KC Toermalijn in Den Haag

De resultaten van KC Toermalijn in Den Haag

Current section: resultaten
Beeklaan 184
2562 Den Haag

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van KC Toermalijn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past KC Toermalijn bij jullie?

Ontdek hoe goed KC Toermalijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op KC Toermalijn

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. In groep acht meten we deze prestaties via de doorstroomtoets. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit geldt uniform voor alle basisscholen, waaronder KC Toermalijn, en dient als een belangrijke indicator voor de onderwijskwaliteit.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Groei op KC Toermalijn

Het streefniveau op KC Toermalijn daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basiscompetenties. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De Onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Deze maatstaf reflecteert onze ambitie om elk kind optimaal te laten presteren en te ontwikkelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van KC Toermalijn?

KC Toermalijn, een dynamische basisschool in Den Haag, onderhoudt nauwe banden met diverse scholen voor voortgezet onderwijs. Deze samenwerking stelt ons in staat om de doorstroom van onze leerlingen te volgen en te analyseren. De feedback van het voortgezet onderwijs bevestigt dat de leerlingen van KC Toermalijn zich over het algemeen succesvol ontwikkelen, conform het afgegeven schooladvies.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Je Sociale Vaardigheden bij Kindcentrum Toermalijn

Bij Kindcentrum Toermalijn geloven we dat een veilige en stimulerende omgeving de sleutel is tot succesvol leren. Daarom staat het sociale klimaat centraal in onze school. Ons innovatieve onderwijsconcept, gebaseerd op domeinleren binnen heterogene groepen, bevordert sociale interactie en begrip. Kinderen van drie verschillende leeftijdsgroepen werken samen in één domein, wat zorgt voor een rijke leerervaring. Elk kind volgt een persoonlijk leer- en ontwikkelingstraject, waardoor verschillen tussen leerlingen minder opvallen. Door deze aanpak ervaren alle kinderen zowel successen als uitdagingen, en leren ze hun plek in de groep te vinden. Deze variëteit aan ervaringen – soms de jongste, soms de oudste – plaatst prestaties in perspectief. Het resultaat? Kinderen die veel socialer zijn, hun eigen kwaliteiten kennen en zich waardevol voelen binnen onze schoolgemeenschap.

Veiligheid voorop

Respectvolle ontmoetingen

Samen sterk leren

Hoe bevordert Kindcentrum Toermalijn de sociale ontwikkeling van uw kind?

Op Kindcentrum Toermalijn is Positive Behaviour Support (PBS) de rode draad in ons onderwijs, van de lesuren tot pauzes en vrije momenten. Al ons personeel is getraind in deze methode. PBS wordt ondersteund door het SWIS Suite registratiesysteem, waarmee we de voortgang van leerlingen en de schoolsfeer monitoren. Twee keer per jaar vullen leerlingen en leerkrachten de SCOL (Sociale Competentie Observatie Lijst) in. Voor de jongste leerlingen gebruiken we KIJK!. De ontwikkeling van zowel individuele leerlingen als de groep wordt besproken tijdens onze teamvergaderingen, met input van de groepsleerkracht en intern begeleider. Hierin worden ook passende aanpakken voor specifieke groepen of leerlingen bepaald. Onze schoolhelden, Hinde, Fox en Snow, helpen kinderen om gewenst gedrag te herkennen en te oefenen. Positief gedrag wordt beloond, en we focussen wekelijks op een specifieke vaardigheid. In ons schoolplan 2023-2027 is de integratie van PBS een speerpunt, met nadruk op: - Duidelijke verwachtingen van gedrag - Actief aanleren van gedrag - Bekrachtigen van positief gedrag - Consequente aanpak bij ongewenst gedrag - Intensieve samenwerking tussen school, ouders en jeugdzorg - Datagedreven besluitvorming, passend bij de visie van Lucas Onderwijs.

Welke tools gebruikt Kindcentrum Toermalijn voor het meten van sociale vooruitgang?

Kindcentrum Toermalijn maakt gebruik van de volgende registratievormen om de sociale ontwikkeling van leerlingen te monitoren en te bevorderen:

  • KIJK! observatie-instrument
  • Sociale Competentie Observatie Lijst (SCOL)
  • SWIS Suite registratiesysteem

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren zet Kindcentrum Toermalijn in?

Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maakt Kindcentrum Toermalijn gebruik van:

  • School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)

Inspectierapport KC Toermalijn: Een Diepgaande Analyse van Onderwijskwaliteit

Op 20 mei 2025 voerde de Onderwijsinspectie een grondig kwaliteitsonderzoek uit bij Kindcentrum Toermalijn. Dit resulteerde in een beoordeling 'Voldoende' voor de algehele onderwijskwaliteit, wat aangeeft dat het onderwijs op KC Toermalijn solide is en voldoet aan de gestelde normen. De school valt onder regulier toezicht, wat de continue aandacht voor kwaliteit onderstreept. De inspectie benadrukt specifiek de positieve aspecten van KC Toermalijn. Het gerenoveerde schoolgebouw sluit naadloos aan bij het innovatieve onderwijsconcept van 'domeinleren'. Het voltallige team onderschrijft de missie en visie van de school, wat zorgt voor een eenduidige en gedragen koers. Het managementteam toont een scherp inzicht in de huidige kwaliteit en de noodzakelijke verbeterpunten, en stuurt de school effectief aan. De positieve sfeer binnen KC Toermalijn draagt bij aan een stimulerende leeromgeving. De gehanteerde lesmethodieken zijn duidelijk herkenbaar en effectief in de praktijk. Het leerplan voor de basisvaardigheden is gedocumenteerd in beleidsplannen en wordt zichtbaar toegepast in de dagelijkse schoolactiviteiten. Het team heeft bovendien goed zicht op de individuele voortgang van de leerlingen. Enkele aandachtspunten voor toekomstige ontwikkeling zijn het verder verduidelijken van de gestelde leerdoelen, zodat de schoolmedewerkers helder kunnen vaststellen wanneer succes is behaald. Daarnaast kan de school de leerresultaten en leerdoelen van de leerlingen nog zichtbaarder maken, wat de transparantie en effectiviteit verder kan vergroten.

Resultaten | KC Toermalijn in Den Haag | [2025] Schoolregister