Basisschool De Oversteek in Dreumel

Het team van Basisschool De Oversteek in Dreumel

Current section: team
Nieuwstraat 10A
6621 Dreumel

Zie hier hoe het team van Basisschool De Oversteek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Oversteek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Oversteek bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Oversteek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Oversteek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Oversteek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (46.2%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Oversteek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (92.3%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Oversteek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool De Oversteek

Op Basisschool De Oversteek zetten we ons dagelijks in voor een stabiele leeromgeving. Korte, individuele vervangingsdagen worden vakkundig door ons eigen team opgevangen. Groeisaam beschikt over een toegewijd vervangingsteam, bestaande uit leerkrachten die onze scholen en onderwijsaanpak door en door kennen. Ondanks onze inspanningen ondervinden we, net als veel andere onderwijsinstellingen, de uitdagingen van de huidige arbeidsmarkt. Dit kan soms leiden tot situaties waarin we het leerlingvervoer tijdelijk niet volledig kunnen garanderen. In dergelijke uitzonderlijke gevallen zorgen we voor passende noodopvang, zodat de onderwijscarrière van uw kind ononderbroken blijft. Via ons communicatieplatform Social Schools informeren wij u proactief over eventuele uitdagingen rondom leerkrachtvervanging. Deze transparante communicatie stelt u in staat om tijdig te anticiperen op mogelijke wijzigingen. Uw betrokkenheid is essentieel voor het succes van ons onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Oversteek

3

Taalontwikkeling en Rekenen: Versterk Fundamentele Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Intern Begeleider
Ervaren Taalspecialist
Gedrags- en Leerspecialist (Psychomotorisch)

Toelichting van de school:

Basisschool De Oversteek investeert in uw kind door een team van toegewijde specialisten. Onze taalspecialist en intern begeleider met expertise in gedrag bieden gerichte ondersteuning. Binnen onze schoolorganisatie creëren we specifieke ruimtes voor intensieve begeleiding in kleine groepen. Dit stelt ons in staat om de leerbehoeften van elk kind optimaal te adresseren. Via de stuurgroep NT2 van Groeisaam ontvangen onze leerlingen aanvullende begeleiding om hun Nederlandse taalvaardigheid te maximaliseren, wat essentieel is voor succes in het onderwijs.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Stimulerende Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Ontwikkeling
Ondersteunende Intern Begeleider
Psychomotorische Gedrags- en Leerspecialist

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een toegewijde intern begeleider en een specialist in psychomotorisch gedrag en leren, die klaarstaan voor uw kind. Inclusief onderwijs is een kernpijler van ons strategisch schoolplan voor de komende vier jaar. Wij onderzoeken continu welke middelen en expertise nodig zijn om de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen met specifieke behoeften optimaal te faciliteren. Zo zorgen we voor een omgeving waarin elk kind zich gewaardeerd en begrepen voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Succesvolle Schoolloopbanen
Deskundige Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider is specifiek opgeleid en ervaren in het aanpakken van gedragskwesties, wat bijdraagt aan een positieve leeromgeving voor alle leerlingen. Een gestructureerde aanpak van werkgedrag en taakuitvoering is cruciaal voor academische vooruitgang.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Ondersteunende Intern Begeleider
Externe Fysiotherapeut
Deskundige Logopedist
Vakleraar Lichamelijke Opvoeding

Toelichting van de school:

Basisschool De Oversteek faciliteert externe expertise zoals fysiotherapie en logopedie om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen te ondersteunen. Ook bieden we begeleiding bij dyslexie. Deze samenwerkingen met externe partijen zorgen ervoor dat leerlingen toegang hebben tot gespecialiseerde zorg die bijdraagt aan hun algehele welzijn en leerprestaties. Zo creëren we een complete ondersteuningsstructuur.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische zorg en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met de verpleegkundige van de GGD. Dit waarborgt een veilige en zorgzame omgeving voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Keuken
Lift

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool De Oversteek

Gedetailleerde Uitleg over Leerlingondersteuning

Basisschool De Oversteek, een hechte dorpsschool in Dreumel, heet elk kind van harte welkom. Bij aanmelding onderzoeken we zorgvuldig of onze school de juiste plek is en of we de benodigde zorg kunnen bieden. Soms passen we een verlengde intake toe met aanvullend onderzoek. Dit helpt ons om eventuele extra onderwijsbehoeften beter in kaart te brengen. Zo kunnen we ons aanbod optimaal afstemmen en zorgen voor een kansrijke schoolstart voor uw kind. We werken nauw samen met het samenwerkingsverband Stromenland. Als de basiszorg binnen de klas ontoereikend blijkt, schakelen we de expertise van Stromenland in voor extra ondersteuning. Toekomstig aanbod voor extra ondersteuning Onze ambitie is om alle leerlingen uit het voedingsgebied passend onderwijs te bieden. Uit analyses blijkt een toename in de behoefte aan specifieke gedragsmatige ondersteuning. We richten ons op factoren die binnen de invloedssfeer van de school liggen. Daarom zetten we in op: - Verbeterde kennis over de herkomst en begeleiding van gedrag. - Duidelijke, schoolbrede gedragsafspraken. - Een hoge mate van voorspelbaarheid in en rondom de school. - Uitbreiding van de mogelijkheden voor passende extra ondersteuning.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling op Basisschool De Oversteek

Welke ambitieuze doelen streeft Basisschool De Oversteek na in het schoolplan?

Onze school stelt jaarlijks concrete doelen op die we vastleggen in een gedetailleerd jaarplan. Dit plan is de leidraad voor onze educatieve missie. We focussen op inclusief onderwijs door actief te zoeken naar en het toepassen van de juiste onderwijstools. Dit doen we op basis van grondig vooronderzoek. Daarnaast streven we ernaar dat de resultaten bij de uitstroom van onze leerlingen minimaal voldoen aan de vastgestelde schooldoelen. We monitoren dit nauwgezet. Als oefenplaats voor democratie stimuleren we de ontwikkeling van sociale en maatschappelijke vaardigheden. We gebruiken data om deze ontwikkeling te duiden en stellen hierbij passende leerdoelen. Tot slot hebben we de leerlijnen voor kunst, natuur, cultuur en digitale geletterdheid verder uitgewerkt. Hierbij zijn heldere criteria opgesteld voor zowel presentaties als werkstukken.

Hoe realiseert Basisschool De Oversteek haar onderwijsdoelen?

Onze school hanteert een gestructureerde aanpak voor kwaliteitsborging en doelrealisatie. Jaarlijks evalueren we in januari en juni ons jaarplan en werken we de zelfevaluatie bij. Tweemaal per jaar voeren we een kwaliteitsgesprek met de bestuurder van Groeisaam. Tevens vindt er jaarlijks een kwaliteitsgesprek plaats met het samenwerkingsverband Stromenland. We volgen hierbij nauwgezet de kwaliteitskalender van Groeisaam. Om inclusiever onderwijs te bevorderen, evalueren we onze voortgang via het kwaliteitsgesprek met Stromenland. Dit helpt ons te beoordelen of we op de juiste koers zitten. We maken gebruik van zowel methodegebonden als methodeonafhankelijke toetsen, waaronder die van Leerling in Beeld (CITO). Hiermee monitoren we de leerresultaten en stellen we zeker dat we onze schooldoelen bereiken, met speciale aandacht voor individuele leervragen. De monitoring van sociale en maatschappelijke competenties via Leerling in Beeld waarborgt onze focus op burgerschap en de rol van onze school als democratische oefenplaats. Door gezamenlijk criteria op te stellen voor presentaties en werkstukken, borgen we op schoolniveau dat onze leerlingen de leerstof effectief beheersen en kunnen toepassen. Ten slotte voeren we trendanalyses uit op de resultaten van methodeonafhankelijke toetsen. Dit stelt ons in staat om continu bij te sturen op ons onderwijs, ons aanbod, onze professionele ontwikkeling en onze organisatie.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Oversteek

Toelichting van de school

Basisschool De Oversteek werkt nauw samen met twee kinderdagverblijven en een peuteropvang om een naadloze en stimulerende leeromgeving voor jonge kinderen te creëren. Eén kinderdagverblijf en de peuteropvang bevinden zich direct in ons schoolgebouw, terwijl het andere kinderdagverblijf gevestigd is in een nabijgelegen pand. Onze gezamenlijke focus ligt op het optimaliseren van de ontwikkeling van elk jong kind. Hoewel De Oversteek geen VVE-school is, besteden we extra aandacht aan woordenschatontwikkeling, taalvaardigheid en het leesplezier. Deze focus wordt versterkt tijdens onze lessen van De Vreedzame School en bij het werken met Kernconcepten, waarbij we continu nieuwe woorden introduceren. Woorden worden op een betekenisvolle manier aangeboden, direct gekoppeld aan de belevingswereld en dagelijkse ervaringen van de kinderen. Dit zorgt voor een dieper begrip en duurzame taalontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Oversteek Extra Ondersteuning voor Jonge Kinderen?

Ja, Basisschool De Oversteek biedt speciaal afgestemd extra aanbod voor jonge kinderen, gericht op een optimale start in hun educatieve reis. Dit omvat een sterke nadruk op taalontwikkeling en woordenschatverrijking. Onze aanpak integreert deze focus in alle aspecten van het dagelijks leren, inclusief programma's zoals De Vreedzame School en het werken met Kernconcepten. Zo zorgen we ervoor dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar taalkundige vaardigheden te maximaliseren. De geleerde woorden worden altijd geplaatst binnen de concrete belevingswereld van de kinderen, wat essentieel is voor effectief leren en begrip.

Ja, Basisschool De Oversteek biedt speciaal afgestemd extra aanbod voor jonge kinderen, gericht op een optimale start in hun educatieve reis. Dit omvat een sterke nadruk op taalontwikkeling en woordenschatverrijking. Onze aanpak integreert deze focus in alle aspecten van het dagelijks leren, inclusief programma's zoals De Vreedzame School en het werken met Kernconcepten. Zo zorgen we ervoor dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar taalkundige vaardigheden te maximaliseren. De geleerde woorden worden altijd geplaatst binnen de concrete belevingswereld van de kinderen, wat essentieel is voor effectief leren en begrip.

Kinderdagverblijven en Peuteropvang: Ontwikkeling van Jonge Kinderen
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang: Een Sterke Start

Met Welke Partners Werkt De Oversteek Samen voor het Jonge Kind Programma?

Basisschool De Oversteek onderhoudt waardevolle samenwerkingen met gerenommeerde kinderopvangpartners om het jonge kind programma te verrijken. Deze samenwerkingen garanderen een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring. We werken nauw samen met Peuterspeelzaal KION, zowel met de locatie in ons schoolgebouw als de nabijgelegen vestiging. Daarnaast is Kinderdagverblijf Bambino een belangrijke partner in ons streven naar optimale ontwikkeling. Deze partnerschappen stellen ons in staat om een holistische benadering te hanteren, waarbij de overgang van kinderopvang naar basisschool soepel en ondersteunend verloopt voor elk kind.

Basisschool De Oversteek onderhoudt waardevolle samenwerkingen met gerenommeerde kinderopvangpartners om het jonge kind programma te verrijken. Deze samenwerkingen garanderen een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring. We werken nauw samen met Peuterspeelzaal KION, zowel met de locatie in ons schoolgebouw als de nabijgelegen vestiging. Daarnaast is Kinderdagverblijf Bambino een belangrijke partner in ons streven naar optimale ontwikkeling. Deze partnerschappen stellen ons in staat om een holistische benadering te hanteren, waarbij de overgang van kinderopvang naar basisschool soepel en ondersteunend verloopt voor elk kind.

Peuterspeelzaal KION: Samenwerking voor Vroege Educatie
Peuterspeelzaal KION: Inspirerende Peuteropvang
Kinderdagverblijf Bambino: Kwaliteit in Kinderopvang
Team | Basisschool De Oversteek in Dreumel | [2025] Schoolregister