Basisschool Basisschool De Fontein - school met de Bijbel in Buitenpost

Het team van Basisschool De Fontein - school met de Bijbel in Buitenpost

Current section: team
Molenstraat 17 A
9285 Buitenpost

Zie hier hoe het team van Basisschool De Fontein - school met de Bijbel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Fontein - school met de Bijbel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Fontein - school met de Bijbel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Fontein - school met de Bijbel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Fontein - school met de Bijbel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Fontein - school met de Bijbel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (37.5%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Fontein - school met de Bijbel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Fontein - school met de Bijbel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij Afwezigheid

Bij Basisschool De Fontein in Buitenpost zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. We hebben een heldere procedure om de lessen zo goed mogelijk door te laten gaan en de impact op uw kind te minimaliseren. Onze eerste prioriteit is het inzetten van een gekwalificeerde vervanger uit de specifieke invalpool van NoorderBasis. Deze ervaren professionals zijn speciaal beschikbaar gesteld om scholen zoals die van ons te ondersteunen bij ziekte of verlof. Indien een externe vervanger niet direct beschikbaar is, kijken we naar interne oplossingen. Dit kan betekenen dat collega-leerkrachten tijdelijk extra taken op zich nemen of dat groepen intern worden samengevoegd. Flexibiliteit is hierbij cruciaal om de educatieve kwaliteit te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, waarbij alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een specifieke groep tijdelijk geen les krijgt. Dit gebeurt altijd in strikte overeenstemming met de richtlijnen van de onderwijsinspectie. Essentiële afspraken hierbij zijn dat dit een uiterste redmiddel is, doorgaans niet op de eerste dag van afwezigheid, en dat ouders direct worden geïnformeerd via e-mail en de Parro-app. De school is primair verantwoordelijk voor opvang op de eerste dag van afwezigheid, en we streven ernaar om te voorkomen dat dezelfde groep herhaaldelijk vrijgesteld wordt van lessen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele ondersteuning voor elke leerling op De Fontein

0

Leesvaardigheid en rekenonderwijs

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Fontein zetten we ons in voor optimale lees- en rekenvaardigheden. Een van onze leerkrachten heeft zich gespecialiseerd als Leescoördinator. Deze expert deelt waardevolle kennis en praktische tips met zowel collega's als ouders. Het doel is om samen de leesontwikkeling van elk kind te stimuleren en te verbeteren. Door deze gerichte aanpak zorgen we ervoor dat alle leerlingen de kans krijgen om hun potentieel op het gebied van taal en rekenen volledig te benutten.

0

Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen staan centraal bij Basisschool De Fontein. Een toegewijde leerkracht is opgeleid tot Kanjercoördinator. Zij biedt het team inspirerende ideeën en praktische handvatten om een positief sociaal klimaat te bevorderen. Bovendien organiseert zij overleggen met andere Kanjercoördinatoren binnen onze onderwijskoepel. Deze samenwerking versterkt onze expertise en zorgt voor een consistente, effectieve aanpak van sociaal-emotionele vraagstukken.

0

Groeien in gedrag, werkhouding en taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Basisschool De Fontein stimuleren we de ontwikkeling van een goede werkhouding en effectieve taakaanpak. Alle leerkrachten hebben de intensieve Kanjertraining gevolgd, wat zorgt voor een uniforme en positieve benadering. Daarnaast is een van onze leerkrachten gespecialiseerd als Kanjercoördinator. Zij begeleidt het team en coördineert de implementatie van de Kanjermethodiek. Maandelijks richten we ons op specifieke executieve functies. Dit helpt leerlingen om vaardigheden zoals plannen, concentreren en zelfregulatie te ontwikkelen, essentieel voor hun leerproces.

0

Motorische en fysieke ontwikkeling van leerlingen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Fontein besteedt aandacht aan de motorische en fysieke ontwikkeling van alle leerlingen. We integreren beweging en sport in het dagelijkse schoolleven. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en de algehele ontwikkeling van uw kind. Door diverse activiteiten stimuleren we de grove en fijne motoriek. We streven ernaar dat elk kind zich fysiek optimaal kan ontwikkelen binnen een veilige en stimulerende omgeving.

0

Medische ondersteuning en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel Basisschool De Fontein geen gespecialiseerde medische professionals in dienst heeft, werken we nauw samen met externe instanties indien nodig. We bieden een veilige omgeving waar persoonlijke verzorging wordt gestimuleerd. Bij specifieke medische behoeften van een leerling, zorgen we voor een passende aanpak in overleg met ouders en eventuele zorgverleners. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. We hechten waarde aan een open communicatie over de verzorging en gezondheid van elk kind op school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Basisschool De Fontein

Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsaanbod

Bij Basisschool De Fontein in Buitenpost staat de basiszorg voor elke leerling centraal. We zetten ons dagelijks in voor uitstekende preventieve ondersteuning, gestructureerde zorgplannen en een rijk en gevarieerd onderwijsaanbod. Onze procedures worden continu geëvalueerd om te garanderen dat ze voldoen aan de hoogste onderwijsnormen. Onze school investeert voortdurend in de ontwikkeling van extra ondersteuningsmogelijkheden. Dit doen we om nog beter aan te sluiten bij de specifieke leerbehoeften van leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij lezen en rekenen. Denk hierbij aan leerlingen met dyslexie, dyscalculie of een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Wij streven ernaar een veilige en stimulerende leeromgeving te bieden waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Ons team van toegewijde professionals staat klaar om individuele aandacht te geven en de juiste ondersteuning te bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Fontein

Welke onderwijsdoelen staan centraal in ons schoolplan?

Bij Basisschool De Fontein zetten we vol in op Expliciete Directe Instructie (EDI) voor alle nieuwe lesstof. Dit waarborgen we door middel van regelmatige lesbezoeken van de directeur en intern begeleider, waarbij de kwaliteit van ons onderwijs wordt geëvalueerd. De effectiviteit van ons lesgeven is een vast agendapunt tijdens functionerings- en beoordelingsgesprekken. Ook bij het analyseren van tussentijdse en eindresultaten bespreken we continu de kwaliteit van onze instructiemethoden. Elke leerkracht investeert in persoonlijke groei met een eigen professionaliseringsbudget voor opleidingen en cursussen. Ons schoolplan 2023-2027 bevat de strategische doelen voor de komende jaren. Deze doelstellingen worden vertaald naar concrete acties, voortkomend uit gezamenlijk teamoverleg. Het schoolplan, de jaarplannen en specifieke doelen staan regelmatig op de agenda van teamvergaderingen om voortgang te monitoren en effecten te bestuderen. Voor het aankomende jaar focussen we extra op rekenonderwijs en thematische aanpak van zaakvakken, naast de implementatie van een nieuwe taalmethode.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Het jaarplan, een uitwerking van het schoolplan, wordt zorgvuldig opgesteld en besproken met het voltallige team en de Medezeggenschapsraad (MR). Daarnaast leggen we verantwoording af aan de directeur onderwijsondersteuning van NoorderBasis. Deze cyclische werkwijze zorgt ervoor dat onze plannen continu worden geëvalueerd en bijgestuurd. Dit proces waarborgt een constante kwaliteitsverbetering binnen onze school.

Ontdek Ons Aanbod Voor Jonge Kinderen: Basisschool De Fontein Buitenpost

Toelichting van de school

Basisschool De Fontein in Buitenpost is trots op haar betrokkenheid bij het Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma van de gemeente Achtkarspelen. We hechten veel waarde aan een warme en stimulerende omgeving waar elk jong kind zich optimaal kan ontwikkelen. Tijdens het persoonlijke kennismakingsgesprek staan de unieke behoeften van uw kind centraal. We luisteren aandachtig naar uw observaties en die van onze professionals om een plan op maat te creëren. Dit zorgt ervoor dat uw kind de juiste ondersteuning en uitdaging krijgt, passend bij zijn of haar individuele ontwikkeling. Ons doel is om een solide basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Ontdek hoe we bij De Fontein de talenten van jonge kinderen koesteren.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Fontein extra ondersteuning of programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Fontein participeert actief in het VVE-programma van de gemeente Achtkarspelen, specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven en hun leervermogen te stimuleren. We bieden een gestructureerd aanbod dat aansluit bij de ontwikkelingsfase van jonge kinderen, met een focus op spelenderwijs leren en ontdekken. Via een persoonlijk kennismakingsgesprek stemmen we de aanpak af op de individuele behoeften van elk kind, zodat zij zich optimaal kunnen ontplooien binnen onze school. Ons team van ervaren leerkrachten staat klaar om uw kind te begeleiden en te zorgen voor een positieve en leerzame ervaring vanaf de start.

Met welke partners werkt Basisschool De Fontein samen voor het programma voor jonge kinderen?

Basisschool De Fontein gelooft in de kracht van samenwerking om de beste zorg en educatie voor jonge kinderen te garanderen. Daarom werken we nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties in de regio. Onze waardevolle partners zijn Kinderdagverblijf Bernebrêge en Kinderopvang Tiko Buitenpost. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van de kinderopvang naar de basisschool en een consistente aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen. Door deze gezamenlijke inspanningen kunnen we een doorlopende leerlijn bieden en de talenten van elk kind optimaal benutten, van de vroegste jaren tot aan de start van het basisonderwijs.

Basisschool De Fontein gelooft in de kracht van samenwerking om de beste zorg en educatie voor jonge kinderen te garanderen. Daarom werken we nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties in de regio. Onze waardevolle partners zijn Kinderdagverblijf Bernebrêge en Kinderopvang Tiko Buitenpost. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van de kinderopvang naar de basisschool en een consistente aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen. Door deze gezamenlijke inspanningen kunnen we een doorlopende leerlijn bieden en de talenten van elk kind optimaal benutten, van de vroegste jaren tot aan de start van het basisonderwijs.