Basisschool Openbare Basisschool De Grote Beer in Duivendrecht

De resultaten van Openbare Basisschool De Grote Beer in Duivendrecht

Current section: resultaten
Astronautenweg 30
1115 Duivendrecht

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Grote Beer, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Grote Beer bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Grote Beer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op Basisschool De Grote Beer

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze basisvaardigheden worden getoetst in groep acht met behulp van de centrale eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit fundamentele niveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen de basis moet halen om aan deze norm te voldoen. Basisschool De Grote Beer streeft ernaar deze belangrijke mijlpaal consistent te bereiken en te overtreffen. Onze leerlingen presteren uitstekend op dit niveau, met een score die de landelijke norm ruimschoots overstijgt. Dit toont de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van onze leerlingen en leerkrachten.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten van Basisschool De Grote Beer

Het streefniveau biedt een verdieping en uitbreiding op het fundamentele niveau, waarbij wij streven naar maximale ontwikkeling voor al onze leerlingen. Het is ons doel dat een zo groot mogelijk percentage van de leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau bereikt. Voor elke basisschool, inclusief Basisschool De Grote Beer, wordt de specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau bepaald door de onderwijsinspectie. Deze waarde is afgestemd op de kenmerken van onze leerlingenpopulatie, wat zorgt voor een eerlijke en relevante beoordeling van onze prestaties. Met een score die de vastgestelde signaleringswaarde voor het streefniveau overstijgt, laat Basisschool De Grote Beer zien dat we niet alleen de basis leggen, maar ook leerlingen stimuleren om hun volledige potentieel te benutten en uit te blinken in hun academische ontwikkeling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Grote Beer?

Op Openbare Basisschool De Grote Beer begeleiden we leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Het traject start al in groep 7, waar we in gesprek gaan met ouders en leerlingen over de ontwikkeling en de verwachte overstap naar het VO. In groep 8 ontvangen jullie in januari een voorlopig schooladvies. Dit advies is gebaseerd op een brede evaluatie van de leerling, waaronder werkhouding, gedrag, inzet, motivatie en sociaal-emotionele ontwikkeling. Ook de resultaten van methodegebonden toetsen en het leerlingvolgsysteem, met speciale aandacht voor de trends in groep 6, 7 en 8, spelen een cruciale rol. Eind januari of begin februari maken de leerlingen de officiële doorstroomtoets. Na ontvangst van de resultaten, uiterlijk half maart, ontvangen jullie in de tweede helft van maart het definitieve schooladvies. Indien de doorstroomtoets een hoger advies oplevert dan het voorlopige advies, wordt dit herzien, tenzij dit niet in het belang van de leerling is. De schooladviezen op De Grote Beer worden bepaald in nauwe samenwerking met directeur Yvonne Grein, intern begeleider Judith Pelt en de leerkracht van groep 8, voor een weloverwogen advies.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Grote Beer

Op Openbare Basisschool De Grote Beer hechten we enorm veel waarde aan een positieve en respectvolle omgang tussen alle leerlingen, leerkrachten en ouders. We zetten actief in op het creëren van een veilige leeromgeving waar iedereen zich gewaardeerd voelt. Onze preventieve aanpak tegen pesten is een cruciaal onderdeel van ons schoolbeleid. We maken gebruik van de effectieve KWINK-lessen, zoals de inspirerende Gouden Weken die gericht zijn op kennismaking en groepsvorming, en de aandacht die we besteden aan de Week van het Pesten. Daarnaast hanteren we een consistent en duidelijk Stappenplan Grenzen aan Gedrag, wat zorgt voor een uniforme aanpak in het stellen van grenzen en het stimuleren van gewenst gedrag door de hele school heen. Dit draagt bij aan een prettig schoolklimaat.

Samenwerken: We leren kinderen hoe ze effectief kunnen samenwerken en elkaar kunnen ondersteunen.

Respectvol omgaan: Een omgeving waarin iedereen met respect wordt behandeld, staat centraal.

Persoonlijke groei: We stimuleren de individuele ontwikkeling van elk kind op sociaal en emotioneel vlak.

Hoe bevordert Basisschool De Grote Beer de sociale ontwikkeling van uw kind?

Basisschool De Grote Beer stimuleert de sociale ontwikkeling door middel van duidelijke gedragsregels, interactieve lessen en een focus op respectvolle omgang. We gebruiken specifieke lesmethoden en een gestructureerd plan om een positief sociaal klimaat te waarborgen. Onze aanpak is zowel preventief als reactief, gericht op het welzijn van elke leerling.

Welke tools gebruikt Basisschool De Grote Beer voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Basisschool De Grote Beer gebruik van diverse registratiemethoden. Deze tools helpen ons om de sociale vooruitgang te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.

  • Analyse van vragenlijsten via het Vensters platform
  • Individuele observaties en rapportages met Leerling in Beeld

Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool De Grote Beer?

Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren zet Basisschool De Grote Beer de KWINK-methode in. Deze methode is ontworpen om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden, het vergroten van hun zelfbewustzijn en het bevorderen van positieve relaties met klasgenoten en leerkrachten.

  • KWINK: een uitgebreide methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling

Inspectierapport Basisonderwijs De Grote Beer: Inzicht in Onderwijskwaliteit

Basisschool De Grote Beer in Duivendrecht staat garant voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Wij nodigen u uit om het officiële inspectierapport van de onderwijsinspectie in te zien. Dit rapport biedt een gedetailleerd overzicht van de prestaties, sterke punten en ontwikkelingsgebieden van onze school. Ontdek hoe Basisschool De Grote Beer zich inzet voor een optimale leeromgeving en uitstekende onderwijsresultaten voor alle leerlingen.

Resultaten | Openbare Basisschool De Grote Beer in Duivendrecht | [2025] Schoolregister