleider en een onderwijscoach vanuit het samenwerkingsverband. Ook een gezinscoach van Jeugdulp of het Centrum voor Jeugd en Gezin kan aansluiten. Indien nodig, betrekken we aanvullende experts zoals een orthopedagoog. Samenwerken voor het Beste Resultaat In het ondersteuningsteam bespreken we samen met u wat uw kind nodig heeft om doelen te bereiken. We kijken daarbij naar de hele context: de groep, de school en de thuissituatie. Positieve aspecten en talenten van uw kind komen altijd aan bod. Als de benodigde ondersteuning de basisondersteuning van de school overstijgt, vragen we een arrangement aan bij samenwerkingsverband IJssel | Berkel. Dit vergemakkelijkt de inzet van externe expertise of tijdelijke hulp van een onderwijsassistent. De 1-Zorgroute: Een Gestructureerde Aanpak Voor de begeleiding van leerlingen volgen we de stappen van de 1-zorgroute: Stap 1: Monitoring en Basisondersteuning We volgen de ontwikkeling van elke leerling nauwkeurig met behulp van methodegebonden en onafhankelijke toetsen zoals Cito. De leerkracht reageert op observaties en toetsresultaten met gerichte acties. Denk hierbij aan extra uitleg, kleine aanpassingen in de lesstof, het bevorderen van een positieve leerkracht-leerlingrelatie en het creëren van een goed pedagogisch klimaat. Handelingsgericht werken staat hierbij centraal. Ouders worden regelmatig geïnformeerd over de voortgang. Bij extra ondersteuningsbehoeften of juist behoefte aan meer uitdaging, worden ouders tijdig betrokken. Stap 2: Collegiale Consultatie De leerkracht zoekt collegiaal naar feedback en reflectie om oplossingen te vinden voor de hulpvraag van een leerling. Stap 3: Intern Begeleider (IB-er) Betrokken Als de begeleiding uit stap 1 en 2 onvoldoende resultaat oplevert, wordt de intern begeleider ingeschakeld. De kernvraag hierbij is: ‘Welke hulp heeft deze leerling, in deze groep, met deze leerkracht nodig?’ Mogelijke uitkomsten zijn het opstellen van een handelingsplan, het starten van een HGW-traject, video-interactiebegeleiding of aanpassingen in het reguliere onderwijsaanbod. Indien nodig, melden we de leerling aan voor stap 4. Stap 4: Ondersteuningsteam en Externe Expertise Na toestemming van de ouders wordt de leerling besproken in het ondersteuningsteam. Hierbij zoeken de leerkracht, orthopedagoog, ouders en intern begeleider gezamenlijk naar oplossingen, met aandacht voor de rol van alle betrokkenen in de omgeving van het kind. Indien nodig worden extra deskundigen ingeschakeld. We kijken naar kansen in het onderwijs, thuis en in de vrije tijd. Soms is uitgebreider onderzoek door een orthopedagoog nodig om een compleet beeld te krijgen van de mogelijkheden van het kind. Jeugdgezondheidszorg (JGZ) op school De ontwikkeling van basisschoolkinderen is dynamisch. Soms kunnen kinderen lichamelijke, geestelijke of sociale uitdagingen ervaren. Jeugdgezondheidszorg (JGZ) biedt preventieve begeleiding voor jeugd tot 19 jaar. Onze JGZ-partners richten zich op kinderen met verhoogde risico's en bieden extra aandacht aan deze gezinnen, mede op basis van signalen van leerkrachten en ouders. JGZ is hierdoor vaker op school aanwezig voor spreekuren. Wat JGZ voor u doet: Vertrouwde preventieve onderzoeken, zoals door de schoolarts voor groep 2 en 7. Logopedische ondersteuning is ook beschikbaar. We bieden extra zorg aan kinderen die dit nodig hebben, eventueel met een verwijzing naar de huisarts of andere hulpverlening. We versterken de doorlopende zorglijn vanaf groep 1, ook als er bij het consultatiebureau bijzonderheden zijn gesignaleerd. De jeugdverpleegkundige participeert actief in het schoolbrede Zorgteam. Complexe Vragen en Samenwerking Bij complexe vragen is een brede, interdisciplinaire aanpak essentieel. Hiervoor wordt het Zorg Advies Team (ZAT) ingeschakeld. De inzet van leraren is cruciaal voor het vroegtijdig signaleren van mogelijke lichamelijke, psychische of sociale problemen. Deze signalen kunnen door de intern begeleider worden doorgegeven aan de medewerkers van de GGD. Toekomstige Ondersteuningsvisie OBS Villa60 streeft naar een inclusieve omgeving waar elk kind een plek vindt die past bij zijn of haar onderwijsbehoefte. We geloven dat een kind naar een reguliere school kan als dat haalbaar is, en naar speciaal onderwijs als intensieve begeleiding vereist is. Onze school biedt onderwijs op maat, waarbij de kwaliteiten en behoeften van het kind voorop staan, niet de beperkingen. Ons doel is om te voorkomen dat kinderen langdurig thuis komen te zitten door een gebrek aan passende onderwijsplekken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Visie van OBS Villa60

Wat Zijn de Strategische Doelen van Ons Schoolplan?

OBS Villa60 hanteert een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem. Dit stelt ons in staat om de onderwijskwaliteit continu te beoordelen en te verbeteren, gebaseerd op een meerjarenplanning. Onze kwaliteitszorg is nauw verweven met ons personeelsbeleid. Hierdoor waarborgen we dat de schoolontwikkeling en de professionele groei van onze medewerkers hand in hand gaan. Het schoolplan 2023-2027 is afgestemd op het strategisch beleidsplan van onze stichting. De focus ligt op thema's die essentieel zijn voor de ontwikkeling van onze school. Deze thema's vormen de kern van onze kwaliteitsborging, waarbij we ze beschrijven, periodiek evalueren en continu verbeteren. De thema's sluiten grotendeels aan bij de standaarden van de onderwijsinspectie, zoals uiteengezet in het waarderingskader 2021. Komende jaren zetten we vol in op drie belangrijke ambities: betekenisvol onderwijs met ambitieuze leerresultaten, het versterken van onze professionele cultuur en intensievere samenwerking met alle betrokkenen. Deze ambities worden ondersteund door concrete speerpunten. Onze vier kernwaarden – verbinding, vertrouwen, vakmanschap en inspiratie – samen met de kernwaarden van openbaar onderwijs, gidsen ons bij het realiseren van onze doelen.

Hoe Realiseert OBS Villa60 Haar Educatieve Doelstellingen?

Eventuele aandachtspunten die voortkomen uit onze kwaliteitszorg en integraal personeelsbeleid vertalen we naar concrete verbeterpunten. Deze worden opgenomen in onze jaarplannen, die jaarlijks worden geëvalueerd en besproken met de bovenschoolse kwaliteitsmedewerker en de Medezeggenschapsraad (MR). Binnen ons team werken we aan de uitwerking van de schoolse doelen door gebruik te maken van de 'Leerkracht'-methode van de stichting. Dit zorgt voor een eenduidige en effectieve aanpak in het hele team.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen bij OBS Villa60

Toelichting van de school

Bij OBS Villa60 zorgen we voor een naadloze overgang voor uw jongste kind. We onderhouden nauwe banden met lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Met uw toestemming of op uw verzoek, faciliteren we een soepele en warme overdracht wanneer uw kind start op onze school. Dit garandeert een vertrouwde start in onze bruisende leeromgeving. Onze kleuterklassen (groep 1-2) beginnen de dag met een gezellige inloop vanaf 8:20 uur. Kinderen werken hierbij in kleine groepjes aan spelletjes of uitdagende opdrachten. Om 8:45 uur komen we samen in de kring voor interactieve taal- en rekenactiviteiten, vaak ter voorbereiding op het werk dat volgt. Na een gezamenlijke pauze voor gezonde voeding, zoals fruit, volgen diverse activiteiten. Denk hierbij aan gymlessen, creatieve werklessen, boeiende spelactiviteiten of heerlijk buitenspelen in onze veilige omgeving. We werken in onze kleutergroepen met thematische projecten, gebaseerd op de 'Onderbouwd'-methode. Elk project duurt minimaal twee weken en integreert taal, beweging, muziek en expressie. Onze ervaren leerkrachten stemmen deze activiteiten af op het individuele niveau van elk kind, zodat iedereen op eigen tempo kan groeien en leren. We stimuleren zelfstandigheid en een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling door middel van onze dagelijkse routines, zoals de inloop, kringmomenten, het gebruik van een planbord en zelfstandig aan- en uitkleden.

Veelgestelde vragen

Biedt OBS Villa60 speciale programma's voor jonge kinderen?

OBS Villa60 richt zich op een rijke leerervaring voor het jonge kind binnen het reguliere basisonderwijs. We integreren speelse en educatieve activiteiten in ons dagelijks programma om de ontwikkeling optimaal te stimuleren.

Met welke organisaties werkt OBS Villa60 samen voor het jonge kind?

Voor een optimale doorgaande lijn voor jonge kinderen werkt OBS Villa60 nauw samen met Partou Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en gedeelde educatieve visie.

Voor een optimale doorgaande lijn voor jonge kinderen werkt OBS Villa60 nauw samen met Partou Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en gedeelde educatieve visie.

Team | OBS Villa60 in Eefde | [2025] Schoolregister