Basisschool St. Leonardusschool in Brielle

Het team van St. Leonardusschool in Brielle

Current section: team
Gooteplein 2
3232 Brielle

Zie hier hoe het team van St. Leonardusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van St. Leonardusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past St. Leonardusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed St. Leonardusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij St. Leonardusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij St. Leonardusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (29.2%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij St. Leonardusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (26.9%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (3.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor St. Leonardusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Professionele Vervanging op de St. Leonardusschool: Altijd Doorleren

Op de St. Leonardusschool garanderen we de continuïteit van het onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we alles op alles om een gekwalificeerde vervanger te regelen. Uw kind kan daardoor altijd rekenen op een gestructureerd en boeiend leerproces, zonder onderbrekingen. Onze interne vervangingsstrategie is effectief: vaak neemt een toegewijde duo-collega de lessen waar, of een andere ervaren leerkracht uit ons betrokken team. Dit zorgt voor een snelle en vertrouwde oplossing, waarbij de vertrouwde schoolomgeving behouden blijft voor de leerlingen. Bij langdurige afwezigheid maken we gebruik van de gespecialiseerde vervangingspool Voorne-Putten, Rozenburg. Deze samenwerking verzekert ons van professionele vervangingskracht, zodat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd blijft, ook op de langere termijn.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Optimale Leerlingontwikkeling

3

Taalontwikkeling en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Logopedist
Kwaliteitscoordinator
Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Op de St. Leonardusschool zetten we vol in op een sterke basis voor taal en rekenen. Onze toegewijde kwaliteitscoordinator, voorheen bekend als intern begeleider, speelt hierin een cruciale rol. De kwaliteitscoördinator vervult drie belangrijke functies: leercoördinator, trendanalist en zorgregisseur. Als leercoördinator organiseren we passend onderwijs en continue professionele ontwikkeling voor ons team. De trendanalist duikt in data, zoals resultaten van Cito-toetsen, om samen met leerteams per bouw ambitieuze leerdoelen te formuleren. Als zorgregisseur werken we nauw samen met de leerkracht om de individuele zorg voor elke leerling vorm te geven, waarbij de leerkracht altijd het eerste aanspreekpunt blijft voor ouders. Onze aanpak is proactief; we anticiperen op mogelijke uitdagingen in plaats van achteraf te handelen. We stellen leerkrachten in staat om zelfstandig zorgvragen binnen de klas aan te pakken en ondersteunen hen bij het analyseren van toetsresultaten en het in kaart brengen van leerbehoeften. Ook adviseren we over de afstemming op de unieke capaciteiten van elke leerling. De kwaliteitscoördinator is tevens lid van het Management Team en mede verantwoordelijk voor het uitzetten van het schoolbeleid. De gedragsspecialist werkt nauw samen met de kwaliteitscoördinator om specifieke gedragsuitdagingen aan te pakken, waardoor een integrale aanpak ontstaat. U vindt onze ondersteuningsruimtes boven aan de trap; welkom voor een gesprek!

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist fungeert als een waardevolle schakel tussen leerkracht en kwaliteitscoordinator, wat leidt tot snelle en effectieve oplossingen voor sociaal-emotionele vraagstukken. De kwaliteitscoordinator kan ingeschakeld worden voor ondersteuning vanuit het samenwerkingsverband, zodat de focus kan blijven liggen op het brede schoolbeleid en de dagelijkse gang van zaken. Een belangrijk aspect van de rol is het coachen van leerkrachten, zodat zij leerlingen met specifieke gedragsuitdagingen optimaal kunnen begeleiden binnen de klas. Omdat de gedragsspecialist vaak zelf voor de klas staat, kan deze de kwaliteitscoordinator waardevol adviseren over de implementatie van gedragstechnieken. Dit omvat niet alleen de interactie met individuele leerlingen, maar ook de rol en aanpak van de leerkracht, en het gedrag van de groep als geheel.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider

Toelichting van de school:

De St. Leonardusschool hanteert een doordacht beleid op het gebied van gedrag, geïnspireerd door de methodiek 'Teach like a champion'. Alle afspraken rondom gedrag en de schoolregels zijn duidelijk vastgelegd en toegankelijk op onze website. We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen, zowel qua gedrag als qua leerprestaties.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze school werkt nauw samen met gespecialiseerde logopedisten om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen te ondersteunen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we gerichte hulp kunnen bieden aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op deze gebieden, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en schoolsucces.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Voor alle aspecten van medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen onze school hanteren wij een gedetailleerd medisch protocol. Dit protocol, opgesteld in nauwe samenwerking met de ouders, waarborgt de veiligheid en het welzijn van elke leerling en zorgt voor een duidelijke richtlijn voor ons personeel.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal
Theater
Zwembad
BSO
Kinderopvang
Peuterspeelzaal

Individuele Leerlingondersteuning op de St. Leonardusschool

Onze Aanpak voor Ontwikkeling en Welzijn

Op de St. Leonardusschool zetten we ons volledig in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Wanneer een kind extra ondersteuning nodig heeft, bijvoorbeeld op sociaal-emotioneel gebied of omdat de leerontwikkeling niet het verwachte tempo volgt, starten we een zorgvuldig proces. De leerling wordt aangemeld bij onze intern begeleider, waarna een persoonlijk Groeidocument wordt opgesteld. Dit document brengt de unieke stimulerende en belemmerende factoren in kaart, samen met de specifieke onderwijsbehoeften van het kind. Een duidelijke hulpvraag van leerkrachten, ouders en het kind zelf is hierbij essentieel. Het Groeidocument fungeert als leidraad voor het gehele ondersteuningstraject. Ouders worden te allen tijde actief betrokken en geïnformeerd. Als ondanks onze inspanningen de ontwikkeling van een leerling stagneert, zoeken we externe expertise via onze schoolbegeleider of het Samenwerkingsverband Kindkracht. Onze school werkt nauw samen met het Onderwijscollectief VPR, een samenwerkingsverband dat zich inzet voor een naadloze ontwikkelingscyclus voor alle leerlingen in de regio Voorne-Putten. Dit netwerk van expertise garandeert dat elke leerling het best passende onderwijsaanbod ontvangt. We streven naar een sterke basiskwaliteit in ons onderwijs, die 85% van de leerlingen in staat stelt zich optimaal te ontwikkelen. Voor leerlingen die meer nodig hebben, zetten we gespecialiseerde leerkrachten en een vaste schoolbegeleider (psycholoog) in, met regelmatige overlegmomenten. Onze visie op passend onderwijs wordt continu ontwikkeld, met concrete plannen voor de komende schooljaren. We onderzoeken de huidige regelgeving en praktijken om inclusief onderwijs te bevorderen en de ondersteuning voor elke leerling te optimaliseren, altijd in samenwerking met ouders en experts.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

St. Leonardusschool: Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Optimaal Onderwijs

Welke concrete doelen zijn vastgelegd in het schoolplan van St. Leonardusschool?

Op de St. Leonardusschool meten we onze onderwijskwaliteit continu door middel van tevredenheidspeilingen onder ouders en leerlingen. We hanteren het WMKPO-instrumentarium om diverse kwaliteitsaspecten te evalueren en stellen concrete verbeterplannen op voor punten die onvoldoende scoren. Leerkrachten ontvangen gerichte feedback via klassenobservaties, waarna specifieke aandachtspunten gezamenlijk worden besproken en geïntegreerd in hun professionele ontwikkeling. Leerlingen worden nauwlettend gevolgd via groepsplannen, waarbij resultaten regelmatig worden geëvalueerd in leerteams en met kindercoaches. Bij signalen van onvoldoende groei of specifieke ondersteuningsbehoeften, wordt een individueel aangepast plan opgesteld en uitgevoerd, met regelmatige tussentijdse evaluaties en een definitieve beoordeling tijdens IEP-momenten. Burgerschapsonderwijs is een kernonderdeel, gericht op democratie, participatie en identiteit. We stimuleren sociale competentie, respect voor waarden en normen, en verantwoordelijk gedrag in de samenleving. Ons doel is een veilige leeromgeving te creëren waarin iedereen zich gehoord voelt, respectvol met elkaar omgaat en gezamenlijk verantwoordelijkheid neemt voor de schoolgemeenschap en de omgeving.

Hoe realiseert de St. Leonardusschool haar onderwijsdoelen?

De St. Leonardusschool streeft naar de realisatie van zowel cognitieve als sociaal-emotionele doelen door een planmatige en doelgerichte aanpak. Jaarlijks stellen we gedetailleerde plannen op die per vakgebied en ontwikkelingsgebied de leerdoelen en bijbehorende lesmethoden specificeren. De voortgang van leerlingen monitoren we via methodegebonden toetsen, observaties en het leerlingvolgsysteem. Voor de sociale ontwikkeling zetten we observaties, individuele gesprekken met leerlingen en groepsbesprekingen in, veelal gekoppeld aan de methode 'Leren en Leven'. Om de voortgang te waarborgen, vinden er tweemaal per jaar uitgebreide groeps- en leerlingbesprekingen plaats tussen leerkrachten en de kwaliteitsmedewerker. Analyserapportages van toetsresultaten en observaties helpen ons trends te identificeren en proactief actie te ondernemen. Waar nodig stellen we doelen bij en bieden we individuele of groepsgerichte ondersteuning. Op schoolniveau gebruiken we kwaliteitskaarten en schoolanalyses om verbeterpunten te identificeren en gerichte ontwikkelingsplannen te maken. Regelmatige teamevaluaties zorgen ervoor dat onze werkwijzen optimaal blijven en ouders worden actief betrokken via gesprekken, rapporten en informele contacten om samen de ontwikkeling van elk kind te bevorderen.

Ontdek het Kleuterprogramma op St. Leonardusschool Brielle

Toelichting van de school

Op de St. Leonardusschool in Brielle bieden we kleuters in groep 1 en 2 een stimulerende omgeving. Ons thematisch basisaanbod wordt aangevuld met extra ondersteuning en verrijking, specifiek afgestemd op de individuele ontwikkeling van elk kind. Zo krijgt ieder kind de kans om op eigen tempo en wijze te groeien. Voor rekenvaardigheden maken we gebruik van de bewezen effectieve methode 'Met Sprongen Vooruit' (MSV). Deze methode garandeert speelse en gerichte oefeningen, ideaal voor zowel kinderen die extra ondersteuning nodig hebben als voor diegenen die gebaat zijn bij extra uitdaging. Daarnaast stimuleren we de taalontwikkeling, motorische vaardigheden en sociaal-emotionele groei. Dit doen we door middel van kleine groepsactiviteiten gericht op woordenschat, extra spelmaterialen voor fijne motoriek, en begeleiding bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en emotieregulatie. Met dit uitgebreide aanbod leggen we een solide basis voor een succesvolle schoolcarrière, met speciale aandacht voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Biedt St. Leonardusschool Brielle extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, St. Leonardusschool Brielle investeert in een rijk aanvullend programma voor jonge kinderen, passend bij hun ontwikkelingsfase.

Ja, St. Leonardusschool Brielle investeert in een rijk aanvullend programma voor jonge kinderen, passend bij hun ontwikkelingsfase.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) peuteropvang
Samenwerking met professionele kinderopvang

Met welke partners werkt de school samen voor het programma voor jonge kinderen?

De St. Leonardusschool werkt nauw samen met vooraanstaande organisaties zoals Humankind en Kinderkoepel om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken.

De St. Leonardusschool werkt nauw samen met vooraanstaande organisaties zoals Humankind en Kinderkoepel om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken.

Team | St. Leonardusschool in Brielle | [2025] Schoolregister