Pantarijn in De Meern

Het team van Pantarijn in De Meern

Current section: team
Lawick van Pabstlaan 1
3453 De Meern

Zie hier hoe het team van Pantarijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Pantarijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Pantarijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Pantarijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Pantarijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70%)
Man (30%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Pantarijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (40%)
35-45 jaar (10%)
45-55 jaar (30%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Pantarijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Pantarijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Leerkrachtvervanging op Pantarijn: Zekerheid voor Uw Kind

Op Pantarijn begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Onze toegewijde leerkrachten maken gebruik van verlof conform de geldende CAO-afspraken, wat essentieel is voor hun welzijn en professionele ontwikkeling. Wij zetten ons maximaal in om altijd een passende vervanging te regelen voor onze leerlingen. Onze flexibele vervangingspool, via SPO Utrecht, zorgt ervoor dat er snel gekwalificeerde krachten beschikbaar zijn. Dit waarborgt een stabiele leeromgeving voor alle kinderen. In uitzonderlijke situaties waarin directe vervanging onverhoopt niet mogelijk is, worden leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Dit doen we om de impact op het leerproces te minimaliseren. Als allerlaatste redmiddel, en enkel in zeer specifieke omstandigheden, kan overwogen worden om een specifieke groep tijdelijk naar huis te sturen. De communicatie hierover verloopt altijd direct en transparant.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Begeleiding en inzet van stagiaires van hogescholen

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Pantarijn

3

Taal en Rekenen: Focus op Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Specialist Jonge Kind en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Vloeiende Communicatie

Toelichting van de school:

Op Pantarijn werken onze toegewijde professionals nauw samen in een multidisciplinair team. Deze synergie stelt ons in staat om ons onderwijsaanbod continu te optimaliseren en aan te passen aan de individuele behoeften van elke leerling. Ons doel is om een stimulerende leeromgeving te creëren waarin alle kinderen hun potentieel volledig kunnen benutten, met speciale aandacht voor taal- en rekenvaardigheden.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Sfeer

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke sociaal-emotionele specialisten worden vermeld, hecht Pantarijn grote waarde aan het welzijn en de emotionele ontwikkeling van elk kind. Onze leerkrachten en het schoolteam zetten zich dagelijks in om een veilige, ondersteunende en positieve sfeer te waarborgen, waarin kinderen zich vrij voelen om te leren en te groeien. We stimuleren sociale vaardigheden en emotionele intelligentie binnen alle klassenactiviteiten en interacties.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Gedragsmanagement en Concentratie

Toelichting van de school:

Een groot deel van ons onderwijzend personeel heeft aanvullende opleidingen gevolgd om gespecialiseerde taken op zich te nemen. Deze expertise stelt ons in staat om leerlingen effectief te begeleiden bij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en het aanpakken van schooltaken. We bieden gerichte ondersteuning om een optimale leeromgeving te creëren voor alle kinderen, zodat zij succesvol kunnen zijn in hun academische en persoonlijke ontwikkeling.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling worden vermeld, stimuleert Pantarijn actief beweging en een gezonde levensstijl. Onze schoolomgeving en het curriculum zijn ingericht om kinderen te betrekken bij diverse fysieke activiteiten. We geloven in het belang van een gezonde motorische ontwikkeling voor het algehele welzijn en leerproces van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van de Leerling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Pantarijn zet zich in voor het welzijn van elke leerling, inclusief de nodige aandacht voor persoonlijke verzorging. Hoewel er geen specifieke medische specialisten op de loonlijst staan, werken we nauw samen met ouders en externe professionals indien medische ondersteuning nodig is. De veiligheid en het comfort van onze leerlingen staan voorop in onze dagelijkse schoolactiviteiten en procedures.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Pantarijn

Maatwerk en Extra Begeleiding voor Elke Leerling

Op basisschool Pantarijn zetten we ons in voor passend onderwijs, waarbij we elke leerling optimaal begeleiden en voorzien van essentiële vaardigheden voor de toekomst. We voeren structurele kindgesprekken om de specifieke onderwijsbehoeften van uw kind te begrijpen. Onze lesmethoden zijn gedifferentieerd, met aanbod op intensief-, basis- en plusniveau, waarbij we gebruikmaken van groeitaal en de 'growth mindset' stimuleren. Deze aanpak bevordert een positieve leerhouding en helpt leerlingen uitdagingen aan te gaan. De samenwerking binnen de 'gouden driehoek' van kind, ouders en leerkracht is cruciaal voor ons succes. Door gezamenlijk vanuit ieders rol te werken, creëren we de beste leeromgeving voor uw kind. De actieve betrokkenheid van de leerling zelf staat hierbij centraal. Voor onze 'meerkunners' bieden we vanaf groep 1 de 'Leren leren-groep'. Hier ontwikkelen zij executieve vaardigheden door middel van projecten, die ze vervolgens binnen hun eigen groep verder uitwerken. Dit stimuleert zowel zelfstandigheid als samenwerking. Elk kind verdient een onderwijsplek die aansluit bij zijn of haar unieke potentieel en behoeften. Pantarijn streeft ernaar om zoveel mogelijk leerlingen passend onderwijs te bieden binnen onze reguliere setting. Voor leerlingen die specifieke ondersteuning nodig hebben, werken we nauw samen met het Samenwerkingsverband Utrecht PO. Samenwerkingsverband Utrecht PO (SWV Utrecht) ondersteunt ons bij het bieden van extra zorg aan leerlingen die dit nodig hebben. Hun expertise en middelen stellen ons in staat om optimale ontwikkeling te garanderen. Via de consulenten van het SWV denken we mee met school, ouders en externe partners om de juiste ondersteuning te realiseren, zoals adviestrajecten of speciale leerarrangementen. Indien de onderwijsbehoeften van een leerling niet binnen onze reguliere mogelijkheden vallen, zelfs niet met een ondersteuningsarrangement, dan kunnen ouders en school samen een aanvraag indienen bij het SWV voor een plek die beter aansluit bij het kind, zoals het speciaal basisonderwijs. Meer informatie is te vinden op www.swvutrechtpo.nl. De grenzen van onze ondersteuning liggen waar de primaire zorgvraag medisch van aard is of complexe medische voorzieningen vereist. Ook wanneer een leerling structureel een gevaar vormt voor zichzelf of anderen, of wanneer de samenwerking met ouders dusdanig onder druk komt te staan dat het belang van de leerling in het geding is, kunnen wij de grenzen van onze ondersteuning bereiken. Wij bieden voltijds hoogbegaafdenonderwijs (VHB) aan sinds schooljaar 2015/2016. Dit programma is ontworpen om tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van hoogbegaafde leerlingen, die in een reguliere setting soms tegen uitdagingen aanlopen. De VHB-klassen zijn kleiner, met maximaal 20 leerlingen, wat intensievere begeleiding door de leerkracht mogelijk maakt. De lesstof wordt compacter aangeboden, waardoor er ruimte ontstaat voor extra vakken zoals muziek, techniek en schaken, gegeven door gespecialiseerde vakdocenten. Deze uitbreiding wordt mogelijk gemaakt door extra middelen vanuit het samenwerkingsverband, zonder concessies te doen aan onze reguliere middelen. De aanmelding voor het VHB-onderwijs verloopt uitsluitend via het Samenwerkingsverband Utrecht PO. Wij geloven dat elk kind het recht heeft op onderwijs dat uitdaagt en aansluit bij zijn of haar individuele behoeften. Het buurtteam is een belangrijke partner voor zowel school als ouders bij opvoedingsvragen. In samenspraak met u kan school het buurtteam inschakelen, of u kunt zelf contact opnemen via www.buurtteamsutrecht.nl/de-meern. Bij ziekte op school zal uw kind altijd na overleg met u naar huis gaan. Medicatie toedienen gebeurt eveneens in overleg met ouders. Onze medewerkers mogen uitwendige en orale medicatie toedienen, mits de ouders verantwoordelijk blijven voor de opgave van de medicatie en dosering. Voor complexere medische zorg zoals injecties of bloedafname zijn wij niet uitgerust, conform het Protocol medische handelingen op scholen SPO Utrecht. Onze ambitie is om de ondersteuning binnen de groepen continu te verbeteren. Twee keer per jaar brengen we, onder leiding van de intern begeleider, de ondersteuningsbehoeften van alle leerlingen in kaart. Deze ondersteuning wordt vervolgens effectief ingezet door het team, extern personeel en/of ondersteunend personeel om zo de groei van elke leerling te maximaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling op OBS Pantarijn

Wat zijn de focusgebieden en doelen van ons schoolplan voor 2024-2025?

Op OBS Pantarijn zetten we ons actief in voor de continue verbetering van ons onderwijs. Kwaliteitszorg omvat alle stappen die we nemen om de kwaliteit van ons onderwijs te meten, te bewaken, te garanderen en te verhogen. We streven naar onderwijsontwikkeling en innovatie, waarbij we bestaande successen borgen. Onze kernvragen zijn: Wat definiëren we als goed onderwijs? Welke inzichten halen we uit recent onderzoek? Wat zijn de wettelijke vereisten? Welke ambities stellen we onszelf? Hoe garanderen we de kwaliteit van onze dienstverlening en hoe behouden we deze? Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons primair op: Het monitoren van de effectiviteit van onze aanpak voor technisch lezen ('LIST') en begrijpend lezen ('Denk'). Deze methodieken zijn de afgelopen twee jaar in samenwerking met de Hogeschool Utrecht geïmplementeerd. De introductie van 'samenlezen' in alle groepen, waarbij we een kwaliteitskaart ontwikkelen. Dit houdt in dat alle leerlingen tegelijkertijd hetzelfde literaire kinderboek lezen, hierover discussiëren en bijbehorende opdrachten maken. Een verdieping van ons thematisch onderwijs, waarbij cultuuronderwijs en burgerschap nauw worden gekoppeld aan de thema's. Het bevorderen van consistente mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid door groepsleerkrachten, met zoveel mogelijk aansluiting op het thematisch onderwijs. Actieve samenwerking met lokale instellingen, zoals zorgcentra, ter verrijking van ons thematisch onderwijs. De implementatie en borging van deze vernieuwingen worden gewaarborgd door regelmatige aandacht in teamvergaderingen en werkoverleggen, met jaarlijkse evaluatie in het jaarplan. Afspraken en werkwijzen worden vastgelegd in kwaliteitskaarten. Ouders worden via de ouderapp 'Social Schools' en informatieavonden geïnformeerd over de voortgang van onze schoolontwikkelingen.

Hoe draagt ons burgerschapsonderwijs bij aan de ontwikkeling van onze leerlingen?

Een fundamenteel doel van ons onderwijs is het opleiden van onze leerlingen tot actieve en verantwoordelijke burgers binnen de Nederlandse samenleving, zoals ook verankerd in de visie van onze stichting. We leren kinderen: Beslissingen te nemen via democratische processen. Conflicten op een constructieve manier op te lossen. Verantwoordelijkheid te dragen voor elkaar en voor de gemeenschap. Een open houding aan te nemen ten opzichte van diversiteit. De principes van onze democratische samenleving te begrijpen. Wij hanteren de methodiek van 'De Vreedzame School' en integreren de lessen hieruit in ons burgerschapsonderwijs, thematisch onderwijs en cultuuronderwijs. Door leerlingen brede kennis over de wereld bij te brengen, stimuleren we hun kritisch denkvermogen. Ze leren hoe ze, door samenwerking, positieve invloed kunnen uitoefenen op hun omgeving. Het creëren van een welkom gevoel voor iedereen die OBS Pantarijn bezoekt, en het bevorderen van wederzijds respect, staat centraal. Wij geloven dat zowel leerkrachten als ouders hierin het juiste voorbeeld moeten geven.

Hoe waarborgt de school de kwaliteit en hoe gebruiken we onderzoeksgegevens?

OBS Pantarijn hanteert een systematische aanpak voor kwaliteitsborging, gericht op het bepalen, bewaken, borgen en verbeteren van ons onderwijs. Dit omvat activiteiten die leiden tot onderwijsontwikkeling en innovatie, waarbij we succesvolle praktijken consolideren. Wetenschappelijk onderzoek en gegevensverwerking: Sommige gegevens uit ons leerlingvolgsysteem, zoals resultaten van taal- en rekentoetsen, zijn essentieel voor wetenschappelijk onderzoek en statistische analyses. Hierbij gaat het uitsluitend om geanonimiseerde gegevens, geen bijzondere persoonsgegevens. Deze anonieme resultaten stellen ons in staat om de prestaties en ontwikkelingen van onze school, en die van andere scholen, te analyseren. Gegevensdeling met het CBS: Onze school verstrekt deze geanonimiseerde gegevens aan het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) voor onderzoeks- en statistische doeleinden. Het CBS anonimiseert de data verder en stelt deze beschikbaar voor het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) binnen een beveiligde omgeving. De gegevens zijn voor onderzoekers niet herleidbaar tot individuele leerlingen, en ook in publicaties worden geen herleidbare gegevens over personen of scholen gedeeld. Privacy en bezwaar: De verwerking van persoonsgegevens door het CBS voldoet aan strenge wettelijke en eigen beveiligingsnormen. Mocht u bezwaar hebben tegen de verwerking van de gegevens van uw kind, dan kunt u dit jaarlijks kenbaar maken bij de schoolleiding. Wij zorgen er dan voor dat deze gegevens niet aan het CBS worden doorgegeven. Meer informatie hierover vindt u op: https://www.nationaalcohortonderzoek.nl/ouders/verzorgers.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen bij Pantarijn

Toelichting van de school

Bij Pantarijn staat spelend leren centraal voor onze jongste leerlingen. Elke ochtend starten we gezellig in de kring met een inspirerend prentenboek, nauwkeurig afgestemd op het actuele thema. De prenten worden groot op het digibord getoond, zodat alle kinderen de illustraties goed kunnen bekijken en zelfs mee kunnen lezen met het verhaal. Na het kringgesprek gaan de kinderen aan hun eigen tafeltje zitten voor een uitdagende activiteit. Dagelijks wisselen we gerichte kleine werkjes, passend binnen de zone van naaste ontwikkeling, af met vrije spelmomenten. Onze klaslokalen zijn ingericht met diverse speelhoeken die regelmatig veranderen om aan te sluiten bij onze thema's. Denk hierbij aan een gezellige huishoek, een levendige verkeerssituatie of een kleurrijke supermarkt. Voor heerlijk buitenspelen beschikken we over een prachtig ingericht kleuterplein. Hier kunnen de kinderen naar hartenlust fietsen, rennen, klimmen en klauteren. Al vanaf jonge leeftijd stimuleren we het onderzoekend leren, een kernonderdeel van ons onderwijsconcept. Bovendien bieden we ook voor onze jongste leerlingen gedifferentieerd onderwijs. Dit is een integraal onderdeel van onze lesmethoden. Kinderen die extra uitdaging nodig hebben, krijgen dit direct aangeboden. Onze toegewijde leerkrachten zijn hiervoor speciaal opgeleid en staan klaar om elk kind optimaal te begeleiden.

Veelgestelde vragen

Biedt Pantarijn specifieke programma's voor jonge kinderen?

Pantarijn legt een sterke focus op de ontwikkeling van jonge kinderen door middel van spelend en onderzoekend leren, geïntegreerd in het dagelijkse lesprogramma.

Met welke partners werkt Pantarijn samen voor het jonge kind?

Op dit moment werkt Pantarijn niet met externe partners specifiek voor het programma voor jonge kinderen, maar focust op de interne expertise en middelen.