
De resultaten van Basisschool de Kubus in Druten
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool de Kubus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool de Kubus bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Kubus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behalen van het Fundamenteel Niveau op Basisschool de Kubus
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Deze 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief de onze. Op Basisschool de Kubus streven we ernaar om dit niveau optimaal te faciliteren voor al onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Excelleren in Leren op Basisschool de Kubus
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau en markeert een ambitieus leerdoel voor onze leerlingen in groep acht. Het is ons doel om zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per basisschool een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage, de zogenaamde signaleringswaarde, is specifiek voor elke school en geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau zouden moeten behalen. Ontdek hoe Basisschool de Kubus presteert ten opzichte van deze ambitieuze doelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool de Kubus?
Basisschool De Kubus hecht veel waarde aan een zorgvuldig en weloverwogen schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Ons team van toegewijde leerkrachten, in samenwerking met onze Intern Begeleider en Management Team, stelt gezamenlijk het advies op. Wij begrijpen dat de overstap naar het voortgezet onderwijs een belangrijke stap is. Daarom zetten we ons in voor een transparant proces waarbij we openstaan voor gesprek met ouders en leerlingen om het schooladvies toe te lichten. Onze professionele aanpak garandeert dat het advies gebaseerd is op grondige observatie en expertise. Een aanpassing van het schooladvies is slechts mogelijk bij zeer zwaarwegende redenen, wat onze commitment aan een objectief en passend advies onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool de Kubus
Basisschool de Kubus verwelkomt elk kind met unieke achtergronden en ervaringen. Wij zijn een levendige ontmoetingsplaats waar inclusiviteit centraal staat; elk kind is welkom en wordt gewaardeerd om wie het is. We erkennen en vieren de individualiteit van elk kind, omdat ieder kind een eigen verhaal heeft en het recht verdient om in die context gezien te worden. Binnen ons kindcentrum vormen leerkrachten, pedagogisch medewerkers en ouders samen met de leerlingen een hechte leef- en leergemeenschap. Deze omgeving is perfect ingericht om kinderen optimaal voor te bereiden op hun rol in de maatschappij. Ter versterking van dit proces hanteren wij de succesvolle 'Vreedzaam'-methode. Alle geledingen binnen ons kindcentrum integreren Vreedzaam in hun dagelijkse werk. We beschouwen elke klas als een bloeiende leefgemeenschap. Hierin worden kinderen aangemoedigd om zich gehoord en gezien te voelen, krijgen ze een stem en leren ze effectieve manieren om samen beslissingen te nemen en conflicten vreedzaam op te lossen. Kinderen ontwikkelen een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor elkaar en voor de gemeenschap, en leren open te staan voor en respect te hebben voor elkaars verschillen.
Samenhorigheid: Wij horen bij elkaar op Basisschool de Kubus.
Empathie: Wij hebben oprechte aandacht en zorg voor elkaar.
Respect voor Diversiteit: Wij vieren en respecteren onze onderlinge verschillen.
Hoe bevordert Basisschool de Kubus de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze gezamenlijk opgestelde sociale normen zijn prominent zichtbaar bij binnenkomst in ons schoolgebouw. Basisschool de Kubus monitort actief de sociale veiligheid van alle leerlingen. Om dit proces te waarborgen, voeren we tweemaal per schooljaar gestandaardiseerde vragenlijsten uit onder de leerlingen.
Welke methoden gebruikt Basisschool de Kubus voor het meten van sociale resultaten?
Om de sociale opbrengsten in kaart te brengen, maakt Basisschool de Kubus gebruik van de volgende gestandaardiseerde registratievormen:
- Veiligheidsthermometer DVS
- Vragenlijst Sociale Veiligheid van Vensters
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool de Kubus?
Basisschool de Kubus zet de volgende bewezen methoden in voor sociaal-emotioneel leren:
- Vreedzaam
Onderwijsinspectie Basisschool de Kubus: Kwaliteit en Ontwikkeling
Basisschool de Kubus in Druten staat garant voor een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Onze school hanteert een vernieuwende onderwijsaanpak die is afgestemd op de individuele behoeften van onze 562 leerlingen. Dit rapport van de onderwijsinspectie biedt inzicht in onze onderwijskwaliteit en continue verbeterprocessen.