Basisschool obs Burgemeester Wessels Boer in Dalen

Het team van obs Burgemeester Wessels Boer in Dalen

Current section: team
Molenwijk 4
7751 Dalen

Zie hier hoe het team van obs Burgemeester Wessels Boer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van obs Burgemeester Wessels Boer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past obs Burgemeester Wessels Boer bij jullie?

Ontdek hoe goed obs Burgemeester Wessels Boer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor obs Burgemeester Wessels Boer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op OBS Burgemeester Wessels Boer

Bij Openbare Basisschool Burgemeester Wessels Boer streven we naar continuïteit in het onderwijs voor alle leerlingen. Indien een groepsleerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte of andere dringende redenen, zetten wij onze eigen, zorgvuldig samengestelde vervangingspool in. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde leerkrachten die flexibel inzetbaar zijn om uw kind les te geven. In uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat interne vervanging of inzet vanuit onze pool niet mogelijk is. In zeldzame gevallen kan de directeur besluiten dat een groep die dag geen reguliere les volgt. Ouders en verzorgers worden hierover uiterlijk om 7.30 uur 's ochtends geïnformeerd via een pushbericht in de schoolapp en een e-mail. Wij zorgen dan voor opvang op school indien thuis opvang niet geregeld kan worden. We vragen ouders vriendelijk om bij onverwachte lesuitval ook mee te denken aan een calamiteitenopvang. Het opdelen van klassen bij afwezigheid van een leerkracht is binnen onze schoolpraktijk geen optie. Evenmin worden collega's met specifieke ambulante taken, zoals de directie, de intern begeleider (IB-er) en de ICT-coördinator, ingezet voor reguliere invalwerkzaamheden. Ons doel is om de kwaliteit van het onderwijs en de dagelijkse gang van zaken zo min mogelijk te laten beïnvloeden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De basis op school wordt gevormd door vaste jaargroepen. Binnen de jaargroepen werken we met instructies op verschillende niveaus. De leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten bieden individuele of groepjes leerlingen ondersteuning binnen en/of buiten de groep.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundige Ondersteuningsteam voor Uw Kind

4

Taal en Rekenen: Boost de Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Ervaren Intern Begeleider
Gekwalificeerde Orthopedagoog
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Professionele Didactisch Coaches in het Team

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleiders bieden proactieve ondersteuning aan leerkrachten, met een focus op het versterken van taal- en rekenvaardigheden. Bovendien beschikt een deel van ons team over gespecialiseerde kennis op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid, waardoor we ook deze leerlingen optimaal kunnen begeleiden. Voor specifieke expertise kunnen we rekenen op de ondersteuning van een ervaren orthopedagoog, die verbonden is aan Arcade.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal-Emotionele Groei
Orthopedagoog voor Emotionele Ondersteuning
Gecertificeerde Beeldcoach

Toelichting van de school:

Wij zetten ons in voor de brede sociaal-emotionele ontwikkeling van elke leerling. Onze intern begeleiders bieden hierbij cruciale ondersteuning aan de leerkrachten. De school maakt gebruik van de expertise van een geregistreerde orthopedagoog, werkzaam binnen Arcade, voor gespecialiseerde hulpvragen. Beide intern begeleiders zijn bovendien gecertificeerd als beeldcoach, wat bijdraagt aan een verfijnde aanpak.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gedrag en Structuur
Specialist voor Uitdagend Gedrag en Motivatie
Beeldcoaches voor Effectieve Werkstrategieën

Toelichting van de school:

Onze intern begeleiders bieden gerichte ondersteuning aan leerkrachten om positief gedrag, een optimale werkhouding en een effectieve taakaanpak bij leerlingen te bevorderen. Daarnaast staat onze orthopedagoog, verbonden aan Arcade, klaar om te assisteren bij complexe gedragsvraagstukken. Met de inzet van beeldcoaches stimuleren we de ontwikkeling van zelfstandige leerstrategieën en een proactieve houding.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

obs Burgemeester Wessels Boer beschikt over een enthousiaste en professionele vakleerkracht bewegingsonderwijs, die zorgt voor een gevarieerd en uitdagend lesprogramma.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht en Afstemming

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en eventuele externe deskundigen, waarbij we altijd de privacy en het welzijn van het kind vooropstellen. De school is uitgerust om waar nodig flexibele ondersteuning te bieden, afgestemd op individuele behoeften.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij obs Burgemeester Wessels Boer

Ons Maatwerk Ondersteuningsaanbod

Bij obs Burgemeester Wessels Boer zetten we ons dagelijks in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. We begrijpen dat sommige kinderen extra begeleiding nodig hebben om te excelleren. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij het lezen, zoals kinderen met dyslexie of leesproblemen, maken wij gebruik van effectieve interventieprogramma's. Deze programma's zijn speciaal ontworpen om leesvaardigheden te versterken en zelfvertrouwen op te bouwen, zodat elk kind met plezier leert lezen. Daarnaast bieden we specifieke programma's voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onderzoek toont aan dat deelname aan speciale programma's, zoals ons Breinstein onderwijs, de kans op succes op het VWO vergroot. Met ons 'leren om te leren'-concept leren leerlingen door te zetten, ook als het even moeilijk wordt. Dit helpt hen om hun leerpotentieel volledig te benutten en uitdagingen aan te gaan. Onze specialisten richten zich op de ontwikkeling van executieve functies, zoals plannen, flexibel denken en doorzettingsvermogen. Deze vaardigheden zijn cruciaal voor academisch succes en persoonlijke groei. Met het oog op de toekomst investeren we continu in ons onderwijsaanbod. We hebben de ambitie om op korte termijn een taal- en leesspecialist op te leiden om onze ondersteuning verder te verbreden en te verdiepen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan voor de komende vier jaar?

Ons strategisch schoolplan bevat de concrete doelen voor de komende vier schooljaren, nauw verbonden met de kerndoelen van ons beleidsplan. Deze langetermijndoelen vertalen we jaarlijks naar een gedetailleerd schooljaarplan. Voor schooljaar 2024-2025 richten we ons op de volgende kerngebieden: Didactisch Handelen: Ons team wordt continu geschoold tot didactisch coach om de motivatie en het zelfvertrouwen van onze leerlingen te versterken. Tijdens teambijeenkomsten blijven we deze kennis toepassen en actualiseren. Nieuwe teamleden volgen deze gespecialiseerde opleiding. EDI 2.0 Implementatie: Na een succesvolle opleiding in het afgelopen jaar, verdiepen we de implementatie van het EDI 2.0 model. We leggen extra nadruk op de 'ik, wij, jullie'-fasen, effectieve korte lesafsluitingen en gedifferentieerde instructie. Dit borgen we door gerichte scholing voor nieuwe medewerkers, klassenbezoeken door het management en adviesteam, collegiale consultatie en integratie in teambijeenkomsten. Rekenen: Na de succesvolle implementatie van 'Wereld in Getallen' en 'Bareka' in schooljaar 2023-2024, zetten we dit traject voort. We breiden het gebruik van Bareka uit met de bijbehorende Rekensprint. De focus ligt op doelgericht werken, differentiatie tijdens instructie en verwerking. Nieuwe rekenmaterialen en spellen, aangeschaft in 2023-2024, worden dit schooljaar geïntegreerd. Met externe expertise en scholing op referentieniveaus streven we ernaar dat alle leerlingen eind groep 8 het 1F niveau behalen, en minimaal 50% het 1S niveau. Taal en Lezen: In schooljaar 2024-2025 starten we een visietraject voor taal en lezen, begeleid door een externe expert. Een werkgroep ondersteunt dit proces. Op basis van de visie evalueren we de huidige methodes en overwegen we vernieuwingen. Nieuwe leesmaterialen, waaronder duo-leesboeken en boeken voor dyslectische leerlingen, worden ingezet. Voor technisch lezen streven we naar een schoolbrede, gedifferentieerde aanpak. Ons doel is dat 100% van de leerlingen eind groep 8 het 1F niveau haalt, 50% scoort op 2F bij taalverzorging en 72% op 2F bij begrijpend lezen. Burgerschap: We integreren burgerschapsonderwijs in alle groepen. Voor schooljaar 2024-2025 specificeren we de leerdoelen per leerjaar voor een compleet aanbod. Een burgerschapsmeting vond plaats in juni 2024. Onderwijs Groep 1 en 2: In schooljaar 2023-2024 hebben we ingezet op klassenmanagement en thematische hoeken in de kleutergroepen. We werken met periodeplannen gekoppeld aan de nieuwe leerlijnen van ParnasSys, inclusief burgerschap. Deze lijn zetten we in 2024-2025 voort, met een sterke koppeling aan taalonderwijs. Dit garandeert een doordacht taalonderwijs, waarin ontwikkeling volgen en aanbod plannen samenkomen. Leerkrachten volgen taalgerichte scholing met lesobservaties en feedback. Talentontwikkeling: De meeste teamleden zijn opgeleid tot Kindertalentfluisteraar; anderen volgen deze opleiding in 2024-2025. Een teamlid volgt de opleiding tot Talentbouwer en vormt samen met twee collega's de werkgroep Talentontwikkeling. Ons doel voor 2024-2025 is het structureel voeren van talentgesprekken met duidelijke frequentieafspraken. We definiëren ook de werkwijze voor het structureel werken aan talentontwikkeling in de groepen, met als doel dit zichtbaarder te maken in de school. Professionele Cultuur: Om de begeleiding van nieuwe medewerkers te versterken, koppelen we hen aan ervaren teamleden en het management. De directie voert minimaal twee gesprekken met hen en we ontwikkelen een handboek voor nieuwe medewerkers. Collegiale consultatie wordt gestimuleerd en gefaciliteerd. Het gehele team volgt scholing in het werken met de Meldcode. Naast schoolontwikkeling, richten we ons ook op de groei als scholengroep, zoals beschreven in ons schooljaarplan.

Hoe monitort en realiseert onze school de gestelde onderwijsdoelen?

Gedurende het schooljaar werken we gezamenlijk aan onze ambitieuze doelen tijdens teambijeenkomsten en studiedagen. Werkgroepen spelen een cruciale rol in het sturen van deze ontwikkelingen. Om onze voortgang te bewaken en onze aanpak te evalueren, stellen we jaarlijks een gedetailleerd schooljaarplan op. Dit plan bevat onze doelen en de specifieke acties die we ondernemen om deze te bereiken. De voortgang wordt periodiek geëvalueerd. Daarnaast maken we effectief gebruik van het kwaliteitsinstrument Kwintoo. In schooljaar 2023-2024 hebben we ons gericht op de kaarten voor reken- en taalonderwijs, waarbij de acties zijn verwerkt in ons schooljaarplan. Voor schooljaar 2024-2025 staan de kaarten voor onderwijsleerproces, opbrengsten en ondersteuning & begeleiding op de planning.

Downloaden

Stimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen: Groep 1 & 2

Toelichting van de school

OBS Burgemeester Wessels Boer biedt een rijk en afwisselend programma voor de allerkleinsten in groep 1 en 2. Wij werken nauw samen met Kinderwereld, die zorgdraagt voor de peuteropvang en buitenschoolse opvang binnen onze schoolmuren. Deze samenwerking verrijkt ons aanbod met diverse gezamenlijke activiteiten. Het onderwijs in de kleuterklassen is volledig afgestemd op de officiële leerlijnen voor groep 1 en 2. We hanteren een thematische lesaanpak, waarbij veel aandacht is voor leren in kleine groepjes en via diverse speelhoeken, wat de ontwikkeling optimaal stimuleert.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor de jongste leerlingen op onze basisschool?

OBS Burgemeester Wessels Boer biedt speciaal voor onze jongste leerlingen diverse verrijkende activiteiten. Deze zijn ontworpen om hun nieuwsgierigheid te prikkelen en hun ontwikkeling spelenderwijs te stimuleren. Denk hierbij aan creatieve projecten, muzikale ontdekkingen en bewegingsactiviteiten die aansluiten bij hun belevingswereld. We zorgen voor een veilige en inspirerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

OBS Burgemeester Wessels Boer biedt speciaal voor onze jongste leerlingen diverse verrijkende activiteiten. Deze zijn ontworpen om hun nieuwsgierigheid te prikkelen en hun ontwikkeling spelenderwijs te stimuleren. Denk hierbij aan creatieve projecten, muzikale ontdekkingen en bewegingsactiviteiten die aansluiten bij hun belevingswereld. We zorgen voor een veilige en inspirerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Ontdek onze uitgebreide kinderopvang mogelijkheden

Met welke partners werkt OBS Burgemeester Wessels Boer samen voor het jonge kind?

Onze basisschool in Dalen werkt nauw samen met Kinderwereld. Deze samenwerking garandeert een naadloze overgang tussen opvang en onderwijs. Kinderwereld biedt professionele kinderopvang en peuteropvang, die geïntegreerd is in onze school. Deze partnerschap zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving voor alle jonge kinderen.

Onze basisschool in Dalen werkt nauw samen met Kinderwereld. Deze samenwerking garandeert een naadloze overgang tussen opvang en onderwijs. Kinderwereld biedt professionele kinderopvang en peuteropvang, die geïntegreerd is in onze school. Deze partnerschap zorgt voor een consistente en stimulerende omgeving voor alle jonge kinderen.

Team | obs Burgemeester Wessels Boer in Dalen | [2025] Schoolregister