Blink in Culemborg

Het team van Blink in Culemborg

Current section: team
Jan Van Riebeeckstraat 9
4105 Culemborg

Zie hier hoe het team van Blink is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Blink. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Blink bij jullie?

Ontdek hoe goed Blink bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Blink zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Blink. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (42.9%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (14.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Blink werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (14.3%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Blink gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool Blink

Ontdek hoe Basisschool Blink de continuïteit van onderwijs waarborgt bij personeelsafwezigheid. Wij werken nauw samen met Transvita, een gespecialiseerde partner in onderwijspersoneel, om de vervanging van zowel geplande als onverwachte afwezigheid effectief te organiseren. Deze samenwerking stelt ons in staat om tijdig gekwalificeerde leerkrachten en onderwijsondersteuners in te zetten, wat de kwaliteit van ons onderwijs ten goede komt. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat, met name tijdens periodes van verhoogd ziekteverzuim, er niet altijd direct een vervanger beschikbaar is via onze partner. In dergelijke situaties zetten wij ons maximaal in om alternatieve oplossingen te vinden. Uw kind en ons team staan hierbij centraal; we streven altijd naar de best mogelijke continuïteit en een prettige leeromgeving voor iedereen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We leren met en van elkaar. In het ochtendprogramma besteden we aandacht aan de basisvaardigheden lezen, taal, schrijven en rekenen. In de middag is er ruimte voor workshops waarin wereldoriëntatie, kunstzinnige oriëntatie en basisvaardigheden geïntegreerd aangeboden worden. Per periode is er een thema waar de workshops aan gekoppeld zijn. Zo komen alle leerlijnen aan bod.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Blink: Specialisten voor Elke Uitdaging

3

Taal en Rekenen: Versterk de Fundamenten met Onze Experts

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Taalspecialist
Zin in Lezen Specialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Blink zetten we vol in op taal- en rekenvaardigheden. Onze intern begeleider, ook wel kwaliteitscoördinator genoemd, speelt een cruciale rol. Deze professional werkt strategisch, tactisch en uitvoerend om een professionele cultuur binnen onze lerende organisatie te waarborgen. De kwaliteitscoördinator identificeert succesvolle processen en gebieden die verdere aandacht behoeven. Daarnaast beschikken we over drie toegewijde 'Zin in Lezen' specialisten. Zij implementeren een innovatieve aanpak voor beginnend en voorbereidend leesonderwijs. Met 'Zin in Lezen' bieden we betekenisvol lees- en schrijfonderwijs, waarbij de focus ligt op boeiende contexten in plaats van saaie oefeningen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Basisschool Blink besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze intern begeleider, fungerend als kwaliteitscoördinator, is hierbij een sleutelfiguur. Zij begeleidt leerlingen en leerkrachten bij het creëren van een positief en ondersteunend schoolklimaat. Samen met onze pedagogisch educatief professionals zorgen we voor een omgeving waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen, wat essentieel is voor hun algehele welzijn en leerprestaties.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Voor optimale gedragsontwikkeling, een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak, biedt Basisschool Blink gespecialiseerde ondersteuning. Onze intern begeleider, ook wel kwaliteitscoördinator genoemd, werkt nauw samen met de pedagogisch educatief professionals om individuele behoeften te signaleren en aan te pakken. We streven ernaar om elk kind de juiste begeleiding te bieden, zodat zij met zelfvertrouwen en plezier hun schooltaken kunnen volbrengen en zich optimaal kunnen ontwikkelen.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Welzijn Voorop

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut
Kinderoefentherapeut

Toelichting van de school:

Op Basisschool Blink stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze school biedt de expertise van een fysiotherapeut en een gespecialiseerde kinderoefentherapeut. Deze professionals helpen kinderen die uitdagingen ervaren met motorische vaardigheden, wat soms gepaard kan gaan met faalangst of onzekerheid. Kinderoefentherapie verbetert motorische en sensorische vaardigheden, waardoor bewegen weer plezierig en vanzelfsprekend wordt. Dit draagt significant bij aan een verhoogd zelfvertrouwen en een positiever zelfbeeld bij de kinderen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke specialisten voor medisch handelen en persoonlijke verzorging op locatie hebben, hecht Basisschool Blink grote waarde aan het welzijn en de veiligheid van al haar leerlingen. We werken nauw samen met ouders en externe zorgprofessionals om aan individuele behoeften te voldoen en een veilige leeromgeving te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Extra Ondersteuning op Basisschool Blink: Een Passende Basis

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid

Basisschool Blink in Culemborg is aangesloten bij het samenwerkingsverband Betuws Primair Passend Onderwijs (BePO). Met 13 schoolbesturen, 1.200 leraren en ruim 80 scholen in vijf gemeenten, zetten wij ons in voor passend onderwijs voor ongeveer 12.000 leerlingen. BePO zorgt voor effectieve onderwijsvoorzieningen voor alle kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Meer gedetailleerde informatie over onze samenwerking is beschikbaar op swvbepo.nl, waar u kunt lezen hoe we samenwerken om elk kind de juiste hulp te bieden. Op Blink streven we ernaar elk kind optimaal te begeleiden in zijn of haar persoonlijke ontwikkeling. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften hebben we ambitieuze doelen gesteld voor ons jaarplan 2025-2026. Hiermee versterken we ons onderwijs, maken het inclusiever en zorgen we voor een professionelere, doelgerichte aanpak. Een belangrijk focuspunt is het optimaliseren en borgen van onze zorgstructuur. Door de zorgcyclus te herijken op basis van de nieuwste wet- en regelgeving en afspraken binnen Trinamiek en BePO, garanderen we heldere procedures en snelle, effectieve ondersteuning. Dit zorgt ervoor dat hulpvragen efficiënt worden opgepakt. Daarnaast investeren we in een sterke pedagogische basis met het programma Breinhelden. Dit programma helpt kinderen bij het ontwikkelen van cruciale executieve functies, zoals plannen, concentreren en emotieregulatie. Deze vaardigheden vergroten het zelfvertrouwen, de zelfstandigheid en de taakaanpak, wat essentieel is voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. We werken ook aan meer zelfsturing en structuur in de klas door middel van gedifferentieerde weektaken. Deze taken zijn afgestemd op diverse niveaus en behoeften, waardoor we ruimte creëren voor maatwerk en eigenaarschap. Zo kan elke leerling op zijn of haar eigen manier leren en groeien. Tot slot faciliteren we een veilige, rustige en overzichtelijke leeromgeving. We besteden extra aandacht aan bewust schermgebruik en digitale middelen, en streven naar een gebalanceerde en prikkelarme omgeving. Dit is van groot belang voor kinderen die gevoelig zijn voor overprikkeling, zodat zij zich optimaal kunnen concentreren en ontwikkelen. Al onze inspanningen sluiten naadloos aan bij onze kernwaarden. Deze geïntegreerde aanpak stelt ons in staat om leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte nog beter te begeleiden. Zo bieden we een veilige, stimulerende omgeving waar elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategische Schoolplannen

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2028?

Op Basisschool Blink hebben we ambitieuze doelen gesteld voor ons onderwijs en de ontwikkeling van onze leerlingen. Deze zijn vastgelegd in ons schoolplan 2024-2028, met als focus: Het versterken van essentiële basisvaardigheden in taal, rekenen en lezen. Het waarborgen van een robuuste zorgstructuur met effectieve ondersteuning voor elke leerling. Het bevorderen van eigenaarschap, zelfregulatie en een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling. Het ontwikkelen van betekenisvol, thematisch en vakoverstijgend leren. Het stimuleren van een bewuste omgang met digitale middelen, met nadruk op balans en interactie. Het bieden van ruimte voor creativiteit, expressie en brede talentontwikkeling. Het versterken van burgerschapsvorming met focus op gelijkwaardigheid en actieve participatie. Deze strategische ambities zijn verder uitgewerkt in ons jaarplan 2025-2026, met specifieke doelen zoals het actualiseren van de zorgcyclus, het versterken van taal- en rekenonderwijs, en de implementatie van programma's als Breinhelden voor executieve functies. Ook werken we aan een visie op digitale geletterdheid en verdiepen we ons thematisch onderwijs, inclusief leerlijnen voor burgerschap, drama, beeldend en muziek, in samenwerking met culturele partners. Het verhogen van leesmotivatie en leesplezier is een belangrijk punt, ondersteund door Zin in Lezen en bibliotheekpartnerschap. Door deze gestructureerde aanpak waarborgen we continue kwaliteitsverbetering.

Hoe stimuleren we burgerschapsvorming op Blink?

Op Basisschool Blink geloven we sterk in het vormen van kinderen tot betrokken en verantwoordelijke burgers. We werken doelgericht aan burgerschapsvorming, gebaseerd op onze eigen visie en in lijn met de wettelijke vereisten. Onze aanpak is geworteld in sociocratische principes, zoals gelijkwaardigheid en consent, en we maken gebruik van kringgesprekken. Elk kind krijgt de ruimte om gehoord te worden en mee te denken over de schoolomgeving. Onze doelen zijn gericht op actieve deelname, verantwoordelijkheid nemen, overleggen, argumenteren en besluitvorming. Begeleiders handelen consistent volgens onze gedeelde visie, en burgerschap is zichtbaar geïntegreerd in alle lessen en thema's. We streven naar tastbare resultaten: kinderen die zich gehoord en betrokken voelen bij besluitvorming, herkenbare sociocratische structuren in de klas, en een visie op burgerschap die breed wordt uitgedragen en toegepast. Kinderen leren wat burgerschap inhoudt en ervaren hoe zij invloed kunnen uitoefenen op hun leer- en leefomgeving.

Welke methoden gebruiken we om onze onderwijsdoelen te bereiken en te monitoren?

Om onze schoolse doelen effectief te realiseren en de voortgang te bewaken, hanteert Basisschool Blink een concreet en praktisch jaarplan. Dit plan, dat voortvloeit uit onze strategische schoolplanambities, dient als leidraad voor kwaliteitsontwikkeling gedurende het schooljaar. Het jaarplan wordt breed gedeeld met ons team, de medezeggenschapsraad en ouders. De vastgestelde doelen zijn verdeeld over werkgroepen of thema's, met duidelijke kartrekkers en verantwoordelijkheden. Maandelijks wordt inzichtelijk gemaakt welke concrete acties worden ondernomen, met een gedetailleerde jaarplanning die de voortgang aangeeft. Regelmatige evaluaties binnen de werkgroepen zorgen voor bijsturing waar nodig. Tweemaal per jaar vindt een uitgebreide teamevaluatie plaats, waarbij we gezamenlijk reflecteren op de behaalde resultaten en eventuele aanpassingen bespreken. Monitoring gebeurt ook via teamvergaderingen, observaties, kwaliteitskaarten en feedback van kinderen en ouders. Deze gestructureerde aanpak bevordert onderwijsverbetering, eigenaarschap binnen het team en een sterke betrokkenheid van de gehele schoolgemeenschap.

Optimale Start voor Jonge Kinderen op Basisschool Blink

Toelichting van de school

Basisschool Blink biedt een stimulerende omgeving voor kinderen van 2 tot 6 jaar via ons programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is specifiek ontworpen om ontwikkelingsachterstanden vroegtijdig te signaleren en te verminderen, met een focus op kinderen die extra taalondersteuning of begeleiding nodig hebben. Wij geloven dat elk kind een vliegende start verdient in het basisonderwijs. Een soepele overgang van peuterspeelzaal of kinderopvang naar de basisschool is cruciaal, vooral voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Door nauwe samenwerking en informatie-uitwisseling zorgen we ervoor dat onze leerkrachten vanaf dag één de juiste, op maat gemaakte begeleiding kunnen bieden. De gemeente Culemborg zet zich in voor een succesvolle schoolstart voor alle vierjarigen. In samenwerking met het samenwerkingsverband Betuws Primair Passend Onderwijs (BePO) is sinds 2017 een peuterconsulent actief. Deze consulent verbindt peuterspeelzalen, kinderopvang en basisscholen, en biedt ondersteuning aan zowel instellingen als ouders. Ouders van kinderen met specifieke onderwijsbehoeften kunnen rekenen op tijdige en volledige informatie over passend onderwijs en de beschikbare ondersteuningsmogelijkheden. De peuterconsulent speelt hierbij een sleutelrol door een brug te slaan tussen de voorschoolse voorziening en de basisschool. Dit versterkt de samenwerking en zorgt voor een vroegtijdige, geoptimaliseerde begeleiding. De peuterconsulent informeert en adviseert ouders laagdrempelig over de onderwijs- en zorgopties voor hun kind. Door de inzet van de peuterconsulent streven de gemeente Culemborg, scholen en BePO naar: Een vlekkeloze start op de basisschool voor alle vierjarigen, zodat directe passende ondersteuning mogelijk is. Ondersteuning voor ouders bij het vinden van de juiste begeleiding binnen en buiten het basisonderwijs. Het in kaart brengen van ontwikkelingsbehoeften bij peuters met een achterstand, met mogelijke interventies door gespecialiseerde zorgaanbieders. Het versterken van de samenwerking tussen onderwijs (scholen, samenwerkingsverband) en wijkteams voor een integrale aanpak voor jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Blink extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Blink biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen. Ons programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) richt zich op kinderen van 2 tot 6 jaar die extra ondersteuning nodig hebben, met name op het gebied van taalontwikkeling. We werken nauw samen met peuterspeelzalen en kinderopvang om een naadloze overgang en optimale begeleiding te garanderen vanaf de eerste schooldag.

Ja, Basisschool Blink biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen. Ons programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) richt zich op kinderen van 2 tot 6 jaar die extra ondersteuning nodig hebben, met name op het gebied van taalontwikkeling. We werken nauw samen met peuterspeelzalen en kinderopvang om een naadloze overgang en optimale begeleiding te garanderen vanaf de eerste schooldag.

Met welke partners werkt Basisschool Blink samen voor het jonge kind programma?

Basisschool Blink werkt nauw samen met de gemeente Culemborg en het samenwerkingsverband Betuws Primair Passend Onderwijs (BePO) via een toegewijde peuterconsulent. Deze samenwerking zorgt voor een gecoördineerde aanpak, waarbij informatie wordt gedeeld en ondersteuning wordt geboden aan zowel kinderen als ouders. Via de peuterconsulent leggen we een effectieve verbinding tussen voorschoolse instellingen, kinderopvang en onze basisschool.
Team | Blink in Culemborg | [2025] Schoolregister