
De resultaten van Basisschool van de Edese Schoolvereniging in Ede
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool van de Edese Schoolvereniging, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool van de Edese Schoolvereniging bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool van de Edese Schoolvereniging bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Kernvaardigheden Taal en Rekenen
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit wordt beoordeeld middels de doorstroomtoets in groep 8. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% beheersing voor dit basisniveau. Deze 85% fungeert als de signaleringswaarde, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland. Op onze school, de Basisschool van de Edese Schoolvereniging, scoren onze leerlingen uitstekend op dit fundamentele niveau. Met 97,2% van de leerlingen die het fundamentele niveau behalen, overtreffen we de landelijke norm ruimschoots. Dit toont de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van onze docenten om een sterke basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan van elk kind. Ons resultaat is 0,5% hoger dan de vergelijkbare scholen in de regio Ede.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Doorontwikkeling
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en een hoger niveau van kennis en inzicht te bereiken. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep 8 dit ambitieuze streefniveau te laten halen. De inspectie stelt voor elke school specifieke doelen vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie, als signaleringswaarde voor het streefniveau. Bij de Basisschool van de Edese Schoolvereniging zien we dat 61,9% van onze leerlingen het streefniveau haalt, wat een positief resultaat is. Dit ligt 1,5% onder het gemiddelde van vergelijkbare scholen, maar we zetten ons actief in om dit verder te ontwikkelen. We investeren in extra ondersteuning en uitdagende lesprogramma's om onze leerlingen te stimuleren hun volledige potentieel te bereiken en ook op dit hogere niveau te excelleren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool van de Edese Schoolvereniging?
Leerlingen van groep 8 van Basisschool van de Edese Schoolvereniging ontvangen over het algemeen een passend schooladvies dat aansluit bij hun ontwikkeling. De school scoort goed wat betreft doorstroming naar het voortgezet onderwijs, met minimale uitval of doublures. Deze resultaten tonen aan dat de kennis en vaardigheden die de leerlingen opdoen tijdens hun basisschooltijd, uitstekend voorbereid zijn op de vervolgstappen in het secundair onderwijs. Dit bevestigt de kwaliteit van het onderwijs op de ESV. Het merendeel van de leerlingen wordt klaargestoomd voor een succesvolle start in het voortgezet onderwijs, wat de effectiviteit van de lesmethoden en de begeleiding op de school onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Officiële Inspectierapporten Basisschool Edese Schoolvereniging
De Edese Schoolvereniging (ESV) ontvangt het basisarrangement van de onderwijsinspectie, wat duidt op een solide basis voor kwalitatief goed onderwijs. Wij streven continu naar verbetering door middel van regelmatige, externe kwaliteitsonderzoeken. Ons doel is om het potentieel van elke leerling en elk teamlid volledig te benutten en te stimuleren. Voor excellente leerlingen bieden we uitdagende leerpaden die verdere ontwikkeling garanderen. Tegelijkertijd besteden we gerichte aandacht aan de gemiddelde leerling om hun prestaties naar een hoger niveau te tillen. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen gepersonaliseerde begeleiding via handelingsplannen, aangevuld met gespecialiseerde remedial teaching (RT) en interne begeleiding (IB) voor optimale groei.