Basisschool Bohemen Kijkduin in Den Haag

Het team van Basisschool Bohemen Kijkduin in Den Haag

Current section: team
Daltonplantsoen 6
2555 Den Haag

Zie hier hoe het team van Basisschool Bohemen Kijkduin is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Bohemen Kijkduin. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Bohemen Kijkduin bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Bohemen Kijkduin bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Bohemen Kijkduin zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.2%)
Man (13.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Bohemen Kijkduin. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (39.3%)
35-45 jaar (10.7%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Bohemen Kijkduin werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.8%)
Direct ondersteunend personeel (6.9%)
Indirect ondersteunend personeel (6.9%)
Management (3.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Bohemen Kijkduin gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Optimale Lescontinuïteit: Ons Beleid voor Personeelsvervanging

Basisschool Bohemen Kijkduin verwelkomt circa 427 leerlingen, verdeeld over 17 dynamische groepen. We bieden een gestructureerde leeromgeving met vijf kleutergroepen (combinatiegroepen 1/2) en twee groepen voor elk leerjaar van 3 tot en met 8. Ons toegewijde team van 38 professionals, inclusief een LIO-stagiair, vormt de ruggengraat van onze school. Ons team bestaat uit een directeur, adjunct-directeur, administratief personeel, ervaren groepsleerkrachten, onderwijsassistenten en gespecialiseerde ondersteuners. Verder bieden we unieke programma's zoals de klimklas, ondersteuning door een intern begeleider en een orthopedagoog, en vakleerkrachten voor bewegingsonderwijs. Ook een conciërge, bouwcoördinatoren en diverse coördinatoren voor taal, rekenen, wereldoriëntatie, techniek, digitalisering, bewegend leren, cultuur en stagiaires dragen bij aan een rijke leerervaring. Een specialist jonge kind, vertrouwenspersonen, een anti-pest coördinator, aandachtsfunctionaris en BHV/EHBO-ers zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving, aangevuld met een preventiemedewerker. Veel van onze leerkrachten werken parttime, wat flexibiliteit inzet mogelijk maakt. Bij onvoorziene afwezigheid van personeel stellen we alles in het werk om de lesgang te minimaliseren. Dit kan betekenen dat collega's invallen, leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen, of in zeer uitzonderlijke gevallen een groep een dag thuis moet blijven. Ouders worden hierover altijd proactief geïnformeerd. Volgens het protocol 'Voorkoming van lesuitval' van DHS hanteren wij aanvullende maatregelen. Zo zetten we ervaren stagiaires of LIO-stagiaires in, altijd onder supervisie van een bevoegde leerkracht, om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Voor gymlessen huren we bij afwezigheid van de vakleerkracht externe specialisten in. Bij langdurige afwezigheid schakelen we onze interne vervangingsmanager in. Studiedagen zijn essentieel voor de professionele ontwikkeling van ons team. Deze dagen zijn gewijd aan bijscholing en onderwijsinhoudelijke verdieping, wat direct bijdraagt aan de kwaliteit van ons onderwijs en de ontwikkeling van onze leerlingen. De jaarlijkse studiedagen worden in overleg met de Medezeggenschapsraad (MR) gepland, waarbij rekening wordt gehouden met de voorkeur voor woensdagen en vrijdagen om de opvang voor ouders te vergemakkelijken. Dit toont onze gezamenlijke inzet voor een optimale schoolorganisatie. Formatie schooljaar 2024-2025: Groep 1/2A: juf Olga en juf Cristin Groep 1/2B: Juf Aafje en juf Renske Groep 1/2C: Juf Lizzy Groep 1/2D: Juf Daisy en juf Ilona Groep 1/2E: Juf Ricky en juf Renske Groep 3A: Juf Maaike T en juf Marloes Groep 3B: Juf Kayleigh en juf Jildou Groep 4A: Juf Irene Groep 4B: Juf Maaike K en meester Jelmer (LIO) Groep 5A: Juf Martha Groep 5B: Juf Caya Groep 6A: Juf Monique Groep 6B: Juf Jamie Groep 7A: Meester Eric en juf Marilyn Groep 7B: Juf Barbara en juf Sacha Groep 8A: Juf Elise en juf Michelle Groep 8B: Meester Erik Gymnastiek: Juf Tania en meester Aage Zorgondersteuning: Intern begeleider meester Peter Orthopedagogische ondersteuning: Juf Tania Ondersteuning groepen 1-3: Juf Jildou Algemene ondersteuning: Juf Jildou en juf Natasja Ondersteuning kleuters: Juf Cristin en juf Nina

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ieder kind kan zich bij ons zo ontwikkelen dat het een zinvolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij en zich binnen de maatschappij zelf optimaal verder kan ontwikkelen. Wij vinden naast resultaten, het stimuleren van zelfstandigheid, zelf verantwoordelijk zijn, zelfvertrouwen en zelf leren leren en het leren leven (burgerschap) van even grote waarde. Het leren van het kind zelf staat centraal!

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning en Extra Uitdaging op Basisschool Bohemen Kijkduin

6

Taal- en Rekenonderwijs: Optimaliseer Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Orthopedagoog voor Academische Ontwikkeling
Rekenspecialist voor Verbeterde Vaardigheden
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Talentontwikkeling
Taalspecialist voor Effectieve Communicatie

Toelichting van de school:

Basisschool Bohemen Kijkduin streeft naar excellentie in onderwijs, met een maximale groepsgrootte van 30 leerlingen om individuele aandacht te garanderen. Wij erkennen dat elk kind uniek leert en bieden daarom gespecialiseerde ondersteuning en uitdagende leertrajecten naast ons basisaanbod. Ons toegewijde team van intern geschoolde professionals werkt continu aan het verbeteren van de leerervaringen, zodat elke leerling zijn of haar volledige potentieel kan bereiken. Dit doen we door gerichte interventies en verrijkingsprogramma's op maat.

7

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positief Schoolklimaat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Groei
Remedial Teacher voor Sociale Vaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Welbevinden
Anti-pestcoördinator voor Veilige Omgeving
Vertrouwenspersonen voor Open Communicatie
Aandachtsfunctionaris voor Preventieve Zorg

Toelichting van de school:

Het bevorderen van een positief sociaal-emotioneel klimaat is van cruciaal belang op Basisschool Bohemen Kijkduin. De leerlingenraad speelt hierin een actieve rol, waarbij zij input leveren voor ons schoolbeleid. Naast tevredenheidsonderzoeken bij leerlingen en ouders, zetten we de bewezen methode 'Leefstijl' in voor gestructureerde sociaal-emotionele ontwikkeling. Tijdens de bijeenkomsten van de leerlingenraad, onder begeleiding van de anti-pestcoördinator, worden belangrijke thema's besproken met leerlingen uit groep 5 tot en met 8. Dit draagt bij aan een veilige en ondersteunende leeromgeving voor iedereen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Gepersonaliseerd Leren

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog voor Gedragsanalyse
Twee Gedragsspecialisten in Opleiding voor Praktische Ondersteuning

Toelichting van de school:

Binnen ons interne Innovatieteam werken we aan geavanceerde werkhoudingen en taakaanpakken om gepersonaliseerd leren te optimaliseren. Hoewel we bedreven zijn in traditionele onderwijsmethoden, omarmen we proactief pedagogisch-didactische vernieuwingen. Deze vernieuwingen stimuleren de eigen verantwoordelijkheid en het eigenaarschap van leerlingen over hun leerproces. Een effectieve taakaanpak en een proactieve werkhouding zijn hierbij essentieel, en onze specialisten begeleiden deze ontwikkeling actief.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Leren door Beweging

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog en Vakleerkracht Bewegingsonderwijs
Specialist Bewegend Leren voor Actieve Lesmethoden

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde orthopedagoog en vakleerkracht bewegingsonderwijs besteedt wekelijks een dag aan het bieden van extra ondersteuning via het principe van 'bewegend leren'. Hierbij wordt de reguliere lesstof op een interactieve en dynamische manier toegepast. Deze aanpak verrijkt de leerervaring en bevordert zowel de cognitieve als de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. Alle extra ondersteuning en uitdagingen worden altijd in nauwe samenspraak met u als ouders georganiseerd.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veilige Zorg

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool Bohemen Kijkduin hanteert strikte protocollen voor medisch handelen, allergieën en medicijngebruik. Al onze medewerkers zijn in het bezit van een geldig KinderEHBO-diploma om adequaat te kunnen handelen in noodsituaties. Ouders blijven te allen tijde primair verantwoordelijk voor het toedienen van medicijnen. Bijvoorbeeld bij hoofdpijn zullen wij altijd eerst contact opnemen met ouders voor akkoord voordat er medicatie wordt verstrekt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Het aanwezige tussenlokaal wordt onder schooltijd.
Er zijn zes ruimtes voor extra ondersteuning.
Wij beschikken over een grote keuken.
De gangen zijn voorzien van speel- en werkplekken.
We hebben een groen schoolplein

Individuele Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Uitleg

Ontdek hoe Basisschool Bohemen Kijkduin zich inzet voor passend onderwijs voor al onze leerlingen, conform het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) voor de schooljaren 2021-2025. Wij werken nauw samen met ons bestuur, Stichting DUO, en het samenwerkingsverband SPPOH om een breed en toegankelijk onderwijsaanbod te garanderen binnen de regio Haaglanden. Passend onderwijs is gebaseerd op het principe 'Ieder kind een kans'. Dit betekent dat 27 schoolbesturen met bijna 200 scholen in Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk samenwerken om ruim 56.000 kinderen een plezierige en succesvolle basisschooltijd te bieden. SPPOH ondersteunt leerlingen met hun leerproces, waarbij de mogelijkheden van elk kind centraal staan. Succes wordt bepaald door de synergie tussen leerling, groep, leerkracht, school en ouders. Onze basisondersteuning omvat een sterk pedagogisch klimaat, afgestemde lesmethoden, gerichte aanpak voor dyslexie en sociaal-emotionele vraagstukken, en samenwerking met externe partners zoals Kracht. Voor de ongeveer vijf procent van de leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we op maat gemaakte 'arrangementen'. Deze arrangementen zijn uniek voor elk kind en worden in overleg met ouders vormgegeven. Indien nodig, organiseren we plaatsing op een andere basisschool of binnen het speciaal (basis)onderwijs, waarvoor we een toelaatbaarheidsverklaring aanvragen bij SPPOH. Het speciaal (basis)onderwijs blijft hierbij een belangrijke rol spelen. Wat u moet weten over passend onderwijs: elke school heeft een zorgplicht. Binnen zes weken na aanmelding beoordelen we of we een passende onderwijsplek kunnen bieden. Als extra ondersteuning nodig is, proberen we deze te realiseren. Lukt dit niet, dan zorgen we, in overleg met ouders, voor een plek elders. De zorgplicht geldt niet bij plaatsgebrek of als ouders zich niet kunnen vinden in de identiteit van de school. Open communicatie vanuit ouders over de situatie van hun kind is hierbij essentieel. Onze school is onderdeel van werkgebied Loosduinen binnen SPPOH. Hier werken scholen samen en is er nauwe band met Kracht. Elke school voor speciaal basisonderwijs is vertegenwoordigd. SPPOH streeft ernaar de extra ondersteuning zo dicht mogelijk bij de leerlingen te organiseren. De samenwerking tussen ouders en school als partners is cruciaal voor het succes van de leerling. Elke school heeft een Schoolondersteuningsprofiel waarin de geboden ondersteuning wordt beschreven. Een samenvatting hiervan is in te zien bij onze interne begeleider, Peter de Haan. Voor uitgebreide informatie kunt u terecht op www.sppoh.nl en www.passendonderwijs.nl, de informatieve website van het ministerie van OCW. Toekomstige Ondersteuning en Uitdaging: We hebben een deskundig zorgteam dat naast het basisaanbod kijkt naar de unieke behoeften van elk kind. Gepersonaliseerd leren, met individuele begeleiding of in kleine groepjes, wordt aangeboden voor taal, lezen en rekenen. Ook bewegend leren en leesmaatjes uit hogere jaargroepen versterken dit. Daarnaast bieden we extra uitdaging voor zowel snelle leerlingen als leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om te presteren. Deze leerlingen hebben vaak andere leerbehoeften en instructiemethoden. In nauwe samenwerking met de groepsleerkracht, die eindverantwoordelijk blijft voor de ontwikkeling van alle leerlingen, stemmen we het aanbod af. Leerlingen verlaten kortstondig de klas voor deze sessies, waarna ze de verwerking in de reguliere les afronden. LEES MEER

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Welke Ambitieuze Doelen Bevat Ons Schoolplan voor de Komende Jaren?

Ons schoolplan is de motor achter onze innovatieve aanpak en stelt vier kernachtige doelen centraal voor een duurzame ontwikkeling: Doorlopende lijn voor rekenonderwijs, gericht op succes in 2023-2024. Verdieping van koppelingen tussen verschillende leergebieden vanaf 2024-2025. Stimuleren van leerlingregie en zelfstandigheid in 2025-2026. Bevorderen van actieve burgerschapsvorming in 2026-2027. Daarnaast formuleren onze Professionele Leergroepen (PLG's) jaarlijks specifieke doelen. Deze PLG's, bestaande uit toegewijde teamleden uit elke bouw, bundelen expertise om onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Ze focussen op cruciale domeinen zoals taal & lezen, rekenen, cultuur, digitalisering, zaakvakken, bewegend leren, burgerschap en gedrag. Het overleg binnen de PLG's en het managementteam, ondersteund door externe specialisten, zorgt voor een gestroomlijnd proces. Gezamenlijke studiedagen versterken de verbinding tussen de verschillende onderwijsonderwerpen. Beslissingen worden zorgvuldig genomen met input van alle betrokkenen, wat resulteert in een gezamenlijke visie op ons vernieuwend onderwijs. Onze onderwijsinhoud is leidend in alle overlegstructuren, waaronder studiedagen, bouwvergaderingen, zorgteamoverleg en gespecialiseerde adviesteams. Deze gestructureerde aanpak garandeert een optimale afstemming en voortdurende kwaliteitsverbetering.

Hoe Realiseert Basisschool Bohemen Kijkduin Haar Educatieve Ambitites?

Wij implementeren een doordachte PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om innovatief onderwijs te waarborgen en te verfijnen. Ons toegewijde team werkt in verschillende expertisegroepen, waaronder professionele leergroepen (PLG's), om onze ambitieuze doelen te realiseren. Het managementteam stuurt de schoolontwikkeling binnen de vastgestelde visie. De PLG's verdiepen zich in specifieke onderwijsgebieden en delen hun kennis. De medezeggenschapsraad fungeert als klankbord voor beleid en organisatie, en bevordert een constructieve samenwerking tussen team, leerlingen en ouders. Ouderpanels bieden waardevolle ondersteuning aan het schoolteam en de MR. Ons overkoepelende orgaan, DHS, ziet toe op een integrale aanpak. Deze gecoördineerde inspanningen zorgen ervoor dat we continu streven naar de hoogste onderwijskwaliteit en een stimulerende leeromgeving voor elk kind.

Hoe Ondersteunt de School de Overgang van Groep 2 naar Groep 3?

Bij de overstap van groep 2 naar groep 3 hechten we grote waarde aan de optimale voorbereiding van elk kind. Ons zorgteam, bestaande uit de IB-onderbouw, leerkrachten en directie, evalueert jaarlijks de ontwikkeling van oudere kleuters. We beoordelen de rijpheid voor het onderwijs in groep 3 kritisch. In overleg met ouders communiceren we onze bevindingen, met name na de kerstvakantie. Na de meivakantie volgt een verdere bespreking, waarbij we individuele behoeften en eventuele aanpassingen met ouders bespreken. De school neemt, in samenwerking met ouders, weloverwogen beslissingen over de doorstroom naar groep 3. Voor het samenstellen van de nieuwe groepen 3 hanteren we criteria zoals kinderwensen, cognitief niveau, onderwijsbehoeften, sociale aspecten en groepsgrootte. Dit zorgvuldige proces waarborgt een harmonieuze start in groep 3 en bevordert een positieve schoolervaring.

Hoe Wordt het Schooladvies voor Voortgezet Onderwijs Bepaald?

Ons adviesteam voor groep 7 en 8, bestaande uit leerkrachten, de BoVo-coördinator, IB en directie, bepaalt het schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Dit advies is gebaseerd op een brede evaluatie van de leerontwikkeling vanaf groep 6. We analyseren de resultaten uit het leerlingvolgsysteem, de (huis)werkhouding, motivatie, observaties en toetsgegevens (zoals de NIO- en Cito-toetsen). Individuele trends en prestaties worden zorgvuldig bekeken om een passend niveau-advies te formuleren. Daarnaast besteden we extra aandacht aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben of juist meer uitdaging zoeken. Ons doel is om elk kind optimaal te begeleiden naar de juiste plek in het voortgezet onderwijs. De procedure voor het schooladvies, inclusief doorstroomtoetsen en definitieve adviezen, is gedetailleerd beschreven in onze schoolgids en de BOVO website.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool Bohemen Kijkduin

Toelichting van de school

Ontdek de warme en stimulerende omgeving van Basisschool Bohemen Kijkduin, waar we een doorlopende leerlijn bieden voor onze jongste leerlingen. In ons gebouw is een peuterspeelzaal van gro-up gevestigd, speciaal voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Deze speelzaal is de ideale voorbereiding op onze basisschool, met als doel een soepele overgang voor kinderen die op 4-jarige leeftijd instromen. Vroegtijdige inschrijving, idealiter op 3-jarige leeftijd, garandeert een plekje in onze bruisende school. Onze groepen 1 en 2, de 'kleuterklassen', vormen het hart van ons jonge kind programma. Hier staat spelend leren centraal, een filosofie die we zelfs doortrekken naar groep 3. Kleuters ontwikkelen zich door spel, experimenten en verwondering. Dit proces doorloopt drie belangrijke fasen: de inlevingsfase, de belevingsfase en de verwerkingsfase. Binnen onze thematische aanpak stimuleren we de motorische, zintuiglijke, taal- en rekenontwikkeling. Ook sociale vaardigheden en zelfredzaamheid krijgen veel aandacht. We creëren situaties die kinderen uitnodigen om spelend te leren, te ontdekken en problemen op te lossen, gebruikmakend van hun natuurlijke nieuwsgierigheid en creativiteit. Kinderen kiezen vaak zelf hun activiteiten, afgewisseld met gerichte opdrachten. Tijdens deze speelwerklessen maken ze gebruik van vernieuwd ontwikkelingsmateriaal. Zo zorgen we voor een rijke leeromgeving waarin elk kind zijn of haar talenten kan ontdekken en ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Wat is het speciale aanbod voor jonge kinderen op Basisschool Bohemen Kijkduin?

Basisschool Bohemen Kijkduin biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, gericht op spelend leren en de ontwikkeling van diverse vaardigheden. Dit omvat een doorlopende leerlijn van peuterspeelzaal tot en met groep 3, met thematisch onderwijs en een focus op talentontwikkeling.

Basisschool Bohemen Kijkduin biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, gericht op spelend leren en de ontwikkeling van diverse vaardigheden. Dit omvat een doorlopende leerlijn van peuterspeelzaal tot en met groep 3, met thematisch onderwijs en een focus op talentontwikkeling.

Ontdek ons rijke kleuteronderwijs
Leer meer over thematisch onderwijs
Ons passend leerlingvolgsysteem

Met welke partners werkt Basisschool Bohemen Kijkduin samen voor het jonge kind programma?

De school werkt nauw samen met gro-up voor zowel de peuterspeelzaal als de naschoolse opvang, wat zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving voor uw kind.

De school werkt nauw samen met gro-up voor zowel de peuterspeelzaal als de naschoolse opvang, wat zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving voor uw kind.

Team | Basisschool Bohemen Kijkduin in Den Haag | [2025] Schoolregister