cb De Hien in Dodewaard

Het team van cb De Hien in Dodewaard

Current section: team
Emmalaan 4
6669 Dodewaard

Zie hier hoe het team van cb De Hien is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van cb De Hien. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past cb De Hien bij jullie?

Ontdek hoe goed cb De Hien bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij cb De Hien zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij cb De Hien. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.4%)
25-35 jaar (23.1%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (7.7%)
&ge;65 jaar (7.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij cb De Hien werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (21.4%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor cb De Hien gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vakleerkracht Vervanging: Efficiënte Oplossingen voor Lescontinuïteit op cb De Hien

Op cb De Hien waarborgen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Bij ziekte of andere verplichtingen van de vaste leerkracht zetten we onze flexibele vervangingspool IPPON in om direct een gekwalificeerde invaller te regelen. Soms kan het voorkomen dat de beschikbaarheid van interne of externe invalkrachten beperkt is. In zeldzame gevallen, wanneer er geen directe vervanging mogelijk is, kunnen wij ervoor kiezen om de leerlingen tijdelijk te verdelen over andere klassen om zoveel mogelijk les te kunnen garanderen. Dit waarborgt een minimale impact op het leerproces van uw kind. Enkel in uitzonderlijke situaties van overmacht, na de tweede dag van afwezigheid van de leerkracht, overwegen we de mogelijkheid om leerlingen naar huis te sturen. Ons uitgebreide protocol ter voorkoming van lesuitval biedt gedetailleerde informatie over onze procedures en het belang van ononderbroken onderwijs. Ontdek hoe wij met proactief personeelsbeleid zorgen voor een stabiele leeromgeving op onze basisschool.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

spelontwikkeling
22.3%
Buiten spelen
17%
spraak/taalontwikkeling
13.8%
rekenvaardigheden
10.6%
dagopening/Godsdienst
8.5%
Gezond gedrag/eten & drinken
8.5%
expressievakken
7.4%
gym (motorische ontwikkeling)
4.3%
sociale vaardigheid m.v.b. Kwink
4.3%
verkeer
3.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
24%
Overig
23.5%
Rekenen/wiskunde
22%
Lezen
12.5%
Wereldoriëntatie
12%
Bewegingsonderwijs
5%
Engelse taal
1%

Professionele Ondersteuning op cb De Hien: Ontmoet Onze Deskundigen

6

Taal, Rekenen en Leren: Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingondersteuning
Intern Begeleider voor coördinatie van hulp
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Remedial Teacher voor gerichte aanpak
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Logopedist voor spraak- en communicatieontwikkeling

Toelichting van de school:

Op cb De Hien staat een toegewijd team van zes specialisten klaar om uw kind extra ondersteuning te bieden. Onder leiding van onze intern begeleider werken zij nauw samen om leerlingen met specifieke behoeften te helpen excelleren. Onze interne specialisten, die vaak ook als leerkracht of onderwijsassistent werkzaam zijn, combineren hun expertise met praktische ervaring binnen de schoolmuren. Daarnaast onderhouden we waardevolle partnerschappen met externe deskundigen om een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden te garanderen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor sociaal welzijn

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Daarom beschikt cb De Hien over een gespecialiseerde gedragsexpert die zich inzet voor een positief schoolklimaat. Daarnaast is er binnen onze school een actieve werkgroep Kanjertraining, die zich toelegt op het bevorderen van sociale vaardigheden en weerbaarheid bij onze leerlingen. Deze focus zorgt voor een veilige en ondersteunende omgeving waarin elk kind kan groeien.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren van Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

cb De Hien zet zich volledig in voor het optimaliseren van de leerprestaties van alle leerlingen. Wij focussen continu op het verbeteren van de werkhouding en taakaanpak binnen onze klassen. Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten geregistreerd zijn voor dit gebied, integreren onze leerkrachten en ondersteunend personeel de nieuwste inzichten en methodieken om leerlingen te stimuleren en effectief te begeleiden bij hun leerproces.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gezond en Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor bewegingsondersteuning

Toelichting van de school:

cb De Hien stimuleert een gezonde en actieve levensstijl, ook binnen het leerproces. Wij werken nauw samen met Praktijk Vos en Jager om leerlingen te ondersteunen op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling. Deze samenwerking stelt ons in staat om gespecialiseerde fysiotherapeutische behandelingen direct op school aan te bieden. Zo zorgen we ervoor dat elke leerling de best mogelijke kansen krijgt om zich zowel fysiek als cognitief te ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop op cb De Hien. Wij streven ernaar om een omgeving te creëren waarin aan alle zorgbehoeften tegemoet wordt gekomen. Hoewel er momenteel geen specifieke medische specialisten direct aan onze school verbonden zijn, werken wij nauw samen met ouders en externe zorgverleners om een passende ondersteuning te garanderen voor leerlingen die dit nodig hebben.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Ruimte voor onderwijsassistenten om met kinderen i

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Hien

Ons Uitgebreide Zorg- en Ondersteuningsnetwerk

Op Christelijke Basisschool De Hien geloven we in het bieden van optimale ondersteuning aan elke leerling. We beschikken over een sterk zorgnetwerk met directe contacten met diverse externe specialisten. Dit netwerk omvat onder andere logopedie, fysiotherapie, psychomotorische therapie (PMT), maatschappelijk werk en deskundigen vanuit ons samenwerkingsverband. Ons doel is om proactief in te spelen op de individuele behoeften van uw kind. We werken continu aan het uitbreiden van ons aanbod aan extra ondersteuning om een veilige en stimulerende leeromgeving te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op Basisschool De Hien

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?

Op Basisschool De Hien vertalen we de strategische doelen uit ons schoolplan naar concrete jaarplannen. Deze jaarplannen, vier in totaal per schoolplanperiode, specificeren de doelstellingen per jaar en per ontwikkelgebied. We hanteren de PDCA-cyclus om de voortgang te borgen en de schoolontwikkeling continu te sturen. Elk team werkt aan specifieke ontwikkeldoelen, met een voorzitter die de leiding neemt, ondersteund door onze bouwcoördinatoren voor effectieve aansturing.

Hoe realiseert onze school de ambitieuze doelstellingen?

Ons schoolplan vormt de basis voor gedetailleerde jaarplannen, gestructureerd rond specifieke ontwikkelgebieden. Binnen deze gebieden stellen we heldere doelen, die we over drie periodes in het schooljaar verdelen. De PDCA-cyclus wordt continu ingezet om de voortgang te evalueren en bij te sturen waar nodig. Na elke evaluatie vindt een strategisch overleg plaats met teamvoorzitters en bouwcoördinatoren. Dit zorgt voor een gezamenlijke monitoring van de schoolkoers en de effectieve realisatie van onze educatieve ambities.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen: Een Vliegende Start op Basisschool De Hien

Toelichting van de school

Basisschool De Hien in Dodewaard biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. In ons schoolgebouw is peuterspeelzaal De Dijkkwetters gevestigd, onderdeel van SKLM. Deze peuterspeelzaal biedt een rijk aanbod voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Bij overstap naar groep 1 van onze basisschool zorgen we voor een naadloze overgang. Een persoonlijk overdrachtsgesprek met ouders, de peuterleidster en onze coördinator onderbouw garandeert een consistente begeleiding. Zo bouwen we samen aan een doorlopende leerlijn voor uw kind. De Hien zet zich in voor optimale ontwikkeling van elk kind, ook met de VVE-programma's. Wij ontvangen geen specifieke VVE-gelden van de gemeente Neder-Betuwe, maar investeren wel in de brede ontwikkeling van onze jonge leerlingen.

Veelgestelde vragen

Welke extra educatieve programma's zijn er voor jonge kinderen bij Basisschool De Hien?

Christelijke Basisschool De Hien biedt specifieke programma's voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat een solide basis legt voor de verdere schoolloopbaan. Deze programma's sluiten naadloos aan bij de start in groep 1.

Christelijke Basisschool De Hien biedt specifieke programma's voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat een solide basis legt voor de verdere schoolloopbaan. Deze programma's sluiten naadloos aan bij de start in groep 1.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool De Hien samen voor de programma's voor jonge kinderen?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool De Hien nauw samen met RivaKids. Deze samenwerking zorgt voor hoogwaardige peuteropvang en een soepele overgang naar het basisonderwijs, met een focus op een gestructureerde en educatieve aanpak.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool De Hien nauw samen met RivaKids. Deze samenwerking zorgt voor hoogwaardige peuteropvang en een soepele overgang naar het basisonderwijs, met een focus op een gestructureerde en educatieve aanpak.