
De resultaten van De Dijk in Den Helder
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Dijk, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Dijk bij jullie?
Ontdek hoe goed De Dijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen De Dijk
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke basisschoolleerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze cruciale vaardigheden worden getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% leerlingen die het basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief De Dijk.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Bereikt: Succesvolle Leerlingen op De Dijk
Het streefniveau op De Dijk symboliseert een ambitieuzer leerdoel, dat verder gaat dan het basisniveau van taal en rekenen. Ons streven is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke school, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individuele signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen aan het eind van de basisschool dit ambitieuze doel naar verwachting moeten behalen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Dijk?
Basisschool De Dijk in Den Helder, gelegen aan Heiligharn 424, biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs aan 279 leerlingen. Deze pagina geeft inzicht in de schooladviezen die de leerlingen van De Dijk ontvangen bij de overgang naar het voortgezet onderwijs. Bekijk de verdeling van adviezen per niveau, zoals vmbo-b, vmbo-k, havo en vwo. Ontdek hoe de school presteert ten opzichte van landelijke trends en vergelijkbare basisscholen in de regio. Dit helpt ouders bij het maken van een weloverwogen keuze voor de middelbare school van hun kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Dijk: Een Vreedzame Aanpak
Op basisschool De Dijk staat sociale ontwikkeling centraal, met een sterke focus op de Vreedzame School methode. Dit programma bevordert een positief en democratisch schoolklimaat waarin iedereen, van leerlingen tot personeel en ouders, zich gehoord en gewaardeerd voelt. Door conflicten vreedzaam op te lossen, creëren we een veilige omgeving die bijdraagt aan een betere leerervaring. Wij streven ernaar onze leerlingen voor te bereiden op actieve deelname aan de maatschappij. De Vreedzame School stimuleert zelfstandigheid, verantwoordelijkheidsgevoel en respect voor elkaar, met speciale aandacht voor de diversiteit binnen onze gemeenschap. Dit draagt bij aan een verbeterd groepsklimaat en sterkere onderlinge relaties. De kerndoelen van onze aanpak zijn het versterken van sociale competenties, met name conflictbeheersing, en het vergroten van de betrokkenheid bij het schoolklimaat. Leerlingen, leerkrachten en ouders krijgen een stem, wat leidt tot een cultuur waarin iedereen meedenkt en zich verbonden voelt met de school.
Veiligheid en geborgenheid voor iedere leerling
Een positief en stimulerend schoolklimaat
Opbouw van een democratische leergemeenschap
Hoe bevordert De Dijk de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool De Dijk hanteert de Vreedzame School methode, gericht op het creëren van een democratische gemeenschap waar alle leden een stem hebben. Dit programma stimuleert conflictoplossing zonder geweld, bevordert sociale competenties en creëert een positief leerklimaat. We leggen de nadruk op respect, verantwoordelijkheid en het waarderen van verschillen, zodat leerlingen zich veilig en betrokken voelen.
Welke tools gebruikt De Dijk voor het meten van sociale vooruitgang?
Voor het monitoren van sociale opbrengsten maakt basisschool De Dijk gebruik van gespecialiseerde registratievormen. Deze tools helpen ons om de sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen. De specifieke registratiemiddelen die ingezet worden zijn: * Inzichtelijk Digitaal en Sometics * Sociaal Emotionele Vragenlijst
Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op De Dijk?
Basisschool De Dijk zet de bewezen effectieve methode 'De Vreedzame School' in voor het sociaal-emotioneel leren. Deze methode is de ruggengraat van onze aanpak om een positieve en democratische leeromgeving te creëren, waarin sociale vaardigheden centraal staan.
Inspectierapport Basisschool De Dijk: Kwaliteit en Ontwikkeling in het BasisOnderwijs
De onderwijsinspectie beoordeelt continu de educatieve prestaties en de algehele kwaliteit van ons basisonderwijs. In het bijgevoegde inspectierapport delen we de bevindingen en de evaluatie van onze school, zodat u een helder beeld krijgt van onze educatieve aanpak en resultaten. Dit rapport biedt inzicht in de sterke punten en ontwikkelgebieden van Basisschool De Dijk, essentieel voor de groei en het succes van elke leerling.