Basisschool Basisschool Juliana van Stolberg in Castricum

De resultaten van Basisschool Juliana van Stolberg in Castricum

Current section: resultaten
Juliana van Stolbergstraat 3
1901 Castricum

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Juliana van Stolberg, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Juliana van Stolberg bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Juliana van Stolberg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau op Basisschool Juliana van Stolberg

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt gemeten in groep 8 middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage geldt als een belangrijke indicator voor de basisvaardigheden van onze leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau op Basisschool Juliana van Stolberg: Ambitie en Resultaten

Het streefniveau wordt gezien als een ambitieuzer doel, waarbij we streven naar een zo hoog mogelijke prestatie van onze leerlingen aan het einde van groep 8. Voor elke basisschool wordt door de inspectie een specifiek streefniveau vastgesteld, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit schoolspecifieke percentage dient als de signaleringswaarde om de prestaties van onze school te evalueren ten opzichte van het gestelde ambitieniveau.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Juliana van Stolberg?

Voor het schooljaar 2018-2019 verwelkomde Basisschool Juliana van Stolberg 26 leerlingen in groep 8. Op basis van een grondige evaluatie van het leerlingvolgsysteem en de nauwkeurige observaties van de leerkrachten in groep 7 en 8, ontvingen deze leerlingen de volgende schooladviezen. Deze details bieden inzicht in de doorstroommogelijkheden na de basisschool. Het gemiddelde advies weerspiegelt de academische prestaties en ontwikkeling van de leerlingen op onze school. Ontdek de specifieke uitkomsten per schoolniveau, van VMBO-GT en MAVO tot HAVO en VWO, om een compleet beeld te krijgen van de studieloopbanen van onze leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling: Kinderen Leren Samenwerken en Zelfstandigheid op Basisschool Juliana van Stolberg

Op Basisschool Juliana van Stolberg in Castricum leggen we vanaf dag één de nadruk op essentiële sociale vaardigheden. Kinderen leren zelfredzaamheid, nemen verantwoordelijkheid en ontwikkelen samenwerkingsvaardigheden. Onze aanpak, geworteld in de positieve psychologie, stimuleert kinderen om hun comfortzone te verleggen en geeft hen het vertrouwen om nieuwe uitdagingen aan te gaan. We moedigen hen aan om na te denken over de 'hoe' en 'waarom' achter hun acties. Veiligheid en vertrouwen staan centraal, waardoor kinderen gestimuleerd worden om zelfstandig problemen op te lossen en van elkaar te leren door middel van reflectiegesprekken. Gedurende de acht jaar op onze school, ondersteunen we kinderen bij het ontwikkelen van eigenaarschap over hun eigen leerproces. Door continue reflectie en evaluatie zorgen we ervoor dat ze blijven groeien. We zijn bijzonder trots op onze groep 8 leerlingen, die zich op het voortgezet onderwijs onderscheiden door hun zelfstandigheid, planningsvaardigheden en het durven uiten van authentieke ideeën.

Effectieve samenwerking tussen leerlingen

Verantwoordelijkheid nemen voor eigen leerproces

Zelfstandig problemen oplossen en leren

Hoe bevordert Basisschool Juliana van Stolberg de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze onderwijsaanpak is gebaseerd op adaptief leren, met de kernprincipes: Relatie (er mag zijn), Autonomie (zelf doen) en Competentie (zelf kunnen). We bieden adaptief onderwijs dat rekening houdt met individuele verschillen, tempo en leerbehoeften van elk kind. Ons onderwijs is gericht op de toekomst en duurzaamheid. Naast digitale vaardigheden, besteden we veel aandacht aan cruciale sociale competenties zoals samenwerken, probleemoplossend vermogen, verantwoordelijkheidsgevoel, doorzettingsvermogen, creativiteit en kritisch denken. We selecteren lesmethodes die aansluiten bij deze visie. De voortgang van leerlingen wordt nauwgezet gevolgd via zowel methodetoetsen als het Leerling Volg Systeem. Tevens analyseren we de resultaten uit onze digitale registratie-app en de oefensoftware voor rekenen en taal.

Welke methoden gebruikt Basisschool Juliana van Stolberg voor het registreren van sociale opbrengsten?

Basisschool Juliana van Stolberg maakt gebruik van diverse methoden om de sociale ontwikkeling van leerlingen in kaart te brengen. Deze registratievormen helpen ons om de vooruitgang en eventuele aandachtspunten te identificeren:

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
  • Inzichtelijk
  • Sociaal Emotionele Vragenlijst

Welke lesprogramma's worden ingezet voor sociaal-emotioneel leren op deze school?

Voor het sociaal-emotioneel leren zet Basisschool Juliana van Stolberg een reeks bewezen methodes in om kinderen te ondersteunen bij hun persoonlijke groei:

  • Een doos vol gevoelens
  • Leefstijl
  • Rots en water
  • Gelukskoffer
  • Talentenkaarten

Inspectierapport Basisschool Juliana van Stolberg: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over onze school, Basisschool Juliana van Stolberg in Castricum. Wij zetten ons elke dag in voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, met aandacht voor de ontwikkeling van elke leerling. Lees hier meer over hoe wij voldoen aan de onderwijsstandaarden en waar onze focus ligt op verdere verbetering.