Basisschool Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke in Deest

Het team van Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke in Deest

Current section: team
Kloosterhof 30
6653 Deest

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (27.3%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (9.1%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (9.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Ons Plan van Aanpak

Bij Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. In het schooljaar 2021-2022 hebben we succesvol een pilot gedraaid waarbij we kortdurende vervangingen intern regelden. Dankzij extra financiële middelen konden eigen, vertrouwde leerkrachten deze taken op zich nemen, wat een groot succes was. Deze aanpak is nu een vast onderdeel van onze organisatie, wat de stabiliteit ten goede komt. Voor langdurigere afwezigheden maken we gebruik van de gespecialiseerde invalpool van onze stichting Groeisaam. Bovendien zijn we aangesloten bij IPPON, een landelijk opererende organisatie voor onderwijspersoneel, om zo een breed scala aan oplossingen te bieden. Indien deze opties onverhoopt niet tot een passende vervanger leiden, hanteren we een intern protocol. Dit door de Medezeggenschapsraad (MR) goedgekeurde stappenplan beschrijft gedetailleerd hoe we de klassen opvangen. Dankzij deze zorgvuldige planning kunnen we het naar huis sturen van leerlingen doorgaans voorkomen. Desondanks blijven we alert op het lerarentekort en de uitdagingen die dit met zich meebrengt voor de continuïteit op lange termijn.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool t Klosterhufke

2

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding voor Succesvolle Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Rekencoach
Taalonderwijs Expert in Opleiding

Toelichting van de school:

Op Basisschool t Klosterhufke zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. Met een toegewijde rekenspecialist en een taalspecialist die wordt opgeleid door OMJS, bieden we gerichte ondersteuning. Onze leerkrachten volgen intensieve teamscholing en ontvangen lesobservaties op het gebied van begrijpend lezen, verzorgd door OMJS. Dit garandeert de hoogste kwaliteit van ons taalonderwijs.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Stimulerende Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Klassenkracht Specialist

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan centraal. Onze Klassenkracht Specialist verzorgt interne scholing voor leerkrachten, gericht op het creëren van een positief en ondersteunend klasklimaat. We geloven dat een sterke sociale basis essentieel is voor academisch succes en persoonlijk geluk.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimale Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke gedragsspecialisten zijn aangewezen, integreren we effectieve strategieën voor gedrag, werkhouding en taakaanpak in ons dagelijks onderwijs. We streven ernaar om elke leerling te helpen hun volledige potentieel te bereiken door middel van gerichte aanpakken en individuele aandacht.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Deskundige Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Wij bevorderen de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen actief. Een fysiotherapeut en logopedist bieden waardevolle begeleiding en opleiding aan onze leerkrachten. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we beweging en gezondheid op een professionele manier integreren in het schoolprogramma.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Procedures

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Uw kind kan zich tijdens de schooldag onwel voelen. In zo'n geval nemen wij direct telefonisch contact met u op om de situatie te bespreken en de beste vervolgstappen te bepalen. Indien u niet bereikbaar bent, beoordelen wij zorgvuldig of medische hulp noodzakelijk is. Het toedienen van medicijnen, zelfs paracetamol, is zonder uw schriftelijke toestemming niet mogelijk. Ouders blijven te allen tijde verantwoordelijk voor het toedienen van medicatie tijdens schooluren. Wij verstrekken geen medicijnen zonder expliciete schriftelijke goedkeuring van de ouders.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Leerplein
Gymlessen in gymzaal naast de school

Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling op t Klosterhufke

Onze Visie op Basisondersteuning: Een Diepgaande Uitleg

Op Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke in Deest bieden we alle basisschoolleerlingen een robuuste basisondersteuning. Ons beleid is gericht op een veilige en stimulerende leeromgeving, met heldere protocollen voor ondersteuning. We werken systematisch aan de ontwikkeling van elk kind, met aandacht voor zorgvuldige overgangen tussen leerjaren en scholen. Een proactieve aanpak binnen de klas staat centraal. We monitoren continu de voortgang van leerlingen en stemmen ons onderwijs af op individuele leerbehoeften. Open communicatie en constructieve samenwerking met zowel ouders als leerlingen zijn hierbij essentieel. We signaleren vroegtijdig eventuele onderwijs- of opvoedingsbehoeften en beschikken over de expertise voor lichte, passende interventies. Dit alles draagt bij aan een veilige en effectieve leerervaring voor iedereen. Onze school werkt actief samen met ketenpartners en neemt eigen verantwoordelijkheid in deze samenwerking. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons specifiek op het versterken van de woordenschat voor alle groepen en bieden we scholing aan op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Dit omvat een toekomstig aanbod aan exclusiever onderwijs door continue interne opleidingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Onderwijsontwikkeling

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Wij stellen ons continu de vraag: doen we de juiste dingen en doen we die ook goed? Ouders, inspectie en collega's beoordelen onze aanpak, en wij gebruiken deze feedback actief voor verbetering. Ons schoolplan, opgesteld in samenwerking met het team en de Medezeggenschapsraad (MR), beschrijft de onderwijsontwikkeling voor de komende vier jaar. Dit plan vormt de basis voor onze dagelijkse praktijk. Jaarlijks vertalen we delen van het schoolplan naar concrete acties in ons jaarplan. Hierin leggen we vast hoe we onze doelen bereiken en welke resultaten we aan het einde van het schooljaar verwachten. De evaluatie van het jaarplan en onze opbrengsten documenteren we in het jaarverslag.

Hoe waarborgt de school het behalen van de onderwijsdoelen?

De verbetertrajecten, vastgelegd in het jaarplan, worden driemaal per jaar gemonitord. Dit zorgt voor een continue bewaking van zowel het proces als de voortgang van onze leerdoelen. Kartrekkers binnen de werkgroepen dragen mede zorg voor een succesvolle uitvoering. Daarnaast voeren we tweemaal per jaar een kwaliteitsgesprek met de bestuurder en een staflid van Onderwijs en Kwaliteit. Deze gesprekken richten zich specifiek op de voortgang van onze verbetertrajecten en de behaalde onderwijsresultaten, ter optimalisatie van het leerproces.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool t Klosterhufke

Toelichting van de school

Bij Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke geloven we sterk in een naadloze ontwikkeling voor kinderen van twee tot twaalf jaar. Onze focus ligt op een consistente pedagogische aanpak die ervoor zorgt dat elk kind zich optimaal kan ontplooien. We werken continu aan het versterken van de didactische doorlopende leerlijn. Dit betekent dat we de lesmethoden en leerervaringen zo inrichten dat ze perfect aansluiten bij de groeiende behoeften van uw kind, van de jongste peuterleeftijd tot de oudere basisschoolkinderen.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool t Klosterhufke?

Onze basisschool biedt specifieke programma's om jonge kinderen een vroege en stimulerende leerervaring te bieden. Dit omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve en sociale vaardigheden van jonge kinderen te ontwikkelen, zodat ze goed voorbereid zijn op de start in de basisschool. We zorgen voor een speelse en educatieve omgeving waar kinderen spelenderwijs leren.

Onze basisschool biedt specifieke programma's om jonge kinderen een vroege en stimulerende leerervaring te bieden. Dit omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve en sociale vaardigheden van jonge kinderen te ontwikkelen, zodat ze goed voorbereid zijn op de start in de basisschool. We zorgen voor een speelse en educatieve omgeving waar kinderen spelenderwijs leren.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang: Een vliegende start voor uw kind.

Met welke partners werkt Basisschool t Klosterhufke samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen, werkt Basisschool t Klosterhufke nauw samen met Peutergroep Deest. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de peuteropvang naar de basisschool. Onze partners streven, net als wij, naar een stimulerende omgeving waarin kinderen zich veilig voelen en volop kansen krijgen om te leren en te groeien. De gezamenlijke inspanningen richten zich op de brede ontwikkeling van elk kind.

Om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen, werkt Basisschool t Klosterhufke nauw samen met Peutergroep Deest. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de peuteropvang naar de basisschool. Onze partners streven, net als wij, naar een stimulerende omgeving waarin kinderen zich veilig voelen en volop kansen krijgen om te leren en te groeien. De gezamenlijke inspanningen richten zich op de brede ontwikkeling van elk kind.

Team | Rooms Katholieke Basisschool t Klosterhufke in Deest | [2025] Schoolregister