Basisschool Het Veldhuis in De Meern

De resultaten van Het Veldhuis in De Meern

Current section: resultaten
Keerderberg 23
3453 De Meern

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Het Veldhuis, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Het Veldhuis bij jullie?

Ontdek hoe goed Het Veldhuis bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Basisschool Het Veldhuis

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht middels de centrale eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland en is een cruciale indicator voor de onderwijskwaliteit.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op Het Veldhuis

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. Ons streven is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze niveau te laten excelleren. De onderwijsinspectie bepaalt per school, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage. Dit unieke percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het streefniveau, specifiek voor basisschool Het Veldhuis, en benadrukt onze toewijding aan optimale leerlingontwikkeling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Het Veldhuis?

Optimale Overstap naar Voortgezet Onderwijs met POVO Utrecht. Bij basisschool Het Veldhuis begeleiden we uw kind zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. In de regio Utrecht volgen we hiervoor de POVO-procedure (Primair Onderwijs - Voortgezet Onderwijs). Deze procedure zorgt voor een gestroomlijnde en duidelijke overstap van de basisschool naar de middelbare school. Een gespecialiseerde werkgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van zowel primair als voortgezet onderwijs, bewaakt en optimaliseert dit proces continu. Onze school is actief betrokken bij dit overleg om de beste uitkomsten voor onze leerlingen te garanderen. Voor uitgebreide informatie over de POVO-procedure en de aanmelding kunt u terecht op de website www.samennaarhetvo.nl.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool Het Veldhuis

Op Basisschool Het Veldhuis geloven we dat sociale ontwikkeling net zo belangrijk is als academische vooruitgang. We hanteren hoge verwachtingen voor al onze leerlingen, zowel op het gebied van kennis als gedrag. Net zoals bij lezen, rekenen en schrijven, leren kinderen ook hoe ze zich sociaal moeten gedragen. Het is essentieel dat ons team, de kinderen en de ouders op één lijn zitten wat betreft gedragsverwachtingen. Samenwerking en respect vormen de kern van onze aanpak. We streven ernaar een omgeving te creëren waarin iedereen zich veilig en gewaardeerd voelt. Onze schoolregels zijn hierop gebaseerd: we zijn aardig voor elkaar, helpen elkaar, zorgen dat niemand buitengesloten wordt, bewegen rustig door de school en gaan zorgvuldig om met onze spullen en de schoolomgeving. Dagelijks stimuleren we de sociale vaardigheden van onze leerlingen. Dit omvat samenwerken, effectief communiceren, conflicten oplossen en het ontwikkelen van empathie en zelfinzicht. Door middel van ons thematisch onderwijs besteden we ook aandacht aan burgerschapsvorming en de basiswaarden van onze samenleving. We leren kinderen om duurzaam om te gaan met zichzelf en anderen, zelfbewust te zijn en weerbaar te worden. Zo dragen we bij aan de vorming van positieve, betrokken burgers die een constructieve rol spelen in de maatschappij.

We zijn vriendelijk en behulpzaam naar elkaar.

Respectvolle omgang staat centraal in onze schoolgemeenschap.

Samenwerking en inclusiviteit: iedereen hoort erbij.

Hoe pakt Het Veldhuis de sociale ontwikkeling van leerlingen aan?

Basisschool Het Veldhuis stimuleert sociale ontwikkeling door middel van dagelijkse interacties, duidelijke gedragsverwachtingen en specifieke lesmethoden. We richten ons op samenwerken, respect, empathie en het oplossen van conflicten, en integreren dit in ons thematisch onderwijs en burgerschapslessen.

Welke registratiemethoden gebruikt Het Veldhuis voor sociale opbrengsten?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van de volgende registratievormen:

  • Kijk! observatieprotocol
  • Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEV)

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden op Het Veldhuis toegepast?

Op Het Veldhuis zetten we diverse effectieve methoden in om sociaal-emotioneel leren te bevorderen:

  • Een doos vol gevoelens
  • Leefstijl programma
  • SOEMO-kaarten
  • Themaweken en Gouden & Zilveren weken
  • Meidenvenijn training
  • Pilot Kwink

Onderwijsinspectie Resultaten: Inzicht in de Kwaliteit van Het Veldhuis

De Onderwijsinspectie heeft in juni 2023 een grondig thema-onderzoek uitgevoerd naar de professionalisering binnen Basisschool Het Veldhuis. Dit onderzoek belichtte onze zorgvuldige en gestructureerde aanpak voor de professionele ontwikkeling van ons team. De inspectie was onder de indruk van de effectiviteit van onze professionaliseringsplannen en prees de sterke professionele cultuur die binnen ons voltallige team heerst. Dit bevestigt onze toewijding aan voortdurende verbetering en hoogwaardig onderwijs voor alle leerlingen.